Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v únoru 2009: Mezi minivozy vede Panda s velkým náskokem

V únoru 2009 bylo zaregistrováno celkem 536 nových minivozů, což je oproti stejnému měsíci roku 2008 propad o 113 ks, tedy o 17,4 %. Prvenství patří Fiatu Panda.
Zpět na článek
16. 3. 2009 10:21
16. 3. 2009 21:09
16. 3. 2009 10:27
16. 3. 2009 10:32
16. 3. 2009 10:36
17. 3. 2009 08:13
16. 3. 2009 10:38
16. 3. 2009 10:47
16. 3. 2009 11:23
16. 3. 2009 17:29
16. 3. 2009 10:48
17. 3. 2009 16:53
16. 3. 2009 11:33
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 3. 2009 11:49
neregistrovaný "Sumi1982"
16. 3. 2009 12:48
16. 3. 2009 15:19
neregistrovaný "dCi"
16. 3. 2009 15:31
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 3. 2009 15:47
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 3. 2009 21:04
16. 3. 2009 23:46
16. 3. 2009 10:21
Bravo Panda
Panda i přes svůj věk ukazuje stále svoje, pro ostatní nedosažitelné, kvality... A to už Pandě za chvilku potáhne na 10 let...

Fiat Bravo, brava Panda. :yes:
Rozbalit vlákno
2
16. 3. 2009 10:32
Re: Bravo Panda
Sakra si mě předběh :yes:
16. 3. 2009 21:09
Re: Bravo Panda
:yes: :yes: :yes: :-)
16. 3. 2009 10:27
F500
Zde bych se chtěl ještě pozastavit nad prodeji F 500, kterého se prodalo více než například obyčejného Twinga za normální cenu... Je to velký úspěch, že i u nás, kde se především hledí na cenu může uspět takováto drahá malinká stylovka... Už i v mém okolí je F 500 vidět víc a víc... a je to jen dobře... Co je také dobře je, že ani jedna není stejná... Vidívám černou, modrou, bílou, ale také žlutou a červenou... V podstatě všechny dostupné barvy... a je to jen znak toho, že povedenému autu sluší všechny barvy (byť já hlasuji za příplatkovou perleťovou - 28 000 káček ušetřit na laku na takovém autě, není prostě terno)...

Takže chceš-li jezdit ve městě stylově, kup jednu F 500 pro sebe a tvou milovanou... (a nebo jednu dohromady... ;-) )

Q7 opravdu enní auto do města... >:-[] :no:
Rozbalit vlákno
3
16. 3. 2009 10:32
Re: F500
O5 musím souhlasit a velmi rád :-) :yes:
16. 3. 2009 10:36
Re: F500
No a teraz si postav vedla 500-ky Foxa: vsak ten pri nej vyzera jak skarede zviera vedla krasavice! Nie, mini-vozy naozaj VW nevie robit...
17. 3. 2009 08:13
Re: F500
Přesně to samé mě napadlo při pohledu na tabulku. A mám z toho celkem radost, 500 mi přijde jako takové příjemně rozpustilé a úsměvné osvěžení v jinak "relativně nudné" dopravě.
Avatar - Emel
16. 3. 2009 10:38
Kvality
Panda žádné zvláštní kvality neukazuje, nejprodávanější auto nemusí být nutně nejlepší - dokonce bych řekl, že to tak většinou není. V případě Pandy vítězí kombinace relativně velkého auta s nízkou cenou, technicky žádný zázrak.

Fiat 500 jsou příjemná čísla, byť vítězství nad Twingem vidím spíš jako poměrně překvapivý neúspěch Renaultu, i v kontextu ostatních aut. Nutno ovšem dodat, že F500 vítězí pouze v lednu, únor a březen vrátily mírný náskok Renaultu.
Rozbalit vlákno
5
16. 3. 2009 10:47
Re: Kvality
Ohledně 500 si ten příspěvek asi moc nepochopil. 500 nemá v úmyslu konkurovat twingu jde o to že je to zvláštní že i v době rádoby krize ( podle mě se spustu lidí na to jen vymlouvá - neberu podniky tam to tak je) je stylová 500 před twingem. A věř mi že základní 500 se moc neprodávají na odbyt jdou spíše ty dražší.
Ps: byl jsem prodejce Fiatu tak vím o co go.

