Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Civic Type R se testuje proti Mercedesu A 45 AMG

Japoncům nechybí kuráž. Kromě tradičních soupeřů z kategorie hot-hatchů svůj sportovní prototyp Civic Type R poměřují i s 360koňovou čtyřkolkou z Affalterbachu.
Zpět na článek
17. 5. 2014 13:53
18. 5. 2014 00:36
18. 5. 2014 07:22
18. 5. 2014 10:06
18. 5. 2014 11:03
18. 5. 2014 14:22
18. 5. 2014 15:05
18. 5. 2014 15:47
18. 5. 2014 18:25
18. 5. 2014 15:44
18. 5. 2014 16:06
18. 5. 2014 18:20
18. 5. 2014 16:10
18. 5. 2014 18:29
18. 5. 2014 19:15
18. 5. 2014 13:56
19. 5. 2014 09:54
19. 5. 2014 12:11
17. 5. 2014 13:53
Druhá Alfa...
To už je jak u Alfy... Několik let stále dokola články o tom co bude a realita žádná... Ať už s tím proboha přijdou, aby se ukázalo co maj... Beztak přijde opc, focus s 350 koňmi a golf s cca. 420 koňmi, takže civik bude zase tím nekolikátým v řadě... >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - King
17. 5. 2014 14:38
Re: Druhá Alfa...
Nevím, jestli tobě, ale polopatě to tu vysvětloval komusi Mino. CTR byl oficiálně potvrzen v roce 2012 na rok 2015, tedy standardní 2-2,5 letý vývojový cyklus, během něhož se o autě pochopitelně mluví, ať už virálně nebo na základě marketingových popudů automobilky. Podívej se, jak často se přetřásá Focus RS a ten, na rozdíl od CTR, skutečně zpoždění má.

Že to mělo být oznámeno 2011 a jezdit měl už ideálně vloni, je věc jiná, jenže se ukázalo, že Honda CTR v této generaci původně vůbec neplánovala! Nevím, jaký chorý mozek to vůbec mohlo napadnout, každopádně je dobře že se vzpamatovali.
17. 5. 2014 15:35
Re: Druhá Alfa...
Bylo řečeno, že CTR bude v roce 2015. Je rok 2015? Ne, není. Je více než rok 2015? Ne, není. U Alfy bylo prohlášeno milion věcí už na dávno uplynulé roky a v podstatě nic z toho se nesplnilo. Nějak nevidím tu podobnost.
Avatar - King
17. 5. 2014 15:09
2.0 VTEC TURBO 360
Ještě bych přiložil pár polínek do ohně. :-)

Porovnání s A 45 AMG by nemělo být jen z hlediska studování situace u konkurence, proslýchá se, že Honda chce z dvoulitru také dostat kolem 360 koní. Jak to chtějí dostat na silnici, není známo, motor prý dokáže protočit kola i na čtyřku. Jestli bude stačit mechanický samosvor nebo se použije elektronický, těžko říct. Samozřejmostí by měly být semislicky a to tak, že ne za příplatek jako jinde...

Pokud jde o avizovaný rekord na Ringu, už rané fáze 280k vývojového prototypu byly rychlejší, než MRS, Honda neřeší nějakou Cupru, s CTR má v plánu překonat NSX (7:56) a to tak, že o dost, aby nedopadli jako chudák Seat, které vydrží ten čas kvůli tomu öhlinsovému neöhlinsovému nějaké MRS tři měsíce.

CTR bude mít tlačítko R, které bude aktivovat overboost, aniž by ale padly přesnější informace o dostupném výkonu, tedy jestli bude těch 360 k s overboostem nebo bez. Standardní obutí bude kvůli velikosti brzd 19".

Prostě závoďák pro silnice, žádný metrosexuální hot-hatch. >:-[] ;-)
Rozbalit vlákno
52
17. 5. 2014 15:26
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Teď už se jen modli, aby tento závoďák pro silnice nedostával na p*del stejně jako Civic od Citroenu ve WTCC >:-[]
Avatar - King
17. 5. 2014 15:34
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Špatný rok. Dostává bohužel na p*del i od Chevroletů, něco pohnojili. To je prostě závodění. Nedaří se ani NSX v Super GT, počítám, že kvůli tomu bude supersport taky na baterky ( >:D ), žejo?
17. 5. 2014 15:47
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
"Špatný rok. Dostává bohužel na p*del i od Chevroletů, něco pohnojili."

Tohle si zapamatuj. Tuhle větu budeš ještě potřebovat přístí rok pod článkem ohledně času Civicu na NS, jen zaměníš Chevrolet za jinou značku >:D
Avatar - King
17. 5. 2014 16:23
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Platí. :-)
17. 5. 2014 15:27
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Pff, všechno co popisuješ, měli v USA už před třiceti léty...včetně tlačítka s Boooostem.
Svět se v kruhu točí.
[odkaz]
Avatar - King
17. 5. 2014 15:36
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Nějak nevím, kam míříš. Doplňoval jsem informace z článku o nejaktuálnější rumormill. :-|
17. 5. 2014 15:40
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Jen pokus o vtip, po tom nekonečném přílivu informací (výkony, časy, tlačítka, samosvory) si už Type R neumím představit jinak, než jako Kitta.

Každopádně tolik koní na předku je nesmysl s tlačítkem nebo bez. Se semislicky to asi ukočírovat půjde, jenže ono v Evropě občas i prší...
Avatar - King
17. 5. 2014 16:16
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
A tak. :-)

Jasně, prší. Naštěstí plynový pedál nefunguje jako vypínač, tedy ON/OFF >:D Nebo si myslíš, že řidič 300k zadokolky za deště nýtuje plyový pedál k podlaze? Nedělá to ani čtyřkolkář. ;-)
Avatar - King
17. 5. 2014 19:23
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Souhlas. ;-)
17. 5. 2014 20:03
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Ani nevíš s čím. ;-)
Avatar - King
17. 5. 2014 20:33
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Tak kdo mlčí, ten souhlasí, takže logicky souhlasím s tvým souhlasem. >:D
Avatar - iudex
17. 5. 2014 17:01
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
>:D :yes:
17. 5. 2014 15:35
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Taky něco přihodím:
Jel jsem s Focusem RS, který má vpředu pětičlánkový radiátor s turbem a naměřenými skoro 330 koníky a motor v klidu protáčel (ne kviknul, ale protáčel) kola na trojku, a na čtyřku s autem ještě slušně škubnul. Ano, má samosvor a ten s tím nic nenadělal. 360 koní na předku je ještě větší hloupost, než 300, na NS možná dobré pro překonání "nějaké Cupry", ale na běžné silnice k ničemu, kór se semislicky, které budeš muset pro normální jízdu měnit za silniční pneu, protože u nás nejsou cesty jako na autodromu, ale je na nich brajgl a do toho občas i zaprší.
Mimochodem mně ale zajímá jedna věc, o které zatím nikdo nepsal - kolik ta legrace vlastně má stát? Když už překonají tu "nějakou Cupru", která je pod sedmset tisíc, aby za CTR člověk nemusel vysolit jedenapůl mega...
Avatar - King
17. 5. 2014 16:11
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
No a teď mi pověz, jaký je rozdíl v tom, když nějaký příznivce Hondy teď říká, že CTR bude nejlepší HH, popřípadě že se NSX bude srovnávat s Italií a tebou, který teď tvrdíš, že "360 koní na předku je ještě větší hloupost, než 300, na NS možná dobré pro překonání "nějaké Cupry", ale na běžné silnice k ničemu".

Možná jsi docela obyčejně "antihonďácky zaslepený" (to je novotvar tuším iudexe, použitý v kontextu "anitkoncernově zaslepený", hádej na čí adresu). Nechceš s pohřbíváním počkat alespoň, až tady to auto bude? ;-)

Vzpomínáš si ještě, když "přemotorovaná bestie" byla Astra OPC s 240 k? Bylo to naprosto otřesné svezení. Pak přišel MRS, Focus ST a spol a najednou bylo 260 koní na pohodu. M3 MPS se také nedá moc řídit, ale jak to, že FRS OPC a další jo?

CTR možná bude mít 360 k, FRS III +-také, doba očividně pokročila, protože ačkoli to vy antihonďáčtí zaslepenci ;-) neradi slyšíte, Honda vždy sportovní auta uměla a nikdy u nich nebyl problém s ovladatelností, hravostí a řiditelností. Type R je značka, záruka určitého standardu, jako RS u Fordu a není žádný důvod si myslet, že to nezvládnou podle svých obvyklých standardů.

