Novinky
...par exelace,dobrý nápad,ikdyž ne příliš originální,ovšem desingové provedení je skutečně na vysoké úrovni,jednoduché,minimalistické a přitom velice moderní. :yes:
To jen my jsme si tu zhyzdili krajinu. Takhle měly být umístěny všechny solární panely, na střechách domů a garáží. Potom by proti tomu nikdo nic neměl. Snad se k tomu znovu vrátíme.
tohle je fakt pecka... dyzajnová je určitě, protože normální českej tesař by udělal obyčejnou krabici (rovný sloupy, rovný příčky, však ať je to co nejpraktičtější a nejlevnější 😉).
takže naprosto super. Mimochodem někde jsem vifěl super nápad, kdy solární články zakrývaly plochy u supermarketů.... což byla uplná bomba (3v1), páč se využil už jednou zabranej prostor (další prachy pro majitele parkoviště), auta pod panely míňt trpí a pro solární panely není třeba zabírat zemědělskou půdu.
Jenže tohle v tý naší malý český zaprděný kotlině neumíme, nad věcma přemejšlet 😉
takže naprosto super. Mimochodem někde jsem vifěl super nápad, kdy solární články zakrývaly plochy u supermarketů.... což byla uplná bomba (3v1), páč se využil už jednou zabranej prostor (další prachy pro majitele parkoviště), auta pod panely míňt trpí a pro solární panely není třeba zabírat zemědělskou půdu.
Jenže tohle v tý naší malý český zaprděný kotlině neumíme, nad věcma přemejšlet 😉
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
je to supr je. Vzpomeneš si kdepak to mají? Pár fotek pro prezentaci Českým maloměstským tupounům v radě by se i hodily 😉
bude toto " umelecké dielo " funkčné aj v Škótsku, kde je väčšinu roka pod mrakom a prší ?
alebo je to určené výhradne pre slnečný západ USA ?
alebo je to určené výhradne pre slnečný západ USA ?
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mel bych jeden dotaz. Za jak dlouho myslite dojde k nasyceni trhu elektromobily, ktere si svou cenou mohou dovolit jen pomerne dost bohati lide ?
... ale co je na tom řešení inovativního? Nic. Přístřešek má dneska kde kdo. Navíc přes den potřebuji být i s autem v práci a večer je ten přístřešek dobrý jen k tomu, aby mě na auto nesra:-!y ptáci.
Vzhledem k té minimální ploše počítám v řádu týdnů. Takže jako super drahý přístřešek pro pracháče super, ale prakticky nanic. Panely ani nejsou natočené přímo na slunce. Energie ze slunce je super, ale fotovoltaika není ideální. Lepší je použití Stirlingova motoru - účinnost takové elektrárny je přes 30%, kdežto u FW jen tak 15%. Taky výroba není tak náročná na energie a zdroje. Vzhledem k výkonu tyto elektrárny vychází levněji. Systém je bezůdržbový jako FW. Jak to funguje: [odkaz]
V našich končinách platí, že z 8m2 solárního panelu je špičkový výkon cca 1kW. Když odhadnu optimisticky střechu této designové garáže na 24m2, tak tedy mám (za plného slunce) výkon 3kW.
Když vezmu např. i3, tak ta má uváděnou spotřebu cca 13 kWh/100 km. Takže každou hodinu by mi to mělo nabít baterku cca na 23 km.
To není zas tak špatné, nicméně pokud bych s tím jezdil do práce a přijel bych typicky večer a ráno s tím zase odjížděl, tak to bude od října do dubna tak nějak k ničemu.
Vtipné je odhadnout dobu nabíjení např. při zatažené obloze, kdy by se baterie i3 (18,8 kWh) dobíjela z této plochy odhadem přes 60 hodin, což by mohlo být v zimě třeba sedm dní.
Když vezmu např. i3, tak ta má uváděnou spotřebu cca 13 kWh/100 km. Takže každou hodinu by mi to mělo nabít baterku cca na 23 km.
To není zas tak špatné, nicméně pokud bych s tím jezdil do práce a přijel bych typicky večer a ráno s tím zase odjížděl, tak to bude od října do dubna tak nějak k ničemu.
Vtipné je odhadnout dobu nabíjení např. při zatažené obloze, kdy by se baterie i3 (18,8 kWh) dobíjela z této plochy odhadem přes 60 hodin, což by mohlo být v zimě třeba sedm dní.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
fyzika neni vsechno, tak jako tak tohle nebude slouzit jen k nabijeni auta a navrhar/i s tim urcite pocitali, tohle je proste jen vyuziti plochy pro solarni panely na tom spravnem miste, ale tak jako vsechny ostatni podobne solarni elektrarnicky by to bylo pripojeno k verejne el.siti a tedy elektrinu by si z toho bral v prvni rade dum co u toho stoji a v druhe rade az prebitek pokud by nejaky byl by sel do one verejne site 😄
druha moznost je ostrovni system, a tam by to slouzilo stejnym principem, jen misto do verejne site by se energie ukladala do trakcnich baterii ostrovniho systemu (LiFePO4/LiFeYPO4 10kWh baterie prijde na cca 100 tisic a zivitnost udavaji 15-20 let nebo 5-8tisic cyklu) takze je uplne jedno kdy k tomu s tim autem prijedes a kdy budes nabijet
druha moznost je ostrovni system, a tam by to slouzilo stejnym principem, jen misto do verejne site by se energie ukladala do trakcnich baterii ostrovniho systemu (LiFePO4/LiFeYPO4 10kWh baterie prijde na cca 100 tisic a zivitnost udavaji 15-20 let nebo 5-8tisic cyklu) takze je uplne jedno kdy k tomu s tim autem prijedes a kdy budes nabijet
umělecký,
TO JE STANDART !! 21. století, ke každýmu rodinnýmu domu, zastřešený stání😒br />
1) PANELY ZA BABKU
2) ZASTŘEŠÍ NEPRŠÍ a NESVÍTÍ NEOHŘÍVÁ ZBYTEČNĚ INTERIÉR
3) ZADÁRA (dokuď není daň ze slunce) NABIJE FÁRO [odkaz]
NOJOLENEBERTO >😁 >😁
Alen to fáro tam je volaké čudné !! 8-s 8-s Buď čekám na
TODLE [odkaz] 😄 anebo teda na evropský TODLE [odkaz] 😄 když už mám TODLE [odkaz] 😉
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
Fotovoltaika je bezúdržbově zachytí a ještě ji člověk použije k valení kol.
No není to supr?
Fakt, na co platit 40Kč/litr jen k valení kolo? Přitom taková blbost 😄
A hlavně se tím zas o trochu více eliminuje potřeba eletřiny z uhlí. Ktomu průmyslový certifikovaný 110metrový komín je něco jinýho než automobilový výfuk bez filtru na ulici přímo ve městě