Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R se testuje proti Mercedesu A 45 AMG

Michal Fokt Michal Fokt 17. 5. 2014 • 17:05
17
121
Zobrazit náhledy (17)
Honda Civic Type R Concept Honda Civic Type R Concept Honda Civic Type R Concept Honda Civic Type R Concept Honda Civic Type R Concept Honda Civic Type R Concept Honda Civic Type R Concept Honda Civic Type R Concept Honda Civic Type R Concept Honda Civic Type R Concept Honda Civic Type R Concept Honda Civic Type R Concept
Japoncům nechybí kuráž. Kromě tradičních soupeřů z kategorie hot-hatchů svůj sportovní prototyp Civic Type R poměřují i s 360koňovou čtyřkolkou z Affalterbachu.

Na Hondu byste asi před nějakými třemi lety nevsadili ani halíř, co se budoucích sportovních modelů týče, nicméně předloni ukázala, že sebevědomí jí rozhodně nechybí. V době, kdy neměla, kromě nápadu vrátit na nabídky kompaktní hot-hatch, v ruce vůbec nic, slíbila, že v roce 2015 přijde Civic Type R, jenž se stane nejrychlejší předokolkou na Severní smyčce Nürburgringu.

Vloni nám Honda ukázala jeho funkční prototyp, na němž jsou testovány všechny komponenty a letos se pochlubila se skutečně fantasticky vyhlížejícím Civicem Type R Concept. Od něj (nebo spíše od zmíněného prototypu, ta studie nemá ani interiér) odvozený vůz vyrazí na silnice příští rok, vybavený motorem 2.0 DOHC VTEC Turbo, jenž má mít zatím oficiálně "nejméně 280 koní", neoficiálně pak 300-320 k. Zkombinován bude se šestistupňovým manuálem, roztáčet bude opět přední (devatenáctipalcová) kola a kromě agresivního aerokitu s vytaženými blatníky počítáme se silnými brzdami Brembo, samosvorem, sportovním (dost možná adaptivním) podvozkem a přepracovaným řízením.

Z logiky věci vyplývá, že Type R bude cílit na auta z horního okraje kategorie hot-hatchů a také byl dosud viděn nejen v očekávané společnosti Opelu Astra OPC, Renaultu Mégane RS, Seatu Leon Cupra, ale i "čtyřkolky" Golf R. Ba co víc, nejnovější špionážní snímky prozrazují, že ani s tím se vývojový tým nespokojil a společnost Civicu při testech dělal dokonce Mercedes-Benz A 45 AMG!

Ten, jak známo, disponuje z dvoulitrového turbomotoru výkonem 360 koní (265 kW) a obrovským točivým momentem 450 N.m, má pohon všech kol a kde se objeví, tam sbírá ovace za svou ďábelskou rychlost. Snaží se snad Honda s Civicem vyrovnat se AMGčku dynamicky nebo ji jen zajímá, jak se v Affalterbachu podařilo odladit takto výkonný dvoulitr? Můžeme z toho odhadovat, jak vysoko půjde s výkonem turbomotoru donedávna zapřisáhlý odpůrce přeplňování, handicapovaný (a zvýhodněný zároveň) pohonem pouze předních kol? Nebo Honda prostě jen chce mít kompletní přehled o tom, jak si stojí veškerá konkurence s dvoulitrovou kubaturou?

To zjistíme patrně až v září, kdy se očekává debut produkční verze Civicu Type R, včetně informací, jak si CTR vedl vedle dosavadního držitele rekordu Ringu Leonu Cupra a patrně nadcházejícího držitele rekordu Méganu RS 275 Trophy.

Jak by vypadalo přímé srovnání obou hot-hatchů ukazuje následující tabulka, údaje, týkající se Civicu Type R jsou pochopitelně orientační a vychází z dosud známých informací.

 Honda Civic Type RMercedes-Benz A 45 AMG
Délka (mm)43654359
Šířka (mm)18101780
Výška (mm)14201417
Rozvor (mm)25952699
Pohotovostní hmotnost (kg)13301555
Motor2.0 VTEC Turbo2.0 Turbo
Počet válců/ventilů4/44/4
Výkon (k (kW))305 (224)/6500360 (265)/6000
Točivý moment (N.m)400/2000-5500450/2250-5000
Zrychlení 0-100 kmh (s)5,64,6
Maximální rychlost (km/h)260250


Související články

Témata
Avatar - Emel
19. 5. 2014 12:11
Re: jak to vidím
Jasně, Renault má problémy s novými motory... to je prostě motorsport. Jenže Renault k tomu má i ty úspěchy - a není jich málo a nejsou malé. Honda v F1 předvedla jen problémy bez úspěchů (že v tom není sama je slabá útěcha).

Myslíš Rosse Brawna? Oprav mě jestli se pletu, ale Honda stáj prodala v sezoně 2008... a nebyla to právě úspěšná sezona. Tvrzení že Honda "vyhrála s Brawnem" je dost zvláštní, když Honda v týmu nepůsobila a její motory byly vyměněny za Mercedes.
Avatar - Choochoo
19. 5. 2014 10:57
Re: jak to vidím
No tak zrovna dnes bych o Renaultu trochu mlcel, zatim nejhorsi motor co tam kdo ma ;-)

Posledni epizodu tezko hodnotit. Pokud auto neni komplet spicka nevyhraje. Honda v posledni epizode vyhrala s Brownem ikdyz s motorem Mercedes. Honda v te dobe spatny motor nemela, casto se hovorilo, ze ma nejvykonejsi v poli. Skoda jen te krize a ze Honda odesla, mohla se Honda ukazat. Jinak se zeptam, jak dopadlo BMW, Toyota,...Ted je otazak jak se bude darit pristi rok Mclarenu a zatim to vypada docela bidne ;-)
Avatar - Emel
19. 5. 2014 09:54
Re: jak to vidím
Myslím, že poslední epizoda Hondy v F1 taky není moc na chlubení... vypadá to, že u Hondy pracují na F1 takové špičky, které u Renaultu zametají podlahu ;-)
Avatar - Choochoo
19. 5. 2014 00:08
Re: jak to vidím
Jojo, asi nej prioritu ma F1, takze tam maka asi Hondacka spicka. 1,6T do WTCC asi dela ten Hondacky prumer, asi takovy prumer jako u Skody udelal 1,2HTP >:D
Jinak ztrata casu zde neco vysvetlovat. Treba kdyz je nekdo zabrzdenej, nechape ze neni jeste 2015. Nasledne argumentovat autama o kterych se take jen keca a maj skutecne zpozdeni jako treba Ford.
Nebop ten blabol o Cupre. Skoro se zda, ze se jen vyspali a rozmysleli ze udelaj cas >:D Pravda je takova, ze videli ze Cupra si za par mesicu nevrzne, proto rychle zajeli cas dlouho vyvijenym autem, ikdyz ho nemeli a jeste nemaj pripraveny na vyrobu. Proste jen oblbli zakazniky, kterym pak nabizej uplne neco jineho a ti chudaci si mysli jaky je to rekordman za par slupek. To potvrzuje i to, ze verze Cupra PP neni jeste v prodeji a ze se vse musi dlouho pripravit na vyrobu a prodej. Proste zadny seriovy auto, zadny rekord. Takze prvenstvi drzi MRS a za par mesicu ho jeste zlepsi.
18. 5. 2014 23:19
Devil on the road
[odkaz] vs. [odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku