Choutky amerických automobilových entuziastů mohou být pro člověka ze středu Evropy naprosto nepochopitelné. Ti totiž již delší dobu považují za svatý grál vozy, ve kterých jezdí Evropané naprosto běžně.
Když si ale člověk uvědomí, kolik to 1% maximálně 2% z celkového počtu US motoristů je... Nebo ty bys nevyslišel jednoduše splnitelné přání řekněme 1 až 2 milionů potenciálních zákazníků? :-)
tak ono to asi bude takto: kolik lidí v EU by chtělo Mustang, Camaro atd...? No a kolik lidí co na to reálně má si to i koupí?? Tak asi tolik k tomu zájmu či nadšení... taky jsem nadšen když okolo vidím projíždět camaro jednou do měsíce, ale nejen že na něj nemám ale i kdybych na něj měl, tak dám asi přednost jinému automobilu v dané cenové relaci
Příšerné v čem? A jaký Mustang? A proč jich tu jezdí tolik? Mustang, Camaro a Jeepy sou nejčastěji viděné ameriky. A to se sem dlouhou dobu nedováželi ofiko, jen šedý dovoz.
Narozdíl třeba od Chryslerů či Cadillaců, které už sou, mimo Voyager k vidění někdy méně často.
Mustang sem viděl třeba v pátek, dneska Corvettu. Camara sem viděl minulý týden dvě. A to jen po Praze
Nebude to spíše 1-2% z celkového počtu zájemců o vw. Pak to bude nula nula prd ;-)
Silne pochybuji, ze snem amika je SPORTWAGEN v dehtu o takovem vykonu
Maminy, farmáři, důchodci atd. nemůžou být zároveň motoristé? Šlo mi spíš o to, že jednoprocentní zájem by byl opravdu obrovský, mohls napsat, že zájem bude v setinách procenta :-)
jo ale tahle skupina lidí si kombajn s fofrklackem niikdy nekoupí....a když todčteme tuhle skupinu, ze 100% motoristů nám zbyde kolik? Nevím, plácnu 40%.....a 1% z tohohle čísla už tolik nebude >:D
nikdo nepochybuje, že takovýchto lidí nebude velký počet. Nicméně podobné touhy amerických fanoušků registruji již dlouho nejen na různých forech, ale i v diskuzích velkých serverů o autech a dokonce přímo od zdroje, z komunity zahraničních automobilových novinářů.
Důkazem budiž styl, jakým o Golfu v této specifikaci informovaly hojně navštěvované americké servery (thetruthaboutcars.com,caranddriver.com a další). Všechny shodně psaly, že konečně přichází svatý grál amerických nadšenců či to, co na US trhu chybělo.
To jen pro upřesnění, že tato informace není vycucaná z prstu.
S pozdravem, Ondřej Chamilla
fOE se neciti napaden, jen dovysvetlim ze svuj dotaz fOE napsal proto aby se ujistil ze nejde o chybu v prekladu (docela caste v CR) a o nepochopenou ironii. Nejde.
Co to je proboha? Test Octavie na US webu od Vojty Dobese? Tahle stranka povazuje za svaty gral naftove kombi s manualem?
Review: Skoda Octavia RS
By Vojta Dobeš on April 11, 2014
[odkaz]
Díky za tento článek. Myslím že dobře popisuje trendy. Zájem o diesely v USA je a protože zde VW prodává benzínové verze s obtížemi, zatímco prodej v naftě stoupá každým rokem, VW se chová zcela racionálně a nabídne víc tam, kde je poptávka. Audi, BMW, Mercedes dělají to samé, a nejsou sami.
Diesel v USA zůstane v menšině, to nic nemění na faktu že své zákazníky zde má.
Clanek i tento koment mi prijde lehce tendencni. Pisete:"Choutky amerických automobilových entuziastů mohou být pro člověka ze středu Evropy naprosto nepochopitelné. Ti totiž již delší dobu považují za svatý grál vozy, ve kterých jezdí Evropané naprosto běžně."
