Český trh v únoru 2009: Mezi minivozy vede Panda s velkým náskokem
Medvídek zvítězil se 145 kusy a druhý Spark porazil o 70 registrací. Na třetím místě najdeme Suzuki Splash s 72 vozy, Hyundai i10, který má na kontě 62 kusů, skončil tentokrát čtvrtý. Páté je Picanto s 57 vozy, šestý Peugeot 107 s 38 registracemi, sedmá Toyota Aygo dosáhla na rovné tři desítky nových vozů. Osmý je Citroën C1, který zaznamenal 24 kusů, devátý je Fiat 500 s 13 a desátý Renault Twingo s 12 vozy. Výprodejový Atos Prime má na kontě 3 nové registrace, stejně jako Opel Agila (Opelu se na rozdíl od dvojčete Splashe nedaří), poslední je nový Ford Ka se dvěma vozy, Smart ForTwo a VW Fox si nevybral v únoru ani jeden zákazník.
V porovnání s druhým měsícem loňského roku vypadá situace takto: Panda si polepšila o 173,6 %, před rokem bylo nově zaregistrováno jen 53 vozů. Spark si naopak pohoršil z 203 kusů o 63,1 %, u Splashe a i 10 srovnání zatím chybí, registrace Picanta spadly o 40,6 % (z 96), podobný výsledek má i Peugeot 107 (loni 70 aut, letos - 45,7 %). Pokles zaznamenala i Toyota Aygo, a to o 16,7 % (v únoru 2008 36 vozů). Propadákem se stal Atos Prime s pádem o 97,1 %, tam samozřejmě porovnání poněkud pokulhává, neboť se doprodávají poslední kusy. Na druhém místě této statistiky je Spark, který již byl zmíněn, třetí je Twingo s poklesem o 62,5 % (z 32 kusů). V žebříčku vzestupů patří první místo Pandě.
V celkovém pořadí od ledna vede Panda s 219 kusy před i10 se 145 ks a Sparkem, který má jen o jeden vůz méně. Čtvrtá je Kia Picanto (129 ks) a páté Suzuki Splash (117 ks). Žádný další automobil této třídy dosud nepřekonal stokusovou hranici, respektive desetiprocentní podíl. Vedoucí Panda má 22,1 %, i10 14,7 %, Spark o desetinku méně, Picanto 13 % a Splash 11,8 %. Meziročně si dosavadní lídr polepšil o 49 %, ostatní dva porovnatelní zástupci Top 5 mají na kontě poklesy, Spark o 59,2 % a Picanto o 33,2 %. Klesl i celý trh, a to o 215 kusů z loňských 1204, tedy v procentuálním vyjádření o 17,9 %.
Miniauta se vznětovými motory si letos v únoru odvezli jen dva zákazníci – jeden se rozhodl pro Kiu Picanto, druhý pro Hyundai i 10. Užitkoví trpaslíci mají na kontě pět kusů, jeden náleží Peugeotu 107, čtyři si připsala Kia Picanto, která se dosud jako N1 nenabízela.
Třída mini, registrace na českém trhu v únoru 2009 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 1/2009 | 1-12/2009 | 1/2009 | 1-12/2009 |
1. | Fiat PANDA | 145 | 219 | 27,1% | 22,1% |
2. | Chevrolet SPARK | 75 | 144 | 14,0% | 14,6% |
3. | Suzuki SPLASH | 72 | 117 | 13,4% | 11,8% |
4. | Hyundai i 10 | 62 | 145 | 11,6% | 14,7% |
5. | Kia PICANTO | 57 | 129 | 10,6% | 13,0% |
6. | Peugeot 107 | 38 | 73 | 7,1% | 7,4% |
7. | Toyota AYGO | 30 | 36 | 5,6% | 3,6% |
8. | Citroën C1 | 24 | 50 | 4,5% | 5,1% |
9. | Fiat 500 | 13 | 25 | 2,4% | 2,5% |
10. | Renault TWINGO | 12 | 33 | 2,2% | 3,3% |
11. | Hyundai ATOS | 3 | 4 | 0,6% | 0,4% |
11. | Opel AGILA | 3 | 6 | 0,6% | 0,6% |
13. | Ford KA | 2 | 2 | 0,4% | 0,2% |
- | Smart FORTWO | 0 | 4 | 0,0% | 0,4% |
- | Volkswagen FOX | 0 | 2 | 0,0% | 0,2% |
- | CELKEM | 536 | 989 | 100,0% | 100,0% |
Pandě se tedy v únoru podařil husarský kousek. Základní verze v hotovosti sice mírně podražila (stojí 177.900,- Kč), ale Fiat nabízí bonusy za ojetý vůz na protiúčet a při využití značkového leasingu, které dohromady dají slevu 40.000,- Kč. Chevrolet kontruje hotovostní základní cenou 163.900 Kč, leasingové splátky pak budou počítány z částky 149.900,- Kč. Splash je ve výbavě GA sice dražší (209.900,- Kč), kromě kusu auta navíc ovšem nabízí dospělejší konstrukci, a také například rovnou dva airbagy.