Ad Panda - s tvým názorem relativně souhlasím, ale co se týče kvalit každý majitel pandy ti řekne své. Znám lidi co si kupují Pandu co 2 roky ted tuším že už mají 3. a jsou nadmíru spokojeni.
Avatar - Emel
16. 3. 2009 17:29
Re: Kvality
Ale jo, vždyť píšu, že výsledky F500 jsou dobré... ale zároveň že pozice před Twingem je způsobená spíš špatným výsledkem Twinga, prostě Twingo má na víc a v dalších měsících to i ukázalo. Twingo je výrazně levnější, kdyby to nebyl Fiat, psalo by se o prémiových kvalitách 500
Avatar - Pierro
16. 3. 2009 10:48
Re: Kvality
Emele máš osobní zkušenot s novým Twingem??
16. 3. 2009 10:51
FOX - MISTR ELEGANCE
To nie je možné FOX - MISTR ELEGANCE nula kusov. Auto, ktoré je na absolútnom vrchole triedy si v 2/2009 nikto nekúpil. Ale na druhej strane tie 2 predané kusy za 1/2009 sú výborný úspech , však GTI ? >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Pierro
16. 3. 2009 10:54
Re: FOX - MISTR ELEGANCE
je vidieť že si ešte príliš mladý a nezrelý, časom pochopíš kto je majstrom elegancie a že líšku ocení len fajnšmeker... >:-[]
16. 3. 2009 14:29
Re: FOX - MISTR ELEGANCE
Ono to ma jednoduche vysvetlenie. Januar, februar, su mesiace kedy typycka klientela juhoamerickeho premioveho Foxa zimuje v karibiku. Akonahle sa otepli, opaleni eurodrzkovia a eurocicky zoberu salony VW utokom a Fox zmizne zo salonov ako mizli kubanske pomarance za Husaka. Toz tak synku >:D
16. 3. 2009 11:30
Panda pro každého
Docela by mě zajímalo, kolik z těch prodaných Pand je ve verzi 4x4 popř. jestli některé jsou i jako 100HP. Nemá někdo info?
Jinak potvrzuji wolffovo pozorování - F500 potkávám stále častěji a pokaždé mě přiměje k úsměvu. :yes:
Naopak velká škoda je, že se (zatím ?) nepočítá s příchodem značky Abarth na český trh...
Rozbalit vlákno
1
16. 3. 2009 12:09
Re: Panda pro každého
No vzhledem k tomu že končí zima tak 4x4 se prodala tak 1 max 2. A co se týče 100HP ta se neprodala asi ani jedna bohužel je to u nás přehlížená verze ikdyž neprávem. Hodně to zpusobuje 500 která má ten stejný motor za lepší prachy. Bohužel musím říci že v 500 není tak dobrý jako v Pandě.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 3. 2009 11:33
Panda...
...fandím jí :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Sumi1982"
16. 3. 2009 11:49
pre GTI
Opat sa pytam GTI kedze zjavne na moje prispevky nereagujes.

V com urobil VW chybu ze je tvoj FOX uplny prepadak? To keby sa tu predavali trabanty tak sa ich preda viac ako tvojich Foxov. Ospevovat golfa a pisat tu ody na apostola alebo tigiho na pol strany ti nerobi problem tak zase ja nevidim problem aby si mi vysvetlil preco tvoj Foxik je tam kde jecize v prde.i.

Napis nam tu GTI nejaku odu na tvojho impotentneho Foxa myslim ze kazdy by si to precital velmi rad.
:-!

A ked niekto jazdi v I30 neznamena ze je blby tak to uz pochop konecne ze su aj ine auta. Kup si foxa zvysis mu predajnost o 100 percent >:-[]
Rozbalit vlákno
0
16. 3. 2009 12:14
citují čánek o Deltě
>:D >:D
Ovládání

… 4,5 m dlouhého hatchbacku se děje přes vhodně tvarovaný věnec volantu s průměrem 372 mm, na jehož ramenech jsou neprakticky umístěná tlačítka pro ovládání rádia, palubního informačního systému a hlasového ovládání. Dosáhnou na ně pouze řidiči s delšími prsty, a ti jak známo, mívají v našich zemích zálusk spíše na vozy německých značek. Teď už ale trochu vážněji. Delta brzdí razantně, zřejmě i díky širokým kolům, řazení se vyznačuje uspokojivou přesností a jen mírně vyšším odporem pohybu páky v kulise.

Jako dobrý fórek... >:D
Rozbalit vlákno
0
16. 3. 2009 12:48
DÁMSKÁ TŘÍDA
Tabulka pravdy počtu prodejů, nikoliv tabulka pravdy elegance. Škoda vyšší ceny Káčka, dva kousky je přeci jenom málo. Je znát, že v těto třídě se při placení cedí krev, proto Fox, třídní mistr vnitřního prostoru a vnější elegance zde namá moc šancí. Pochvalu zaslouží SPLASH (proč není sledován Agilou?)a... to je vše. Panda boduje nízkou cenou a maximálně využitým vnitřním prostorem (prostůrkem).

Ovšem, má rada zní - když chceš malé auto, kup si malé auto, ale uvitř by ses v něm měl cítit jako v autě velkém. Tuhle filosofii ctí ten nejlepší, Volkswagen, proto také, když se posadíš do Foxe, připadáš si bezmála jako v Puntu... akorát holt na to musíš mít vatu, děngy, chechtáky, škváru, love... kapiš?

P.S. Bravo Panda :yes:
Rozbalit vlákno
33
16. 3. 2009 13:08
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
že ty si v těch příspevcích vlastně z Lišky taky děláš pr.el? ;-)
16. 3. 2009 13:40
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Někdy minulý týden jsem na parkovišti uviděl antracitového foxe. Speciálně jsem se na něho šel podívat a musel jsem konstatovat, že je to krásný vůz. Proto také jich tolik jezdí v německých městech.
16. 3. 2009 16:22
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
tož kolik jich jezdí v německých městech nevím, naposled jsem byl koncem ledna v Mnichově a tam jsem neviděl pokud dobře pamatuju ani jednoho (no, možná jsem si ho nevšiml), ale to není právě reprezentativní vzorka uznávám. Tam je to samé Porsche, Bawo a MB. To je takové německé prémiové město >:-[] , sorry, samozřejmě taky Audiny.

V Praze občas vídám Lišku v žluté. Ta jí sekne asi nejvíc. Pak myslím jsem u vedlejšícho bloku vídal nějakou tmavě šedou (firemní, měla i nějaké popisky) a ta jí vysloveně neslušela.

