jak píšu níže, Praha - Zdice - Praha je dohromady tam a zpět asi 50km v kopcovitém terénu, k tomu započítej tři nájezdy na dálnici a vymazaný PP přesně před nájezdem. Cestou mohlo být pár rozjezdů kvůli husté dopravě a je to nic neříkající vzorek, který jen porovná ta dvě auta v testu. Nevěřím že by běžně na dálnici při 130km/h brali tolik co se píše v testu, to je nesmysl :-)
Na dálnici nehraje roli kopcovitost terénu, ale spíše vítr. Vzhledem k tomu, že jeli oběma směry, tak by to mělo být celkem vypovídající. Holt fyzikální zákony nejde ošálit - když chcě někdo využívat výkon, musí motoru dodávat palivo ;-)
Reálná spotřeba těch aut je opravdu menší, než u stejně výkonnných objemově větších motorů. Že je vyšší než udávaná kombinovaná není podstatné, to je u všech motorů, protože je to orientační ideál, navíc co řidič, to spotřeba. A když někdo nedokáže pochopit, že s turbem se musí jezdit jinak než s atmosférickým motorem, pak má vyšší spotřebu. Nechápu proč tohle téma kombinované spotřeby tak magicky přitahuje tolik lidí .
Mozno preto ze ide vlastne o EU-predpismy pretlacene klamanie spotrebitelov, iba kvoli peknym cislam na eko-papieri?
Byt podnikatel a moct si dat do danovych nakladov o 30% menej ako skutocne prejazdim a mat viac firemnych aut, tak ma porazi...
Existují motory, u kterých lze tzv. kombinované spotřeby v reálném provozu dosáhnout. U testovaných motorů je to prakticky nemožné a je logické, že to vyvolává vášně.
BTW Díval jsem se na spritmonitor a našel jsem jen jednoho řidiče, kterému se s Focusem 1.0 Ecoboost 92 kw podařilo alespoň jednou dosáhnout udávané spotřeby 5,0 l/100 km. Celkový průměr všech řidičů tohoto auta je 6,7. To prostě o nečem vypovídá.
A o čem to vypovídá? Před léty jem měl Ford Scorpio který měl stejnou hmotnost jako zde zmíněný Focus Kombi. Měl i stejný výkon 125PS, ale aby toho výkonu dosáhl měl na to motor 2.4 V6 a co by jsi řekl? Kolik to auto mělo spotřebu? Typni si.
Vypovídá to o tom, že se nelze divit tomu, že to lidi "magicky přitahuje", jak by řekl zakladatel tohoto vlákna.
Staré Scorpio s šestiválcem? U takových aut hodne záleželo na trase, ale průměr bych tipnul 11 litrů. A o čem má tohle vypovídat?
O tom že dneska Focus o stejné vaze jako tehdy škopek ( rozdíl dvou tříd) a stejném výkonu má spotřebu o čtyřicet procent nižší a o to tady jde . Vykašli se na údaje výrobce, ale vem si ten pokrok.
To je porovnání neporovnatelného. I z pohledu tehdejší doby to byl jeden z nehorších motorů z hlediska poměru výkon/spotřeba, přičemž souběžně nabízený čtyřválcový dvoulitr nabízel při stejné dynamice o dost nižší spotřebu.
Já porovnávám moderní auta, řekněme od začátku tisíciletí.
Ale nepovídej. V době kdy přišel tenhle motor tak 2.0DOHC v prodeji ještě nebyl. A ten původní dvoulitr neměl stejný výkon, ale stejnou spotřebu ano. >:-[]
Povídám. Dle dostupných údajů měl původní OHC dvoulitr (85 kw) zrychlení z 0 na 100 za 10,6 s, takže byl dynamičtější než šestiválec (11,0 s). Při ustálené rychlosti 90 a 120 km/h byl však dvoulitr úspornější o 1,0 l/100 km a ve městě dokonce o 3 litry. Pozdější DOHC dvoulitr byl ještě o něco úspornější.
Zatímco koncern VW táhne druhé generace, tak Ford do závodu dodatečně přihlásil "tisícovku". PSA si dalo načas, ale o co později, o to lépe to zřejmě dopadlo.
Především se ale ukazuje, že právě pro 1.2 e-THP je nová 308 odladděna a funguje s ní výtečně, a to je víc než dobrá zpráva.
Smutné je, že japonci si nechali ujet vlak a na jejich downsizing si budeme muset počkat. Sice vymyslí za pár let motor, který nebude zralý po 150 tis. km na GO, jenže proč to těm japoncům vždy musí dojít s dekádovým zpožděním...
Litrový EB má podle ohlasů problematický přechod nad volnoběžnými otáčkami a dole je hodně slabý. I když bych jej do Focusu klidně bral, tak myslím, že 1.2 e-THP je povedenější. Dobrá práce, Peugeot :yes:
Ono vždy si treba uvedomiť, že kým zafúka turbo, je to stále len atmosféra daného objemu, teda od voľnobehu do tých 1500 ot sa to správa ako litrový atmosférický trojvalec a ten jednoducho nemá krútiaci moment na utiahnutie veľkého auta, ten mu dodáva až turbo, ktoré sa ale musí roztočiť. Preto tie dve deci naviac u Peugeotu pri rozbehu musia byť cítiť (naviac ak je motor dlhozdvihový). Preto ani pri turbe by som v nižšej strednej pod ten objem 1,2 nešiel, teda bez debaty by som uprednostnil motor 1,2THP.
0.9 TCe má (nebo možná spíš měl) problém s nevyrovnaným průběhem. Nicméně třeba v posledních testech Sandera/Loganu už tyto stížnosti nepadaly a naopak se autor domníval, že změnili naladění motoru.
Japonci dělají auta pro celý svět a v EU prodají relativně malý podíl svých aut. Proto dlouho otáleli s diesely a teď otálejí s downsizingem - mimo EU nic z toho neprodají.
Díval jsem se na americké, australské či jihoafrické stránky Fordu a nikde jsem tam Focus 1.0 Ecoboost nenašel. Naopak tam všude byl motor 2.0 Ti-VCT GDi, který v EU vůbec není nabízen. To je realita "One Ford" ...
Myslím, že aj napriek obrovskej kampani by im američania jednoducho Focus s 1,0 EB nepredýchali. Takže ho dávajú do Fiesty, ťažko však povedať s akým úspechom.
1,0EB je v americkej Fieste. Skôr či neskôr sa dostane aj do Focusu. Ak Amíci skúsli veľký Fusion s 1,5EB a legendu Mustang so štvorvalcom 2,3EB, skúsnu aj Focus s 1,0EB.
neviem ako pani testeri merali spotrebu, ale ffiii 1.6eb berie pri 90km/h menej ako 5l podla tankovania a z mojej skusenosti je 1.0eb este trosku uspornejsia pri tom tempe...
Ta spotřeba na dálnici se mi zdá nějak vysoká. Jenže výsledku v testu se není čemu divit - kopcovitý úsek Praha - Zdice - Praha je asi 2x 25km a jestli to bylo se třema nájezdama na dálnici, tak je jasný, že to je nic neříkající vzorek, ukazující tak akorát srovnání těch dvou aut.
spotreba na dialnici je ok, ale okresky mi nesedia. neviem ako pani jazdili, ale ja vidim spotrebu o dobry liter vyssiu ako sa s tym pri tych rychlostiach da jazdit.
jako na okreskách hodně záleží na terénu a stylu jízdy, ale faktem je že jestli se dá o litr míň tak je to poměrně velký rozdíl. Tohle mě štve vždy v testech kde se uvádí spotřeba. Nikdy se neuvedou žádné podmínky, za kterých byla spotřeba dosažena..
Tak si přečti přímo SM. Máš tam trasu nakreslenou na mapě a popsanou. Zdice-Lány je stoupání z údolí Berounky z 240 mn do kopců cca 520 mn. znovu klesání do údolí Berounky v Nižboru 240 mn. a opět stoupání na Lány 450mn. Neustálé zatáčky, některé velmi prudké a do prudkého kopce, takže řadíš za dvě a když trochu přiložíš pod kotlem,tak spotřeba letí nahoru u každého auta, za těch cca 40 km se musí nastoupat 820 výškových metrů, naklesat 627 výškových metrů, rovina prakticky nikde. V klesání nic neušetříš, protože je to samá zatáčka. Já tu trasu důvěrně znám a tu spotřebu obou aut vzhledem k tomu, že jsou v benzínu musím považovat za velmi slušnou.
To nemůžeš takhle brát, protože u každého auta, pokud máš cit pro motor a jeho charakteristiku, se po pár tisících kilometrech naučíš jezdit klidně o 10-15% úsporněji při stejných rychlostních průměrech než když v tom seíš poprvé a najedeš pár set km.
Nepozeraj na pepierove hodnoty u vw, ked vazili golfa, tak vazil len o 20kg menej ako 308.
Tusim to bolo v autobilde, ale nie som si isty, kedze citam kvantum zdrojov
snad uz aspon siesty test ako tak brouzdam netom a zda sa podla vsetkeho ze tento motor sa pezotu vydaril , osobne by som prave s tymto motorom asi preferoval 308 pred dieslom alebo inymi benzinovymi variantami :yes:
mne sa najviac paci to ze 1,2 thp v tej slabsej verzii vykonu 80Kw je k dispozicii aj v zakladnej vybave bez dotykaca , myslim ze dost beznych ludi siahne prave aj po tejto kombinacii kedze zaklad je uz slusne vybaveny a vykon tiez postacuje :yes:
No, já mám 1,2 TSI 63 kw a je fakt, že to auto má poměrně značně velké rozdíly ve spotřebě. Dálnice tomuto malému motůrku co se spotřeby týče moc nesvědčí. Tam když je kopcovitá, nebo když na to šlápnete, tak se dostáváte normálně k 7 l a po D1 i 7,5 l.
Na druhou stranu ten motor, je schopný jezdit i ve špičce po Praze za 5,6 l a mimo město na okreskách není vůbec žádný problém dostat spotřebu někam ke 4,5-4,8 l.
Já jsem ekorallysta a přizpůsobuju jízdu spotřebě jak můžu, ale na té dálnici se mi podařilo nejméně jet za 6,4 a to jsem fakt dělal co jsem mohl a držel se ta kolem 110 120 km/h.
Ale jak říkám po městě je ten malý objemový motor ideální.
Ford 1,0 ecoboost má kamarád a ten se pohybuje o trochu víc, po městě jezdí tak kolem těch 6 l a dálnici 7,5 a výš. Osobně si myslím, že dle mého názoru, tam prostě chybí ten čtvrtý válec na relativně těžké auto....