Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf GTI startuje v Německu s cenou 26.500 Euro (cca 712 tisíc Kč)

Ondřej Láník
Diskuze (237)
Aniž by Volkswagen oficiálně nový GTI v sériovém provedení představil, začal jej na domácím trhu již nabízet. Od loňské studie se sériové provedení liší jen v detailech.

Na snímcích v přiložené fotogalerii je studie z loňského autosalonu v Paříži, kde se Golf GTI prezentoval v předsériové podobě. Německý trh je pro Golf GTI tím nejdůležitějším, a tak zájemci již mají k dispozici alespoň úplný ceník a technická data. Definitivní vzhled se od studie liší, ale pouze v drobnostech. Sériová verze dostane například standardní světlomety, a ne ty, které měly na studii odlišně tvarovaný spodní okraj a jinou vnitřní strukturu.

Volkswagen Golf GTI je nabízen s vylepšeným čtyřválcem 2,0 TFSI, který nyní disponuje výkonem 155 kW mezi 5300 a 6200 min-1. Točivý moment turbodmychadlem dopovaného motoru je opět velmi konstantní, když mezi 1700 a 5200 min-1 neklesá pod 280 Nm. Motor plní emisní normu Euro 5, auto s hmotností 1318 kg (třídveřový hatchback s man. přev.), resp. 1339 kg (třídveřový hatchback s DSG) akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,9 s a nejvíce jede 240 km/h. Ke standardní šestistupňové ručně řazené převodovce lze mít za příplatek 1875 Euro šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. S ní se nemění čas potřebný pro akceleraci, ale GTI jede jen 238 km/h.

Doporučujeme
SROVNÁNÍ PÁTÉ GENERACE VW Golf GT vs. Golf GTI vs. Golf R32 - Který z nich je nejlepší?

Cena za třídveřové provedení činí 26.500 Euro (asi 712.000,-Kč), příplatek za pětidveřovou verzi je 750 Euro. Novinkou v nabídce jsou adaptivní tlumiče DCC za 925 Euro.

Volkswagen Golf GTI - Základní technická data
Motor2,0 TFSI
Zdvihový objem [cm3]1984
Válce/ventily4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]155/5300-6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]280/1700-5200
Max. rychlost [km/h]240 (238)
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,9 (6,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]7,3 (7,4)
Pohot. hmot. [kg]1318 (1339)
Cena v Německu [Euro]26.500 (28.525)

Údaje v závorce platí pro verzi s převodovkou DSG.

Ondřej Láník
Diskuze (237)
Avatar - Dinar
19. 3. 2009 11:58
Re: golf jeho vody
Ale jo, já tě chápu, jen říkám, že mají vedle skvělého 2,0 i 1,8 což by byl ideál, sice jsou ty výhody oproti 2,0 malé nebo relativní, ale mluvíme teoreticky o tom co by mohlo být úplně nejlepší řešení. Ono se počítá i s jinými efekty, např. úpravy, kdy 2,0 tfsi si koupí někdo k úpravám, větší brzdy, podvozek od bilsteinu a čip za tácek ojro, a pak se s šírem za pár kaček dostává do sfér sporťáků o patro výš, u VW tyhle efekty znají a umí s tím pracovat. Pro tohle je 2,0 určitě lepší základ. Mě prostě jen přijde optimální výkon pro malou a obratnou předokolku kolem těch 200 koní a tu obratnost podpořit každým uspořeným kilem nad přední nápravou, proto by se mi 1,8 líbilo víc, přestože proti projevu šíra 2,0 tfsi nemám zhola nic.
Avatar - white label
19. 3. 2009 11:20
Re: golf jeho vody
Dobře i kdyby nakonec jo, je to spíš jen teorie, v praxi s takovým autem ekorally asi nepojedeš a stylem jízdy, ten rozdíl ovlivníš nesrovnatelně závažněji. Navíc 1.4 TSI (160ps) a 1.8TFSI (160PS), také žádný podstatný rozdíl spotřeb jen k vůli objemu (+O.4l) nemají. Asi připomeneš kompresor, ale i tak...
Spekulovat u takového auta nad 1,8 se zvýšeným(+40PS)
výkonem (otázka co by takové zvýšení udělalo i s tou váhou, při zachování původní životnosti a odolnosti celého agregátu), když už mám ověřené 2,0 s požadovaným výkonem mi k vůli "litru" spotřeby přijde malicherné...
19. 3. 2009 08:34
Re: golf jeho vody
Děkuji :yes: Tak to vypadá, že se Fordu opravdu povedlo postavit nejlepší ( resp. nejvýkonější ) předokolku, která je i dobře ovladatelná a zábavná.
Avatar - Dinar
19. 3. 2009 07:21
Re: golf jeho vody
Tak jistě, že jsou hranice, zatímco GTI nebo ST v pěti dveřích se dají bez problémů využívat jako rodinná auta, pak takový R26 nemluvě o R26R je v tomto mimo, plus hluk od motoru a podvozku, který je u těch hardcore verzí silný kvůli absenci různých tlumících hmot, tohle prostě nejsou auta s tou druhou cestovací a praktickou tváří. A podle mě je podstata pravého HH právě v tom, že je to auto dvou tváří, jasně že dvoutvářnost musí znamenat urč. kompromisy na každé straně, ale ten kdo ten kompromisní poměr zvládne nejlíp, ten je vítězem a etalonem. Zatím je to GTI, i když ST je silný soupeř.
Avatar - Dinar
19. 3. 2009 07:13
Re: golf jeho vody
Otázka to není, aspoň pro mě ne, člověk, se kterým jsem to rozebíral je pro mě v tomto směru dost autorita, skutečný tester, který má navíc s čím porovnávat. Ale klidně věřím, že se tady objeví nějaký pilot z honda klubu, aby nám vysvětlil, že zas takový zázrak to není, CTR rulezz a podobné obvyklé nesmysly. ;-)