Jinak jsem si myslel, že vysvětlovat elementární věci je třeba white labelovi (peace ;-) ), ne tobě. SS neznamená, že bys potřeboval na normální silnice přezouvat. SS má lepší vlastnosti na suchu, než UHP, má povětšinou i nejhůř stejné vlastnosti na mokru, jako UHP, dokonce komfort jízdy bývá srovnatelný s UHP díky měkčí směsi a jedinými nevýhodami je větší hlučnost a rychlé opotřebení, ovšem pro uživatele takovéhoto HH jsou gumy běžný spotřebák a víc peněz dají za brzdové destičky, kotouče a další díly. Prakticky celá česká komunita majitelů CTR dnes jezdí sezónně svá auta na SS.

Co se ceny týká, hovoří se o 900k, tedy cenové hladině FRS, rozhodně by bylo žádoucí ještě něco na vyplnění té propasti mezi běžnými Civicy a CTR, podobně jako u Fordu. Ale bojim bojim... Mimochodem Cupra opravdu teď stojí 670 tisíc, což je parádní cena, ale v nabídce nějak chybí ten paket Performance, který měl dopomoci k dosažení toho času na Ringu a co myslíš - najdeš v ceníku ty Michelinky? Nebudu říkat, že to smrdí, říkám pouze že Cupra pod 700 tisíc Ring pod 8 nezajela.
17. 5. 2014 16:55
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Ty jsi evidentně nikdy neřídil auto s velkým výkonem pouze na předku. I když se technika zlepšuje, tak fyzika stále platí. I oktafka 3 RS má problém přenést výkon a to má jen 220 koní. Oni u golfa vědí, proč mají verzi R jako čtyřkolku a ne jen dvojkolku. Stejně tak focus nedokázal přenést uspokojivě výkon. Prostě to nejde. Kdyby chtěla Honda postavit skutečně dobré auto s takovým výkonem, tak by to musela být čtyřkola. Takhle to bude jen auto na zajetí nějakého fiktivního času...
Avatar - King
17. 5. 2014 19:06
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Jsou tu dvě evidentní alternativy. Buď jsem já nikdy neřídil auto s velkým výkonem pouze na předku nebo tvé schopnosti na řízení auta s velkým výkonem pouze na předku nestačily. Zpytuj svědomí, analyzuj, pracuj na zlepšení a nepropadej beznaději, žádný učený z nebe nespadl. :-!
17. 5. 2014 19:44
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Můžem klidně domluvit závod ve vysokém mýtě na okruhu. Rád se tam nechám převálcovat tvým řidičským uměním, ty kecko... Pokud nemáš koule tam jet se svým autem, tak tam půjčují i motokáry... :-) Na tvé řidičské umění budu fakt zvědav...
Avatar - King
17. 5. 2014 20:30
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
S mým autem by se tvůj Brouk v Mýtě potkat nechtěl, věř mi, i když je ještě slabší, než Civic 1.8. Ale pokud po tom tak moc toužíš... Co se Civicu a Golfu týče, je mi jasné, že tě s turbomotorem láká porovnání dvou aut v místě, které se jede de facto celou dobu na jeden kvalt, ale proč ne, mohli bychom to zařadit to porovnávací procedury, mohlo by to být zajímavé. :-)
17. 5. 2014 20:48
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
O jakém autě píšeš? Když pohrdáš broukem, tak mohu vzít ještě repliku lotuse 7. Ta má jen 140 koní, takže stejně jak civik... ;-) Co se týká kvaltu, tak se využije 1-2-3...
Avatar - iudex
17. 5. 2014 22:08
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
King má zrejme MX-5ku (t.j. slabučkú atmosféru 1,6, 1,8 alebo najviac 2,0 - podľa generácie), tak tiež nechápem tú povznesenosť pri zmienke o Beetlovi s TSI. >:D
Avatar - King
17. 5. 2014 22:32
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Víš, co je na tom nejúsměvnější? Právě to, že to nechápeš. :-) Když to přidám do mozaiky s "naháněčkou" RX-8, která vlastně naháněčkou vůbec nebyla, jak se později ukázalo a s dalšími podobnými střípky, je to takové až roztomile naivní. Ale se zkušenostmi se to zlepšuje, také jsem zamlada býval takový. ;-)

Edit: jako fakt 36? Měl bys přidat, s tím rozšiřováním automobilových obzorů. :-O
Avatar - jazva
17. 5. 2014 22:38
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
ty keby si vedel, aspoň vzdialene, o čom točíš, tak by si sa vôbec neozýval... >:D
18. 5. 2014 08:01
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Co je podle tebe umět řídit silnou předokolku? Že budeš dávat jenom tolik plynu, abys necítil, jak ti škube volantem? No s tím ale nikdy nebudeš moc rychlý, s touhle politikou...
Avatar - trapid
17. 5. 2014 21:03
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Nevim jak Ty, ale ja jsem s ORS3 TSI jel a krome toho, ze je na silnici opravdu hooodne rychla, tak nejakych problemu s prenesenim vykonu jsem si vubec nevsiml.
A to jsem se pri jizde na tohle extra zameril.
Ten podvozek by klidne o 50 koni snesl vic.
Pro informaci - bylo sice sucho, ale zato rozbita okreska.
17. 5. 2014 21:13
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
No vidíš, přitom autor tohoto článku ti jistě rád vysvětlí, že bez protáčení kol se nedá rozjet ani v Polu se 180 koňmi.
Avatar - trapid
17. 5. 2014 21:42
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Je to cele hlavne o tom, jak se s autem, resp. s plynem zachazi a take jak je auto postavene.
Byl jsem treba prekvapen, ze ceed 1,6 crdi dokaze v primce po pouhem pridani plynu protocit predni kola na mokrem asfaltu na dvojku (v zatacce i na suchem) a stejne tak jsem byl prekvapen, ze beckova corsa s implantovanym upravenym dvoulitrem turbo (cca 250 k) na dvojku ten vykon prenese bez protaceni - a zapich do sedacky tomu vykonu vazne odpovidal. Jeste na ctyrku tak opojna akcelerace, ze by mi tohle zrychleni stacilo pro vuz i pri neomezenem financnim limitu - O3rs absolutni nechytacka.
Jinak receno, po svych zkusenostech klidne dokazu verit tomu, ze tech 360 koni na predku vubec nemusi znamenat problem.
17. 5. 2014 21:49
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Ta béčková corsa samozřejmě nebyla, kromě toho motoru, zcela sériová, že?
Avatar - trapid
17. 5. 2014 23:33
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Divil by ses, ale jednalo se o nic moc amatersky tuning. Na speru a antiprokluz zapomen, nebyla ani vyramovana.
Jen tvrdsi tlumice, tvrde silentbloky a rozsirujici podlozky.
Jizdni vlastnosti horsi nez podobne podvozkove upraveny kadett gsi 16V a motor ji co chvili ukrouti poloosy.
Jelo se po misty deravem, ale pomerne hrubem asfaltu na starych semislickach.
I tak me sokovalo, ze je mozne s prednim pohonem dosahnout takove zrychleni=je mozne tolik vykonu prenest na silnici jen prednim pohonem.
Avatar - King
17. 5. 2014 21:24
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
A co čekáš od Poloauta? Když těch 180 koní vynásobíš dvěma u Auta, máš těch 360, takže tak akorát. :-)
17. 5. 2014 23:35
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Jo, ale dvěma musíš pak vynásobit i počet poháněných kol ;-)
17. 5. 2014 21:02
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Hmmm, takže když napíšu, že Focus s 330 hp má problém s přenosem výkonu na cestu, tak to znamená, že jsem antihonďácky zaslepený, jo? To by mně zajímalo, kdo z nás dvou je víc zaslepený...
Avatar - King
17. 5. 2014 21:17
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Dobrý pokus, ale musel by sis taky pamatovat, cos napsal. Reagoval jsem na "360 koní na předku je ještě větší hloupost, než 300", o jakém autě to asi byla řeč?

Jinak je pochopitelně super, žes zareagoval i na osvětlení problematiky SS, (ne)existenci toho rekordního seatu za méně, než 700 a téma evoluce schopností moderních aut, diskuze hned nabrala úplně nový rozměr a je poznat kvalitní diskutér, jenž se neomezuje na neobratné chrlení ironických poznámek.
17. 5. 2014 21:22
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Á, argumenty došly, tak jdeš do osobní roviny, klasika. Nejvyšší čas to ukončit.
Avatar - King
17. 5. 2014 21:29
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
>:D :yes:

Všiml jsem si, že ti došly, s ohledem na reakci z 21:02, ale čekal jsem nějakou dodatečnou sebereflexi.

