To nebude chvilka, Kharle-Bereniko, hermafrodite.
To bude nejdříve v 2017, spíše ale v 2018, jestli vůbec:
Tesla needs to raise (and spend) $5B in capital between now and 2017 to establish the Gigafactory and in turn make the theoretical "GenIII" possible. The $650-850M CapEx planned for 2014 (none of which goes to the new battery factory) seems to have sobered investors who saw free cash flow drop by $120M. Finally a 30% jump in R&D and surging SG&A still results in a late introduction of the Model X, and ostensibly funds neither the GenIII design nor the extensive R&D for reduced cost battery production processes/designs.
What to do now?
It's hard to imagine another Convertible Bond issue anytime soon with a 30-odd% drop in share price since the $2B issue in February. (BTW let's be clear that the Feb Bond issue was brilliantly timed, and it's what you should be doing with an impossibly high-flying share price.) Maybe issue more stock? Tesla has been able to do this without any dilution backlash, enabling them to repay DoE loans. A $5B raise is going to be tougher, and it's quite likely that Tesla will tap Round 2 of ATVM Loans in order to execute the next design. They are a reliable payer with a great deal of public support, but it is not a fast process nor a slam dunk.
So I guess what I'm saying is I don't think there will be a Gigafactory building batteries at a meaningful rate in 2017, nor a GenIII production line running full tilt in 2018. I'm not saying it'll never happen, but 12-18 months off of the date we've been using conversationally.
Ehm ... čítal si to vôbec? Pretože tento tvoj zkopírovaný text pojednáva o výstavbe Gigafactory na výrobu batérii a hlavne o GenIII aute - a to je budúci model E, teda lacnejší sedan, nie model X, teda SUV. Nabudúce najprv mysli, potom postuj :-)))
zkusils už někdy znásilnit domácí vysavač? to je taková ta věc co se strká do zásuvky ve zdi, vzít jí hadici a narvar do vejfuku >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Tesle držím palce, ale v kútiku duše sa trochu obávam, aby táto elektro-bublina nespľasla. Ako pred pár rokmi spľasli realitné či internetové bubliny...
Tá už spľasla, alebo ti miesto reálneho úsudku stačia pr sľuby od tesly? Automobilky, ktoré nie sú v problémoch, uvádzajú nové modely, automobilky ktoré v problémoch sú, hovoria o tom ako ich uvedú.
Tvoj nick je trefný nomen omen >:D
Tesla je akosi malá automobilka. je preto dosť logické, že neuvádza modely ako na bežiacom páse. Aj model S sa oneskoril - a vyrábajú ho. Očakávam to isté aj s modelom X.
Automobilky se tohoto modelu bojí jako čert kříže. Až totiž Tesla postaví velké SUV s dojezdem k 500km, dobíjením do 30minut na firemních stanicích zdarma - to je s náklady na palivo NULA, bude i těm pomaleji chápajícím jasné, že bláboly velkých automobilek jak jsou současné elektrotechnologie nedostatečné , jsou jen výmluvy.
Proto pouští do světa takovéto polopravdy. Ukažte mi, nějakou oficiální informaci, kde se hovoří o zahájení výroby modelu X v roce 2013? Možná nějaký novinář o tom někde spekuloval, ale od doby kdy běží seriózní vývoj se hovoří o roce 2015. Ano, ten se protáhne o pár měsíců kvůli dveřím. Ale napsat že se vývoj protáhne o pár měsíců není dostatečně průrazná zpráva, tak se to musí dát do kontrastu s vymyšleným datem 2013. Teprve pak to vypadá na "zásadní problémy elektromobilů".
Inak - k tým dverám - ja byť na mieste Muska, tak radšej si tie dvere odpustím. Iste, je to význačný prvok auta, ale podľa mňa to prinesie nielen spomalenie vývoja, ale aj budúce komplikácie. Predsalen sú tie dvere dosť komplikované - samé tesnenia, elektromotorčeky atď.
spolecne s Toyotou a Panasonikem pracuji na lepsich bateriich, opravdu veris ze v tehle oblasti nedojdou ke zlepseni?
psal jsem to i pod jiny clanek o Tesle, to ze se o jiz prodavanych novejsich technologiich baterii nepise, neznamena ze nejsou realne a nekdy dokonce jiz i v prodeji ;-) ono to bohuzel dost casto zapadne prave v te zaplave clanku o "fantastickych" baterkach "budoucnosti" na kterych zrovna nekdo zacal pracovat a protoze nato potrebuje penize tak se to medializuje a nasledne otom napise kdejakej bulvar a drtiva vetsina ctenaru to oznaci za dalsi blabol kterych jiz cetli stovky, jenze zrovna u baterii se ma vec tak, ze od zacatku vyvoje do realneho prodeje ubehne treba 8-15 let, kuprikladu na hybridnich Li-Ion bateriich se praacovalo temer 9 let a prvni zminky o jejich planech jsou vice nez 11 let stare z roku 2002, prodavat ze zacali vloni
... tzv. přehřátí, tzn. příliš překotný rozvoj (na dluh), což může skončit špatně (aktuální příjmy nebudou schopny pokrývat umořování dluhů na investice do expanze v budoucnosti)... ;-\
nevím jak v USA, ale u nás když prší, tak nikdy ne přímo zvrchu. K tomu se voda při dopadu na rovnou plochu rozstřikuje. U normálních otevřených dveří dovnitř auta moc vody nevletí. Tady budou všichni uvnitř durch stejně jako sedadla. Ok, v Kalifornii moc neprší, ale auto by asi mělo být univerzální. A co když někde nebude dostatečná výška na otevření? Nebo auto havaruje? U MB SLS to řeší "odpálením" pantů, jinak by se třeba při převrácení nedalo z auta dostat. Jak tady? Co je ale super - kufr je nejen vzadu, ale i vpředu pod kapotou :-) Škoda že tomu nedali elektrický šoupačky.