Ekonomika
... a Renault zbiera smotanu v Európe, avšak kyslú. [odkaz]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vedení plní dohodu s odbory... nikde nevidím "kyslú smotanu"
Ved ano. Aj o tych, co napr. na Slovensku vyhodia z roboty, tak zamestnavatel tvrdi, ze po "vzajomnej dohode".
A on má na Slovensku Renault fabriku? Máš na to co píšeš nějaký důkaz nebo aspoň článek který by se o podobných praktikách zmínil? Nevím jak to chodí na Slovensku ale například můj kamarád pracoval v Kolíně v TPCA a když odcházel po vzájemné dohodě tak dostal víc než tučné odstupné.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Renault, firma vo svete znama ako statny pohrobok prepusta. Nieco ti pani, co beru ozrutne platy, robili zle.
[odkaz]
[odkaz]
A už je to zase tady. Renault - státní firma, státní pohrobek.... >😁 >😁 Máš tušení, jen pro příklad, kolik procent akcií VW drží stát Dolní Sasko ? Z tohoto úhlu pohledu je VW více státní firma než Renault.
Tou poslední větou bych si nebyl tak jistý. Sasko drží ve VW 12,7% akcii a navíc jsou to akcie bez práva rozhodovat na valné hromadě firmy.
[odkaz]
[odkaz]
OK, beru zpět, zřejmě jsem vycházel ze špatného zdroje. Ovšem i tak to není o moc míň než má stát v Renaultu.
Rozdíl je to dost zásadní.
Sasko může silou svého podílu 12,7% akcií bez hlasovacích práv jedině vybírat dividendy ze zisků VW, ale rozhodovat o VW nemůže. Rozhodování ve VW má v ruce rodina Porsche-Piech protože sedí na 50,73% hlasovacích práv a má tedy jasnou majoritu.
Francouzský stát se silou svých 15,1% akcií rozhodovat v Renaultu může, protože vlastní akcie s hlasovacími právy a navíc je největším akcionářem Renaultu (i když nemá majoritu).
Sasko může silou svého podílu 12,7% akcií bez hlasovacích práv jedině vybírat dividendy ze zisků VW, ale rozhodovat o VW nemůže. Rozhodování ve VW má v ruce rodina Porsche-Piech protože sedí na 50,73% hlasovacích práv a má tedy jasnou majoritu.
Francouzský stát se silou svých 15,1% akcií rozhodovat v Renaultu může, protože vlastní akcie s hlasovacími právy a navíc je největším akcionářem Renaultu (i když nemá majoritu).
Sasko drží 20% hlasovacích práv. Dalších 17% drží Katar. Tak tedy nemel něco o státních automobilkách. Nevím jak je to přesně teď, ale ještě nedávno byl VW mnohem víc státní podnik než Renault. Nevím, zda ještě platí zákon o VW (EU ho chtěla zrušit), který zemi Dolní Sasko zaručuje právo veta při strategických rozhodnutích. Zvláštní práva mají rovněž zástupci zaměstnanců. Podle zákona o VW platí, že v rámci koncernu Volkswagen mohou být budovány nové závody nebo přesunována výroba pouze se souhlasem podnikových odborů zastoupených v dozorčí radě.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Očividne nevieš nič o sile odborov a odborárov nielen vo Francúzsku. S tými socialistickými pohrobkami u nás sa to nedá porovnať. Mimochodom aj dnes taká samozrejmá vec ako je povinný tachograf (nad 3,5 t) a normy na pracovný čas vodiča sú v podstate zásluha franc. odborov a ich členov po obrovskom štrajku tuším v r. 1992. Veľmi podobné je to všade v západnej európe, kde odbory neslúžia hlavne na skupinovú "lacnú" rekreáciu a vyberanie členského.
Dobre ste ma vyprasili. Chodte sa vsak opytat prepustenych francuzov, co si dnes myslia o Renaulte a ich zisku? O tych odboroch mas vsak pravdu. Na Slovensku a napr. aj v Skode su to len pajaci a divadlo.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Precitaj si uvod. 2.500 "na ulici". Najpr sice odstupne, ale potom uz len miliony a miliony na ucte a zisk. Trosku bazalnej matematiky: cca 3.000 Euro na hlavu je mesacne 7.5 miliona.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Človíčku, tušíš vůbec o čem byla dohoda o konkurenceschopnosti mezi odbory a Renaultem? Ta dohoda nikoho nevyhazuje na ulici, ale dává zaměstnancům dlouhodobou perspektivu práce ve Francii. Tato dohoda byla velice důležitá pro získání nových zakázek pro francouzské továrny. Výsledkem proto nebude propouštění, ale nabírání nových zaměstnanců.
Ty zrejme nepodnikáš, resp. nezamestnávaš ľudí čo? Áno je to kruté pre tých 2500 zamestnancov, ale ako už bolo spomenuté, bolo to po dohode s odbormi a s pekným odstupným + podpora v nezamestnanosti. Takže na určitý čas povedzme pol roka sú zabezpečení a môžu si hľadať iné zamestnanie. Na druhej strane aj ten "zlý" zamestnávateľ potrebuje zarábať, aby mohol dávať prácu a platiť za ňu kope ďalších ľudí. Či myslíš, že by bolo lepšie neprodukovať zisk, skrachovať a nechať na ulici povedzme 40 - 50 tis ľudí?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Aaaale pochopi. Len mi tu nemusite stale opakovat otrepane politekonomicke tezy. Takych chytrych uz bolo a kde skoncili. Spocitajte si, kolko znaciek muselo skrachovat, len nedavno a dalsie zachranil cudzi kapital, lebo im uz nikto neveril. A bohuzial ani doma! A to tam mali vo vedeni ine hlavy pomazane a milionovych strategov.
Ja osobne francúzom neverím ... stačilo mi pozrieť v Citroene "akciu" ... za 270 € predlžujú záruku na 3 roky na 50 tis. km ..... pri takýchto "ambíciách" nechám hazardovať iných ....
Divná logika...
:-!
Já už jsem fakt alergický na to jak se háže Renault s Citroenama a Peugeotama do jednoho pytle, jsou to uplně jiný automobilky! 8-s