Ehmmmm, ...kecám, nečekal. >:D
17. 5. 2014 21:51
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Já jsem od tebe trochu víc čekal, ale jak se ti zatemní před očima, tak je prostě čas to ukončit, já do osobní roviny scházet nebudu, to přenechám tobě...
18. 5. 2014 13:00
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
King skor mi ty povedz ake skusenosti ma Honda s turbomotormi a s autami o vykone 360 koni na predku???Doteraz boli Hondy Type R na smiech s ich detskym vykonom a zrazu chcu postavit 360 konovy fukany motor a to zavesit na predok..srandisti >:D ..vsetko cez 300 koni na predku je nezmysel a miesto nezmyselneho zvysovania vykonu by sa mali zamerat na ubytok hmotnosti ako to urobila Mazda..
Avatar - King
18. 5. 2014 16:20
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Honda má 1,5roční zkušenosti s turbomotorem ve WTCC, cca 20leté zkušenosti s turbomotory 0,7 v kategorii Kei a v mezičase si střihla pár ojedinělých modelů, třeba kultovní City Turbo nebo Acura RDX. A teď pochopitelně (odhadem) 2-3leté zkušenosti s vývojem nové generace motorů VTEC TURBO [odkaz] .

KDO má zkušenosti s auty s 360 k na předku? Maximálně u závodních aut.

"Doteraz boli Hondy Type R na smiech s ich detskym vykonom!" - to jsem nějak nepochopil, o ITR se třeba hovoří jako o nejlepší předokolce vůbec a CTR I a II neměly ve své době prakticky sobě rovného, tak nevím, co máš na mysli.

Na úbytek hmotnosti se zaměřují všichni, ale nejdříve je třeba dosáhnout určitých standardů odhlučnění a Mazdy vždy byly a bohužel stále jsou trošku "papíráky". Mylně je to vydáváno za "sportovní projev". :-)
18. 5. 2014 17:15
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Honda bola vzdy znama vysokootackovymi motormi z ktorych som asi najlepsi vlastnil a to v Integre.Presne ako pises "ve sve dobe" ..Integra rok 98, CTR rok 2001 I. a v roku 2007 CTR II. ..doby davno minule a prekonane milovymi krokmi..Focus RS I. rok 2002 a prevalcoval to Honda typer R MPV,rok 2008-9 Focus RS 305 koni to sa snad nemusime o tom ani bavit co urobil s hondackymi konmi,ktore boli pouzitelne aj tak vesmirnych otackach..proste Honda zaspala vyvoj,napredovanie a odisiel jej vlak zo stanice co sa tyka vykonu motora a jeho pouzitelnych otacok.Honda bola super na kopce kde som aj Integru vyuzival a musel som ju pekne drzat pod krkom a vtedy isla ako motorova pila,ale inac nefunkcne auto na kazdodenne jazdenie.Preto som presedlal na Evo VIII a neskor na iX a vratil sa spat k technike Evo VIII,ale osadenej do Colta..ak by si raz vlastnil Mitsu zabudol by si,ze nejaka Honda aj existujeA tomu ty hovoris skusenosti s turbomotorom ked ho vyvijaju 2 roky a este nie je na trhu???Pozri sa ako vyzera vyvoj turbomotora napriklad u Mitsu,Subaru,Toyoty,Fordu,Audi...ja som mal v prvej uprave Eva vykon 360 koni a viem co to dokazalo robit v aute 4x4 a nie to este v predokolke.Blizky kamarat vlastni RS II od Fordu,ale nechcel by som to auto ani zadarmo jak bolo nekludne a nedal sa preniest ten vykon na cestu..naco mi je vykon 300 koni ked ho neviem vyuzit???Niekto tu pisal,ze to je praca s nohou,ale ja chcem byt rychly a vyuzit maximum z auta na hrane a to sa s auto co ma len na predku cez 300 koni nemozne a zdaleka sa neda jazdit na hrane,lebo to nedokaze to auto preniest na vozovku vdaka fyzike...je to moj osobny nazor a nikoho sa tym nechcem dotknut,ale podla mna cez 300 koni na predok je nezmysel a zbytocnost,ktora skor moze cloveka dostat do problemov ako mu pomoct...
Avatar - Emel
17. 5. 2014 19:06
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
SEAT není chudák, SEAT je oficiálně pořád držitelem rekordu a i když mu zřejmě dlouho nevydrží, rozhodně se Leon Cupra zapsal do podvědomí jako auto, se kterým je potřeba počítat - vzhledem k tomu, kolik to auto stojí, je druhé nebo třetí místo pořád v pohodě.

Čas Civicu nebudu komentovat, to je mlácení slámy z obilí, které ještě nevyrostlo.

PS: Narážku na metrosexuální hothatch jsem asi nepochopil... TypeR bude klasicky předokolka s dvoulitrovým turbem, dokonce jen pětidvířko... žádnou přidanou hodnotu proti ostatním hothačům tu nevidím (ne, ani velké křídlo... a ne, ani pokud by v něm byly LEDky).
Avatar - King
17. 5. 2014 19:21
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
To jistě, ale šťastní z toho asi moc nejsou, protože Renault už je pár týdnů pěkně masíruje. Být držitelem rekordu pár měsíců je docela pech a stejný osud podle Hondy čeká na podzim i MRS. ;-)

Charaktery hot-hatchů se dost výrazně liší a nažehlené GTI nebo QV od Hondy asi čekat nemůžeme. Jak moc to bude to auto hardcore, to se nechme překvapit. Jen pro pořádek - kolik že dveří má závodní Civic WTCC?
Avatar - Emel
17. 5. 2014 23:47
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Pod metrosexuální já rozumím něco jako přešlechtěný, načančaný, zženštilý... a GGTI je všechno jen ne načančaný, byť jeho pohodlnost se dá vnímat jako zženštilost. Metrosexuální může být třeba DS3 Racing.

SEATu do hlavy nevidím, ale podle mě musí být z Leonu nadšení... konečně nějaké auto, na které mohou být pyšní. Snaha Renaultu o znovuzískání titulu může paradoxně přitáhnout víc pozornosti a tím SEATu prospět... protože se ve spoustě článků znovu objeví Cupra.

Kolik dveří má Civic WTCC po pravdě nevím... u dveří považuju za nutnou podmínku to, že se dají otvírat, a tím si nejsem u WTCC úplně jistý.
18. 5. 2014 09:23
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
King,

myslim, ze keby z toho Civicu dali dole ten kempovaci stolik vzadu, osekali ten otrasny bodykit a dali tam poriadny koncernovy motor uz mohli mat s dobrym jazdcom podobny cas ako Leon. Takto je to ako never ending story >:D

Ty si pocul, ze by Seat 2-3 roky rozpraval o pokoreni rekordu na ringu? Vies, niekto urobi auto, iny o tom rad rozprava. A to uz nehovorim, ze pouzili turbo, lebo atmosfere uz nejako dochadza dych.

Nuz a Honda dnes a tak desat rokov dozadu je obrovsky problem. To vidis aj na Civicu. Zober si starsie generacie, ktore boli velmi oblubene. Dnes, aby sa Civic predal, potrebuju diesel. Co sa stalo s Hondou? Momentalne kraluju medzi kosackami. Tam su najrychlesji. Ale kosi to este travu? Tusim uz ani nie >:D
Avatar - King
18. 5. 2014 10:00
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Musíš se o marketingu ještě hodně učit. :-)

Když se začalo hovořit o tom, že CTR bude s 300 k za 3 roky nejrychlejší na Ringu, objevily se tu komentáře, co že je to za hrdinství, pokořit po 5 letech s takto silným a novějším autem rekord 265k Rencka. Tak Honda šťouchla do vosího hnízda, jestli se někdo chytne a udělá "aktuální" rekord - a chytil.

Chytil se Seat, který nikdy v minulosti Nordschelife neřešil, chytil se Renault a vypadalo to, že se chytne i Opel, ale patrně to OPC Extreme nezvládne, tak je ticho.

U Seatu se kupodivu(?) nikdo nepozastavil nad tím, že nová generace auta s 280 koňmi pojela 3 roky starý Megán, protože ty pindy na CTR měla zdejší koncernová klika, nicméně tu máme čerstvý rekord Ringu a to hned dvakrát překonaný a teď je na Hondě, aby dokázala, co před 3 roky slíbila.

Tohle opravdu není o tom, že "někdo to zajede a někdo o tom mluví". Seat se nechal Hondou jednoduše vyprovokovat, když zjistil, že předsériový prototyp může být rychlejší, než MRS, naopak zavázat se 3 roky dopředu k zajetí rekordu, bez ohledu na vývoj situace v mezidobí, to vyžaduje sakra koule.

