Novinky
simson33
1
Auto, které je na 20. místě v prodejích má na kontě cca 200 tis. kusů... co k tomu z východoevropské periferie dodat... snad jen s klasikem, že automobilový trh je opravdu, ale opravdu jinde. Pak se nelze divit, že Golf 400 má premiéru v Pekingu a nikoli v Ženevě... 😢
Will.I.Am
0
Tamní trh je pro našince něco úplně jiného, hotovej rybník. Proti tomu je ten evropský jenom taková kaluž.
webpaja
2
Díky tý kaluži má čínskej trh vzrůstající technickou i technologickou úroveň.
pargi
2
Evropský trh není největší, ale rozhodně není bezvýznamný.
Objem vyroby a predajov je neuveritelny pre stary kontinent.
Hrozi, ze si nas Cina casom postupne kupi? prve akvizicie uz zacali... Bude to dobre alebo zle? Bude EU manufakturou pre Cinu?
Europsky socializmus a cinsky kapitalizmus si coskoro zacnu merat sily.
Hrozi, ze si nas Cina casom postupne kupi? prve akvizicie uz zacali... Bude to dobre alebo zle? Bude EU manufakturou pre Cinu?
Europsky socializmus a cinsky kapitalizmus si coskoro zacnu merat sily.
Tak neřekl bych že objem je neuvěřitelný, když se v EU prodalo 12 mil aut (před krizí 16), a v číně 18 - když má čína více než dvojnásobně obyvatel a značně nenasycený trh. Navíc evropský trh se důležitý pro automobilky z hlediska hodnoty aut - auta se tu prodávají hodnotnější a vybavenější.
Čína je pro výrobce atraktivní proto že tamní roste a ještě pár let poroste, a management automobilového průmyslu musí ve svých plánech vždycky zdůrazňovat růst (kdyby jednou zkusili říct, že stačí letos prodat to co loni, tak se akcionáři podělají - je to zvrhlá politika, kdy si všichni hrají na mistry světa, ale tak to je), a tento růst za každou cenu mohou vykázat jen díky růstovému trhu.
Čína je pro výrobce atraktivní proto že tamní roste a ještě pár let poroste, a management automobilového průmyslu musí ve svých plánech vždycky zdůrazňovat růst (kdyby jednou zkusili říct, že stačí letos prodat to co loni, tak se akcionáři podělají - je to zvrhlá politika, kdy si všichni hrají na mistry světa, ale tak to je), a tento růst za každou cenu mohou vykázat jen díky růstovému trhu.
Z Evropy nic, vyjma koncernu, ten v Číně opravdu jede. Čekal jsem větší podíl těch jejich pochybných značek, které prý jednou zavalí Evropu. Například model automobilky Tetudong Jumi S1 je velmi povedený a v tabulce vůbec není. Přitom jeho výroba se právě rozbíhá v Bulharsku a výrobce plánuje masivní e😜anzi v Evropě. Prodeji mají pomoci nízké ceny a záruka na vůz v trvání patnácti let.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
nejsou ty prodeje hlavne diky tomu, ze je tam trh silne nenasycenej a kazdej kdo na to aspoň trochu ma si auto koupi?
navic tam vpodstate, vzhledem k velikosti trhu, neexistuje trh s ojetymi auty a kdo chce auto, musí koupit novy
18 mega aut na 1.4giga lidi, to je 1 novy auto na 77 lidi
to by v prepoctu na CR odpovidalo 130tis novych autum, přitom se vloni prodalo cca 160tis novych a dalších zruba tolik se dovezlo ojetych ze zahranici. Protom je CR v kontextu EU spis chudsi země zmitana krizi.
kdyby u nas auto vlastnilo třeba jen 10% rodin jako dejme tomu v cine a jedina moznost jak si poridit auto by byla koupe novyho, tak vsadim boty, ze se tady několik let bude prodávat minimalne pul mega novych aut rocne.
takze bych tu euforii z ciny mirnil. cina je nenasycenej trh, proto ty prodeje, az se trh nasyti, coz bude trvat minimalne 10 let, tak vse bude uplne jinak
navic tam vpodstate, vzhledem k velikosti trhu, neexistuje trh s ojetymi auty a kdo chce auto, musí koupit novy
18 mega aut na 1.4giga lidi, to je 1 novy auto na 77 lidi
to by v prepoctu na CR odpovidalo 130tis novych autum, přitom se vloni prodalo cca 160tis novych a dalších zruba tolik se dovezlo ojetych ze zahranici. Protom je CR v kontextu EU spis chudsi země zmitana krizi.
kdyby u nas auto vlastnilo třeba jen 10% rodin jako dejme tomu v cine a jedina moznost jak si poridit auto by byla koupe novyho, tak vsadim boty, ze se tady několik let bude prodávat minimalne pul mega novych aut rocne.
takze bych tu euforii z ciny mirnil. cina je nenasycenej trh, proto ty prodeje, az se trh nasyti, coz bude trvat minimalne 10 let, tak vse bude uplne jinak
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
se divím že ani jedna toyota ...
Vzhledem k historickým souvislostem nemají Číňané Japonce v lásce (hodně diplomaticky řečeno, přesnější by asi bylo říci, že je nenávidí až za hrob), takže prosadit se na tamním trhu je pro japonské firmy velký vořech, Američané i Evropané jsou v tomto smyslu v daleko lepší pozici.
Při růstu kolem 20% ročně poroste podobně i spotřeba pohonných hmot a surovin. Naše ekonomiky skomírají, průmyslová výroba se ruší, přecházíme na služby. Protože místo produkce jen přerozdělujeme, musíme se neustále zadlužovat. Všichni ví, že společnost v poklesu čeká kolaps, ale tváříme se, že nic takového nehrozí.
Čína naprosti tomu díky centrálně řízené ekonomice skupuje zdroje nerostů po celém světě. Investuje ohromné sumy - víc než si mohou dovolit jednotlivé firmy v klasické tržní ekonomice. Dovolí vyrábět zahraničním firmám v Číně jen za cenu darování léta budovaného know-how. Jinak řečeno, chytře z nás vytáhnou to poslední, co má nějakou cenu. A naše firmy jsou rády že se můžou chlubit více prodanými auty. My čínské know-how nikdy nezískáme, u jimi zdokonalených nebo nově vyvinutých technologií budeme odsouzeni k jejich nákupu. Kdo nemá technologie, nemá vliv. Předotovaná zadlužená Evropa omezující sama sebe, bez průmyslové výroby, se už brzo stane jen turistickým skanzenem.
Čína naprosti tomu díky centrálně řízené ekonomice skupuje zdroje nerostů po celém světě. Investuje ohromné sumy - víc než si mohou dovolit jednotlivé firmy v klasické tržní ekonomice. Dovolí vyrábět zahraničním firmám v Číně jen za cenu darování léta budovaného know-how. Jinak řečeno, chytře z nás vytáhnou to poslední, co má nějakou cenu. A naše firmy jsou rády že se můžou chlubit více prodanými auty. My čínské know-how nikdy nezískáme, u jimi zdokonalených nebo nově vyvinutých technologií budeme odsouzeni k jejich nákupu. Kdo nemá technologie, nemá vliv. Předotovaná zadlužená Evropa omezující sama sebe, bez průmyslové výroby, se už brzo stane jen turistickým skanzenem.