Renault zvýšil čtvrtletní prodej díky oživení poptávky v Evropě
Ačkoliv se Renault těší z dobrých prodejních výsledků, má to i druhou stránku. Jeho tržby totiž nepatrně klesly na zhruba 8,3 miliardy eur (228 miliard korun) kvůli slabšímu kurzu měn rozvíjejících se zemí.
Automobilka zvýšila prodej v Evropě o téměř 18 procent. Celý evropský automobilový trh podle firmy v prvním čtvrtletí vzrostl o více než osm procent. "Evropský trh se vyvíjel lépe, než se předpokládalo, což je dobrá zpráva," uvedl finanční ředitel podniku Dominique Thormann.
Renault dnes rovněž předpověděl, že evropský automobilový trh v celém letošním roce stoupne o dvě až tři procenta. Firma nicméně počítá s mírným poklesem brazilského i ruského trhu.
Evropští spotřebitelé v uplynulých letech kvůli rostoucí nezaměstnanosti omezili nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. Díky zlepšujícím se ekonomickým vyhlídkám se však poptávka po automobilech začala zotavovat.