Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf GTI startuje v Německu s cenou 26.500 Euro (cca 712 tisíc Kč)

Ondřej Láník Ondřej Láník 17. 3. 2009 • 20:45
16
237
Zobrazit náhledy (16)
Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf
Aniž by Volkswagen oficiálně nový GTI v sériovém provedení představil, začal jej na domácím trhu již nabízet. Od loňské studie se sériové provedení liší jen v detailech.

Na snímcích v přiložené fotogalerii je studie z loňského autosalonu v Paříži, kde se Golf GTI prezentoval v předsériové podobě. Německý trh je pro Golf GTI tím nejdůležitějším, a tak zájemci již mají k dispozici alespoň úplný ceník a technická data. Definitivní vzhled se od studie liší, ale pouze v drobnostech. Sériová verze dostane například standardní světlomety, a ne ty, které měly na studii odlišně tvarovaný spodní okraj a jinou vnitřní strukturu.

Volkswagen Golf GTI je nabízen s vylepšeným čtyřválcem 2,0 TFSI, který nyní disponuje výkonem 155 kW mezi 5300 a 6200 min-1. Točivý moment turbodmychadlem dopovaného motoru je opět velmi konstantní, když mezi 1700 a 5200 min-1 neklesá pod 280 Nm. Motor plní emisní normu Euro 5, auto s hmotností 1318 kg (třídveřový hatchback s man. přev.), resp. 1339 kg (třídveřový hatchback s DSG) akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,9 s a nejvíce jede 240 km/h. Ke standardní šestistupňové ručně řazené převodovce lze mít za příplatek 1875 Euro šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. S ní se nemění čas potřebný pro akceleraci, ale GTI jede jen 238 km/h.

Doporučujeme
SROVNÁNÍ PÁTÉ GENERACE VW Golf GT vs. Golf GTI vs. Golf R32 - Který z nich je nejlepší?

Cena za třídveřové provedení činí 26.500 Euro (asi 712.000,-Kč), příplatek za pětidveřovou verzi je 750 Euro. Novinkou v nabídce jsou adaptivní tlumiče DCC za 925 Euro.

Volkswagen Golf GTI - Základní technická data
Motor2,0 TFSI
Zdvihový objem [cm3]1984
Válce/ventily4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]155/5300-6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]280/1700-5200
Max. rychlost [km/h]240 (238)
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,9 (6,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]7,3 (7,4)
Pohot. hmot. [kg]1318 (1339)
Cena v Německu [Euro]26.500 (28.525)

Údaje v závorce platí pro verzi s převodovkou DSG.

Související články

Témata
Avatar - Dinar
19. 3. 2009 11:58
Re: golf jeho vody
Ale jo, já tě chápu, jen říkám, že mají vedle skvělého 2,0 i 1,8 což by byl ideál, sice jsou ty výhody oproti 2,0 malé nebo relativní, ale mluvíme teoreticky o tom co by mohlo být úplně nejlepší řešení. Ono se počítá i s jinými efekty, např. úpravy, kdy 2,0 tfsi si koupí někdo k úpravám, větší brzdy, podvozek od bilsteinu a čip za tácek ojro, a pak se s šírem za pár kaček dostává do sfér sporťáků o patro výš, u VW tyhle efekty znají a umí s tím pracovat. Pro tohle je 2,0 určitě lepší základ. Mě prostě jen přijde optimální výkon pro malou a obratnou předokolku kolem těch 200 koní a tu obratnost podpořit každým uspořeným kilem nad přední nápravou, proto by se mi 1,8 líbilo víc, přestože proti projevu šíra 2,0 tfsi nemám zhola nic.
Avatar - white label
19. 3. 2009 11:20
Re: golf jeho vody
Dobře i kdyby nakonec jo, je to spíš jen teorie, v praxi s takovým autem ekorally asi nepojedeš a stylem jízdy, ten rozdíl ovlivníš nesrovnatelně závažněji. Navíc 1.4 TSI (160ps) a 1.8TFSI (160PS), také žádný podstatný rozdíl spotřeb jen k vůli objemu (+O.4l) nemají. Asi připomeneš kompresor, ale i tak...
Spekulovat u takového auta nad 1,8 se zvýšeným(+40PS)
výkonem (otázka co by takové zvýšení udělalo i s tou váhou, při zachování původní životnosti a odolnosti celého agregátu), když už mám ověřené 2,0 s požadovaným výkonem mi k vůli "litru" spotřeby přijde malicherné...
19. 3. 2009 08:34
Re: golf jeho vody
Děkuji :yes: Tak to vypadá, že se Fordu opravdu povedlo postavit nejlepší ( resp. nejvýkonější ) předokolku, která je i dobře ovladatelná a zábavná.
Avatar - Dinar
19. 3. 2009 07:21
Re: golf jeho vody
Tak jistě, že jsou hranice, zatímco GTI nebo ST v pěti dveřích se dají bez problémů využívat jako rodinná auta, pak takový R26 nemluvě o R26R je v tomto mimo, plus hluk od motoru a podvozku, který je u těch hardcore verzí silný kvůli absenci různých tlumících hmot, tohle prostě nejsou auta s tou druhou cestovací a praktickou tváří. A podle mě je podstata pravého HH právě v tom, že je to auto dvou tváří, jasně že dvoutvářnost musí znamenat urč. kompromisy na každé straně, ale ten kdo ten kompromisní poměr zvládne nejlíp, ten je vítězem a etalonem. Zatím je to GTI, i když ST je silný soupeř.
Avatar - Dinar
19. 3. 2009 07:13
Re: golf jeho vody
Otázka to není, aspoň pro mě ne, člověk, se kterým jsem to rozebíral je pro mě v tomto směru dost autorita, skutečný tester, který má navíc s čím porovnávat. Ale klidně věřím, že se tady objeví nějaký pilot z honda klubu, aby nám vysvětlil, že zas takový zázrak to není, CTR rulezz a podobné obvyklé nesmysly. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud