Novinky
Všichni chtějí kvanta prodávat, ale nikdo si neklade otázku, kdo to bude kupovat??? 8-s
Když si přečteš dnešní prezentaci SM tak hlavně Číňané. A tam je skutečně prostor pro navyšování ještě velmi slušný. Jeep tam má opět po letech zase vyrábět, kdysi dávno už tam vyráběl (od roku 1983), takže tam má velmi silné jméno, bylo to první auto západní automobilky (tehdy byl Jeep pod AMC), které se v Číně vyrábělo a vedle tehdejších socialistických trosek to bylo pro Číňany doslova zjevení a na to se nezapomíná (když Chrysler převzal Daimler tak výroba Jeepů v Číně skončila a vyrábí se tam od té doby MB). Takže šance na růst má Jeep v Číně docela fenomenální.
mě osobně třída SUV nic moc neříká, ale Jeep prostě ten punc má, není to výrobce všeho možného, který taky začal dělat SUV, ale je to prostě klasika.... A marketingově to je využitelné a myslím že dost lidí na to slyší....
Samozřejmě nějaká "tradice" neříká nic o tom, jestli ty auta jsou dobré nebo ne - klidně může dělat lepší SUV třeba VW.... to tady nechci hodnotit....
ale prostě ten potenciál značky je hodně velký a pokud se Jeepu podaří trhu nabídnout zajímavé zboží, je šance na zvyšování prodejů velmi slušná....
Samozřejmě nějaká "tradice" neříká nic o tom, jestli ty auta jsou dobré nebo ne - klidně může dělat lepší SUV třeba VW.... to tady nechci hodnotit....
ale prostě ten potenciál značky je hodně velký a pokud se Jeepu podaří trhu nabídnout zajímavé zboží, je šance na zvyšování prodejů velmi slušná....
Mě SUV nevadí, dokonce s přibývajícím věkem jim "rozumím".
>😁
Jinak souhlas, potenciál ta značka má obrovský. V Číně to Daimler kdysi pohnojil tím, že tam Jeep přestal vyrábět. SM evidentně tohle ví a jde tam, kde může Jeep čekat velký boom. Druhá taková nadějná "destinace" pro Jeep je Rusko.
>😁
Jinak souhlas, potenciál ta značka má obrovský. V Číně to Daimler kdysi pohnojil tím, že tam Jeep přestal vyrábět. SM evidentně tohle ví a jde tam, kde může Jeep čekat velký boom. Druhá taková nadějná "destinace" pro Jeep je Rusko.
Zjevení některých aut bylo i tady v CS (prej, nepamatuju to) a taky to dneska nikdo neřeší. Co bylo, bylo.
No, ale někde jsem četl, že v Číně zavádějí kvóty na prodej aut. A v podstatě se na ně čekají pořadníky (ne, že by nestačila výroba, ale jelikož Čínské úřady nechtějí pustit víc aut na silnice za rok). >😁
Prostor tam je, o tom není pochyb, ale že by byl až tak velký, že tam automobilky chtějí chrlilt miliony aut ročně??? 8-s
Hlava mi to nebere, ale asi se pletu...
No, ale někde jsem četl, že v Číně zavádějí kvóty na prodej aut. A v podstatě se na ně čekají pořadníky (ne, že by nestačila výroba, ale jelikož Čínské úřady nechtějí pustit víc aut na silnice za rok). >😁
Prostor tam je, o tom není pochyb, ale že by byl až tak velký, že tam automobilky chtějí chrlilt miliony aut ročně??? 8-s
Hlava mi to nebere, ale asi se pletu...
Když se podíváš kolik Číňanů připadá na jedno auto, tak prostor je tam ještě obrovský na rozdíl od Evropy, kde je trh prakticky nasycený a lze počítat jen s běžnou obnovou vozového parku. Než se Čína dostane do nějakého nasyceného stavu a přejde do fáze pravidelné obnovy bude trvat ještě velmi dlouho a po tu dobu tam "zahučí" miliony, tedy spíše desítky milionů nových aut.
A ty kvóty jsou tam hlavně kvůli znečištění ovzduší ve velkých aglomeracích a kvůli pomalé výstavbě dopravní infrastruktury. Nicméně to jsou všechno dočasná omezení.
A ty kvóty jsou tam hlavně kvůli znečištění ovzduší ve velkých aglomeracích a kvůli pomalé výstavbě dopravní infrastruktury. Nicméně to jsou všechno dočasná omezení.
To je pravda, ale průměrný Číňan si takové auto nemůže dovolit ani ve snu.
V reálném světě nic jako průměrný Číňan neexistuje. Jsou jenom bohatí a chudí Číňané. A protože těch bohatých rychle přibývá, tak i rychle přibývá těch co si mohou dovolit nové auto a tudíž potenciál tohoto trhu je velký.
