Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
no v europe to bude stejne asi okrajova zalezitost tento motor, skor by ma zaujimalo aky boxer diesel dostane lebo 110kw co ma terajsi outback je "tak akurat" .... mozno by to chcelo uz nejaku silnejsiu verziu vzhladom na ambicie a moznosti tejto paradnej stvorkolky , ta svetla vyska outbacku vyzera uzasne,,, to musi mat aspon 20cm paraada - :yes:
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
110kW neni "akorat", ale uz ted je to celkem katastrofa. Zdaleka nejdrazsi auto ve stredni tride ma nejslabsi diesel ze vsech konkurentu. Jakykoliv konkurencni model (krome problemacke i40) nabidne lepsi dynamiku a to zhusta za ceny o trista tisic nizsi nez Subaru. Chtit mega plus za auto co ma 0-100 za trapnych deset vterin a maximalku pod 200km/hod je hodne odvazne. To je v podstate na urovni zakladniho Passata se 103kW a DSG, coz uz take neni zadny mladicek a navic stoji mnohem mene.
Subaru by za tu cenu, kterou pozaduje melo mit minimalne 130kW diesel, aby se udrzelo v kontaktu s konkurenci a do noveho modelu by to chtelo uz nejake 150kW biturbo, protoze konkurence nespi, bude novy Passat, nove Mondeo, Mazda 6 je uz na trhu. Kazde z techle aut da dynamicky Outbacku straslivou sodu.
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Dynamicky myslim samozrejme motorove. Bavime-li se o kategorii kombiku 100-150kW, tak vicemene vsechny znacky maji podvozky, ktere jsou za beznych podminek rychlejsi nez motory. Ano, nekde ve vlasenkach mezi kopci se mozna nejake rozdily projevi, ale kolik procent najezdu tam to auto stravi? 0.5%? Jeste mene?
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Myslim že to s reálnou dynamikou plochýho 2,0D zdaleka neni tak zlý jak si myslíš [odkaz] [odkaz] ostatně silnější nafty který nabízej evropský automobilky sou prodejně ve výrazný menšině! Podívej se na vedlejší test Superbu se 77 kW, většině i to stačí..
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Porovnavej porovnatelne a to hlavne z pohledu ceny. Outback neni cenovym konkurentem Superbu se 77kW, vzhledem ke svemu cenovemu pozicovani je smerovan proti nejsilnejsim motoracim konkurence a tam uz proste ztraci. Jinak at uz u Passatu nebo u Superbu byla 125kW dieselova verze vzdy velmi prodavanou motoraci.
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Nevim co si představuješ pod pojmem velmi prodávaná motorizace, faktem že slabších verzí se prodává výrazně víc. Jestli někdo má vodkaz na přesný procenta prodejů jednotlivejch motorizací uvítal bych je. Superb vzhledem k daleko levnější konstrukci vozu je samozřejmě levnější i celkově ale to neni důležitý, podstatný je že ať je plochej diesel 2,0D v Outbacku nebo Forestru je hodnocenej docela dobře bez jediný zmínky o nepostačující dynamice nebo jen zmínky timhle směrem
Diskutujeme problém kterej je problémem fakt jen tady, zbytek světa prostě logicky sáhne po šestiválci a je vyřešeno :yes:
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Atila jednoznačně vychází z pozice, kde se Subaru snaží být...určitě nad mainstreamem a blíž k prémii. Tomu odpovídají ceny, ale vyjma systému pohonu už ne technika všeobecně. A má pravdu.
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Nejen systém pohonu ale i motory sou dražší. A Subaru prémie nikdy nebylo a určitě ani nebude. Že je tady dražší než třeba Superb je daný nejen použitou technikou ale i prodejníma číslama. Podívej se na třeba na ceny na severoamerickym kontinentu. Neni to tuctově pojatý auto = je trošičku dražší ale jak řikám prémie to nikdy nebyla a nebude, je spíšjen trochu jiný a z toho pramení i ta vo něco vyšší cena.
