Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v únoru 2009: Mezi minivozy vede Panda s velkým náskokem

Fiat Panda
Fiat Panda
Fiat Panda
Fiat Panda
8 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (73)
V únoru 2009 bylo zaregistrováno celkem 536 nových minivozů, což je oproti stejnému měsíci roku 2008 propad o 113 ks, tedy o 17,4 %. Prvenství patří Fiatu Panda.

Medvídek zvítězil se 145 kusy a druhý Spark porazil o 70 registrací. Na třetím místě najdeme Suzuki Splash s 72 vozy, Hyundai i10, který má na kontě 62 kusů, skončil tentokrát čtvrtý. Páté je Picanto s 57 vozy, šestý Peugeot 107 s 38 registracemi, sedmá Toyota Aygo dosáhla na rovné tři desítky nových vozů. Osmý je Citroën C1, který zaznamenal 24 kusů, devátý je Fiat 500 s 13 a desátý Renault Twingo s 12 vozy. Výprodejový Atos Prime má na kontě 3 nové registrace, stejně jako Opel Agila (Opelu se na rozdíl od dvojčete Splashe nedaří), poslední je nový Ford Ka se dvěma vozy, Smart ForTwo a VW Fox si nevybral v únoru ani jeden zákazník.

V porovnání s druhým měsícem loňského roku vypadá situace takto: Panda si polepšila o 173,6 %, před rokem bylo nově zaregistrováno jen 53 vozů. Spark si naopak pohoršil z 203 kusů o 63,1 %, u Splashe a i 10 srovnání zatím chybí, registrace Picanta spadly o 40,6 % (z 96), podobný výsledek má i Peugeot 107 (loni 70 aut, letos - 45,7 %). Pokles zaznamenala i Toyota Aygo, a to o 16,7 % (v únoru 2008 36 vozů). Propadákem se stal Atos Prime s pádem o 97,1 %, tam samozřejmě porovnání poněkud pokulhává, neboť se doprodávají poslední kusy. Na druhém místě této statistiky je Spark, který již byl zmíněn, třetí je Twingo s poklesem o 62,5 % (z 32 kusů). V žebříčku vzestupů patří první místo Pandě.

V celkovém pořadí od ledna vede Panda s 219 kusy před i10 se 145 ks a Sparkem, který má jen o jeden vůz méně. Čtvrtá je Kia Picanto (129 ks) a páté Suzuki Splash (117 ks). Žádný další automobil této třídy dosud nepřekonal stokusovou hranici, respektive desetiprocentní podíl. Vedoucí Panda má 22,1 %, i10 14,7 %, Spark o desetinku méně, Picanto 13 % a Splash 11,8 %. Meziročně si dosavadní lídr polepšil o 49 %, ostatní dva porovnatelní zástupci Top 5 mají na kontě poklesy, Spark o 59,2 % a Picanto o 33,2 %. Klesl i celý trh, a to o 215 kusů z loňských 1204, tedy v procentuálním vyjádření o 17,9 %.

Miniauta se vznětovými motory si letos v únoru odvezli jen dva zákazníci – jeden se rozhodl pro Kiu Picanto, druhý pro Hyundai i 10. Užitkoví trpaslíci mají na kontě pět kusů, jeden náleží Peugeotu 107, čtyři si připsala Kia Picanto, která se dosud jako N1 nenabízela.

Třída mini, registrace na českém trhu v únoru 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období1/20091-12/20091/20091-12/2009
1.Fiat PANDA14521927,1%22,1%
2.Chevrolet SPARK7514414,0%14,6%
3.Suzuki SPLASH7211713,4%11,8%
4.Hyundai i 106214511,6%14,7%
5.Kia PICANTO5712910,6%13,0%
6.Peugeot 10738737,1%7,4%
7.Toyota AYGO30365,6%3,6%
8.Citroën C124504,5%5,1%
9.Fiat 50013252,4%2,5%
10.Renault TWINGO12332,2%3,3%
11.Hyundai ATOS340,6%0,4%
11.Opel AGILA360,6%0,6%
13.Ford KA220,4%0,2%
-Smart FORTWO040,0%0,4%
-Volkswagen FOX020,0%0,2%
-CELKEM536989100,0%100,0%

Pandě se tedy v únoru podařil husarský kousek. Základní verze v hotovosti sice mírně podražila (stojí 177.900,- Kč), ale Fiat nabízí bonusy za ojetý vůz na protiúčet a při využití značkového leasingu, které dohromady dají slevu 40.000,- Kč. Chevrolet kontruje hotovostní základní cenou 163.900 Kč, leasingové splátky pak budou počítány z částky 149.900,- Kč. Splash je ve výbavě GA sice dražší (209.900,- Kč), kromě kusu auta navíc ovšem nabízí dospělejší konstrukci, a také například rovnou dva airbagy.

Vstoupit do diskuze (73)