Fox je podle mně schizofrenické auto, alespoň co se týče Evropy. Prostě na kategorii supermini je zbytečně velké, na standardní mini trochu strácí a chybí zadní dveře. VW udělal prostě z brazilce z nouze cnost. Jinak mě stále připomínal zmenšený Golf Plus. V téhle kategorii pro mě jednoznačně Twingo, i když ten jeho interiér je fakt, hmm, jak bych to slušně, prostě takhle ne soudruzi, takhle ne, republiku si rozvracet nedáme! >:-[]
Avatar - pelikoš
18. 3. 2009 12:49
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
přesně,vždyť to auto nestojí vůbec za řeč,je to ztráta času
16. 3. 2009 13:27
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Na cenu bych to velmi nehadzal. Fox napriklad tu stoji od 9750,-E (1.2, 55ps), Panda od 8990,-E (1.1, 54ps). A napriklad Fiat500 od 11300,-E (1.2, 69ps). Podla teba o +9% vyssia cena Foxu je dovod, pre ktory ma Panda 100x vyssie predajne cisla? To sa mi dako nezda... :-)
16. 3. 2009 13:50
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
V Česku, Moravě a Slezsku hraje roli ještě ten jeden pár dveří navíc. A to platí nejen u Foxe, ale i Twinga. My i v této kategorii hledáme rodinný vůz a jsme se do této třídy schopni narvat i v pěti lidech. Ta cena v tom je, ale skrytá v praktičnosti pětidveřové karosérie.
16. 3. 2009 13:56
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Přesně :yes:
Avatar - white label
16. 3. 2009 18:22
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Tak to je pro náš trh naprosto typické a týká se to i ojetin. Kdyby to jen trochu šlo, češi by chtěli 4 dveře i do Scirocca, nebo snad i do 911...4 dveře tady prostě potřebujou nutně všichni, i kdyby jen na házení aktovky na zadní sedadla. Přitom má 3 dvířko, vyjma obtížnějšího nasedání dozadu už jen samé výhody... Příkladem je stálé mnohaleté cenové zvýhodnění 5dveř. Golfu, který je v paketu s climatronicem u nás dokonce levnější než 3dveř. To je v Německu nemožné... Stačí se podívat na Golfy u nás - 3dveř. je velmi vzácný, dokonce i ve sportovnějších verzích jako GTI!
Stejně tak Kolínská minitrojčata, ale třeba i BMW 3, které je jako coupé stokrát sportovnější a elegantnější, přitom místa vzadu je v něm méně i v provedení sedan...
Avatar - woody-alien
16. 3. 2009 22:02
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Naštěstí pro nás Čechy, superrychlé chalupáře, jimž se do 911-ky nevešla paleta tvárnic, vznikla Panamera... :-)
Avatar - white label
16. 3. 2009 22:14
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Přesně tak, Panamera tak bude (díky počtu dveří) po Cayennu už druhé použitelné Porsche pro "masový" český trh... 8-s ;-)
16. 3. 2009 13:55
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Máš na to zásadně chybný pohled. Adresáti Pandy jsou úplně jiní lidé, než adresáti Foxe. Pandu si koupí ten, co potřebuje mnoho dveří a v dané třídě co nejvíce praktičnosti za co nejmenší cenu. Naproti tomu pro Foxe si jde ten, resp. ta, která touží po klasické, líbivé karoserii, neomezované čtyřmi malými dveřmi, tedy dvoudveřový hatchback. Na úkor praktičnosti prostě u foxe vítězí ta elegance karoserie, malý počet dveří (o to větších a komfortnějších)... tedy Fox je nadstavbou, třídním klenotem. Takže z pozice kupce Pandy je Fox neúměrně drahý, neb nejen absolutně v porovnání cen, ale i relativně, pro svou menší praktičnost. Představ si to tak, že bys zvažoval třeba zda čtyřdveřové Punto či Míťu ... Jasně, vím, bral bys Punto, má hodně dveří a velkej kufr. No, a ten Fox... toje vlastně takový Míťa ve třídě mini. Takový klenot, výjimečnost, ikona. Jestli mi tedy dobře rozumíš.