Tohle se neda vylozit jinak nez ze VSEM americkym fanoskum (nebo vetsine?) chybel do ted diesel s manualem a chudaci jen proto kupovali muscle cars, corvetty, trucky atd? Ptam se, protoze z toho co pisete mi vychazi, ze jen do ted chudaci na neco cekali a od letosniho/pristiho roku do dealerstvi ford, chevrolette atd. nikdo ani nepachne neb budou v mnohomesicu dlouhem cekacim listu na novy VW s dieslem a manualem...
Nebo jste to myslel ze "dieslovi fanousci" (a ne fanouscu do aut obecne) se konecne dockali spojeni dieslu+manual? Jelikoz to je jedinej spravnej pohled na vec a za predpokladu ze jste to tak myslel mohl by jste to uvest v clanku. Neco jako "uzka skupina americkych fanousku aut", precijen prodejni cisla dieslu v USA mluvi za vse.
Tak jako vždy platí, že se nedá zobecňovat. To je stejné, jako když světová media psala, že se fanoušci konečně dočkali a přišla Toyota GT-86. Je snad jasné, že, troufám si říci, většina automobilových fanoušků světa i tak o tento vůz nejevila velký zájem, ale ti, kteří jej očekávali a toužili po něm, byli uspokojeni. Tam ale nikdo nic nenamítal.
Stejně tak to funguje i v tomto článku, který měl za cíl upozornit, že v USA existují fanoušci, kteří na takovýto vůz čekali, ať už to byli fanoušci dieselů, manuálů, kombíků či prostě jen raritních automobilů. A asi jich zase tak málo nebylo, když ve stejném duchu o tomto voze informovala minimálně tři velká americká automobilová média.
V tom pripade se ale dobrovolne stavate soucasti velkeho klise. Od ted jakykoliv clanek budete chtit vydat muzete smele napsat, ze se na ten ktery konkretni model tesi "fanousci aut". A treba pak i dat jakekoliv prodejni vysledky jako dukaz sveho tvrzeni. Ono mne totiz nenapadne druh vozu/pohonu/typ karoserie o kterem bych nebyl schopen najit podobne clanky. Ale ani by mne nenapadlo u jasne minoritni veci (kdyz to nadnesu v USA je vic homosexualu nez kupujicich diesel) psat obecne o "automobilovych entuziastech".
Ad samotna toyota GT-86, velka cast onech fanousku to auto ocekavala a ocekavala jej za ceny ktere byli puvodne proklamovane/ocekavane, tedy vyrazne nizsi nez nasledna realita, za ceny obdobne jako u hot hatch konkurence. Proto podle mne puvodni ocekavani dohnalo smutne vystrizliveni. Toyota by mela stat 600tis., za 800tis. jeji vyznam ani ja skutecne nevidim. V prvni rade jsme kazdy fanousek do aut jen do bodu co penezenka dovoli.
A toto tvrzení US webů jednak obsahující jistou nadsázku a jednak domněnku jste proměnili v konstatování faktického stavu.
Promiňte, ale takový styl má k serióznímu psaní daleko. Pokud by byl uveden zdroj a odkaz, tzn. že se jedná o převzatý názor, bylo by asi vše v pořádku.
Vím, že jistá míra nadsázky a legrace patří na weby pro motoristy. Ale u Vás došlo k posunu významu.
Lenze aj americke media a servery si vyhlasenia vymyslaju, generalizuju, ... jedna pani povedala, poculi sme, ze vraj, ... Nic v zlom, su to predsa odchovanci Barnuma a vycucat nieco z nicoho je svaty gral novinarov.
Uz som cital take nehorazne nezmysly a blaboly, ktore vydali "slovutne" tlacove agentury, no a potom ich vsetky media a servery bezhlavo uverejnili. :-)
O tom, jak úspěšný je v USA manuál b ymohli vyprávět u Dodge, resp. fiatu. Po uvedení Dartu do prodejů, kdy první modely byly vybaveny manuálem brlay zákazníci dealerství takovým útokem, že to ještě nikdy nezažili >:D >:D
Pak konečně procitli a začli nabízet i automat, ovšem i to jim nijak razantně nepomohlo, ale to už je jiná story.
Každopádně manuál u tohohle typu aut je pro amíky jasná volba, to zas vymyslel někdo hlavou >:D
Nevedel som, že v USA musia mať na manuálnu prevodovku VP.
Ináč, už keď som bol v USA ešte v roku 2003, chalani vždy slintali nad klasickou manuálnou prevodovkou. Dosť tam vtedy fičal Saab. Keď mal niekto klasicku prevodovku dosť sa tým chválil, alebo sa chválil, že také auto mal. No je to tak, je to nástroj na odlíšenie sa, môžu poukazovať, že sú lepší šoféri, lebo zrýchlenie atď.
no, ako sa to vezme, mam aj ford s-max diesel a novú mazdu 3 2,0 benzín a to posúvanie sa a rozbeh, je neskutočný, baví ma vtom jazdit, ale zase mazda vždy tie benzíny vedela, sprevodovanie je super. Do tej nafty by sa mi viac páčila zase automatika.
I u nás si můžeš udělat řidičák v autu s automatem, ale máš pak v papírech poznámku, že to je jen na automat.
Přeci jen, jezdit si s tím, že zařadíš D a jedeš je dost pohoda proti kvedlání a ještě k tomu synchronizovat nohu na spojce.
No jo, ale co když si uděláš papíry jenom na automat a pak náhodou potřebuje kámoš, abys mu cuknul pár metrů s jeho manuálem. Co pak? To jsi v loji... >:-[]
Díváš se na to špatně. Řidičák s automatem si většinou udělají lidé, kteří se manuálu bojí a nebo to prostě nezvládají synchronizovat - ruka, noha, noha. Takže stejnou otázku by jsi mohl položit, co by jsi dělal, kdybys neměl řidičák a potřeboval by kámoš cuknout s autem. A proč si vlastně cuknout nemůže sám? :-!
Třeba já měl auta všechny s automatem a krom Stratuse a Sebringa + BMW ani nic z toho v manuálu nebylo a to ještě u stratusu a sebringu bys mohl mít manuál jen se 4 válci....
Takže věřím že sou lidi, kterým by fakt, že nesmějí řídit manuál ani vůbec nevadil
Ten manual je velakrat masirovanie vlasneho ega. Stretol som po rokoch kamosa, ktory bol predtym velky zavodnik a motorkar. A zrazu co nevidim. Superb s automatom. Kupil si ho za vlasne a nevedel zrazu vynachvalit pohodlnny automat a dlhy razvor. ;-)
Nene, myslel jsem to trochu jinak, to s tím kámošem, to bylo jenom obrazně. Ale co třeba v případě, že se stane nehoda, ty jsi její účastník, a takovejhle "automatovej" borec nedokáže popojet s autem co má manuál a zachránit tím člověku život? V takovou chvíli je fakt, že dělal autoškolu s automatem jako velké minus. Proto si myslím, že i lidé se zmíněnou výjimkou v ŘP by v rámci autoškoly měli projít alespoň základním kurzem řízení manuálu. Aby se předešlo podobným nepříjemnostem, které mohou mít v důsledku vážný vliv na zdraví lidí. Jinak ať si každý jezdí, čím je mu libo.
To jsou hypotetické situace... co když by to měl udělat chodec, který v životě auto neřídil. Situací, kdy by bylo opravdu nutné popojet autem, nebude mnoho. Lidé nejsou schopni se pořádně naučit ani první pomoc. U toho můžeme skončit.
Souhlasím s tebou, ale chodec - absolutní neřidič není ten, který absolvoval autoškolu. Čili ten to umět nemusí. Zatímco řidič ano, a podle mě bez rozdílu.
Spojené státy jsou za Evropou mentálně zpozdilé. Ale podobný problém existuje i v EU, poptával jsem dříve MB GLK 4 matic s manuální převodovkou - a oni to nevyrábí... 8-s
Ada, ako by si nevedel, ze mrte nadupanych aut sa predava iba s automatom. Kto by tie Nm stale "synchronizoval"? Co nevies, ake su to slehy pre motor, ked to pri radeni odflaknes.
No.. dobrá.. angličtinu možná máte zmáklou, ale smysl vět a vyznění jistých článků Vám uniká... Takže zatímco někdo, co něco napíše to myslí v ironii, tak vy to vemete snad? jako vážně míněnou věc?
Tento článek nelze brát jinak než jako:
- Už jste se tady definitvině z kloncernu VW zbláznili (ono už to bylo i v Jáchymovi, že?)
- Pozdní apríl...
Takže... realita:
Po kombíku, notabene Volkswagenu, notabene Golfu v Americe nevzdechne ani pes... I ten přivandrovalej imigrant si raději koupí auto, když má tu možnost. Prodeje podobnýc kousků se budou počítat vždy na KUSY (tudíž), to tam ani VW nebude prodávat...., proto toto auto nazval konceptem... A někdo (kdo ví kdo) si z Němců dělá legraci... (nejspíš), jiné vysvětlení totiž neexistuje...
Dobrý den,
nebudu vás zde přesvědčovat o něčem, co slýchávám z mnoha zdrojů již několik let. Doporučuji přečíst si odkazy na americké servery výše v diskuzi. Masivní úspěch tohoto typu auta v USA je samozřejmě utopie, ať už je to VW či jakákoliv jiná značka.
Berte to jako dobrý pokus, snažil jste se. Ti co nenávidí diesely (a vlastně ani neví proč ....) nemůžete nikdy přesvědčit.
Je tu ale i mlčící většina která si článek ráda přečte.
Jakkoli mám nick který mám, chválím Vás. (fanatik nejsem, například manuálů už mám plné zuby, už je nechci ani vidět) :-)
Ono než něco takhle číst je lepší tam vyjet...
Mimoto by bylo dobré, třeba... v zájmu korektnosti, když už se hodláte tvářit, že to je tedy korektní článek (což není ani náhodou pří vší úctě), že VW jako takovému, byť je např. průkopníkem dieselového pohonu v osobních autech na US trhu, se na tamním trhu daří hůř a hůř a je to ještě více patrné, když se srovnají prodejní úspěchy (které klesají) s výši investic z posledních let.
Diesel se asi nakonec nějak prosadí (byť Američanům prostě smrdí, což je objektivní fakt, ten specifický smrad u toho je), nicméně kombinace kombíku (k tomu malého) s naftou a manuální převodovkou, je prostě něco, co snad lze jen srovnat s přirovnáním....jako že u nás je ideálme krásy...zaprclá, tlustá, smrdící bavorka s buřtem v hubě... Je to prostě kombinace pro běžného Američana naprosto nepřijatelná... (a ani se nedivím).
Mimochodem...
Croma by tam mohla mít rel. větší úspěch než Golf...
Motáš sice auto 10 let staré s autem novým, ale Croma měla svůj základ v Signum, což nebylo nic jiné než třeba v Americe prodávaný nejmenší Cadillac... Když už nic... Jednalo se o auto prostorné, pohodlné, vybavené automatickou převodovkou, takže v zásadě prototyp Ameriky...
Ale těžko se tady bavit na úrovni při využívání podobných argumentů...
Mimoto.. F 500 je stylové vozítko, které, navzdory předpovědím, je rel. úspěšné na místním trhu.
Jinak... Fiat na tamním trhu uvádí toto: [odkaz]
Volkswagen výše zmíněné... Já osobně nepochybuji o tom, kdo tam bude úspěšnější (ono taky je vidět, kdo tam je úspěšnější nyní a VW se svým strmým pádem to opravdu není)
To uvádí Dodge, je to původní model dodge, ten ale teďka patří fiatu. ano, design prokoukl, interiéry o milion procent lepší, ale ty hnedka napíšeš, že to uvadí fiat >:D >:D >:D Hemi taky vymysleli v Turíně, co?
Ty interiéry z velké části připravil ještě Cerberus, nebo 2010 300 a charger byly hotové před príchodem Fiatu, fiat jen posunul datum uvedení na trh... >:D
Tak já bych Golfa Combi milerád motal s něčím aktuálním, ale u Alfy ani Fiatu jaksi nic není >:D Navíc ono to je tak nějak jedno, měl to být jen příklad toho, co sám píšeš o 2 odstavce dál...
F500 se navzdory předpovědím prodává docela solidně, ale když TTAC a car and driver napíšou článek o kombigolfu s dieselem, tak to musí být recese a pozdní apríl, protože to je pro běžného američana naprosto nepřijatelná kombinace.
