Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Euro NCAP 2014: Hyundai i10 – Jen čtyři hvězdy

23 komentářů

wolff
Ty asistenční systémy bych tomu autu nevytýkal (viz. Panda), záleží jen na tom, jak se vyspí, byť v tomto případě jim uznali i něco co by jinde třeba neuznali. Ale ta ochrana cestujících, to je už dnes u automobilky, co chce jít dopředu lehce ostuda...

Ale tragédie to není, jen řekněme lehké zklamání...
Atila_
Tak tohle je asi jedina trida aut, kde se da alespon trochu to ctyrhvezdickove ohodnoceni pochopit, protoze je to proste miniauto a od nej clovek nemuze cekat ochranu uplne srovnatelnou s dospelym autem. Samozrejme i tady se pet hvezd umi, ale ty ctyri nejsou takova katastrofa jako u beznych aut.
adamzprahy
V čem jsou 4 hvězdy katastrofa? Celkové hodnocení je zkreslené o hodnocení asistenčních systémů, různých kontrolek apod. Ano ve výsledku to tedy ukazuje, že vůz co má 5 * je rozhodně bezpečnější než se 4 *, ale proč by to měla být katastrofa?

Krásný příklad je Dacia, která se medializuje jak v testech propadla, ale při podrobném prohlédnutí výsledků se zjistí, že co se týče samotného nárazu, tak je na tom stejně jako většina ostatních v rámci třídy (čelní a boční náraz - ochrana dětí i dospělých).
Kharl.ANTIDIESEL
pět
je
prostě
5* jako třeba u nejlepšího auta na světě 😒br />
hádejte kterýho 😄 [odkaz] [odkaz]

PS: ve skutečnosti ale v testu USA NHTSA dostali 5,5*, jenže stupnice je oficiálně jen do 5ti, zaokrouhluje se to na 5 :yes😒br />
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
Atila_
No nevim, kdyz se podivam na vysledky treba posledni z testovanych Dacii - Sandero, tak jsem si ani pri "podrobnem prohlednuti" vysledku nemohl nepovsimnout velmi zrejmeho rozdilu mezi bezpecnosti osadky Sandera a bezpecnostni osadky jeji standardni konkurence. To oranzove telicko pri celnim narazu a hnede telicko pri narazu do sloupu je v dnesni dobe uz opravdu ponekud za pelotonem.
Ve skutecnosti ty asistencni systemy nerkuli kontrolky nemaji zasadni vliv na hodnoceni, protoze jednak maji jen malou vahu a jednak jsou tak levne, ze je tam vyrobci proste daji. Horsi je udelat auto tak, aby obstalo v crash testu, to uz stoji penize a nektere znacky typu Dacia to stale proste neumi.
Will.I.Am
Pro mě je to zklamání, čekal jsem 5 hvězd :no:
adamzprahy
to chápu, ale v čem jsou u levných aut celkové 4 hvězdy dle nové metodiky katastrofa? 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
i10 není levné ve své kategorii... Pokud bych vzal dačku, tak ano, kvalita se projeví...
swifter
stačí se podívat na bodové hodnocení třeba čelního nárazu. Při hmotnosti jen 933 je ovšem srovnatelný jen s vozy s hmotností do 1083 kg (Polo, rapid), pak už je v nevýhodě.
NEO77
Citig👋Up je miniauto s plnym poctom hviezd😒br /> [odkaz]

Tu je test i10😒br /> [odkaz]

Je mi jedno ak by body i10 stratil na "pedestrian" a "safety assist", to si nalejme cisteho vina 😄 Ale ochrana dospelych je o 10% horsia pri i10 ako v pripade Citigo.
swifter
Jasně Citigo má čelní náraz 14.2 a i10 JEN 14, no rejže no >😁
Jenže Citigo je lehčí, takže asi tak..
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Z *(je) bič neupletes !
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Neboli h.o.vno nenaleštíš... je to pěkné vozítko, o tom žádná... ale tady jde vidět, že to ještě není úplně ono. K tomu když ti oleze volant po pár tisících, žíznivý benzin a cena stejná nebo mírně vyšší než u konkurence... no, moc mi ta rovnice nevychází.
PS: ...koukni se, myslím, že máš okousané podrážky od místního ratlíka... >😁 >😒]
Avatar - Nerez
Nerez
Rychle všichni prodejte svoje dvojkový Octavky, vždyť mají taky jen 4*. V takové nebezpečné popelnici přece nebudete jezdit... >😒]
Tyhle testy se zbytečně přeceňují, obzvlášť u třídy těhle prcků, kteří toho mimo město zas tolik nenajedou.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Nesouhlasím a to zásadně. Testy jsou dělané právě v městské rychlosti. Je rozdíl, jestli z auta vylezeš jen v šoku nebo domlácený, či polámaný. Taky je rozdíl, když někoho srazíš a ten se "jen otřepe" nebo bude polámaný.... myslím, že to rozdíl je. ...
Petrko
Nemluvě o tom co musela ta Octavia splnit na ty hvězdy tenkrát a co dneska. Možná by jich bylo míň.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
79 % není žádná sláva, ale samozřejmě, tragédii bych z toho nedělal. Oproti Citigo je zde výhoda záclonových pytlů, které nejsou stavěné jen na EuroNCAP metodiku...

Začínají mi připadat přehnané požadavky na elektronické ptákoviny. Vlastní zkušenost nemám, ale to, že mi auto nekafrá do řízení při každém přejetí čáry v zatáčce, mě nějak netrápí...
Avatar - adam007
adam007
4* v této třídě nevidím jako něco tragického. Porovnejme starší a novou metodiku. Samozřejmě marketingově se 4* prodává hůř, než 5*.

Co mi ale nejde do hlavy je takový důraz na bezpečnostní systémy. Jasně, ABS, ESP a další fičury jsou zajímavé. Určitě je bezva, že technika se posouvá dál. Obdivuju, jak technici dokážou dát do provozu nové věci, které vypadaly jako utopie. Na druhou stranu, kdyby místo desítek tisíc za různé adamp. tempomaty, udržení jízdu v pruzích, burcující upozornění na "kafíčko", dopravní značky atd. dali řidiči finance do kurzu bezpečnosti na polygonu a naučili se předvídat a přemýšlet, bylo by na těch silnicích snad lépe. A pak by si to kafíčko v klidu na benzínce užili 😄
Avatar - dolfi
dolfi
>😁
Avatar - vabis
vabis
Někdo se vzdá šňůrky na plato a pár plastů (cigo) jiný nechá kiksnout svou posádku když je někdo taranuje. Nějak mě to u hov.naje neprekvapuje. Někdo holt dělá auta a jiný reklamu. Pět hvězd by měl být dnes již standard
Avatar - vabis
vabis
Někdo se vzdá šňůrky na plato a pár plastů (cigo) jiný nechá kiksnout svou posádku když je někdo taranuje. Nějak mě to u h.ov.naje neprekvapuje. Někdo holt dělá auta a jiný reklamu. Pět hvězd by měl být dnes již standard
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....? tohle myslíš vážně? ...ne , že? 8-s