Doufám že mu jeho netuctová koncepce a konstrukce zůstane i v dnešní době ultrasdílení a sdílení s technikou Toyoty zůstane na úrovni GT86/BRZ :yes:
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Plně souhlasím, subaru nikdy tuctovka nebyla. A pokud chce někdu závoďáka a ještě v dieselu tak Subaru prostě není auto pro něj. Pokud ale chce auto který je v davu rozeznatelný, který je spolehlivý, který začíná tam kde většina ostatních aut už končí, jo a je levnější nez Superb tak potom Subaru je auto přímo pro něj. Vím o čem mluvím. Mám už celkem 4 subo a pokud nebudu muset, nebudu nikdy značku měnit. Projel jsem vše od škodovky, fábií počínaje a superbem konče, nebo Fordy, Oply atd. Nicméně Subo je Subo. A s tou cenou si nedělám legraci. Outback je třída superba a proto ho v testech většinou porovnávaj s Octavíí II aby to na oko dobře vypadalo. Ale když jsem kupoval posledního Outbacka a v konfigurátoru škody porovnával s Octavií (dovybavenou na úroveň outbacka) byla Octavia v benzínu asi o 10tis dražší a v dieselu cca 30tis. Pak jsem si dovybavil Superba a ten byl v benzínu o asi 130ti dražší a v dieselu jsme se šplhali k rozdílu 200tis. Ale pořád u škodovky nebudete mít tak sofistikovaný pohon 4x4, nebo redukci převodovky (bylo v době kdy se prodávali ještě 2,5L s redukcí cca před 2 lety) no a nebo udržování novelity zadní nápravy. Nebudu už ani mluvit o tom že servis na Fabii ve škoda servise je dražší než na Outbacka v Subaru servise, no a co že je to auto o 2 třídy výš, to je prostě fakt. Kdo chce s naftou závodit musí jít jinam. Kdo chce něco jiného podrženého spolehlivostí ví kam jít a o čem tu píšu
Velké zlepšení vidím uvnitř auta. Interiér je pěkný a je zde vidět krok vpřed. Co se týká exteriéru, tak zde jsem čekal víc, tedy nové auto. Auto je ale hodně podobné poslednímu Outbacku, zejména pak zadní část mi přijde skoro úplně stejná s pouhou výměnou světel. Zvýšení na 221mm dávám palec nahoru. :-)
Vzhledove to vypada jako designova inspirace Outbackem o jednu generaci zpatky (4. generace), hlavne ta decentnejsi predni cast bych rekl, ze hodne navazuje na puvodni designovy koncept.
Co je horsi zprava, ze podle tech motoru to vypada, ze Subaru bude i dale pokracovat ve svem technickem zastaravani, protoze motorove nestihala ani stavajici generace a jestli ty motory prenesou jen s drobnymi upravami do generace dalsi, tak uz budou celou dekadu za pelotonem. Nejenom ze by jim ujel vlak, ale mezitim uz konkurence i odmontovala koleje. >:D
To neni o Evropanech, ale o debilnim Bruselu. Motorace 3.6 se nestahla kvuli tomu, ze by ji lide nechteli kupovat, ale ciste kvuli emisnim cilum EU. Subaru diky svemu omezenemu portfoliu modelu nebyla s popularni a velmi prodavanou 3.6tkou schopna plnit prumernou spotrebu u sve produkce jak ji narizuje EU. To byl jediny duvod proc se 3.6tka stahla z trhu.
