Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Subaru Outback 2015: Pátá generace sportovně-užitkového kombi je tu oficiálně

Nový Outback nabízí větší kabinu, venkovní rozměry ale zůstaly prakticky zachovány. Motory myslí na úspornost.
Zpět na článek
18. 4. 2014 10:29
18. 4. 2014 10:39
18. 4. 2014 10:48
18. 4. 2014 11:53
18. 4. 2014 12:23
23. 4. 2014 11:04
18. 4. 2014 13:17
18. 4. 2014 14:55
18. 4. 2014 18:52
18. 4. 2014 12:41
Avatar - KANKUNEN
18. 4. 2014 09:12
Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslovuje
2,5 má parametry starých motorů a pro CVT i samo Subaru finguje stupně, když se šlápne více na plyn.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2014 09:43
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
no v europe to bude stejne asi okrajova zalezitost tento motor, skor by ma zaujimalo aky boxer diesel dostane lebo 110kw co ma terajsi outback je "tak akurat" .... mozno by to chcelo uz nejaku silnejsiu verziu vzhladom na ambicie a moznosti tejto paradnej stvorkolky , ta svetla vyska outbacku vyzera uzasne,,, to musi mat aspon 20cm paraada - :yes:
Avatar - deolator
18. 4. 2014 10:20
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Možná ti to uniklo někde v interním překladu článku z Češtiny do Slovenštiny: "Světlá výška automobilu nadále činí 22 centimetrů..." :-)
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2014 10:35
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
tak to je parada..... tolko nemaju ani bezne SUVecka.... ;-)

pochvala, subaru sa s tym nebabre :yes:
18. 4. 2014 11:29
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Ani ty korejský ne? Není možná! >:-[]
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2014 11:56
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
no samozrejme ze nie..... ved maju mensiu svetlu vysku ;-)

outback je proste narez :yes:
18. 4. 2014 14:52
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Nebývalo to dříve o něco méně?
23. 4. 2014 10:44
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
na začátku to bylo "jen"190mm a pak vždy po centimetru nahoru jestli si to pamatuju donře
18. 4. 2014 10:45
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
110kW neni "akorat", ale uz ted je to celkem katastrofa. Zdaleka nejdrazsi auto ve stredni tride ma nejslabsi diesel ze vsech konkurentu. Jakykoliv konkurencni model (krome problemacke i40) nabidne lepsi dynamiku a to zhusta za ceny o trista tisic nizsi nez Subaru. Chtit mega plus za auto co ma 0-100 za trapnych deset vterin a maximalku pod 200km/hod je hodne odvazne. To je v podstate na urovni zakladniho Passata se 103kW a DSG, coz uz take neni zadny mladicek a navic stoji mnohem mene.
Subaru by za tu cenu, kterou pozaduje melo mit minimalne 130kW diesel, aby se udrzelo v kontaktu s konkurenci a do noveho modelu by to chtelo uz nejake 150kW biturbo, protoze konkurence nespi, bude novy Passat, nove Mondeo, Mazda 6 je uz na trhu. Kazde z techle aut da dynamicky Outbacku straslivou sodu.
18. 4. 2014 11:30
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Dynamicky jako motorově, nebo podvozkově, nebo jak?
18. 4. 2014 11:59
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Dynamicky myslim samozrejme motorove. Bavime-li se o kategorii kombiku 100-150kW, tak vicemene vsechny znacky maji podvozky, ktere jsou za beznych podminek rychlejsi nez motory. Ano, nekde ve vlasenkach mezi kopci se mozna nejake rozdily projevi, ale kolik procent najezdu tam to auto stravi? 0.5%? Jeste mene?
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2014 12:41
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Myslim že to s reálnou dynamikou plochýho 2,0D zdaleka neni tak zlý jak si myslíš [odkaz] [odkaz] ostatně silnější nafty který nabízej evropský automobilky sou prodejně ve výrazný menšině! Podívej se na vedlejší test Superbu se 77 kW, většině i to stačí..
18. 4. 2014 13:10
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Porovnavej porovnatelne a to hlavne z pohledu ceny. Outback neni cenovym konkurentem Superbu se 77kW, vzhledem ke svemu cenovemu pozicovani je smerovan proti nejsilnejsim motoracim konkurence a tam uz proste ztraci. Jinak at uz u Passatu nebo u Superbu byla 125kW dieselova verze vzdy velmi prodavanou motoraci.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2014 13:25
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Nevim co si představuješ pod pojmem velmi prodávaná motorizace, faktem že slabších verzí se prodává výrazně víc. Jestli někdo má vodkaz na přesný procenta prodejů jednotlivejch motorizací uvítal bych je. Superb vzhledem k daleko levnější konstrukci vozu je samozřejmě levnější i celkově ale to neni důležitý, podstatný je že ať je plochej diesel 2,0D v Outbacku nebo Forestru je hodnocenej docela dobře bez jediný zmínky o nepostačující dynamice nebo jen zmínky timhle směrem
Diskutujeme problém kterej je problémem fakt jen tady, zbytek světa prostě logicky sáhne po šestiválci a je vyřešeno :yes:
18. 4. 2014 13:28
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Atila jednoznačně vychází z pozice, kde se Subaru snaží být...určitě nad mainstreamem a blíž k prémii. Tomu odpovídají ceny, ale vyjma systému pohonu už ne technika všeobecně. A má pravdu.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2014 13:35
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Nejen systém pohonu ale i motory sou dražší. A Subaru prémie nikdy nebylo a určitě ani nebude. Že je tady dražší než třeba Superb je daný nejen použitou technikou ale i prodejníma číslama. Podívej se na třeba na ceny na severoamerickym kontinentu. Neni to tuctově pojatý auto = je trošičku dražší ale jak řikám prémie to nikdy nebyla a nebude, je spíšjen trochu jiný a z toho pramení i ta vo něco vyšší cena.
Doufám že mu jeho netuctová koncepce a konstrukce zůstane i v dnešní době ultrasdílení a sdílení s technikou Toyoty zůstane na úrovni GT86/BRZ :yes:
23. 4. 2014 10:58
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Plně souhlasím, subaru nikdy tuctovka nebyla. A pokud chce někdu závoďáka a ještě v dieselu tak Subaru prostě není auto pro něj. Pokud ale chce auto který je v davu rozeznatelný, který je spolehlivý, který začíná tam kde většina ostatních aut už končí, jo a je levnější nez Superb tak potom Subaru je auto přímo pro něj. Vím o čem mluvím. Mám už celkem 4 subo a pokud nebudu muset, nebudu nikdy značku měnit. Projel jsem vše od škodovky, fábií počínaje a superbem konče, nebo Fordy, Oply atd. Nicméně Subo je Subo. A s tou cenou si nedělám legraci. Outback je třída superba a proto ho v testech většinou porovnávaj s Octavíí II aby to na oko dobře vypadalo. Ale když jsem kupoval posledního Outbacka a v konfigurátoru škody porovnával s Octavií (dovybavenou na úroveň outbacka) byla Octavia v benzínu asi o 10tis dražší a v dieselu cca 30tis. Pak jsem si dovybavil Superba a ten byl v benzínu o asi 130ti dražší a v dieselu jsme se šplhali k rozdílu 200tis. Ale pořád u škodovky nebudete mít tak sofistikovaný pohon 4x4, nebo redukci převodovky (bylo v době kdy se prodávali ještě 2,5L s redukcí cca před 2 lety) no a nebo udržování novelity zadní nápravy. Nebudu už ani mluvit o tom že servis na Fabii ve škoda servise je dražší než na Outbacka v Subaru servise, no a co že je to auto o 2 třídy výš, to je prostě fakt. Kdo chce s naftou závodit musí jít jinam. Kdo chce něco jiného podrženého spolehlivostí ví kam jít a o čem tu píšu
18. 4. 2014 10:00
U mě dobrý….:)
Exteriér bez výtek, ten je hodně povedený, jen bych asi uvítal plasty i podél blatníku ve stylu A6 Allroad.

Interier tradicen trochu horsi na pohled od Evropy, ale uz jen zanedbatelně.

Co mě ale vyloženě praštilo do očí je madlo ve dveřích s ovládáním oken jako má golf IV. Jak se to tam proboha mohlo dostat??????