F500 sem netahej, to je jiná kategorie, jde o retromodel, porovnávej tedy s porovnatelnými. Vždyť je sice platformou stejný s Fordem Ka, ovšem nejsou to festovní konkurenti, a sám vidíš, jak si stojí F500 a jak Ka. Tedy lidé v tomto případě dávají přednost stylu nad praktičností. A je to podle tebe špatně? není. Zrovna tak, jako v regulerním třídě mini dávají lidé zde přednost praktičnosti nad stylem.
16. 3. 2009 14:08
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Nechci ti brát iluze ale když srovnám Foxe a KAčko ( tyhle 2 srovnat mohu) tak KAčko ma navrch ;-)
Ps: hlavně to neber jako útok prostě jen konstatuji.
16. 3. 2009 14:26
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Útok to je, ale do vlastní branky ;-) Káčko je zcela nový model třídy mini (souhlas, že stavěné obdobně do stylu jako Fox), takže asi těžko můžeme očekávat, že to bude propadák. Popravdě jsem u Káčka čekal lepší výsledky, ale nejspíše jde o prvotní rozpaky z celkem odvážné ceny.
16. 3. 2009 14:36
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
No přeci nemůžes soudit úspěch KAčka podle prvnícch pár měsíců. Abych přiznal pravdu tak pro mě KA zemřelo koncem první generace. Dvojkové Ka je prostě krásné ale už to není KAčko (stejný případ jako Twingo)
16. 3. 2009 14:40
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Já nesoudím, ale čekal jsem větší prodej. Navázat na K1 to vlastně ani nešlo. Ještě si pamatuji, jak jsem jel Plzní a z výlohy na mě vyjuklo úplně něco nového - nové Ka1 :-) Zastavil jsem a šel jsem to omrknout... tehdy to tedy byl opravdu skvostný blesk z čistého nebe...
16. 3. 2009 14:45
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Naprosto souhlasím, snad jen dejme mu čas ono v dnešní době každé nové auto potřebuje trochu času (až na pár vijímek) :-)
16. 3. 2009 14:55
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
:-) ;-)
16. 3. 2009 16:51
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
to víš, blesk prý nikdy neuhodí dvakrát na to samé místo :-!
16. 3. 2009 19:03
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Nekam ani jednou :-!
16. 3. 2009 18:47
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Jel jsi v novem KA? ;-)
Avatar - woody-alien
16. 3. 2009 22:07
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Tady nejde uplně jen o jízdu, ale o to, že Ka 1 zrovna tak jako Twingo, bylo absolutním zjevením, útokem na city, totálním K.O. zažitým představám. Dnes Twingo i Ka vypadají mnohem důstojněji, dospěleji a já si nejsem moc jistej, že to je dobře.
16. 3. 2009 14:21
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Normalne niekedy sa zamyslam nad tym, ci to myslis vazne, alebo si z nas len robis prde|. Foxa oznacit za "triedny klenot"? to sa snad bez vplyvu silnych halucinogenov ani neda...

Ak niekto hlada medzi mini-autami nieco pekne, tak vezme skor F500, alebo Ka-cko. Pripadne 107-ka (podle vkusu kazdeho soudruha! :-) ). To su skutocne imidzovky. Ostatne su len prakticke "nakupne tasky". Twingo je tu od ~8000,-E, to stale nie je prilis velky rozdiel oproti VW-Fox. Napriek tomu rozdiel v predajoch je mnohonasobny.

Ovsem abych to zhrnul: takze v triede praktickych mini-aut sa Fox nepresadi, pretoze je prilis drahy. A v triede imidzovych mini-aut je zase prilis skaredy. Asi tak dako to bude...

Jednoducho VW uz nevie robit skutocne "ludove auta". To vidno aj z postavenia napriec triedami: cim vyssie sa pozrieme, tym lepsie si VW stoji. V mini je Fox podla mna prepadak (nech uz je to koli cene ci dizajnu, to je fuk). V malych autach si uz Polo vedie dostojnejsie. V nizsej strednej sa da Golf povazovat za spolu-vladcu (s Focusom), a v strednej uz Passat CC deklasuje veskeru konkurenciu...
16. 3. 2009 14:36
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Teddy, šlapeš si na jazyk. Právě Volkswagen vyrábí stále lidová auta. Vždyť všechna patří k nejprodávanějším ve svých třídách, zejména tedy ve třídách nejdůležitějších - subkompakt, komakt, střední. K tomu přidej lidového sporťáka ROCCA, TIGIHO, TOUAREG a CC a máš seznam nejproávanějších aut v Evropě. Kdo myslíš, že to kupuje? Lidé přeci, průměrní lidé. Vedle toho musíš prostě vzít v úvahu, že Německo je zemí s jednou z nejvyšších životních úrovní, a tedy tam se definuje pojem "Volkswagen". Jde jen o to, jakou životní úroveň si servíruješ ty sám...
16. 3. 2009 15:31
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Patria k najpredavanejsim? A to definuje podla teba "ludove auto"? Ze aj na domacom trhu, ktory je podobne deformovany ako cesky, je Fox az treti (za F500 a Twingom!), o fous pred C1&Panda? Kdeze, "lidovy" a VW uz davno nejde dokopy. Dnes sa u nich vela plati prave za ten znak "VW", a to je na hony daleko "lidovemu". Ono "premiovy" a "lidovy", to akosi ani nejde dokopy...

