Novinky
dolfi
2
..., ale to se podaří jenom někomu. Holt "mnoho povolaných, ale málo vyvolených" (a obávám se, že Fiat mezi těmi vyvolenými nebude) 😉
se snižuje. Chce to prostě hrnout nové modely a ne jen slibovat. Jenomže Fiat už je tak zkostnatělý, že to nedokáže. Na co sáhne, to po*ere. Stačí se podívat na novou Pandu a je jasné, že s Fiatem není něco v pořádku. Místo aby vyvinuli nové auto jako to udělali u předchozího modelu, vzali jihoamerické Uno, trochu ho přebouchali a novou Pandu udělali z něj. Že se tento bastl prodává hůř než starý model asi nikoho nepřekvapí. Krásné Grande Punto prvně několikrát domrzačili a teď ho hodlají úplně pohřbít. Současné Bravo je ve srovnání s jmenovcem Brav👋Brava/Marea (auto roku) jen nepovedená obluda. A co dál? 500, tlustá 500, XXXL 500. Značka Fiat zužuje výrobní program takovým způsobem, že defakto přestává existovat. K tomu konec Lancie a brzo také Alfy Romeo. Mám obavu, že Fiat dopadne podobně jako Nokia.
Právě že Fiat (a zvláště Alfa Romeo) dělá opak - místo kanonády nových modelů se snaží najít možnosti, jak je udělat co nejlepší a nejoriginálnější. Jestli je to krok správný, nebo jen čůrání proti větru, to se teprve ukáže. Ale aspoň je tu těch 25t€ že dvou kusů Maserati nebo Ferarri. Což výsledek moc nezrychlí. Marchionne si zkrátka vybral cestu pečlivosti, takže teď nesmí nic uspěchat, to by byla tragédie...
Tím neuspěcháváním myslíš těch posledních pár let, co jdou Fiat, AR a Lancia do kopru? Nebo těch dalších 5 let podle tohoto úžasného plánu, který se nejspíš opět nesplní?
Upřímně to ani jedné značce nepřeji, všechny 3 mají parádní historii, ale z té se žít už opravdu nedá. Ku škodě všech tří značek je, že potencionální zákazníci poslouchají jen pohádky a jen tak se ke koupi hrnout nebudou, pokud bude tahle mizérie pokračovat ;-\
Upřímně to ani jedné značce nepřeji, všechny 3 mají parádní historii, ale z té se žít už opravdu nedá. Ku škodě všech tří značek je, že potencionální zákazníci poslouchají jen pohádky a jen tak se ke koupi hrnout nebudou, pokud bude tahle mizérie pokračovat ;-\
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Na co sáhne to pose*e: hlavě u Jeepu a Maserati, co? 😉 F500 nejprodávanější a nejdražší auto segmentu, F500L nejprodávanější a patrně taky nejdražší auto segmentu.... atd.
Mimochodem zjisti si, kolik ta akcie Fiatu stála před rokem a kolik stojí dnes, i po tom propadu.... Jenže ono to chce koukat trošku v souvislostech a ne jen vypisovat pocity po útržkovitých zprávách....
Mimochodem zjisti si, kolik ta akcie Fiatu stála před rokem a kolik stojí dnes, i po tom propadu.... Jenže ono to chce koukat trošku v souvislostech a ne jen vypisovat pocity po útržkovitých zprávách....
Hrnout nové modely Fiatu není moc dobrá rada, jednak to znamená mít obrovské peníze na vývoj a druhak mít trhy kde by ty nové modely měly šanci prosadit se vydělávat. Zdrojů má FCA málo, takže musí velmi pečlivě vybírat do čeho investovat a do čeho ne a v dané situaci je logické, že převaha investic (vývoj modelů, výstavba nových továren etc.) teče do americké větve, (Jeep), protože tam je silná pozice a šance vydělávat víc než dnes. Punta/Brava/Pandy takový potenciál nemají, takže tvoje rada s hrnutím nových modelů by skončila jako u PSA jenom obrovskými ztrátami a nezvládnutelným zadlužením. A nedůvěra trhů bude mít za důsledek jediné, zdrojů bude ještě méně a tudíž peněz na rozvoj modelů evropských značek také. Myslím, že Marchionne dělá maximum možného v dané situaci.
Já nevím proč by měla nutně být nová Panda z fleku nové auto. Pokud jihoamerické Uno je vůz s dobrým základem, klidně se může v Evropě, kam se nedováží, upravené prodávat jako Panda a nebude samo sobě konkurovat. Nevidím na tom nic špatného, využít už hotovou platformu mi příjde racionální.
okresavanim vyrobneho sortimentu firma nemoze rast. Fiat musi priniest nove modely.
rada 500 je paradny kus - ale je to zastupca malych aut. okrem toho je otazka ci chce fiat robit vyvoj pre europskeho zakaznika. stoji zbytocne vela penazi.
rada 500 je paradny kus - ale je to zastupca malych aut. okrem toho je otazka ci chce fiat robit vyvoj pre europskeho zakaznika. stoji zbytocne vela penazi.