Ty jsi taky taková naprosto nepřijatelná diskuzní kombaince a přesto se tu s tebou bavíme >:D
No..
Asi takto...
DPF a Denox jak ty píšeš, i (nebo možná zejména) při jejich správné funkci.... nedochází k redukci zápachu ze spalování nafty, ale naopak ten je ještě výraznější a specifičtější... Není zabarvený, ale páchne poměrně výrazně, zvláště v případě ještě vstřikování močoviny... PLeteš tedy dvě různé věci...
"Choutky amerických automobilových entuziastů" - co to je americký automobilový entuziast?
Kolik jich v USA je? A kolik z nich považuje diesel od VW za svatý grál?
Kdyby to četli Američané, asi by se nestačili divit, co auto.cz je schopno o nich napsat.
Prostě hned na úvod neskutečný žblebt.
I když možná jde o zajímavou informaci, způsob psaní vyznívá jako neskutečný vlezdoprodelismus vůči VW.
A toto tvrzení US webů jednak obsahující jistou nadsázku a jednak domněnku jste proměnili v konstatování faktického stavu.
Promiňte, ale takový styl má k serióznímu psaní daleko. Pokud by byl uveden zdroj a odkaz, tzn. že se jedná o převzatý názor, bylo by asi vše v pořádku.
Vím, že jistá míra nadsázky a legrace patří na weby pro motoristy. Ale u Vás došlo k posunu významu.
Vážený Jiříku, reagoval jsem pouze na váš příspěvek o vlezdo***ismu vůči VW, s kteým se rozhodně neztotožňuji. Pokud byste dobře četl článek i diskuzi výše, nemohl byste napsat nic ohledně toho zdrojování - zdroj je správně uveden, stačí se podívat. Jo a ZŠ už mám dávno za sebou.
Zdroj v článku uveden není. Zmínka o komunitě není uvedení zdroje. Ale jak vidím, chci po zdejších diskutujících moc a dalším vysvětlováním nemíním ztrácet čas, k ničemu by to nevedlo.
S texty a s analýzou obsahu jsem nucen pracovat denně. Ovšem to, co předvádějí na auto.cz (bohužel nejen zde) začíná být smutné.
Takhle to dopadá, když někdo čerpá informace o světě z online diskusních fór >:-[]
Na tom fóru se schází méně jak tisícina promile populace, navíc vkusem naprosto posunutá oproti většině, a vesměs se jedná o kluky 12-15 let, co z toho vyrostou. >:D
Je pravda, že manuální převodovka, tu má mezi puberťákama auru sportovna, ale těch pár, co si jí doopravdy do prvního auta pořídí, tak po prvním týdnu popojíždění do práce z předměstí do centra zkoumá, jak to auto vyměnit za automat.
A kombíky a dehet tu nekupuje skoro nikdo a rozhodně nikdo se tu nad tím nerozplývá.
Co na to říct.
Tohle je přesně příklad selekčního biasu...na těch fórech jsou kluci, kterým je max. 25 let, mají holou pérdel a baví se postováním fotek starejch křápů a sněním o tom, jak si jednou dovezou z Evropy Integrálu a z JDM Skylina.
To je jako kdybych na základě zkušeností z iDnesu tvrdil, že majorita Čechů se živí trénováním hokeje a fotbalu.
Je jasný, že tohle publikum bude preferovat všechno jiný než co maj - tedy naftu, kombi a manuál.
Jediný, co z téhle kombinace má smysl je kvůli americkým nájezdům ta nafta a tu už tam VW prodává od nepaměti, IMHO v Jettě i s manuálem pro "fajnšmekry".
Tipuju, že po prvotním nadšení to z nabídky zmizí...
To máš stejný, jako tady na dizkuzích. Každej mudrlant tady ví, jaký zlo je koncern, jak by si ho nikdy nekoupili a jak se to strašně sere, ale vyjdeš ven a tam tě to nenechá na pochybách, o co lidé stojí a v jaké míře. ;-)
Hele chudáku, Škodovka, potažmo koncernové vozy, drží taky primát mezi prodejem ojetých aut.
Jistě teď budeš tvrdit, jak všichni, kdo si jdou pro tu vojetou škodovku do bazáru, jsou k nákupu někým donuceni.
Pravda je ovšem taková, že ti, kdo ji vyfasují v práci, jsou v drtivé většině za ni vděčni, protože se nemusí starat a financovat vlastní auto. Takže těch tvých, z palce u nohy vycucaných 82% (což jsou firemní prodeje), nerefletují výše zmíněný fakt a ani ten, že pro drtivou většinu firemních zákazníků je auto spotřebák a je jim zcela jedno, v čem se přesunují, hlavně, když nemusí chodit pěšky. :-!
Tak neviem. Ten Golf je výborné auto ,taký je už zopár desaťročí. Ale myslím si že obe americké redakcie ho označili za Svätý Grál pre nadšencov len z toho hľadiska, že skoro nikto tam neponúka takúto kombináciu motora, prevodovky a pohonu. A bol v tom aj kus irónie a poriadne veľký, neviem či to aj tak autor prevzal. Netreba zase všetko čo je napísané v článkoch brať smrteľne vážne. To by Jeremy Clarkson bol asi vnímaný ako doslovný šialenec. Na "západe" dávajú ľudia do článokov plno skrytých vtípkov a sarkazmu, u nás na to ešte nie sme zvyknutí.
Tá skupina Brown Car Appreciation Society mi pripadá ako hŕstka hipsterov, čo sa rada odlišuje a miluje všetko staré a staromódne, niečo podobné je aj jeden automobilový nadšenec na FB ako Mercedes Motoring, ktorý tiež opravuje staré Mercedesy, špeciálne dízle. Je v tom tiež kus hipsterstva.
Sice trochu mimo téma, vím, ale pro ty, co mají americkou produkci aut za nezajímavou a nechápou americký vkus na auta.
Pokud se stane, před čím varuje Telička, mají evropské automobilky velký problém. K minulé expanzi Japonců, současné Korejců se přidá další.
[odkaz]
Ale smyslem mého příspěvku přece nebylo, jak a pro koho je auto navrhováno, ale co se může v Evropě prodávat. Jestli se v Evropě prodává auto navržené pro Evropana nebo Marťana je irelevantní, podstatné je, zda se prodává (nebo má potenciál k prodeji). Což podle Teličky část americké produkce v Evropě má.
Podívej, americkou káru si můžeš koupit i tady. Není to problém, stačí na to mít žaludek a peníze.
Smyslem mého příspěvku bylo, že dokud Američani nebudou v Evropě nabízet auta pro velmi náročené Evropské zákazníky, tak jim to stejně bude k ničemu.
Co tvrdí Telička je jedna věc, on to žádnej odborník přes auta očividně není a jaká je realita amerických aut v Evropě, je věc jaksi druhá...
No, odborníci na auta by měli být v automobilkách, i třeba v takové Hondě. Jak prodává v Evropě, vidíme.
Takže je to trošku o něčem jiném. Odborník na auta a odborník na trh je něco jiného, jak je vidět.
Telička není odborník na trhy?
Clanek je treba brat trochu s nadhledem, cely mirne ironicky ton, ve kterem se nese, si o to primo zada. Situace kombiku v USA by podle meho stala za delsi analyzu, (o kterou se nechci tady a ted pokouset, berte to jen jako moji trosku do diskusniho mlyna). Proc v zemi, kde pred nekolika desetiletimi byl kombik velmi beznym zjevem, jine, je dnes na ubyte, ac prakticky zamerene typy karoserii si vedou pomerne dobre? Dnes je situace tedy dramaticky jina a nejake pozorovatelne procento kombiku lze zaznamenat mistne specificky (a prekvapive) u audi a BMW (cisla nehledam, mluvim o tom, co je videt na ulici) a pak, pokud bereme predchazejici generace outbacku jako kombi - velmi masivne u subaru. Mozna jeste pak prius V. Hyundai s elnatrou touring pohorel. O taunusech z devadesatych let uz bych ani nemluvil, prestoze jich stale jezdi prekvapive mnozstvi, vice, nez mladsich focusu prvni generace, kde hraje zrejme svoji roli problem s kvalitou v Evrope oblibeneho vozu. Proc v US kombik vymira ma podle meho skromneho nazoru vice duvodu. Predevsim je to moda. Kdyz neco nevidim, ani mne nenapadne uvazovat o koupi. Nezivim se marketingem a nesbiral jsem na toto tema zadna data, ale co jsem slysel mnohokrat bylo, ze kupujici noveho vozu neresil nabidku cele sire trhu, nedelal si zadny pruzkum a nesrovnaval nabidky, dopredu vedel, co chce a sel si to koupit. Stylem prestehoval jsem se tam a tam, vsichni jezdili tim a tim, tak jsem si to koupil taky. Nic proti tomuto pristupu, ale pak ma (staro)novy produkt na trhu problem, musi necim zaujmout. Ale k tomu pozdeji. Dalsi rana pro kombiky je levny benzin (a relativne draha nafta je problem pro diesel - kdo by se s tim pocital). Proc nejit do SUV, kdyz vyssi spotrebu netreba resit? No a posledni duvod je socialni status - trochu souvisi s modou. I dnes je dost lidi, co prozili sve detstvi v sedmdesatych letech za okny kombiku pri nekonecnych nudnych cestach s rodici. Letenky byly drahe, tak se jezdilo autem. A podle nekterych mych znamych je tohle duvod, proc si koupit neco jineho, neco, s cimz si mohu ztotoznit ten moderni aktivni zivotni styl, po kterem vsichni touzime, brazdit rozbite cesty po horach a poustich zapadu...
A jak do toho zapada VW Sportwagon? Cim by mel zaujmout, aby byl atraktivni a mohl se postavit civicum a corollam? Predevsim to musi byt cena podporena nove budovanym image kvality. Kdyz najedu na web VW, dokud tam nebude svitit 5 let zaruka bumper to bumper, pochybnosti o VW se nevytrati. Takto to udelala Kia/Hyundai a fungovalo to. Stejne jako zmena cenove politiky nahradnich dilu bude nutna, ma-li VW prodavat vice. Tady je na tom stejne jako v 90. letech japonske automobilky v Cechach - povest drahych oprav odrazovala mnohe od koupe. Dokud nebude stat golf hb stejne jako sedan a za kombik nebude priplatek 1500-2000$ (ted je to s poplatkama asi 4500$), nebude to alternativa pro vic nez jen par enthusiastu. Taky si nemyslim, ze s proklamovanou obsesi Americanu s vykonem je to v teto kategorii tak horke, tady se hledi spise na spotrebu. Kdyz si nekdo koupi civic, nema to na trhani asfaltu (teda bezne verze), prvni jmenovatel je tady spolehlivost. Shrnuto podtrzeno, US trh je v mainstreamu vysoce kompetitivni, ktery vetsinou jede na hrane rentability, ktera se nemusi nikdy dostavit.
Názory zmíněné v článku jsem zatím nezaznamenal :-)
Ale shodou okolností včera byl v diskuzi níže zmíněný příspěvek člověka co si koupil Forester místo Tiguana ;-)
I wanted to get a Tiguan, but until VW gets better at reliability over 30K miles, forget it.
[odkaz]
V USA mají stejný problém se spolehlivostí VW jako v Evropě. Jen tam nefalšují statistiky..
A když se k tomu přidá nejhorší value for money, tak známe důvod ''úspěchu'' VW v USA.
U Volkswagena už nejde o obchod, ale vyslovene o diverziu >:D . Taká kombinácia je v USA nevídaná:
- auto z Európy
- kombík
- naftový motor
- manuálna prevodovka
V Amerike je však toľko imigrantov (aj z Európy), že sa z toho môže paradoxne stať najpredávanejší model VW. :-)
Ponúkať niečo, čo neponúka nikto iný, vždy "smrdí" obchodným úspechom...
snáď žiadna značka (nemusí to byť brané len v automobilovom priemysle) netrpí takou schyzou ako VW. V deň informácie o nejakej novinke už majú skvelé referencie od kupujúcich, či teda sami si vymysleli kupujúcich, sami si naordinovali aj odpovede a * sakra ako rýchlo je to všetko na titulke v médiách. Súdruhovia z Kvasníc sa ešte budú musieť riadne školiť, ako sa to má robiť. No jejdá SchyzoVWrénia...