Pokud se to totiž nepovede, už to Hondě nikdo nezapomene, jak vidíš ze zdejších reakcí včetně té své. Ale věřím tomu, že se zase nejde něco, i když to dokáže. Napadá mě - doteď to bylo "tři roky o tom Honda jen kecala", od příštího roku to bude "ti žabaři se na to připravují už tři roky, tak se nemůžeme divit, že se to náhodou povedlo." >:D
18. 5. 2014 17:54
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Ty máš ale kecy, kingu, jsi mistr a v tlachání v manipulacích s textem.
U Seatu jsem se třeba já osobně pozastavil, čí spíše jsem připomněl, že Cupra je výkonnější a lehčí, než byl svého času MRS Cup a že jela na semislickách, které jistě něco přidají.
Honda chce udělat (pochází vůbec tahle informace z nějakého důvěryhodného zdroje?!) předokolku s 360 koňmi, kdyby se jim nepodařilo překonat Leona a Megana, tak se můžou jít rovnou zahrabat, to by bylo faux-pax jak Brno.
Co se týká těch řečí někoho nahoře (nechce se mi reagovat pod každý hloupý koment zvlášť, ty tvoje budou stačit :-) ), tak Honda s CTR právě excelovala ve sladění motoru, převodovky a šasi do extrémně efektivního celku, i když jsi měl pod kapotou dvoulitr turbo s 240 koňmi, musel sis dát na CTR bez turba sakrra pozor, aby ti to nendala a v tom byla síla Hondy a jejích sportovních modelů.
Pokud by udělali auto s cca 250 - 280 koňmi a sladili ho tak, jak jsou zvyklí = byl by to dobrý daily driver i dobrý sportovní model, a s ním by zajeli nejrychlejší předokolkový čas na ringu, bylo by to na pochvalu. Pokud ale postaví ten tvůj "závoďák pro normální silnice" (už to spojení je absolutní nesmysl) s 360 koňmi na předku a s cenou, kterou já osobně odhaduju přes mega, dokážou v podstatě to samé, co Mégane R.26R kdysi - rychlé a na cokoliv jiného než okruh nepoužitelné a v podstatě neprodejné auto.
O marketingovém efektu toho případného rekordu vzhledem k portfoliu Hondy a jejímu postavení na EU trhu dost silně pochybuju.
Ale nepochybně to bude jeden z nejdiskutovanějších počinů tady, na ACZ :-)
Avatar - woody-alien
18. 5. 2014 18:46
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Já se do těchle diskusí nezapojuji, ale nedá mi to, abych údivem nezdvihl obočí nad obeznámeností Kinga se strategií Hondy.

Takže Honda oznámí útok na rekord v časovém horizontu 3 let. Následně bedlivě sleduje fóra na internetu a když zjistí, že "to není žádný hrdinství", hledá koho by popíchla, aby vytvořil rekord novější, s kterým popasovat se už by hrdinství bylo. Seat (potažmo koncern) tiše kuje pikle, a jakmile zjistí, že ta Cupra je rychlejší než čekali, koupěj nějakou izolepu a semislicky a šup na Ring. Výborně, tohle Hondě vyšlo, blbečkové se nechali nachytat. Do toho ovšem zakrákorá galskej kohout a narychlo sfoukne speciální edici jednoho metrosexuálního nýmanda. Výborně, u Hondy otvíraj šampus, neboť se napálili další. Tak, a teď maj konečně cestu k nehynoucí slávě umetenou.

Dobrý no, hele bude 19.00, za chvíli jdu dětem číst daleko lepší a i uvěřitelnější pohádku. >:D Jen tak na okraj, nemám vůbec nic proti Hondě..
Avatar - šmoula nešika
18. 5. 2014 20:29
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
Ta sedla... >:-[] :yes:
17. 5. 2014 19:28
Re: 2.0 VTEC TURBO 360
SEAT zatím žádný ofic. rekord nedrží, protože se Cupra PP ještě neprodává. A je možné, že než se začne vyrábět, tak už rekord bude držet někdo jiný. Možná Mégane, pokud se mu to povede.
Avatar - Uživatel_5340709
17. 5. 2014 16:02
Konečně,
a pověst civicu, i toho jednaosmičkovýho bude zachráněna. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
17. 5. 2014 16:13
Uniká mi trochu smysl téhle diskuse,
kola protočím na trojku i u 2,0 tdi, potažmo na jedničku dvojku u felicie, když se budu snažit a jak často bývám svědkem u tupozávodníků. Snad je to taky o tom, jak ten plyn dávkuji. Na plyn se nešlape jak na rýč na zahradě. Poslední moje předokolka byla GTV 3,0 V6 s 220 koňmi a v podstatě mimo sníh,nikdy nebyl problém s protáčením kol, pokud jsi aspoň trochu používal mozek. Následně co jsme dál jezdil, jezdím, už byly čtyřkolky /S4 a GTR/, ale když si vypneš protiprokluz, můžeš ty auta poslat ven ze silnice hned, zvláště za mokra a sněhu. Ono je to taky trochu o používání mozku. Cca. 300 koní předokolka ještě celkem slušně snese.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - King
17. 5. 2014 16:21
Re: Uniká mi trochu smysl téhle diskuse,
Platíš pivo (viz moje reakce ze 16:16). >:D

Ale bojím se, žes právě napsal něco naprosto nepochopitelného. >:-[] Reakce tohoto typu totiž neodpovídají tomu, že dotyční jezdí auta co "dají 220 ve skutečnosti", ale spíše naznačují zkušenosti s těmi proslavenými agregáty HTP, které se skutečně musí používat jen 100 % nebo brzdy. :-!

Mimochodem - kdo s alespoň jedním mozkovým závitem vyráží na silnice "závodit" za deště? :-O
Avatar - Uživatel_5340709
17. 5. 2014 16:35
Re: Uniká mi trochu smysl téhle diskuse,
>:D >:D >:D Aha,
pořád mi nejde do hlavy ta všeobecně zažitá představa, že x-set koňové auta protáčí kola už jen když se na něj podíváš. Ty potřebuješ taky popojíždět ve městě, za mokra, sněhu, na výjezdech ze zatáček citlivě dávkovat plyn, nejezdíš vždy full-gas, kdy opravdu ty gumy pálit můžeš na počkání. Spíš než koně já osobně vidím jako problém s tím související šířku gum, která je výborná na suchu. Ale pokud se dostaneš na kaluže, špína, písek /o sněhu ani nemluvím/, tak můžeš mít problém, tam potom jedeš víc, než kdybys šlapal necitlivě na plyn.
17. 5. 2014 17:02
Re: Uniká mi trochu smysl téhle diskuse,
Aha, takže ten turbomotor bude mít asi jen 200 Nm, tudíž se to protáčet nebude... Nebo budeš jezdit s plynem na 20%... >:D To si ten výkon skvěle užiješ, zvláště při rozjezdech...

Voní jsou všichni blbý, když dává výkon dozadu nebo na všechna kola. Jen u Hondy jsou geniové, kterým to bude fungovat i opačně... >:D
Avatar - Uživatel_5340709
17. 5. 2014 17:29
Re: Uniká mi trochu smysl téhle diskuse,
Na tohle ti klidně můžu napsat, že traktor má 800 N/m a kola se mu neprotáčí na plný plyn, nebo že F1 má na zadní nápravě 800 koní a neprotáčí kola / a nebo protáčí ? pokud nemá zařazený rozjezdový program, že? /Od nějakých cca. 160-180 /koní/ se stejně nikdy nemůžeš rozjíždět na plný plyn u předokolky, protože buď to stejně taháš přes spojku u manuálu, nebo máš míň plynu, nebo ti zasáhne protiprokluz, nebo ti jednoduše ty kola hrabou. Ten výkon u předokolky je využitelný u vyšších rychlostí /3-4-5-6/, kdy máš na členité trati /třeba právě na rinku/ požadované pružné zrychlení v rychlostech začínajících nad 100 km/hod. a končící bůh ví kde. Netvrdím však, že předokolka nemá své mouchy vyplývající z pohonu, ale náhon na předek je u civicu tradiční a třeba technici z hondy některé problémy vyřeší, tak jako třeba hodně hranici posunul Ford s Focusem, nebo francouzi s Meganem.
17. 5. 2014 19:40
Re: Uniká mi trochu smysl téhle diskuse,
Takže jsis odpověděl sám... Místo zajímavého sportovního auta to bude pouze rychlé auto na dálnici. Nic víc. Na ostatní argumenty typu traktor snad ani nemá cenu reagovat, protože to je zcela mimo mísu... >:D
Avatar - Uživatel_5340709
17. 5. 2014 19:57
Re: Uniká mi trochu smysl téhle diskuse,
Ok
Akorát nevím kde mluvím o té dálnici, pokud umím po sobě číst, tak jsem psal členitá cesta jako ring, a jestli si myslíš, že dnešní souboje ostrých aut se odehrávají v rychlostech do stovky, tak se dost pleteš, viz. Nsch., to se potom můžeme bavit o mx5 nebo GT 86, což neříkám vůbec nějak pohrdavě, ale to je třída sama pro sebe. Ostré hb to všechno posunuly někam trochu jinam.
17. 5. 2014 16:51
Testuje proti A45 AMG?
Ten má ovšem na NS dosti slabý čas, proč netestují proti těm nejlepším.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - CHerokee
17. 5. 2014 18:59
Re: Testuje proti A45 AMG?
Copak NS je nějaké měřítko pro auto do běžného provozu? :-)
17. 5. 2014 19:34
Re: Testuje proti A45 AMG?
Pro auta do běžného provozu to jistě měřítko není. Pro sportovní auta to také měřítko není, protože časy na NS je soutěž marketingových oddělení bez pravidel. Pro sportovně zaměřená auta je jedině relevantní, když si to rozdají přímo na dráze mezi sebou.
Samozřejmě pro auta co slibují na všechny strany jak udělají rekord na NS to je jediné měřítko úspěchu a v běžném provozu mohou být klidně nepoužitelná a v přímém souboji s ostatními na okruhu klidně selhat, tam jde jenom o to natočit reklamní video, vrazit jedno číslíčko někam do reklamy, tedy to co předvádí Seat, Renault i Honda má nulovou relevanci jak pro běžný provoz, tak pro sport. Samozřejmě pro reklamu je to dobrá možnost jak se zviditelnit.
Avatar - rimow11
17. 5. 2014 22:10
Re: Testuje proti A45 AMG?
asi hej videl som ako tam testovali rapida >:D
Avatar - King
17. 5. 2014 19:03
Re: Testuje proti A45 AMG?
Ty jsi četl jen nadpis, přiznej se. >:D
17. 5. 2014 19:36
Re: Testuje proti A45 AMG?
Ano, od tohoto autora již delší dobu čtu jen nadpisy.
Avatar - King
17. 5. 2014 20:01
Re: Testuje proti A45 AMG?
Pak se nediv, že působíš jako trouba. 8-s
17. 5. 2014 23:25
Re: Testuje proti A45 AMG?
Protože A45 AMG je nejrychlejší sériový HH na trhu. [odkaz] Pomalejší čas zajela jak Cupra, tak MRS Cup.

Časy na NS ti rozhodně neřeknou kdo je nejlepší, dokonce ani kdo je nejrychlejší ;-)
17. 5. 2014 23:32
Re: Testuje proti A45 AMG?
Buď v klidu, king ti už vysvětlí, že čtyřkolka z Německa není HH
17. 5. 2014 23:49
Re: Testuje proti A45 AMG?
To s tebou souhlasím, ale Seatu, Hondě nebo Renaultu nejde o to kdo má reálně nejrychlejší HH na trhu, ale o to, aby si marketéři příslušné automobilky mohli dát do reklamy zajeli jsme NS pod 8. A protože marketing umí momentálně nejlépe Seat s Leonem, tak je potřeba "učit" se tam. ;-)
18. 5. 2014 00:16
Re: Testuje proti A45 AMG?
S nástupem čtyřkolkových 400 koňových HH se postupně tyhle hony za nejlepším časem na NS omezí, protože v současnosti se předhánějí o nejlepší časy předokolkové HH. Až zajede rekord nějaká čtyřkolka (třeba posílený eRko), který budou předokolky velmi těžko překonávat, tak může založit svůj marketing na "nejrychlejší HH na trhu". Pak už nebudou rekordy HH předokolek tolik sledované, protože budou muset dodávat, že se jedná o předokolky. Bude to stejný jako s olympiádou (čtyřkolky), která je mnohem více sledovaná, a paralympiádou (dvoukolky).
Avatar - King
18. 5. 2014 07:16
Re: Testuje proti A45 AMG?
Ne, že by se to, co píšeš, teoreticky nemohlo stát, ale historicky tomu nic nenasvědčuje. Dosud se kompaktní 4x4 na Ringu moc neprosazovaly, ať už je řeč o Golfu R, Audi RS3 nebo Subaru STI. Ztráta 350k A 45 AMG skoro 12 s na 280k Cupru to jen potvrzuje, byť ten čas tuším nebyl zajetý továrnou.

Navzdory zde vžitému názoru, že 4x4 je to nejlepší, co se dá koupit, to až tak úplně neplatí. Ostatně ukazují to třeba i závodnická videa Best Motoring z japonských okruhů, budiž jim země lehká.

Pleteš se i v tom, že "nejrychlejší předokolka na Ringu" představuje paralympiádu. Člověče, po silnicích celého světa jezdí drtivá většina předokolek a jejich množství stále narůstá. Koho by nezajímalo, jaká je nejrychlejší z nich? Že je současně FF i nejrychlejším HH současnosti, je jen bonus navíc. ;-)
18. 5. 2014 10:53
Re: Testuje proti A45 AMG?
Na historii se vykašli, protože dosud nikdo nedělal a zatím ani nedělá čtyřkolku zaměřenou jen na rychlost na okruzích. Navíc je logický, že 300 koňová čtyřkolka bude na rychlém okruhu pomalejší než o 20 nebo 30 koní slabší předokolka. Navíc STI nebo EVA byla (jsou) zaměřena úplně na něco jiného než za honěním časů na okruhu.

Mimochodem A45 AMG je na okruhu rychlejší než Cupra. Ale jde o to, že pro čtyřkolku 400 a více (třeba 500) koní nebude problém přenést na vozovku a až někdo udělá k tomu odpovídající podvozek zaměřený na okruhy, tak to můžou všechny předokolky zabalit.

To přirovnání s paralympiádou je trefné, protože předokolky jsou taky "postižený",přesněji omezené , aby mohly podávat max. výkon ;-) Až se vytvoří nová vrcholá kategorie (4x4 HH), tak už nebudou časy předokolek tolik sledovaný, protože lidi zajímá vždy ten nejrychlejší :-)

EDIT: BTW. tovární lehce upravené STI pořád drží lepší čas než Cupra. A o tom píšu, až někdo bude chtít udělat nejrychlejší čtyřkolku, což se jiště v této době honění se za časy stane, tak má mnohem lepší předpoklady rekord udělat a ten rekord bude pro předokolky těžko dosažitelný.
Avatar - King
18. 5. 2014 11:16
Re: Testuje proti A45 AMG?
Jak jsem psal, stát se to může. Sice s některými věcmi úplně nesouhlasím (Evo X už dávno není rallyeový brus) a je otázkou, jestli 400 k čtyřkolka bude opravdu na rychlém okruhu rychlejší, než 360k předokolka, k tomu tématu se můžeme vrátit, až obojí nastane, tedy CTR i ty 400k 4x4, ale fakt musím trvat na tom, že "nejrychlejší předokolka" je a stále bude mít váhu. Ostatně i Cupra se prezentuje jako nejrychlejší předokolka Ringu, pojem hot-hatch je mimo petrolheadskou komunitu poněkud obtížně uchopitelný, nemluvě o tom, že to působí jako nějaké malinká skupina aut, což je a svatým právem a povinností každého dálničního závodníka passatu je si myslet, že jeho 2.0 TDI má každý hot-hatch na salámu. ;-)
18. 5. 2014 12:20
Re: Testuje proti A45 AMG?
Já jsem přece o EVU nepsal, že to byl rallyový brus, ale že není primárně určeno na zajetí rychlých časů na okruhu. Pokud nebude stačit 400 koní, můžeš u čtyřkolky klidně přidat. U předokolky už to dál moc nepůjde. Jasně, zatím teorizujeme, ale myslím, že se shodneme, že čtyřkolka má mnohem větší předpoklady k zajetí rychlejších časů.

Taky jsem nepsal, že nejrychlejší čas předokolky nebude mít svoji váhu, ale že už nebude tak sledovaný....
Avatar - CHerokee
18. 5. 2014 10:59
Re: Testuje proti A45 AMG?
4x4 je vždycky lepší a bude rychlejší.... jen se o to nervou, nedělají speciální modely pro jednu trať a nejezdí týdny se závodními jezdci po trati. V realu zvlášť, protože se tím jezdíš po dírách, v dešti, na sněhu atp. Prostě máš větší jistotu a lepší trakci. Taky už uvažuju o 4x4.

Předokolek jezdá samo více, protože je to jednodušší a levnější. Nic proti tomu.
18. 5. 2014 11:57
Re: Testuje proti A45 AMG?
Jo ,víc ti řekne 5 zatáček Axel Springer okruhu na letišti. NS mohou z fleku zavřít. Ale máš pravdu A45 AMG je tam rychlejší o jednu resp dvě desetiny sekundy než Leon a Mégane.
18. 5. 2014 12:13
Re: Testuje proti A45 AMG?
Samozřejmě, že řekne, protože se tam testují sériová auta a ne jako na NS, kde se auta ještě dodatečně upravují ;-)
Avatar - CHerokee
18. 5. 2014 12:41
Re: Testuje proti A45 AMG?
:yes: On je to totiž velký rozdíl.
18. 5. 2014 00:36
jak to vidím
Ježkovy zraky, to je zase keců...
Jestli Honda testuje TR proti Mercedesu, tak asi ví proč to nedělá vůči jiným autům, které chce překonat.
Jaký výkon má význam instalovat na předokolku bych řekl, že je záležitost fyziky a mechaniky. Pokud u Hondy promlouvali konstruktéři (kteří problému rozumí nepochybně lépe než kdokoliv tady) a ne markeťáci, může být výsledek zajímavý.
Osobně považuji Hondu za firmu /nejen automobilku/, která má jedny z nejlepších motorářů a superschopné konstruktéry a opravdu má CSR na úrovni (corporate social responsibility). Jen její markeťáci mají na Evropu neevropský pohled. Ale možná je to dobré. Prostě Honda, jde vždy svou cestou. A to se cení v záplavě ostatních.
Rozbalit vlákno
35
Avatar - white label
18. 5. 2014 01:32
Re: jak to vidím
Podle humbuku, už pár let dopředu, potřebují "zázračný" čas nové CTR na NS markeťáci Hondy rozhodně více, než její konstruktéři...
Avatar - King
18. 5. 2014 07:22
Re: jak to vidím
Právě jsi urazil zdejší diskuzní (j)elitu! Jak si vůbec dovoluješ napsat, že konstruktéři Hondy problému rozumí lépe, než Franta, Pepa, iudex, mariachi, white label a ostatní.

CTR se prostě ani nerozjede, aniž by nenechalo na asfaltu milimetr vzorku, pojede ho každá čtyřkolka včetně Libera a když opustíš okruh, budeš muset přezouvat semislick na normální gumy. Už to konečně pochop. :-)
18. 5. 2014 08:55
Re: jak to vidím
Už jsem to tady kdysi psal jednou, zde na Auto.cz je pár jedinců, kteří budou Hondu odsuzovat a pomlouvat za každou cenu, at udělá sebelepší auto. Jak píše Jiřík H...Honda si jde vždy svou cestou a za to ji obdivuju i já a její vozy mají něco do sebe, ačkoli mohou provokovat svým designem nebo technikou, ale jsou prostě jiné, tady v záplavě těch evropských zaběhlých mnohaletých standrardů jsou příjemnou alternativou.

Nový Tajpár (bez ohledu na výkon) jako každá jiná sportovní Honda, bude špičkové auto, které se opět zapíše do historie svým komplexním projevem a především designem :-!
Avatar - Emel
18. 5. 2014 10:06
Re: jak to vidím
To jsou kecy. Co je to ta vlastní cesta u současného Civicu? Velký kufr, torzka vzadu a motory do 100kW? 1.8 už je za zenitem, Honda by nutně potřebovala nějaký moderní benzínový motor... třeba foukanou 1.4... a já věřím že to přijde, jen to Honda zatím nestihla.

Neříkám, že si Honda nezachovala kus svého sportovního spiritu, třeba řazení... ale to je málo. Ukaž mi sportovní model od Hondy... ne na papíře, ale na salonu. Nic, nula. Honda ze své dřívější cesty sešla a teď se na ni snad navrací... a já jí držím palce.
Avatar - King
18. 5. 2014 11:03
Re: jak to vidím
Ale nejsou. ;-)

Vlastní cestu u Civicu představuje setrvání u atmosférických motorů, jak to jen je možné, vlastní cestu představuje specifický bionický design, v kompaktní třídě ojedinělé ztvárnění interiéru včetně "packagingu" a v neposlední řadě i celková konstrukce auta - kdo má dneska palivovou nádrž pod předními sedadly?

Ten sportovní spirit jsi také dost ořezal. Podívej se, jak fungují pedály - tuhost spojky, charakter brzd, přesnost reakcí motoru na plyn (a to i u dieselu), velikost a tloušťka volantu, boční vedení sedadel.

Řazení už jsi zmínil, zůstal nám točivý charakter motoru i relativně sportovní naladění podvozku. Z Civicu prostě poznáš, že ho vyvíjeli lidé, které baví řídit. Jako komplet je Civic tak sportovní, jak jen si Honda myslí, že je to přijatelné pro klientelu kompaktní třídy.

Že třeba já nebo ty bychom akceptovali v některých oblastech ještě ostřejší naladění, je věc jiná, pro většinu zákazníků asi by to bylo už nepřijatelné. Jiná věc je absence výkonnějších motorizací, 1.8 i 1.6 jsou super, ale v obou případech by to chtělo ještě něco nad a v případě benzinu i pod, ta 1.4 musí být zoufalá.

Malá turba rozhodně jsou na cestě. První přijdou patrně už příští rok s Jazzem a HR-V, u Civicu pak s novou generací. Mně motor 1.8 na rozdíl od jiných moc k srdci nepřirostl, takže se na ta turba na jednu stranu těším, na druhou nevím, jestli by ty atmosféry nebudou chybět. To bude hodně záležet na povedenosti těch turbomotorů. 1.6 DIG-T také není TSI. ;-)

Co se těch sportovních modelů týče, těžko říct, co se vlastně stalo, jestli je to důsledek krize, která stála za koncem V10 supersportu, nebo jestli opravdu bylo v plánu celou značku zezelenit. Specifický hondapřístup představuje i CR-Z, které by bylo skvělé, kdyby ho tak nepochopitelně nepodmotorovali.

Bohužel je třeba říct, že ta "vlastní cesta" není v posledních letech úplně kompatibilní s představami evropských zákazníků. Počítám, že CTR, HR-V a malá turba jsou signálem, že se něco mění, v globále pak pochopitelně v čele s NSX.
Avatar - Emel
18. 5. 2014 14:22
Re: jak to vidím
Tak postupně:
1) Setrvání u atmosféry - to můžeme vnímat jako vlastní cestu u Mazdy, která do vývoje investuje a představuje nové technologie... ale ne u Hondy, která prostě jen nestihla představit moderní motor a tak holt zákazníkům pořád nabízí starou 1.8VTEC. To je z nouze ctnost a ne vlastní cesta. Soused měl 8G s 1.8... a víš co? Svezl se v naftě (2.2) a otevřely se mu netušené obzory ;-) , ani se neptej jak to dopadlo. Já atmosféru beru... 2.4 v Accordu, bez výhrad. Ale 1.8 v Civicu ne.
2) Interiér ano, tam má Honda vlastní styl... respektive, Civic má vlastní styl a Accord má zase jiný styl. Za mě raděj ten Accord, ale ani v Civicu (8G) jsem se necítil špatně.
3) Tuhost spojky ano, brzdy... hm, brzdy se zlepšily napříč celým mainstreamem a já u Civicu žádný nadprůměr ani v účinnosti ani v dávkovatelnosti neregistruju.
4) Podvozek... no, pro mě je prostě jednoduchá zadní náprava méněcenné řešení a od Hondy bych čekal něco lepšího. I u koncernových aut beru multilink vzadu jako jeden z důvodů pokukovat po lepších motorizacích.
5) V10 supersport vzal čert, to je mimo mé finanční možnosti i řidičské schopnosti. S2000 nebo Integra, to je to po čem se mi stýská.
Avatar - King
18. 5. 2014 15:05
Re: jak to vidím
Ad 1/ Předně není R18 jako R18, v Civicu prošel motor u 8G dost zásadními změnami, rozhodně bych ho nenazýval "starým". Navíc jsi asi nezaznamenal existenci motorů Earth Dreams - na rozdíl od Mazdy 1.5/73 kW a 150 Nm má 1.5 ED 97 kW a 155 Nm, 2.4 má +- identické parametry s 2.5 Sky-G, V6 3.5 má 216 kW a 362 Nm. V Evropě nejsou (předpokládám) proto, že chce Honda dát Evropě to, po čem touží, tedy malé turbomotory.

Ad 3/ Pokud vím, několik testů ukázalo, že má Civic nejkratší brzdnou dráhu v kompaktní třídě, v dávkovatelnosti rozdíly stále jsou, ale máš pravdu, že to se obecně zlepšilo.

Ad 4/ To souhlasím, ve třídě jsou auta s lepšími podvozky, i když třeba focus jsem zkoušel jen s tím jejich systémem přibržďováni kol. Ale Civic nikdy nevyhrával srovnávací testy (ani) podvozkem i v době, kdy měl všude lichoběžníky a Evropa McPherson a torzku, tak se v tom vyznej. Důležité ale je, jak ti auto tu jízdu zprostředkuje a interakce řidiče s Civicem je velmi dobrá, na rozdíl třeba právě od Focusu, kde projedeš zatáčku rychle, ale vlastně netušíš, jak se to stalo.

Ad 5/ O to nejde, jedná se o signál, že se věci zase začaly vyvíjet správným směrem.
18. 5. 2014 15:21
Re: jak to vidím
1, Ta 74kW patnáctistovka od Mazdy je ale podladěná (seříznutá na konstantní výkon od 5000 rpm), v některých státech se nabízí i neseškrcená verze s 88kW a 150Nm. To už takový rozdíl od 1,5 ED není.
Avatar - King
18. 5. 2014 15:47
Re: jak to vidím
To ale na tom, co jsem napsal, moc nemění, že ne? ;-) Když uvážíme, že "Mazda do vývoje investuje a představuje nové technologie" a Honda podle všeho ne... :-)
Avatar - Emel
18. 5. 2014 18:25
Re: jak to vidím
Mazda se zaměřila na 2.0G, to je všeobecně slušný motor... ne že by 2.0VTEC nebyl, a tím spíš 2.4VTEC. Zatím jsem se nedostal k projetí, ale předběžně věřím, že ten dvoulitr s relativně slušným krouťákem už bude v Ma3 mít i tu trošku výkonu pro radost navíc.
Avatar - Emel
18. 5. 2014 15:44
Re: jak to vidím
1) Možná prošel změnami, ale jak už tu zaznělo několikrát, nestačí to. Nemyslím že si Honda záměrně vybrala cestu, kdy jí konkurence ujíždí, to není její styl. 1.5G je základ.

3) Brzdná dráha u kombíku je 42,1m ([odkaz] To není žádná sláva.

5) Souhlasím že se věci snad začaly vyvíjet správným směrem a Hondě to přeju,
Avatar - King
18. 5. 2014 16:06
Re: jak to vidím
Neřekl bych, že to nestačí, to prostě o 140k motoru nelze říci. Chybí něco nad a pod, ale 1.8 je jako "masová" motorizace rozhodně v pořádku. V nižší střední bude nejobvyklejších těch cca 100 k. ED motory jsou pochopitelně o kus dál, ale moc jich asi v Evropě bohužel neuvidíme, což ale neznamená, že neexistují a že nejsou ukázkou diskutovaného "jiného přístupu".

Nevím, jak moc věříš metodikám SM, nevím, co je u kompaktního kombi "sláva", nicméně je to rozhodně o 3 m méně, než u Aurisu, což je celkem dost. Ještě před cca 15 lety se chlubilo Porsche, že Carrera zastaví na 36 metrech, což je nejlepší hodnota mezi sporťáky.
Avatar - Emel
18. 5. 2014 18:20
Re: jak to vidím
Na foukané 1.4 nebo 1.6, které má jako běžnou lepší motorizaci konkurence (ať už PSA nebo VW nebo Ford), to nestačí. Jako masová motorizace u nějakého Renaultu nebo Fiatu by to dejme tomu stačilo.

Na 36 metrech zastaví Octavia RS v kombíku, na 39 Rapid... jestli máš nějaký jiný srovnávací test, rád si ho přečtu. Můj dojem je, že v tom dnes velké rozdíly nejsou, při jednom brzdění je to spíš otázka pneumatik a hmotnosti než brzd jako takových.
18. 5. 2014 16:05
Re: jak to vidím
Ad 1) Ty zasadni zmeny mj. i znamenaji, ze Civic mezigeneracne jeste k tomu zlenivel, kdy treba spritn ve sve dobe daval za velmi slusnych 8,6s, ale dnes za jiz nic moc 9,4s.
Avatar - King
18. 5. 2014 16:10
Re: jak to vidím
To není pravda. Honda je až moc poctivá a na rozdíl od jiných uvádí přesné zrychlení jednotlivých verzí. Takže záleží na tom, co ti uvázlo v paměti, nebo kdo co z tabulky zrovna opsal, základní verze má stále těch velmi slušných 8,7 s. ;-)
18. 5. 2014 16:25
Re: jak to vidím
Ano, a take dle Vmax pouze 190km/h lze usoudit, ze zakladni verze je jako jedina lehceji zprevodovana, nez lepsi vybavy, kde je udavana Vmax 215 a zrychleni od 9,1 az po 9,7 (u nejdrazsi vybavy)

A to uz je na dnesni dobu proste slaby vysledek, ktery jen nepatrne prekonava koncernova auta s motorizaci 1.2TSi ... :-(
18. 5. 2014 18:25
Re: jak to vidím
Soudit tak lze, ale soudíš blbě. To chceš říci, že Civic 1,8 má v základní verzi tak lehkou převodovku, že by šestka vytočila při 190 km/h omezovač? Přeložím to lidské řeči, že by při dálničních 130 km/h točila 4600 rpm? To si snad ani ty nemyslíš :-)

Honda udává dva stálé převody pro 1,8, a to 4,294 a 4,111. Sice nikde neříká, ve které verzi je který, ale protože na dálnici točí 8G i 9G stejně (ve všech testech výbav kromě té základní, tu snad ještě nikdo nikdy neviděl), 8G měla jen 4,294 a navíc těch 3400 rpm na dálnici odpovídá právě těm 4,294, tak se dá předpokládat, že ta hodnota 4,111 bude vyhrazena právě základní verzi. Ať tak či onak, teoretická maximálka na šestku u lehčí převodovky je 257, u té delší dokonce 268 km/h.