Rozbalit vlákno
0
18. 4. 2014 10:29
Pěkný, ale ...
Velké zlepšení vidím uvnitř auta. Interiér je pěkný a je zde vidět krok vpřed. Co se týká exteriéru, tak zde jsem čekal víc, tedy nové auto. Auto je ale hodně podobné poslednímu Outbacku, zejména pak zadní část mi přijde skoro úplně stejná s pouhou výměnou světel. Zvýšení na 221mm dávám palec nahoru. :-)
Rozbalit vlákno
0
18. 4. 2014 10:39
Zajimave
Vzhledove to vypada jako designova inspirace Outbackem o jednu generaci zpatky (4. generace), hlavne ta decentnejsi predni cast bych rekl, ze hodne navazuje na puvodni designovy koncept.
Co je horsi zprava, ze podle tech motoru to vypada, ze Subaru bude i dale pokracovat ve svem technickem zastaravani, protoze motorove nestihala ani stavajici generace a jestli ty motory prenesou jen s drobnymi upravami do generace dalsi, tak uz budou celou dekadu za pelotonem. Nejenom ze by jim ujel vlak, ale mezitim uz konkurence i odmontovala koleje. >:D
Rozbalit vlákno
14
18. 4. 2014 10:48
Re: Zajimave
S motory souhlas. Osobně bych bral současnou atmosféru 2,5 benzín zvedlou na takových 140-150 kW. To bych viděl jako ideál >:D
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2014 11:38
Re: Zajimave
Ideálje pro tohle auto plochej 6tiválec 3.6 s 260 koňma. Ten ale frčí ve zbytku světa, zpitomělej evropan holt radši 4válcovou naftu
18. 4. 2014 11:53
Re: Zajimave
To neni o Evropanech, ale o debilnim Bruselu. Motorace 3.6 se nestahla kvuli tomu, ze by ji lide nechteli kupovat, ale ciste kvuli emisnim cilum EU. Subaru diky svemu omezenemu portfoliu modelu nebyla s popularni a velmi prodavanou 3.6tkou schopna plnit prumernou spotrebu u sve produkce jak ji narizuje EU. To byl jediny duvod proc se 3.6tka stahla z trhu.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2014 12:17
Re: Zajimave
Úředníky z Bruselu sice nemusim ale i bez nich by tu plochej šestiválec proti 4válcový naftě přežíval na okraji zájmu. To je pravej důvod proč ho tu ani nezkoušej nabízet. Na ten Brusel nejde shodit všechno, základ blbosti je v nás. Ostatně kdo bude v tom Bruselu volíme zase jen my ;-)
18. 4. 2014 12:23
Re: Zajimave
Pozor, 3.6ka u Outbacku byla jednou z nejprodavanejsich motoraci u Outbacku, ono je potreba si uvedomit, ze Subaru si nekoupi "normalni" clovek a ze "nenormalni" lidi 3.6tkove benziny kupuji radi a casto. Navic to byl jediny motor v Outbacku s rozumnou dynamikou. Manik ze Subaru mi rikal, ze kdyz se objevila zprava o tom, ze konci 3.6tka tak na ni lidi skoro stali fronty a Outback 3.6 byl posledni mesice produkce jejich nejprodavanejsi model.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2014 12:36
Re: Zajimave
Že se 3,6ka hodně dobře prodává vim, ale jestli myslíš nejprodávanější u nás, tak to bys mě fakt překvapil. Ale já osobně ty fronty chápu :-)
23. 4. 2014 11:04
Re: Zajimave
Souhlas,
Sám mám informaci ze servisu, že když byl vyhlášen konec prodejej 3,6 měli jednoho klienta který si do garáže ke své stávající H6 koupill ještě další 2 aby měl do budoucna na čem jezdit.
Sám mám 3,6 ale v Tribece a jsem maximálně spokkojen a potřeba. Dá se jezdit bez problémů pod 10L, samozřejmě na delší trase ale to se člověk ani nevleče 140 dálnice a okresky 110 - 120. Pokud je ale řidič magor a bud závodit uvidí třeba i průměrnou 20L.
18. 4. 2014 14:55
Re: Zajimave
Ono se to pěkně doplňuje. Malý zájem = nevyplatí se dovážet. Velký zájem = větší průměrná spotřeba = větší pokuta.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2014 15:20
Re: Zajimave
Já bych pro to nepoužil slovo pěkně, ale jo :yes: >:-[]
Holt žijeme na blbym kontinentu
18. 4. 2014 18:52
Re: Zajimave
Pěkně... v tomhle případě nešťastně zvolené slovní spojení. :-)
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2014 12:16
Re: Zajimave
Ne každej má názor jako ty [odkaz] ;-)
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2014 12:32
Re: Zajimave
suhlas.... velmi pekne auto :yes:
18. 4. 2014 12:41
Re: Zajimave
Ano, Legacy/Outback 4. generace dodnes nepřekonali, ale aspoň se k ní velmi přiblížili. Po rozplizlé pětce opět pěkné auto :yes:

S motory nemám problém, naopak kvituji atmosferický šestiválec. Už zmíněná čtvrtá generace jezdí hojně na 3.0 H6 LPG a je to téměř dokonalé spojení kultivovanosti a relativní úspornosti. O slušné dynamice a spolehlivosti netřeba mluvit. :yes:

Vadí mi spíše sázka Subaru výhradně na CVT.
18. 4. 2014 21:58
Subaru holt není houska v supermarketu
všiml si někdo z kritiků, jak vůbec Subaru staví svá auta? Zatímco některé automobilky postaví nejdříve normální model, pak ho zvednou, pak mu dají za příplateček pohon 4x4 a tím se dotknou kategorie SUV, SUC, SUCK nebo já nevím jaké ještě....
Subaru na to jde obráceně - ušije 4x4, pak na to hodí kastli - ach ano - někdy skutečně takovou, že majitel musí jít k autu a zavírat oči, než pevně sevře volant, ale zase si přiznejme, že je mezi námi spousta úchyláků, kterým se ty kastle holt i líbí ;-) , no a pak prostě prodává. Není to u nás hlavní proud. Nemá to hustokrutopřísnou biturbovou naftu, co valí saze woe pycho za pět vteřin na kilo a dál a za 4,5litru na sto woe a když tomu dáš křídlo tak i níž...... Fakt ne. Když slyším podobné hlášky - tak si tak nějak vzpomenu na matku fyziku a zimu fakt bych to chtěl na ledu a sněhu vidět, jak je tak důležité to zrychlení a nízká spotřeba, když padá to bílé svinstvo za límec..... Ale berte to mladí tuzeři tak, že už stárnu a jsem socka a prostě pro mne v některých momentech přestává být zrychlení tím nejdůležitějším a údaj o nejnižší spotřebě tím, čím urvu spodní čelist fistulí hovořícím kámošům. Jsem prostatik a užívám si pohodovou jízdu - tak se nečertěte....
Subaru s tímhle Otou má u mne plus za vzhled, který už si člověk nemusí na "mus" zamilovávat a tím, že uchovává a zvyšuje schopnosti prostupnosti místy, na něž si mainstreamová SUV brousí zuby akorát tak v prospektech. Zvedají mírně světlou výšku - no zkuste si projet koleje po těžbě v lese s něčím, co se tváří jako SUV a má 17 cm výšky.... To pak zjistíte, že 5 cm nahoru je sakra kláda, i když Vám kámoši na záchodcích v mateřince budou tvrdit opak. No a pak implementace Xmode - vyšší dívčí upgrade systému VTD - kdo zkusil - ví, že to nekecá a jede.....(jasně - není to mechanická uzávěrka jako v Géčku).
Ad motorizace 3.6 - kdy si souzi v EUtánii uvědomí, že něžně ševelící H6 dokáže na dálku jet vcelku skromně(vcelku) a není to taková tragédie. Stejně jako, že dieselové mantry jezdící na válcích ve zkušebním cyklu za šest, si s řepkovou limonádou zadělávají DPF fíčuru, čudí drobnější částečky a ve výsledku "natropí" ovzduší jako ta H6ka?(například kam to asi čoudí, když to vypaluje že?)
Abych to tu nezatěžoval příliš dlouho.... Za tenhle počin má ode mne Subaru pusu na Plejády............
Rozbalit vlákno
8
18. 4. 2014 22:27
Re: Subaru holt není houska v supermarketu
:yes: ... Donutils mě se po delší době přihlásit :-) ;-) Nejde to napsat líp ! :yes:
18. 4. 2014 22:27
Re: Subaru holt není houska v supermarketu
Problém Subaru byl, že ty nejlepší technická řešení dostaly až vrcholné verze. Konkrétně Outback 3,6 nebo Legacy GT. Místo CVT byla šestistupňová převodovka spojená s permanentím pohonem 4x4, žádná mezinápravová spojka. To je jako kdyby u Audi dostala quattro jen verze A8 6,3 W12, zbylé verze by musely vystačit s Haldexem.
No a když navíc tyhle vrcholné verze zmizely obě z nabídky… prostě to co Subaru odlišovalo se ztratilo...
18. 4. 2014 22:35
Re: Subaru holt není houska v supermarketu
Pravda jen z části, záleží co pokládáš za "nejlepší technická řešení" a zda to nezaměňuješ za "nejmodernější technická řešení".
Mimochodem ten Haldex u Audi se docela uchytil, holt "unifikace" :-(
18. 4. 2014 22:35
Re: Subaru holt není houska v supermarketu
já se nechci přít, ale troufám si tvrdit, že otík 3,6 neměl doňu manuelu a Legacy GT - tedy jestli se bavíme o 2,5ce od roku 2008, tak tu jsem v manuálu také neviděl. Nezaměnils to za poslední manuelu 3.0 spec B? Ono i u těch CVTéček - i když je tam psáno, že je to přes viscospojku, tak to není ouplně Haldex - je to kontsruované trošku jinak. Ale jinak - je pravda, že prostě oni - na můj vkus - u nás v Evropě - moc odlišuji - hlavně cenově, tyhle top verze......
19. 4. 2014 08:15
Re: Subaru holt není houska v supermarketu
Já nejsem úplně expert na Subaru, ale vím, že nejvyspělejší variantu symmetrical AWD měly WRX STI, Outback 3,6 a Legacy GT. A poslední dva měly ji také měly "spřaženou"
s klasickým automatem, navíc šestistupňovým, protože předchozí generace měly tuším jen 4, snad i 5?
O "stupínek horší" AWD je užíván u verzí s manuálem, no a ta nejhorší viskózní spojka jak píšeš, ta je u verze s CVT.
Můžu někde dogooglovat názvy a jednotlivá technická řešení, ale jsem docela laik a tak si pamatuju jen to, že to nej ze Subaru bylo u Outbacka 3,6 a Legacy GT. Žel bohu, oba dva nám EU zakázala a proto se i těch pár kousků, co se prodalo, objeví v nabídkách ojetin jen zřídka. Vyzkoušel jsem Outbacka 3,6 a to auto bylo opravdu skvělé. Tak nádherný zvuk motoru se hned tak neslyší.
Vlastně bych asi neměl zapomínat na Tribecu, kde byl tenhle motor taky. Jen to je SUV a to mi nic moc neříká...
19. 4. 2014 15:03
Re: Subaru holt není houska v supermarketu
to je v poho - skoč k nám na subarufanclub.cz jestli chceš - a tam je subaruwiki...tam jsou ty systémy popsány. Ono není visco, jako visco ;-) . Subaru používá několik typů AWD - původní H6ky měly čtyřstupňovou hydru - kombinovanou s VTD - variable tougue distribution - verze s automatem - klasickou hydrou - H6 od roku 2006 - byly vybavené už SI drive - motormanagement a pětistupňový automat - šestistupeň neměly nikdy - to měl manuál ve SpecB - což byl sportovnější derivát H6 - ale ten se nevyráběl v "off" verzi. Nejvyšší stupeň pohonu je to VTD - u STI máš asi na mysli DCCD - nastavitelný diferenciál se samosvory vzadu a myslím, že i vpředu.
Hezký den ;-)
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2014 23:08
Re: Subaru holt není houska v supermarketu
Slušnej souhrn :yes:
23. 4. 2014 11:12
Re: Subaru holt není houska v supermarketu
Souhlas,
Napsal jsi to velni dobře.

Bohužel je to tak a né jinak