O zivotnej urovni v Nemecku nieco viem, zil som tam 5 rokov. A treba si uvedomit, ze ked hovorime o triede mini, tam si tieto auta kupuju casto studenti, mladi ludia okolo 20 rokov, este pred zalozenim rodiny. A ti tiez hladia na cenovky, to mi ver! Ani u nich neplati novy Fox alebo Golf za "lidovy". Skus sa tam aj ty vybrat, a nepisat o zivotnej urovni v Nemecku z ceskej zidle. Pravda, nemam na mysli zrovna vikendove predvianocne nakupy v Drazdanoch... ;-)
16. 3. 2009 18:15
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Hodnotit prodeje noveho i stareho KA podle CR je scela mimo. ;-)
Avatar - Adrian77
16. 3. 2009 14:23
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
S prostorností Foxe souhlasím, jednou jsem v něm seděl a opravdu místa je tam dost, ale je to jen třidvířko, jen čtyřmístné, motor nad 1.0, ale výkon přitom nevalný...a je to VW (pro mě to je taky mínus). Vnější vzhled je asi hodně subjektivní. Mě nepřipadne kdoví jak krásný. Ale ani nové Twingo podle mě nesahá designem svému předchůdci ani po kotníky. Abych se vrátil k Foxu, nedivím se jeho prodejním číslům.

To spojené hodnocení - třeba Splash + Agila, plně souhlasím. Stejně tak i TPCA. Stejné podvozky, stejné motory, stejná výrobna dílů i montovna, zákazník si vybírá jen podle sympatií k té které značce, podle dostupné barvy pro tu kterou značku, nebo podle toho, co nabízí sklady... Pak by byla tabulka prodejů úplně jiná. Stejně tak Picanto + I10, ikdyž tady jde sice o dvojčata, ale minimálně o půl generace posunutá...
16. 3. 2009 14:30
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Jo, osobně mě nejvíce překvapuje da rozdílnost u dvojčat SPLASH/AGILA. Volil bych rozhodně Agilu, která má povedenější přední tvář. Neznám tedy cenové poměry, ale coje za tak značným rozdílem v prodejnosti, to mi vrtá.

Cením, že ceníš vnitřní prostor Foxe. Zdejší plejstejšn liga si to představuje tak, že ve třídě je každé auto stejné velké a stejně malé :-)
Avatar - DRBNUTY
16. 3. 2009 16:08
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Ja si skor myslim,ze pri modeli Splash/Agila sa ludia rozhoduju podla toho,ze Suzuki je japonska znacka a Japoncov si ludia automaticky spajaju so spolahlivostou.Co na tom,ze obe auta idu z jednej linky...A takisto je to aj pri SX4/Sedici.SX4 predajny trhak a Sedici sa skoro vobec nepredava(na slovensku).Vela ludi si urcite mysli,ze SX4 je super auto,lebo je japonske a Sedici je srot,lebo je to nespolahlivy talian.Co na tom,ze aj tieto dve schadzaju z jednej linky a maju rovnake motory a techniku...
16. 3. 2009 20:48
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
U Agili jde predevsim o zkusenosti lidi z predchoziho modelu no a fyzicky spolehlivost Agily byla opravdu vice nez tragicka! :-(
neregistrovaný "dCi"
16. 3. 2009 15:19
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Tak už lišku nech, pochopil bych, kdybys tady dodnes vychvaloval již nevyráběné Lupo. Postav si jejich interiéry vedle sebe. Kde bych cenu Lupa, jehož interiér se kvalitou dal srovnávat s čtverkovým Golfem, chápal (byť neakceptoval), tam Fox platí za stejnou popelnici jako korejská produkce v této třídě. Navíc mám velký problém s jeho vzhledem, už jsem ti psal, to auto vypadá jako důchodce.

