Jméno Courier má u Fordu dlouhou tradici, v Evropě jste jej mohli vidět na zádi malé dodávky vycházející z Fordu Fiesta. Nové Tourneo Courier je pak nejmenší osobní dodávkou v nabídce modrého oválu.
Dobry den. Dekuji a zaroven prosim zkusit zjistit proc na 1,5 TDCi takova akce neni. Zatimco 1,5 je ciste vyvoj a vyroba Ford, 1,6 je kooperace s PSA. Je to snad vyprodej motoru EU5 zatimco 1, 5 je uz EU6???? Predem dekuji. A zdravim.
na autora. Prosím jaká kategorie je toto vozidlo? Pokud uvádíte že dodávka pak nechápu vaší poznámku že k vyššímu objemu zavazadelniku si dopomohl Ford fintou. Pokud vím u dodávek se udává objem skříně a ten je vždy udáváný pod strop. Pokud je tomu zde jinak, opravte mne. Děkuji.
Ve verzi Tourneo se jedná o osobní dodávku. Konkurence udává objem zavazadelníku po spodní hranu oken. Samozřejmě, že když jsou okna zabedněná, tak dává objem po strop smysl, v tomto případě tomu tak ale není. Každopádně to nebyla výtka, jen upozornění pro ty, kteří budou čekat 708 litrů prostoru.
Pokud ten malý litrový tříválec je schopen s takovou škatulí jezdít za +- 6 litrů, tak to je rozhodně skvělý výsledek.
Konvenční atmosferická 1.6 o podobném výkonu si u konkurenčního Kangoo žádá 8-9 litrů, přičemž o pružnosti nebo kultivovanosti nemůže být vůbec řeč.
Popravde, tým 8-9 litrom v praxi by som tiež skôr veril. Malé turbo s takou skriňou rozhodne nijak mávať nebude a každé kilo nákladu a km/h rýchlosti bude v reáli znamenať aj väčší odber z nádrže. Šesť litrov snáď s neobsadeným autom na rovnej ceste... Keby to bolo o nafte, tak verím,toto mi do hlavy ešte nejak nejde.
Tá 1,6 v kangoo je starý priškrtený motor plniaci emisnú normu EU V a 8 na sto urobíš len keď hladkáš plynový pedál. Keď ju porovnáš napr. s 1,6 vti od PSA, tak ta v porovnateľnom aute zajazdí o nejakých 1,5 na sto úspornejšie
Je skutočne šírka auta 1976 mm? To by bolo príliš, nie?
Predajca udáva celkovú šírku vrátane zrkadiel 2137 mm, rozdiel je 161 mm - mne nepríde, že by späťáky boli široké len po 8 cm mimo obrys...
Český Ford udává šířku včetně zrcátek 2060 mm. Hodnota 1976 mm patří trochu nestandardně autu se sklopenými zrcátky. Jiný oficiální údaj o šířce nemáme.
Hodnotu 2137 mm som si prečítal na stránkach Fordu v jeho cenníku, do ktorého dali aj tabuľku s technickými dátami.
Uvádzanie takýchto neštandardných rozmerov je dosť mätúce, hlavne ak chceme porovnávať. Nechápem, prečo to Ford tak robí.
Každopádne ďakujem za info - toto upresnenie by mohlo byť spomenuté aj v článku, prípadne aj v budúcnosti.
I v německé brožůře jsem našel rozměry udavané redaktorem. Proč Ford rozměry udává takto se můžeme jen dohadovat. Můj typ je že ve chvíli kdy se potřebuji někam s dodávkou dostat třeba do úzkých prostor jsou pro mne důležité relevantní rozměry s ušima a ušima sklopenýma. Kolik to má přes boky v tuto chvíli neřeším. Stejně venkovní rozměry nic neříkají o prostornosti, to mi poví až vnitřní rozměry v prostoru loktů a ramen.
Chápu zvyk je holt železná košile. V první fázi mě to také udivilo, ale pak mi to blesklo jako mnohem praktičtější. Sem tam projíždím místy kde je třeba šířka jen dva metry a pak je dobře když vím jestli se vedle auta ještě vejde dopis se známkou nebo už jen pohled. ;-)
Dost špatný vtip, řekl bych. Jak příď, tak boční profil jsou naprostá tragédie. Maska z malé Fiesty vypadá na takové obludě vyloženě hnusně a marně přemýšlím, co mi to připomíná... A z boku jako kdyby kus auta na obě strany chyběl.
Fiesta měla ale čumák z Fiesty a vypadala... no prostě jako malá dodávka. Totéž byl ve své době Seat Inca, Škoda Vanplus... Tohle je divný hybrid, jak kdyby tomu kus přídě chyběl.
Fakt podarený dizajn, čo v tejto kategórii zas nie je samozrejmosťou. Jediné na čo si ja u Fordov asi nikdy nezvyknem je ten stredový panel á la desaťročné CD/MC rádio Sony. Príde mi to už dosť archaické.