Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Solární nabíječka BMW jako umělecké dílo

Michal Fokt
Diskuze (28)
Solární elektrárny nemusí být nutně ta monstra, co ve velkém vyrostla na našich loukách. Tahle pro dobíjení supersportu i8 od BMW DesignworksUSA je skutečná architektonická lahůdka.

Záběr kalifornského stylistického studia BMW DesignworksUSA je opravdu široký, teď se třeba pustili do návrhu přístřešku pro jistý produkt mateřské firmy. Před deštěm sice úplně neochrání, zato je ale jako stvořený pro slunnou Kalifornii a jí podobné destinace. Nejen že zastíní parkovací stání před sluncem, ale dokonce vozidlu pod ním "naplní nádrž".

Stylový přístřešek z bambusu a karbonu totiž na střeše nese solární panely a může tedy za pomoci Wallbox Pro přímo dobíjet elektromobily pod ním stojící, v tomto případě ideálně sportovní i8, ale klidně i i3, ovšem nic nebrání tomu, abyste pod ním parkovali třeba s E30 a získanou elektřinou vyhřívali bazén.

Každopádně díky tomuto přístřešku je řidič (jistě nejen) mnichovských elektromobilů energeticky nezávislý, minimálně co se popojíždění na krátké vzdálenosti týče. Bohužel jde zatím pouze o koncept, takže majitelé BMW i8 budou muset parkování a dobíjení prozatím řešit jinak.

Michal Fokt
Diskuze (28)
19. 5. 2014 08:53
Re: Fyzika základní školy
Tak u nás by se to samozřejmě prohnalo ještě systémem veřejných dotací, o tom žádná. Ohledně ukládání energie do jedněch baterií a pak z nich nabíjet baterie další, tam už se začnou nepěkně hromadit ztráty. (Nemáte někdo představu jaká je účinnost nabíjení?)
19. 5. 2014 08:13
Re: Fyzika základní školy
fyzika neni vsechno, tak jako tak tohle nebude slouzit jen k nabijeni auta a navrhar/i s tim urcite pocitali, tohle je proste jen vyuziti plochy pro solarni panely na tom spravnem miste, ale tak jako vsechny ostatni podobne solarni elektrarnicky by to bylo pripojeno k verejne el.siti a tedy elektrinu by si z toho bral v prvni rade dum co u toho stoji a v druhe rade az prebitek pokud by nejaky byl by sel do one verejne site :-)

druha moznost je ostrovni system, a tam by to slouzilo stejnym principem, jen misto do verejne site by se energie ukladala do trakcnich baterii ostrovniho systemu (LiFePO4/LiFeYPO4 10kWh baterie prijde na cca 100 tisic a zivitnost udavaji 15-20 let nebo 5-8tisic cyklu) takze je uplne jedno kdy k tomu s tim autem prijedes a kdy budes nabijet
19. 5. 2014 08:01
Re: Jak jsem dotoval supermarket
a na to jsi prisel jak? i bez dotaci to ma navratnost cca 15 let, s dotacema cca 3-5 let, zaprve cena solaru neskutecne klesla a dale klesa, tam kde se 1kWh dalo pred 10 lety poridit za cca 100-120 tisic, to jde dnes za cca 20-30 tisic, pritom cena elektriny stoupa a v budoucnu stoupat bude, takze navratnost se stale zmensuje i bez dotaci (tu treba nemaji ostrovni systemy)
18. 5. 2014 19:22
Fyzika základní školy
V našich končinách platí, že z 8m2 solárního panelu je špičkový výkon cca 1kW. Když odhadnu optimisticky střechu této designové garáže na 24m2, tak tedy mám (za plného slunce) výkon 3kW.
Když vezmu např. i3, tak ta má uváděnou spotřebu cca 13 kWh/100 km. Takže každou hodinu by mi to mělo nabít baterku cca na 23 km.
To není zas tak špatné, nicméně pokud bych s tím jezdil do práce a přijel bych typicky večer a ráno s tím zase odjížděl, tak to bude od října do dubna tak nějak k ničemu.
Vtipné je odhadnout dobu nabíjení např. při zatažené obloze, kdy by se baterie i3 (18,8 kWh) dobíjela z této plochy odhadem přes 60 hodin, což by mohlo být v zimě třeba sedm dní.
Avatar - maros
18. 5. 2014 18:44
Re: Jak jsem dotoval supermarket
Nestači. Je třeba aby byla funkční například i po prvním sněhu. Pochybuji, že by to tahle zvládla. Podle tloušťky střechy jsou to jenom panely.