Bohatých lidí v Číně bude určo více, než jinde. Ale i tam se tento růst brzo zastaví (zpomalí), až se tamní vedení trochu vzpamatuje. Ale to je na hooodně dlouho. 😉
Každý růst se někdy zastaví, jde o to, že než v Číně bude jedno auto třeba na 5 lidí, tak ještě uběhne hodně vody a to je období pro výrobce, kdy budou mít žně. No a až se růst zastaví tak nejslabší výrobci zase zakukají a ti silní se vrhnou třeba na Indii. Normální běh života.
čína brzy dojede an smog, už ten se tam v pár městech nedá dýchat, takže vláda bude msuet chtě nechtě regulovat počet majitelů aut, budt nařízeními anebo uvalit poplatky atd aby si to spousta lidí nemohla vůbec dovolit.
Já bych ten růst čínského trhu neviděl nijak radikálně. Navíc už je tam příliš mnoho hráčů a přibudou další, třeba Lincoln
Já bych ten růst čínského trhu neviděl nijak radikálně. Navíc už je tam příliš mnoho hráčů a přibudou další, třeba Lincoln
Nedojede stejně jako nedojeli Japonci nebo Korejci v době svého velkého růstu. Lidí a bílých roušek je dost, aut je málo. >😒]
jenže v japonsku jezdí prdítka navíc s emisema trochu jinde než čína. Nesrovnával bych japonsko a čínu, jiné světy
V Japonsku jezdila auta někde na úrovni Euro 2 a postupně limity zpřísňovali tak jak se dusili. Čínu nečeká nic jiného, velmi podobný vývoj v bledě modrém.
Přesně jak píše kolega o finančních možnostech.
Jediná možnost, jak obejít ty kvóty jsou elektromobily a možná taky hybridy.
Proto dle mého názoru prostě není možné, aby všichni rostli. Uvidíme za 4 roky, ostatně, není to tak daleko...
Nechci se tady dohadovat, je to pouze můj názor, ale ty kvóty se za 4 roky určitě o tolik nezvýší. Spíš myslím, že pohyb bude opačný.
Jediná možnost, jak obejít ty kvóty jsou elektromobily a možná taky hybridy.
Proto dle mého názoru prostě není možné, aby všichni rostli. Uvidíme za 4 roky, ostatně, není to tak daleko...
Nechci se tady dohadovat, je to pouze můj názor, ale ty kvóty se za 4 roky určitě o tolik nezvýší. Spíš myslím, že pohyb bude opačný.
Hybridy všichni výrobci v Číně nabízí, ale to se týká velkých měst kde jsou problémy, navíc problémy, které zdaleka nesouvisí jen s dopravou, ale spíše s celkovou strukturou hospodářství (třeba výroba el. energie z uhlí s kvalitou jako v severních Čechách za socíku). Stále jsou tam velké oblasti, kde se boom teprve startuje a tam se chrlí množství konvenčních aut.
Ano, všichni růst nemohou, ani výrobci aut, ani národy/regiony. Vždyť také řada výrobců aut krachuje nebo je na pokraji propasti. A s národy je to stejné, třeba Evropa chudne.
Ano, všichni růst nemohou, ani výrobci aut, ani národy/regiony. Vždyť také řada výrobců aut krachuje nebo je na pokraji propasti. A s národy je to stejné, třeba Evropa chudne.
Úplně mě šokovaly prodejní čísla Chrysleru. Na US trhu prodat 21 tis kusů za měsíc se třemi modelovými řadami je docela úlet 8-s Komu se proboha podařil takovýhle husarský kousek???
To víš no, když Fiat nebyl od roku 2009 schopen představit ejdiný nový model pod zančkou chrysler....zázraky nejdou. Navíc 300 už ne neprodává tak jak se prodávala, dle inforamcí má zkončit i vrchloný model 300C SRT8 a to bez náhrady.
A pod sRT má zkončit i viper a být to zas Dodge Viper, tím už uměle vytvořená zančka SRT skoro postrádá smysl aby se pod ní prodávaly jen Charger, Challenger a Grandčíro.
A pod sRT má zkončit i viper a být to zas Dodge Viper, tím už uměle vytvořená zančka SRT skoro postrádá smysl aby se pod ní prodávaly jen Charger, Challenger a Grandčíro.
Tak SRT končí dokonce komplet. No další vhyozené prachy. To máme zbytečné vytovření značky SRt, zaříznutí vývoje EV vozidel, zaříznutí dvouspojek Getrag na něž se buzdovala nová fabriky....no to vyletělo prachů komínem. A kdo to zaplatil? Americký občan, vláda a Chrysler tím, že ze svého provozního zisku cpal prachy do blostí, který se budto neuskutečnily nebo je někdo zařízl nebo nebyly úspěšné.
chce byt aj VW svetova jednicka [odkaz] a aj skoda tiez predavat vyse 1,5 miliona do r 2018 [odkaz] a ja neviem kde co vsetko kazdy chce... tusim ze rok 2018 bude magicky >😁 len aby nebol predajne tragicky .... 😉 realita je velakrat ina ako teoria ... kazdpadne rok 2018 bude asi zaujimavy ako tak pozeram na tie zbozne zelania jednotlivych znaciek spajajuce sa s tymto rokom ... este dalsia pikoska tykajuca sa r 2018
[odkaz] ... bude to ozaj magicky rok :yes😒br />
PS: ozaj uz posledna pikoska k roku 2018 [odkaz] ... aj ked v pripade talianov plati dvojnasobne stare zname: az ked uvidim uverim 😉
a mozno realita bude taka ze vw bude nadalej v r 2018 dvojka za toyotou a alfa predstavi tak mozno maximalne 3 modely miesto siedmych.... a lambo pride mozno tak najskor v r 2020 ako poznam talianov.... >😁 ... no schvalne som zvedavy ako to vyjde o 4 roky ...
[odkaz] ... bude to ozaj magicky rok :yes😒br />
PS: ozaj uz posledna pikoska k roku 2018 [odkaz] ... aj ked v pripade talianov plati dvojnasobne stare zname: az ked uvidim uverim 😉
a mozno realita bude taka ze vw bude nadalej v r 2018 dvojka za toyotou a alfa predstavi tak mozno maximalne 3 modely miesto siedmych.... a lambo pride mozno tak najskor v r 2020 ako poznam talianov.... >😁 ... no schvalne som zvedavy ako to vyjde o 4 roky ...
už se fakt těším, až se tady zveřejní dnes představená budoucnost Alfy.... To zas bude v álejích nablito.... 😄
stačí se podívat sem....
[odkaz]
a o tom, jaké tvary nových Jeepů se setkávají s nadšením a jaké ne naštěstí nerozhodují redaktoři, ale trh... a 15.000 prodaných Cherokee v dubnu mluví samo za sebe (prodává se stejně dobře jako zavedený Grand Cherokee a Wrangler....)
Tak uvidíme jak to Jeepu půjde dál, našlápnuto má dobře, řekl bych....
200 - ztráa masivních 66% proti dubnu 013 - jasně čeká se na novou generaci. 300 si polepšila mírně, jenže za první 4 měsíce je i tak ve ztrátě proti lonsku. Takže prapor drží za značku Chrysler pouze TaC. Dost slabota...
Dart je na tom mizerně, tady bude muset přijít facelift nebo nový model. tohle se nepovedlo, přesně jak sem predikoval. Smůla, co.
Avenger klesá taky, halvně zřejmě díky zprávám, o jeho konci které furt Fiat vypouští.
Ostatní maj nárůst, i když u Challengeru. Chargeru a Durango sou to minimiální procenta a u Viperu jednotky kusů.
Prapor drží Journey a Carvan, jenže ten má být ukončen 😄)
Takže v podtatě dobře šlape jen Jeep a RAM. zbytek potřebuje zásadní renovace a nové modely popř. nutné facelifty. Jinými slovy nalít do do zanček Chrysler a Dodge pořádný balík peněz.
A malá poznámečka na závěr. V Ostravě se ještě neprodal CHerokee, pokud vím, žádný. Což samo je maličkost, ale přece jen to o vkusu něco napovídá.
[odkaz]
Nicmene krasavec! Vymenil bych ho za sveho Granda ihned....
[odkaz]
2. Jasne,neda sa pausalizovat,hlavne na zapade,kde si to auto dovoli bezna stredna trieda...ale u nas sa staci pozret,kto sa v tych autach vozi...vacsinou podobne typy.
Asi chtějí získat nové zákazníky, ale zapomínají, že by neměli ztrácet ty dosavadní. Mě chybí hlavně to charisma... Těch 15.000 čírokijů zmíněných nahoře Murphym nejspíše slouží ženám, které už dlouho pokukovaly po SUV a do Hjundajé se jim nechtělo... Chlap aby se styděl v takovém voze objevit na veřejnosti... Škoda nevyužité příležitosti. Totéž platí pro toho renegáta. Howgh.
1. fca se v americe velmi dari
2. vloni v eu byl pokles, asi hlavne diky ukonceni prodeje stareho "cherokee" a faceliftu Granda, letos nicmene uz je Jeep nad cisly roku 2012
3. Letos Jeep proda odhadem kolem 1 mil ks celosvetove, tedy navyseni do roku 2018 bude cca 30%
4. Cherokee byl kontroverzni jen pri predstaveni a na obrazcich, v realu krasne auto a hlavne uspesne
5. Renegate je otazka, muj odhad ze 100 000 ks se v klidu proda