Úředníky z Bruselu sice nemusim ale i bez nich by tu plochej šestiválec proti 4válcový naftě přežíval na okraji zájmu. To je pravej důvod proč ho tu ani nezkoušej nabízet. Na ten Brusel nejde shodit všechno, základ blbosti je v nás. Ostatně kdo bude v tom Bruselu volíme zase jen my ;-)
Pozor, 3.6ka u Outbacku byla jednou z nejprodavanejsich motoraci u Outbacku, ono je potreba si uvedomit, ze Subaru si nekoupi "normalni" clovek a ze "nenormalni" lidi 3.6tkove benziny kupuji radi a casto. Navic to byl jediny motor v Outbacku s rozumnou dynamikou. Manik ze Subaru mi rikal, ze kdyz se objevila zprava o tom, ze konci 3.6tka tak na ni lidi skoro stali fronty a Outback 3.6 byl posledni mesice produkce jejich nejprodavanejsi model.
Souhlas,
Sám mám informaci ze servisu, že když byl vyhlášen konec prodejej 3,6 měli jednoho klienta který si do garáže ke své stávající H6 koupill ještě další 2 aby měl do budoucna na čem jezdit.
Sám mám 3,6 ale v Tribece a jsem maximálně spokkojen a potřeba. Dá se jezdit bez problémů pod 10L, samozřejmě na delší trase ale to se člověk ani nevleče 140 dálnice a okresky 110 - 120. Pokud je ale řidič magor a bud závodit uvidí třeba i průměrnou 20L.
Ano, Legacy/Outback 4. generace dodnes nepřekonali, ale aspoň se k ní velmi přiblížili. Po rozplizlé pětce opět pěkné auto :yes:
S motory nemám problém, naopak kvituji atmosferický šestiválec. Už zmíněná čtvrtá generace jezdí hojně na 3.0 H6 LPG a je to téměř dokonalé spojení kultivovanosti a relativní úspornosti. O slušné dynamice a spolehlivosti netřeba mluvit. :yes:
všiml si někdo z kritiků, jak vůbec Subaru staví svá auta? Zatímco některé automobilky postaví nejdříve normální model, pak ho zvednou, pak mu dají za příplateček pohon 4x4 a tím se dotknou kategorie SUV, SUC, SUCK nebo já nevím jaké ještě....
Subaru na to jde obráceně - ušije 4x4, pak na to hodí kastli - ach ano - někdy skutečně takovou, že majitel musí jít k autu a zavírat oči, než pevně sevře volant, ale zase si přiznejme, že je mezi námi spousta úchyláků, kterým se ty kastle holt i líbí ;-) , no a pak prostě prodává. Není to u nás hlavní proud. Nemá to hustokrutopřísnou biturbovou naftu, co valí saze woe pycho za pět vteřin na kilo a dál a za 4,5litru na sto woe a když tomu dáš křídlo tak i níž...... Fakt ne. Když slyším podobné hlášky - tak si tak nějak vzpomenu na matku fyziku a zimu fakt bych to chtěl na ledu a sněhu vidět, jak je tak důležité to zrychlení a nízká spotřeba, když padá to bílé svinstvo za límec..... Ale berte to mladí tuzeři tak, že už stárnu a jsem socka a prostě pro mne v některých momentech přestává být zrychlení tím nejdůležitějším a údaj o nejnižší spotřebě tím, čím urvu spodní čelist fistulí hovořícím kámošům. Jsem prostatik a užívám si pohodovou jízdu - tak se nečertěte....
Subaru s tímhle Otou má u mne plus za vzhled, který už si člověk nemusí na "mus" zamilovávat a tím, že uchovává a zvyšuje schopnosti prostupnosti místy, na něž si mainstreamová SUV brousí zuby akorát tak v prospektech. Zvedají mírně světlou výšku - no zkuste si projet koleje po těžbě v lese s něčím, co se tváří jako SUV a má 17 cm výšky.... To pak zjistíte, že 5 cm nahoru je sakra kláda, i když Vám kámoši na záchodcích v mateřince budou tvrdit opak. No a pak implementace Xmode - vyšší dívčí upgrade systému VTD - kdo zkusil - ví, že to nekecá a jede.....(jasně - není to mechanická uzávěrka jako v Géčku).
Ad motorizace 3.6 - kdy si souzi v EUtánii uvědomí, že něžně ševelící H6 dokáže na dálku jet vcelku skromně(vcelku) a není to taková tragédie. Stejně jako, že dieselové mantry jezdící na válcích ve zkušebním cyklu za šest, si s řepkovou limonádou zadělávají DPF fíčuru, čudí drobnější částečky a ve výsledku "natropí" ovzduší jako ta H6ka?(například kam to asi čoudí, když to vypaluje že?)
Abych to tu nezatěžoval příliš dlouho.... Za tenhle počin má ode mne Subaru pusu na Plejády............
Problém Subaru byl, že ty nejlepší technická řešení dostaly až vrcholné verze. Konkrétně Outback 3,6 nebo Legacy GT. Místo CVT byla šestistupňová převodovka spojená s permanentím pohonem 4x4, žádná mezinápravová spojka. To je jako kdyby u Audi dostala quattro jen verze A8 6,3 W12, zbylé verze by musely vystačit s Haldexem.
No a když navíc tyhle vrcholné verze zmizely obě z nabídky… prostě to co Subaru odlišovalo se ztratilo...
Pravda jen z části, záleží co pokládáš za "nejlepší technická řešení" a zda to nezaměňuješ za "nejmodernější technická řešení".
Mimochodem ten Haldex u Audi se docela uchytil, holt "unifikace" :-(
já se nechci přít, ale troufám si tvrdit, že otík 3,6 neměl doňu manuelu a Legacy GT - tedy jestli se bavíme o 2,5ce od roku 2008, tak tu jsem v manuálu také neviděl. Nezaměnils to za poslední manuelu 3.0 spec B? Ono i u těch CVTéček - i když je tam psáno, že je to přes viscospojku, tak to není ouplně Haldex - je to kontsruované trošku jinak. Ale jinak - je pravda, že prostě oni - na můj vkus - u nás v Evropě - moc odlišuji - hlavně cenově, tyhle top verze......
Já nejsem úplně expert na Subaru, ale vím, že nejvyspělejší variantu symmetrical AWD měly WRX STI, Outback 3,6 a Legacy GT. A poslední dva měly ji také měly "spřaženou"
s klasickým automatem, navíc šestistupňovým, protože předchozí generace měly tuším jen 4, snad i 5?
O "stupínek horší" AWD je užíván u verzí s manuálem, no a ta nejhorší viskózní spojka jak píšeš, ta je u verze s CVT.
Můžu někde dogooglovat názvy a jednotlivá technická řešení, ale jsem docela laik a tak si pamatuju jen to, že to nej ze Subaru bylo u Outbacka 3,6 a Legacy GT. Žel bohu, oba dva nám EU zakázala a proto se i těch pár kousků, co se prodalo, objeví v nabídkách ojetin jen zřídka. Vyzkoušel jsem Outbacka 3,6 a to auto bylo opravdu skvělé. Tak nádherný zvuk motoru se hned tak neslyší.
Vlastně bych asi neměl zapomínat na Tribecu, kde byl tenhle motor taky. Jen to je SUV a to mi nic moc neříká...
to je v poho - skoč k nám na subarufanclub.cz jestli chceš - a tam je subaruwiki...tam jsou ty systémy popsány. Ono není visco, jako visco ;-) . Subaru používá několik typů AWD - původní H6ky měly čtyřstupňovou hydru - kombinovanou s VTD - variable tougue distribution - verze s automatem - klasickou hydrou - H6 od roku 2006 - byly vybavené už SI drive - motormanagement a pětistupňový automat - šestistupeň neměly nikdy - to měl manuál ve SpecB - což byl sportovnější derivát H6 - ale ten se nevyráběl v "off" verzi. Nejvyšší stupeň pohonu je to VTD - u STI máš asi na mysli DCCD - nastavitelný diferenciál se samosvory vzadu a myslím, že i vpředu.
Hezký den ;-)