A čím ma akože CLA-čku konkurovať? Jedine tak o dosť nižšou cenou. Charizmu a šmrnc Mercedesu to nemá. Aj keď musím uznať, že od VW je to jeden z naozaj pekných počinov spolu s Passatom CC. Cieľová skupina týchto na pohľad podobných áut je diametrálne odlišná.
Ze je CLA designovy nepodarok uznali aj Nemci. Volaju ho Pinokio, lebo ma na Mercedes neumerne dlhy predny previs a zadny je zasa kratky. Viem, je to dane koncepciou a prave to Mercedes nezvladol. To auto vyvolava protikladne pocity. Na jednej strane su tam prvky pouzite z vynikajuceho CLS, ale bohuzial velmi neproporcne. A zadna cast auta bola prisposobena nie designu, ale aerodynamike a naozaj vyzera hrozne. Mam pocit, ze paket AMG tie disproporcie este viac zvyraznuje. To nie je funkcionalisticka elegancia Mercedesu, ale taky garazovy tuning. Plus maximalne neprakticke auto, ktore je pre 2 dospelych a 2 deti. Proste to auto ako Mercedes sa nepodarilo. Skoda len, ze prvky designu CLA si nasli cestu aj do noveho Cecka. Ako majitel 204ky som bol velmi zvedavy, ako to zvladnu. Nove S-ko naznacilo, ze to nebude asi ten klasicky Mercedes a vysledok dava za pravdu. Predok este v prevedeni Avantgarde ujde. S chromovou maskou dakujem, nie! No a C stlpik a zadok? Toho som sa obaval najviac, ze ho zbastlia podla CLA a S -ka a aj sa tak stalo. Treba vedla seba postavit sedan 203, 204 a novu 205 a clovek hned vidi ten rozdiel, ale nie k lepsiemu. Skoda.
VW NMC by sa kludne mohlo volat New Jetta. To by bolo asi spravnejsie. Pekny nadcasovy design pre sedan. Od CC to ma predsa len dalej a chyba tomu ta charizma Passatu CC. Velke plus za rozsirenie auta. konecne normalna sirka.
Ako CC-cko by to malo byt este trocha nizsie a mal by to mat cosi z Kabanovej studie Vision C. Ta moze hrdo niest nazov stvordverove kupe.
Radsi bych vynechal to nadcasovy. Preci jen ostatni vyrobci jsou o generaci ci dve jinde ;-) To ze delam neco porad stejne neznamena, ze to delam nadcasove ;-) Z Kabanove studie snad radsi ani nic. Zadek hodne odpornej a predek nedotazenej.
Podívej se na Civic a Golf dejme tomu z roku 2000, zcela nezávisle a objektivně se pak zeptej 10-ti různých lidí, co vypadá stále svěže a nadčasově ;-)
ak bude toto pseudo "coupe" vyzerať aspoň z 50% tak ako na renderoch, tak treba uznať, že ide o naozaj dizajnovo čisté a vyvážené auto, čo sa o MB CLA rozhodne povedať nedá, naopak. CLA je krásnym príkladom toho, že aj majster tesár sa utkne. Či už na fotkách, alebo naživo, CLA je disproporčná zlátanina nehodná znaku MB. A to všetko píšem z pozície človeka, ktorý dizajnom VW rozhodne nie je nadšený a ktorému sa naopak napr. nová trieda C veľmi páči. "Prémiové" značky by sa skutočne nemuseli v honbe za ziskom hrnúť bezhlavo do všetkých tried, čím by sa predišlo napr. dizajnovým strašidlám typu Audi A1 :-)
"CLA je disproporčná zlátanina", která však vyhrála v několika evropských státech, včetně Německa, ankety o nejpovedenější design roku. Takže bych na tvém místě už veřejně nehodnotil ani design obyčejného hrnku na kafe :-)
peníze budou vždy až na prvním místě a hlavně proto CLA vzniklo, je jasné že ostatní modely MB vznikly i z jiných důvodů, CLA je hnusný kýč a proto ho lidi budou mít rádi, MB to neřeší prodává se je to OK, ale nikdo z top vedení MB v CLA jezdit nebude, jenom o něm budou mluvit hezky
Jojo, vsichni z vedeni MB budou jezdit v tomto lidovem aute ;-)
Jinak mi prijde divne ze prijde az za 2 roky. Vsichni vime, ze vw je schopny s vyrobou prijit uz zitra, tak proc to zpozdeni. Vzdyt tam zas budou pouzity vsechny dily co maji, tak kde to vazne???
Asi čekají až bude mít Kabaň volnou chvilku a přijde jim nabourat zadek nějakou ostrou linkou >:D ...teda ona tam sice jako nebude, ale budete si ji moc představit, abych použil jeho slova
Jojo Kaban, kdyz vidim ten prolis na kufrech Skodovek, tak bych si ho radsi taky jen predstavoval. Takova hruza se malokomu povede ;-) Jeste ze se muze omluvit, ze ho takovy lowendovy design nuti delat >:D
Asi ma volnou kapacity v Mexiku na lince Jetty, tak ji akorat jinak oplechujou a maj sportak nebo snad coupe a mozna i kombi v jednom, ale hlavne konkurenta pro Mercedes >:D
Tam se uvolnila kapacita po Golfu Variant, jestli se nepletu. Teď mají snad na programu dne zavedení Golfu 7 pro USA do výroby. Nevím, na kdy je plánovaná nová Jetta, i ta by se mohla dostat před tohle auto. Gilgit by mohl vědět více, včetně toho, jestli neplánují nějaké přestavby, nebo navýšení kapacity.
Nojo ale Variant 7 pro evropu se ted dela v evrope (drive sestka v mexicu) a i presto, ze se v mexicu bude delat variant 7 pro ameriku, zas tolik po nem v americe netouzi, mnoho se jich tam neproda.
Ale kdyz uz se tam prestane delat jetta 6 a bude tam nove podvozek variant 7, prijde mi celkem logicky, ze by tam vyrabeli tohle, coz je sedmicka s nejakymi trochu drazsimi zmenami - nezapominejme, ze tohle auto bude o neco sirsi a nemusi byt nezbytne tim nejlevnejsim.
Nevim ale, kde vyrabeji kratky golf pro usa...?
Nepsal jsem o Variantu 7. generace, ale o Golfu. Tedy Golfy pro EU se budou dělat v Německu, Golfy pro USA se budou dělat v Mexiku (místo předchozího rozdělení, kdy se kombi dělalo v Mexiku a hatch v Německu), pokud se nepletu. Jestli budou nějaké výjimky, jako třeba GTI, nevím. Předpokládám, že Cabriolet se bude pořád dělat v Německu. Ani nevím, jestli ho vůbec v USA nabízí.
Pointa byla, že těžko můžou auto vyrábět, pokud nemají připravenou továrnu. To se týká i zajištění dodávek komponent.
PS: Tak výrobu Golfu 7 v Mexiku rozjeli v lednu. Upgrade továrny vyšel na 700 milionů dolarů. V Mexiku se bude vyrábět i GTI.
Nechcem byť zlý, koncept vyzerá dobre o tom niet pochýb ale nejako si nemyslím, že Volkswagen potrebuje práve takýto model v ponuke :-) myslel som si, že z tohto konceptu vznikne nová Jetta, čo už, ale veľmi v ňom to Coupe nieje vidieť :-)
se mi teda líbí víc. Nevím co proti designu Mercedesu někteří pořád maji. Všechno nemůže přece vypadat stejně jako VW, nebo Audi. To by jsme se za chvíli asi unudili k smrti...
Lidi, nenechte se vysmát, ač teda ke coupe ma CLA taky daleko, ale tahle "stylovější" varianta Jetty neni ani v jedné galaxii s Mercedesem.
Design CLA ma své mouchy, rozhodně to ale to není zadek auta, nýbrž předek z Ačka, který IMHO ne úpně pasuje k zbytku auta. Stačí se podívat na nejslavnější eru automobilismu, a design klasických aerodynamických aut - toto se mercedesu stejne jak u CLS, S ai C-classe, tak i u CLA, povedlo dokonale skloubit s modernejšími tvary. Na druhou stranu, i děti ve školce už kreslí krabice na kolech, tak někdo je pak fanouškem krabicoidních tvarů i v dospělosti. Proti gustu žádný dišputát, ale promiňte mi, že ten přehnaný volkswagenofetišizmus nepochopím...