Honda Civic Type R se testuje proti Mercedesu A 45 AMG
Na Hondu byste asi před nějakými třemi lety nevsadili ani halíř, co se budoucích sportovních modelů týče, nicméně předloni ukázala, že sebevědomí jí rozhodně nechybí. V době, kdy neměla, kromě nápadu vrátit na nabídky kompaktní hot-hatch, v ruce vůbec nic, slíbila, že v roce 2015 přijde Civic Type R, jenž se stane nejrychlejší předokolkou na Severní smyčce Nürburgringu.
Vloni nám Honda ukázala jeho funkční prototyp, na němž jsou testovány všechny komponenty a letos se pochlubila se skutečně fantasticky vyhlížejícím Civicem Type R Concept. Od něj (nebo spíše od zmíněného prototypu, ta studie nemá ani interiér) odvozený vůz vyrazí na silnice příští rok, vybavený motorem 2.0 DOHC VTEC Turbo, jenž má mít zatím oficiálně "nejméně 280 koní", neoficiálně pak 300-320 k. Zkombinován bude se šestistupňovým manuálem, roztáčet bude opět přední (devatenáctipalcová) kola a kromě agresivního aerokitu s vytaženými blatníky počítáme se silnými brzdami Brembo, samosvorem, sportovním (dost možná adaptivním) podvozkem a přepracovaným řízením.
Z logiky věci vyplývá, že Type R bude cílit na auta z horního okraje kategorie hot-hatchů a také byl dosud viděn nejen v očekávané společnosti Opelu Astra OPC, Renaultu Mégane RS, Seatu Leon Cupra, ale i "čtyřkolky" Golf R. Ba co víc, nejnovější špionážní snímky prozrazují, že ani s tím se vývojový tým nespokojil a společnost Civicu při testech dělal dokonce Mercedes-Benz A 45 AMG!
Ten, jak známo, disponuje z dvoulitrového turbomotoru výkonem 360 koní (265 kW) a obrovským točivým momentem 450 N.m, má pohon všech kol a kde se objeví, tam sbírá ovace za svou ďábelskou rychlost. Snaží se snad Honda s Civicem vyrovnat se AMGčku dynamicky nebo ji jen zajímá, jak se v Affalterbachu podařilo odladit takto výkonný dvoulitr? Můžeme z toho odhadovat, jak vysoko půjde s výkonem turbomotoru donedávna zapřisáhlý odpůrce přeplňování, handicapovaný (a zvýhodněný zároveň) pohonem pouze předních kol? Nebo Honda prostě jen chce mít kompletní přehled o tom, jak si stojí veškerá konkurence s dvoulitrovou kubaturou?
To zjistíme patrně až v září, kdy se očekává debut produkční verze Civicu Type R, včetně informací, jak si CTR vedl vedle dosavadního držitele rekordu Ringu Leonu Cupra a patrně nadcházejícího držitele rekordu Méganu RS 275 Trophy.
Jak by vypadalo přímé srovnání obou hot-hatchů ukazuje následující tabulka, údaje, týkající se Civicu Type R jsou pochopitelně orientační a vychází z dosud známých informací.
Honda Civic Type R | Mercedes-Benz A 45 AMG | |
Délka (mm) | 4365 | 4359 |
Šířka (mm) | 1810 | 1780 |
Výška (mm) | 1420 | 1417 |
Rozvor (mm) | 2595 | 2699 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1330 | 1555 |
Motor | 2.0 VTEC Turbo | 2.0 Turbo |
Počet válců/ventilů | 4/4 | 4/4 |
Výkon (k (kW)) | 305 (224)/6500 | 360 (265)/6000 |
Točivý moment (N.m) | 400/2000-5500 | 450/2250-5000 |
Zrychlení 0-100 kmh (s) | 5,6 | 4,6 |
Maximální rychlost (km/h) | 260 | 250 |