Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co se prodává v Číně? Prohlédněte si žebříček nejžádanějších vozů za rok 2013

David Bureš
Diskuze (18)
Na čínském trhu se výrazně daří užitkovým vozům. Žebříčku nejprodávanějších aut tu vládnou dvě dodávky značky Wuling.

Čína je v současnosti největším automobilovým trhem na světě. Loni se zde prodalo 17,93 milionů osobních aut, což je meziroční nárůst o 18 procent. Když k tomuto číslu připočteme i lehké užitkové vozy, dostaneme se na hodnotu 21,98 milionů vozidel, což je o 14 procent více než v roce 2012.

V pořadí největších automobilových trhů světa je za Čínou na druhém místě USA. Zde se v roce 2013 prodalo 15,6 milionu automobilů, o osm procent více než o rok předtím.

Zatímco pořadí na americkém trhu vládnou velké pick-upy, na tom čínském se největšími prodeji chlubí minivany. Vůbec nejprodávanějším vozem v nejlidnatější zemi světa se v roce 2013 podle statistik serveru Best Selling Cars Blog stal Wuling Hongguang s 530.050 prodanými exempláři.

Model Hongguang, jehož podvozek ladili pracovníci Lotusu, díky nárůstu prodejů o 68 procent odsunul na druhé místo model Sunshine, jehož prodeje meziročně klesly o 13 procent na 455.718 prodaných kusů. Užitková vozidla značky Wuling vyrábí automobilka SAIC-GM-Wuling, která je joint venture firem SAIC Motor, General Motors a Liuzhou Wuling Motors.

Mezi osobními automobily má na čínském trhu silné postavení Volkswagen, a to i přes loňské stížnosti zdejších zákazníků na převodovky DSG. Mezi modely je na třetí příčce kompaktní sedan Lavida, který používá stejnou platformu PQ34 jako první generace Škody Octavia. Lavida loni dosáhla výrazného nárůstu prodejů o 76 procent.

Volkswagen má mezi 15 nejprodávanějšími modely na čínském trhu celkem pět zástupců. Vedle Lavidy ještě desátý Sagitar (u nás prodávaný jako Jetta), jedenáctou Jettu (dvojče Škody Rapid), čtrnáctou Boru (sedan odvozený od Golfu V) a patnáctý Passat (větší „americká“ verze Passat NMS).

Výrazný nárůst zaznamenal také čtvrtý Ford Focus (+36 procent). Ještě větší růst najdeme u kompaktního sedanu Nissanu Sylphy a SUV Haval H6 (oba +94 procent) nebo u Hyundai Elantra v prodloužené verzi Langdong (+156 procent).

Čínský trh – registrace nových vozidel podle modelů
Poř.ModelProdeje v 2013 [ks]Meziroční změna [%]
1.Wuling Hongguang530.05068 %
2.Wuling Sunshine455.718-13 %
3.Volkswagen Lavida433.87076 %
4.Ford Focus403.64036 %
5.Foton Forland346.3910 %
6.Wuling Rongguang/Xingwang339.298-9 %
7.Chana Mini Bus306.8348 %
8.Buick Excelle296.1837 %
9.Chevrolet Sail276.302-1 %
10.Volkswagen Sagitar271.18838 %
11.Volkswagen Jetta263.4089 %
12.Nissan Sylphy259.54594 %
13.Chevrolet Cruze246.8906 %
14.Volkswagen Bora237.1566 %
15.Volkswagen Passat227.262-3 %
16.JAC Light Truck221.116-
17.Haval H6217.88994 %
18.Hyundai Elantra Langdong206.348156 %
19.Buick Excelle XT/GT204.27418 %
20.Volkswagen Tiguan199.78215 %

David Bureš
Diskuze (18)
Avatar - Bubáq
1. 5. 2014 10:46
Re: Made in China
:yes:
Velmi výstižné. Trápí mě totožné myšlenky.... o akcionářích.
Avatar - Falco
1. 5. 2014 06:53
Re: Co to znamená?
Všechno je jinak, soudruhu [odkaz]

Reformy, to je to, co Čína chystá a zároveň potřebuje
1. 5. 2014 06:06
Re: Made in China
Tak neřekl bych že objem je neuvěřitelný, když se v EU prodalo 12 mil aut (před krizí 16), a v číně 18 - když má čína více než dvojnásobně obyvatel a značně nenasycený trh. Navíc evropský trh se důležitý pro automobilky z hlediska hodnoty aut - auta se tu prodávají hodnotnější a vybavenější.
Čína je pro výrobce atraktivní proto že tamní roste a ještě pár let poroste, a management automobilového průmyslu musí ve svých plánech vždycky zdůrazňovat růst (kdyby jednou zkusili říct, že stačí letos prodat to co loni, tak se akcionáři podělají - je to zvrhlá politika, kdy si všichni hrají na mistry světa, ale tak to je), a tento růst za každou cenu mohou vykázat jen díky růstovému trhu.
30. 4. 2014 21:23
Co to znamená?
Při růstu kolem 20% ročně poroste podobně i spotřeba pohonných hmot a surovin. Naše ekonomiky skomírají, průmyslová výroba se ruší, přecházíme na služby. Protože místo produkce jen přerozdělujeme, musíme se neustále zadlužovat. Všichni ví, že společnost v poklesu čeká kolaps, ale tváříme se, že nic takového nehrozí.
Čína naprosti tomu díky centrálně řízené ekonomice skupuje zdroje nerostů po celém světě. Investuje ohromné sumy - víc než si mohou dovolit jednotlivé firmy v klasické tržní ekonomice. Dovolí vyrábět zahraničním firmám v Číně jen za cenu darování léta budovaného know-how. Jinak řečeno, chytře z nás vytáhnou to poslední, co má nějakou cenu. A naše firmy jsou rády že se můžou chlubit více prodanými auty. My čínské know-how nikdy nezískáme, u jimi zdokonalených nebo nově vyvinutých technologií budeme odsouzeni k jejich nákupu. Kdo nemá technologie, nemá vliv. Předotovaná zadlužená Evropa omezující sama sebe, bez průmyslové výroby, se už brzo stane jen turistickým skanzenem.
Avatar - M1chal
30. 4. 2014 15:52
To jsou čísla
>:D Evropský trh je fakt jen takový plivanec >:D