Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Po zveřejnění pětiletého plánu klesly Fiatu akcie

10 komentářů

Avatar - Ham.
Ham.
Hrnout nové modely Fiatu není moc dobrá rada, jednak to znamená mít obrovské peníze na vývoj a druhak mít trhy kde by ty nové modely měly šanci prosadit se vydělávat. Zdrojů má FCA málo, takže musí velmi pečlivě vybírat do čeho investovat a do čeho ne a v dané situaci je logické, že převaha investic (vývoj modelů, výstavba nových továren etc.) teče do americké větve, (Jeep), protože tam je silná pozice a šance vydělávat víc než dnes. Punta/Brava/Pandy takový potenciál nemají, takže tvoje rada s hrnutím nových modelů by skončila jako u PSA jenom obrovskými ztrátami a nezvládnutelným zadlužením. A nedůvěra trhů bude mít za důsledek jediné, zdrojů bude ještě méně a tudíž peněz na rozvoj modelů evropských značek také. Myslím, že Marchionne dělá maximum možného v dané situaci.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes:
Mr.Murphy
Na co sáhne to pose*e: hlavě u Jeepu a Maserati, co? 😉 F500 nejprodávanější a nejdražší auto segmentu, F500L nejprodávanější a patrně taky nejdražší auto segmentu.... atd.

Mimochodem zjisti si, kolik ta akcie Fiatu stála před rokem a kolik stojí dnes, i po tom propadu.... Jenže ono to chce koukat trošku v souvislostech a ne jen vypisovat pocity po útržkovitých zprávách....
megacruiser
se snižuje. Chce to prostě hrnout nové modely a ne jen slibovat. Jenomže Fiat už je tak zkostnatělý, že to nedokáže. Na co sáhne, to po*ere. Stačí se podívat na novou Pandu a je jasné, že s Fiatem není něco v pořádku. Místo aby vyvinuli nové auto jako to udělali u předchozího modelu, vzali jihoamerické Uno, trochu ho přebouchali a novou Pandu udělali z něj. Že se tento bastl prodává hůř než starý model asi nikoho nepřekvapí. Krásné Grande Punto prvně několikrát domrzačili a teď ho hodlají úplně pohřbít. Současné Bravo je ve srovnání s jmenovcem Brav👋Brava/Marea (auto roku) jen nepovedená obluda. A co dál? 500, tlustá 500, XXXL 500. Značka Fiat zužuje výrobní program takovým způsobem, že defakto přestává existovat. K tomu konec Lancie a brzo také Alfy Romeo. Mám obavu, že Fiat dopadne podobně jako Nokia.
Avatar - dolfi
dolfi
..., ale to se podaří jenom někomu. Holt "mnoho povolaných, ale málo vyvolených" (a obávám se, že Fiat mezi těmi vyvolenými nebude) 😉
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Právě že Fiat (a zvláště Alfa Romeo) dělá opak - místo kanonády nových modelů se snaží najít možnosti, jak je udělat co nejlepší a nejoriginálnější. Jestli je to krok správný, nebo jen čůrání proti větru, to se teprve ukáže. Ale aspoň je tu těch 25t€ že dvou kusů Maserati nebo Ferarri. Což výsledek moc nezrychlí. Marchionne si zkrátka vybral cestu pečlivosti, takže teď nesmí nic uspěchat, to by byla tragédie...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
argejev
okresavanim vyrobneho sortimentu firma nemoze rast. Fiat musi priniest nove modely.
rada 500 je paradny kus - ale je to zastupca malych aut. okrem toho je otazka ci chce fiat robit vyvoj pre europskeho zakaznika. stoji zbytocne vela penazi.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Já nevím proč by měla nutně být nová Panda z fleku nové auto. Pokud jihoamerické Uno je vůz s dobrým základem, klidně se může v Evropě, kam se nedováží, upravené prodávat jako Panda a nebude samo sobě konkurovat. Nevidím na tom nic špatného, využít už hotovou platformu mi příjde racionální.
ericn
Tím neuspěcháváním myslíš těch posledních pár let, co jdou Fiat, AR a Lancia do kopru? Nebo těch dalších 5 let podle tohoto úžasného plánu, který se nejspíš opět nesplní?

Upřímně to ani jedné značce nepřeji, všechny 3 mají parádní historii, ale z té se žít už opravdu nedá. Ku škodě všech tří značek je, že potencionální zákazníci poslouchají jen pohádky a jen tak se ke koupi hrnout nebudou, pokud bude tahle mizérie pokračovat ;-\