Mi spíš překvapují prodeje Twinga. V téhle generaci jsem sice pouze seděl, ale mám něco skušeností s jeho předchůdcem, měla ho manželka, to bylo geniální auto. Když si osvojovala řízení, svolil jsem v tom jet dokonce na první dovolenou. Nepamatuji si jiné auto, ve kterém sklopená a vpřed posunutá přední sedadla udělala se zadní lavicí jednu rovinu. Pod plátěnou střechu sice zatékalo, dvanáctistovka autem zněla jak kdyby šlo o starý, prázdný Traffic, rádiu hrál jen jeden reprák ze dvou a na silnici to vlálo jako větroň, ale za ten kopec zvláštní radosti to stálo. Když jsem Twingo před několika lety prodával jednomu mladému páru, jen jsme se na sebe s tím řízkem usmívali. Myslím, že těch devět měsíců jim také vydrželo ;-)
Na tohle, myslím, Renault nedokázal tak docela navázat. Řekl bych, že je nové Twingo až moc dobré.
16. 3. 2009 16:09
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
:-) Twingo 1 je ikona. T2 vnímám též silně, a lupo byl (je) překrásný vozejk. Souhls dCi, twingo 1 to je... životní postoj.
16. 3. 2009 20:51
Re: DÁMSKÁ TŘÍDA
Kvůli Twingu I a krásným vzpomínkám na něj stále zůstávám Renaultu věrný. Moje nejoblíbenější auto.
16. 3. 2009 15:12
Malá auta v Německu (2008)
Pro zajímavost uvádím prodeje minivozů v Německu za rok 2008 (viz [odkaz]

Renault Twingo 22.152 kusů
Fiat 500 18.173
VW Fox 15.465
Citroën C1 15.233
Fiat Panda 14.861
Opel Agila 12.901
Toyota Aygo 12.169
Peugeot 107 9.707
Hyundai i10 9.514
atd.
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 3. 2009 15:31
Re: Malá auta v Německu (2008)
Kdo by to byl řekl, že se v Německu takhle krásně umístí jeden z úhlavních nepřítelů Volkswagenu?... :-)
16. 3. 2009 15:33
Re: Malá auta v Německu (2008)
jojo, prehra na domacom ihrisku, to musi fakt boliet. To je (bozemuoj, az sa to bojim vyslovit!) ako keby v cechach trhol Octaviu v predajoch i30/Cee'd! To by sme snad po dlhych rokoch zazili opat defenestraciu, tentokrat pre zmenu v Mladej Boleslavi... :-D
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 3. 2009 15:47
Re: Malá auta v Německu (2008)
Tak kdyby byl i30 prodejnější, než Octavia, to by byl konec světa >:D
16. 3. 2009 15:42
Re: Malá auta v Německu (2008)
Ta 500 mě maximalně těší :yes:
16. 3. 2009 16:10
Re: Malá auta v Německu (2008)
:yes: FOX je třetí :yes:
16. 3. 2009 16:17
Re: Malá auta v Německu (2008)
Ano, to mě na těch výsledcích překvapilo nejvíc. Z mého pohledu to dokazuje sílu značky VW v Německu a obrovskou váhu a výhodu husté sítě prodejen a (kvalitních) servisů.

Jinak si naprosto neumím vysvětlit, proč by si to auto někdo vybral: jediná karoserie, jediný (a to dost nepovedený) motor, z mého pohledu naprosto bezpohlavní a nudný design zvenku i zevnitř, ničím nezajímavé výkony a jízdní vlastnosti. Celkem vzato velký krok zpět oproti předchozímu modernímu a tvarově zajímavému typu Lupo, který měl mnohem širší nabídku a uměl nabídnout zajímavou high-tech verzi 3L nebo pěkné GTI.
16. 3. 2009 17:01
Re: Malá auta v Německu (2008)
Je potreba jit ke korenum, Fox nikdy nebyl zamyslen pro evropsky, narocny a vyvinuty trh. Je to auto pro jizni Ameriku, kde je lidove a zrejme i lacine. VW nemel po vypusteni Lupa co nabidnout, zrejme jej ubrzdily i vysoke vyrobni naklady, nebot nikdo, krome stylovky F500 nenabidl hezci interier. Fox je jen vyplni v nabidce koncernu VW, nikoliv plnohodnotny konkurent pro EU vyvijene modely. Mozna nas ceka globalni nastupce pripraveny s vetsim durazem prave na evropske trhy. Ty ale u presne trefene "Damske tridy" vyzaduji vic nez jen dobre prodavajici znak na nakladove levne, ale naprosto nenapadite a pro zeny nepritazlive karoserii. Notabene, v Italii a Francii neprorazi a pro evropsky prodej okolo 30tks se vyplati postavit model opet v Brazilii a venovat penize treba do Pola, ktere vydela a proda vice. Prave nove Polo je dukazem, ze VW pomalu cili vyse nez drive. Je to takovy luxus v supermini tride.
16. 3. 2009 17:57
Re: Malá auta v Německu (2008)
Souhlas. Jen je škoda, že VW neprodává v Evropě i pětidveřovou verzi (asi by moc konkurovala Fabii a Ibize?) a jiné motory.
16. 3. 2009 17:31
Re: Malá auta v Německu (2008)
Fox je podobný případ jako Fáábia.
16. 3. 2009 20:15
Re: Malá auta v Německu (2008)
Neviem ako v CR, ale tu sa dodava Fox s 3 motormi:
1.2/40kW (3-valec), 1.4/55kW, a 1.4TDI/51kW (3-valec).
16. 3. 2009 21:52
Re: Malá auta v Německu (2008)
V ČR jen tříválec 1.2... 8-s
Avatar - Emel
16. 3. 2009 21:57
Re: Malá auta v Německu (2008)
Teddy: nechápu, proč by zájemce o stylovku měl brát zrovna 107... C1 a Aygo je přece totéž, navíc to jsou auta spíš praktická než hezká, bez nějakého prémiového nádechu. Pro mě je to F500 nebo Twingo v některé z lepších výbav.

PS: Fox má u nás přesně takové prodeje, jaké si zaslouží... v nabídce je pouze s tou 1,2HTP.

PPS: Splash vs. Agila musí být cena, jinak by musel Opel dopadnout lépe.
16. 3. 2009 21:04
OT for GTI
[odkaz]

>:D
Rozbalit vlákno
0
16. 3. 2009 23:46
VW Fox
Já pořád nechápu co uvedením Foxe Volkswagen sledoval. Chtěl s ním nahradit stylové a hezké Lupo s podobným tvarem a rozměry? To asi ne, když Fox je auto pro chudáky z jižní ameriky, chudě vypadající, nízkonákladově postavené. Design je zastaralý a škaredý, nabídka motorů tragická a je z něj cítit nízká cena jako třeba z Dacie. VW ale nasadil na Foxe sebevědomou cenovku... Takže se prodává, ale jenom v Německu, kde by zásadoví Němci od VW koupili i auto se 3 kolama.
Jinak Pandě úspěch přeju, je to celkem slušný auto za ty peníze. Sice bych osobně spíš vzal Sandero 1.2 16V co teď začnou prodávat za stejnou cenu, ale to asi už do miniaut nepatří, možná cenou ;-)
Rozbalit vlákno
3
17. 3. 2009 11:29
Re: Věčná epizoda na téma Fox
Fox je moc dospělý, to není pochvala, to je jen fakt, který je v rozporu s tím co si trh žádá. Potencionální zákazník je spíš žena a ta si vybírá mezi roztomilými, baculatými, usměvavými a jinak zohavenými autíčky. Fox má naprosto jednoduchou konzervativní eleganci, která se do této třídy v Evropě moc nehodí. Nic víc, nic míň.
Avatar - Emel
17. 3. 2009 16:57
Re: Věčná epizoda na téma Fox
Ono se vůbec nehodí do Evropy... pro jihoamerický trh to může být ideální, rozbité světlo zasklí u sklenáře ve vesnici a plechy vybouchá sekerou brácha ve stodole ;-).
17. 3. 2009 19:28
Re: Věčná epizoda na téma Fox
To si pleteš Foxe s Loganem ;)