Možná to způsobuje i ty rozdíly ve zrychlení, těžko říci. Vychází mi, že s lehčí převodovkou na dvojku Civic vytočí 99km/h, s těžší 103km/h (s lehčí převodovkou by měl řadit za tři). Rozdílem je také hmotnost (Comfort má 9,1, Sport 9,4, Executive 9,7) a možná i šířka pneumatik (S 195, Comfort 205, Sport až Executive 225). Nevím. Nicméně mi nejde do hlavy ta rychlost, protože 190 a 215 km/h je příliš velký rozdíl na to, aby v tom hráli roli pouze převody.
Avatar - Emel
18. 5. 2014 18:29
Re: jak to vidím
Vem v úvahu, že Vmax se nedosahuje vždy na nejvyšší rychlostní stupeň...
18. 5. 2014 18:57
Re: jak to vidím
No však jo. Právě proto mi to nedává smysl, protože ty převody nejsou rozestavené tak, aby se s tou lehčí převodovkou zasekl už na 190km/h. Rozhodně není šestka tak krátká, aby to nedotočila a ostatní převody tomu také moc neodpovídají (čtyřka by to dotočit neměla nebo ano, pokud je omezovač až na 6900). Pětka by šla na 5600 otáček a 100kW. S kratší převodovkou při 190km/h pětka točí 5850 otáček a má 102kW. Prostě se mi nezdá, aby tyhle dva kilowatty navíc přidaly 25 km/h na maximálce. Nerozumím tomu, proč by se auto s tak dobrou aerodynamikou mělo při 100kW zaseknout na 190 km/h, ale při 102kW stodevadesátku přeletět a zastavit se až na 215km/h.
Avatar - Emel
18. 5. 2014 19:15
Re: jak to vidím
Jo, ten rozdíl je dost velký.
18. 5. 2014 19:48
Re: jak to vidím
Soudim blbe, ale o odstavec dal potvrzujes, ze existuji 2 stale prevody. Takze je docela mozne, ze tyto prevodovky jsou i jinak poskladane na nejvyssich kvaltech ...
18. 5. 2014 20:10
Re: jak to vidím
Vždyť ti píšu, že se liší ve stálém převodu (kdyby se lišily v něčem jiném, napsal bych to) a na nejvyšším kvaltu má ta lehčí (která je podle všeho ve všech verzích kromě S) teoretické maximum 257 a ta delší má 268. Na pětce je to 218 u krátké a 229 u dlouhé. Rozestavení kvaltů je u obou verzí stejné (pokud teda Honda nekecá v oficiálních údajích, které sama poskytla), liší se pouze stálý převod.
Avatar - CHerokee
18. 5. 2014 11:04
Re: jak to vidím
Souhlas s Emelem. Jestli někdo v současnosti dělá nenápadité nesportovní a ošklivé auta, tak je to Honda. Bohužel. A přitom kdysi měli něco tak krásného jako byla S2000. Snad se vylepší.... a od slibů přejdou k činům.
18. 5. 2014 11:04
Re: jak to vidím
Škoda jen, že ti "nejlepší motoráři a superschopní konstruktéři" se musí sklonit třeba obyčejným konstruktérům a motorářům od Citroenu >:D
Avatar - Uživatel_5340709
18. 5. 2014 13:12
Re: jak to vidím
No nevím, ona taky přichází doba, kdy se výkon stává lehce dosažitelný parametr. Když vezmeme škálu rozmezí do 300 koní, tak je to jen otázka otrubování něčeho od 1,4 do dvoulitru, podle automobilky, ale v podstatě pro všechny je to dostupné řešení. Tohle od základů mění pravidla hry, srovnání aut se tím dostává do jiných dimenzí.
18. 5. 2014 13:45
Re: jak to vidím
Pod tohle bych se podepsal. Když to přeženu, dnes to není až tam moc o tom, jak se ten motor vyšperkuje, jako o tom, jak moc ho kdo přifoukne. Samozřejmě, když se to hodně přifoukne a ještě pořádně vyšperkuje,... to je pak síla.
18. 5. 2014 13:47
Re: jak to vidím
Snad naopak, přichází doba, kdy každý hp nebo Nm navíc je těžce vybojovaný (z pohledu konstruktérů a automobilek). V minulosti to bylo daleko jednodušší, cena benzínu z našeho pohledu směšná, emisní limity žádné, konstruktér prostě přidal válce, zvedl objem nebo přidal turbo nebo když na to přišlo tak všechno najednou a měl vyděláno. Dnes je to o dost složitější, řada cest jak se dostat k výkonu byla regulacemi hodně omezena a zkomplikována.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 5. 2014 14:12
Re: jak to vidím
Ne, ne, dřív jsi mě jasně dané kategorie objemů /1,3 - 1,4 přes 1,6, 2,0 byla zcela stěžejní třída, a pak víceválce a objem na nad cca. 2,5 litru/. A když jsi neuměl dělat motory, což byl skoro každý druhý, tak jsi byl považován za outsidera, viz. například benzíny VW, z ´80, ´90 let, kdy všechny měly až o 15-20 Kw míň / u tř. 2,0/ , než japonci, nebo bmw s MB. Dosáhnout tehdy na 100 Kw, nebo u 1,6 přes 70 Kw byl vrchol motorářského umění. S příchodem downsizingu můžeš kombinovat různé objemy a různá truba na stejný výkon. Jasně že jsou horší a lepší "turbovači" /WV jeden z nejlepších/, ale větší roli než výkon začínají hrát parametry jako spotřeba, výkonový křivka, použitelnost motoru, trvanlivost, spolehlivost. To bude dle mého směr dalšího vývoje. Trochu mi tam zatím chybí kultivovanost, ale to se určitě taky poddá.
18. 5. 2014 20:11
Re: jak to vidím
V minulosti stejně jako dnes dnes máš celkem jasně dané objemové kategorie,
pod litr, 1.0-1.4, 1.4-1.8, 1.8-2.0, 2.0-2.5, 2.5-3.0, 3.0-4.0 a nad 4.0 liry. A to jak pro diesely (ano těch pod litr moc není) tak pro benzíny, jak pro přeplňované, tak pro atmosférické motory.
Kombinovat různá turba a různé objemy sice můžeš, ale není to tak zdaleka prosté jak líčíš, něco jiného bylo přidávat turba k nepřímovstřikovým benzínům, něco jiného k přímovstřikovým. Přidat velké turbo k malému objemu sice jde, ale pro masovou výrobu to nese řadu problémů počínaje turbodírou, přes chlazení a problémy s emisemi konče. Takže i pro turba platí staré dobré objem ničím nenahradíš a 100kW z přeplňované 1.5 bude vždy uživatelsky daleko lepší motor než 100kW z přeplňované 1.0 (uvažuji řekněme slušné motory, ne nějaké propadáky) a totéž platí i u turbodieselů. A i pro přeplňované motory platí, že tříválec nebo čtyřválec je masová záležitost pro nemajetné, slušné motory začínají na šestiválcích a luxus je pořád dvanáctiválec bez ohledu jestli je atmosféra V12 ve Ferrari nebo přeplňovaný V12 medvěd 65 AMG. Jediné co se mění jsou zpřísňující se regulace a ty prostě jdou proti nějakému jednoduchému získávání výkonu, takže já to vidím přesně opačně, dnes se na každý kilowatt výkonu musí vymyslet tisíc vyfikundací (viz motory s více turby, s turbem a kompresorem, s el. kompresorem, kombinace přímého a nepřímého vstřiku v jednom motoru, samozřejmě všechny staré technologie jako variabilní časování a zdvih všech ventilů, vypínání válců, snižování vnitřního tření pomocí zcela nových povrchových úprav, předchladiče, mezichladiče, v jednom cyklu předvstřik, vstřik, zástřik, neustále stoupající tlaky vstřiků, a milion dalších, viz třeba snaha uvést v život variabilní kompresi). Já to vidím prostě tak, že dnes je to daleko komplikovanější než v minulosti a je to vidět i na tom, že náklady na vývoj těchto technologií jsou tak vysoké, že ne každý je zvládne a dochází tak logicky ke vzniku velkých koncernu a zániku malých výrobců a sdílení těchto technologií aby se to dalo vůbec ufinancovat (viz naposledy vznik FCA). Před pár desítkami let si motor sfoukla každá malá automobilka sama.
Avatar - King
18. 5. 2014 13:56
Re: jak to vidím
Ti nejlepší motoráři zatím mají motor 1.6 rok a půl, obyčejní motoráři Citroenu už čtyři roky. Superschopní konstruktéři se na WTCC vůbec nepodílí, auto připravuje JAS Motorsport, na rozdíl od tovární divize Peugeot Sport.

PSA pomalu utlumuje WRC, dodává zákaznická auta pro R5 a působí ve WTCC, tím to končí. Podobně velká automobilka Honda pokrývá dvě kategorie Super GT, WTCC, Le Mans LMP2, dodává motory IndyCar a připravuje se na F1. A to mluvím jen o těch nejdůležitějších projektech, o celém programu si můžeš udělat obrázek tady [odkaz] . O takovém záběru se evropským značkám ani nesní. Nelze vždy a všude vyhrávat a některé aktivity mají vyšší prioritu, než jiné. Pro PSA je WTCC tím nejdůležitějším, de facto jediným a nasadila tři tovární jezdce. Zatím jim to vychází, ale počítám, že to donutí Hondu ke zvýšení aktivity. ;-)
18. 5. 2014 17:27
Re: jak to vidím
Za prvé, nahoře se hrdě biješ do prsou, že Hondá má cca 20leté zkušenosti s turbomotory 0,7 + další legendární turbomotory, tak by to neměl být problém, ne?

Za druhé, 1,6 jsou v rally od roku 2012, tak jakýpak 4 roky?

Jo, Honda závodí skoro všude, ale nikde pravidelně nevyhrává (nepočítám nějaké lokální šampionáty), ale hlavně že mají záběr >:D
Avatar - Choochoo
19. 5. 2014 00:08
Re: jak to vidím
Jojo, asi nej prioritu ma F1, takze tam maka asi Hondacka spicka. 1,6T do WTCC asi dela ten Hondacky prumer, asi takovy prumer jako u Skody udelal 1,2HTP >:D
Jinak ztrata casu zde neco vysvetlovat. Treba kdyz je nekdo zabrzdenej, nechape ze neni jeste 2015. Nasledne argumentovat autama o kterych se take jen keca a maj skutecne zpozdeni jako treba Ford.
Nebop ten blabol o Cupre. Skoro se zda, ze se jen vyspali a rozmysleli ze udelaj cas >:D Pravda je takova, ze videli ze Cupra si za par mesicu nevrzne, proto rychle zajeli cas dlouho vyvijenym autem, ikdyz ho nemeli a jeste nemaj pripraveny na vyrobu. Proste jen oblbli zakazniky, kterym pak nabizej uplne neco jineho a ti chudaci si mysli jaky je to rekordman za par slupek. To potvrzuje i to, ze verze Cupra PP neni jeste v prodeji a ze se vse musi dlouho pripravit na vyrobu a prodej. Proste zadny seriovy auto, zadny rekord. Takze prvenstvi drzi MRS a za par mesicu ho jeste zlepsi.
Avatar - Emel
19. 5. 2014 09:54
Re: jak to vidím
Myslím, že poslední epizoda Hondy v F1 taky není moc na chlubení... vypadá to, že u Hondy pracují na F1 takové špičky, které u Renaultu zametají podlahu ;-)
Avatar - Choochoo
19. 5. 2014 10:57
Re: jak to vidím
No tak zrovna dnes bych o Renaultu trochu mlcel, zatim nejhorsi motor co tam kdo ma ;-)

Posledni epizodu tezko hodnotit. Pokud auto neni komplet spicka nevyhraje. Honda v posledni epizode vyhrala s Brownem ikdyz s motorem Mercedes. Honda v te dobe spatny motor nemela, casto se hovorilo, ze ma nejvykonejsi v poli. Skoda jen te krize a ze Honda odesla, mohla se Honda ukazat. Jinak se zeptam, jak dopadlo BMW, Toyota,...Ted je otazak jak se bude darit pristi rok Mclarenu a zatim to vypada docela bidne ;-)
Avatar - Emel
19. 5. 2014 12:11
Re: jak to vidím
Jasně, Renault má problémy s novými motory... to je prostě motorsport. Jenže Renault k tomu má i ty úspěchy - a není jich málo a nejsou malé. Honda v F1 předvedla jen problémy bez úspěchů (že v tom není sama je slabá útěcha).

Myslíš Rosse Brawna? Oprav mě jestli se pletu, ale Honda stáj prodala v sezoně 2008... a nebyla to právě úspěšná sezona. Tvrzení že Honda "vyhrála s Brawnem" je dost zvláštní, když Honda v týmu nepůsobila a její motory byly vyměněny za Mercedes.
18. 5. 2014 23:19
Devil on the road
[odkaz] vs. [odkaz]
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku