Subaru Outback 2015: Pátá generace sportovně-užitkového kombi je tu oficiálně

Subaru Outback
Subaru Outback
Subaru Outback
Subaru Outback
36 Fotogalerie
Diskuze (43)
Nový Outback nabízí větší kabinu, venkovní rozměry ale zůstaly prakticky zachovány. Motory myslí na úspornost.

Subaru nadále představuje jednu novinku za druhou. Na newyorském autosalonu debutuje pátá generace modelu Outback, který japonský výrobce nazývá sportovně-užitkovým kombi. Nový Outback se začne prodávat v létě, alespoň v USA.

Tvary karoserie již dříve naznačil zveřejněný snímek detailu Outbacku. Šestiúhelníkovou maskou chladiče a „nakouslými“ hlavními světlomety má Outback nejblíže sedanu Legacy, s nímž ostatně sdílí svoji techniku. Spodní část karoserie tradičně chrání bytelné plasty, kapota je kvůli snížení těžiště hliníková.

Uvnitř jsou použity měkčené plasty, panel s přístroji je laděn velice sportovně. Mezi budíky je v základu obrazovka s úhlopříčkou 3,5 palce, u aut vybavených bezpečnostním asistentem EyeSight je pětipalcová. Na středovém panelu je další obrazovka – 6,2palcová, pomocí níž se ovládá nový multimediální systém.

Rozměry se proti předchůdci prakticky nezměnily. Nový Outback je o 15 milimetrů delší, rozvor se natáhl jen o pět milimetrů. Výsledkem je délka 4.816 mm, šířka 1.839 mm, výška 1.689 mm a rozvor 2.746 mm. Díky mírnému růstu rozměrů má být kabina Outbacku prostornější než dříve. Světlá výška automobilu nadále činí 22 centimetrů, čímž Outback konkuruje i některým SUV.

Na americkém trhu budou v nabídce dva motory typu boxer známé už z nového Legacy. Základem je 2,5litrový čtyřválec o výkonu 131 kW a točivém momentu 236 N.m, nad ním stojí 3,6litrová V6 (191 kW a 335 N.m), pro Evropu můžeme počítat také s turbodieselem. Nově je v USA standardem převodovka s plynule měnitelným převodem Lineartronic. Poháněná jsou všechna kola, nechybí režim X-Mode usnadňující jízdu v terénu, který debutoval ve čtvrté generaci Foresteru.

Při vývoji motorů se Subaru výrazně zaměřilo na jejich úspornost. Nižší spotřebě pomáhá převodovka CVT, důraz na aerodynamiku, elektrický posilovač řízení a u čtyřválce také aktivní mřížka chladiče. Výsledkem těchto snah je u čtyřválce předpokládaná kombinovaná spotřeba paliva 8,4 litru na 100 kilometrů (podle amerického cyklu), šestiválec v tomto cyklu podle odhadu Subaru spotřebuje 10,7 litru na 100 km. V obou případech se jedná o mezigenerační snížení.

Ve výbavě Outbacku se může objevit elektricky ovládané víko zavazadelníku s pamětí výšky otevření, sledování objektů v mrtvých úhlech, asistent pro jízdu v jízdních pruzích nebo bezklíčové odemykání, kdy je možné auto odemknout pomocí hesla.

Vstoupit do diskuze (43)