Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia G-Tec na CNG: Vyplatí se?

Škoda Octavia na zemní plyn s turbomotorem 1.4 TSI/81 kW stojí 433.900 Kč. Čistě benzinová varianta s výkonem 103 kW je za 404.900 Kč, tedy o 29.000 korun levnější. Nakolik se vyplatí jezdit na CNG a jaké má tohle palivo výhody či nevýhody?
Zpět na článek
20. 5. 2014 18:20
20. 5. 2014 18:36
20. 5. 2014 20:00
20. 5. 2014 23:17
20. 5. 2014 18:35
20. 5. 2014 19:29
20. 5. 2014 19:03
20. 5. 2014 19:54
22. 5. 2014 04:31
20. 5. 2014 18:20
Škoda
Podle serveru ACZ neexistuje Škodovka, která by se nevyplatila >:-[]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
20. 5. 2014 18:36
Re: Škoda
>:D >:D >:D
a ta se vyplatí !!!!!!!!
21. 5. 2014 08:11
Re: Škoda
prý
"v dnešní době tolik důležitá malá ekologická stopa vozu, což se hodí, pokud se vaše firma chce prezentovat jako přátelská k životnímu prostředí ..."

CO JE TO ZA KECI !!

TZV EKOLOGICKÁ STOPA JE VELEDŮLEŽITÁ PROTOŽE NESMRDÍ A NEPRÁŠÍ RAKA na ulici [odkaz]

Navíc to čistý plynový dočasný řešení (aby mohli dinomobilky doklepat ty svoje spalovací popelnice když už je vyvinuli) se řeší posledních 20 let - dřív LPG teď CNG, to není žádná novinka

SMUTNÝ NA TOM JE ŽE nepokroková VWAGÓNka DAS ŠKODA místo toho aby CNG variantu zlevnila a tlačila, ji přepálila protože
1) nemá zájem cpát cng (LPG dokonce zrušila) ale cpe svoje vyvinutý tsi šmejdy [odkaz]
2) nejspíš čeká na podporu od státu aby se pak ještě napakovala přiživila
3) když už zrušila Škoda Octavia 1.6 MPI (LPG) (2009-2012) která mohla tankovat všude [odkaz] oproti CNG [odkaz]

Nojo nění to ČESKÁ AUTOMOBILKA, JE NĚMECKÁ a český lidi pro ni nejsou priorita, když kope za němce který nemaj už ani na eletriku [odkaz]

HOLT NEPODPORUJEME VWAGÓN, PODPORUJEME AMERIKU AŤ €UROKROCANI CHCÍPNOU !!

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
21. 5. 2014 22:19
Re: Škoda
Je to pravda. Převažuje dokonce teorie, která v dnešní době není ani přitažená za vlasy, že Škodovka se domluvila se státem, aby nebyl chvilku zas tak nenažranej a držel ceny pohonných hmot původně určených pro traktory a Avie nízko. Pak vytvořili obecné povědomí, že nejlepší auto na světě je škodovka TDI (někteří jedinci měli dokonce nejlepší auto ve vesmíru Audi). No nagelovyným týpkům kralujícím na vesnických diskotékách a spol. se zamotala hlava a začali se prát kdo ji bude mít dřív no a pak až měla celá republika plastový * (nejlépe s křídlem) co vytvářel kouřovou clonu (ještě někteří ukradli babičce rouru od kamen a dali si ji místo výfuku), tak došlo ke zdražení naftaky a k extrémnímu nárůstu zisků státu (lobistů ne občanů) ... a ty ovce to stejně kupujou ... A zace kecy o CNG ... bouhužel v týhle zlodějský zemi, kde vláda do televize řekně, že máme drahé pohonné hmoty, protože je to tím a tím a přitom nikomu nedojde, že to jsou trestuhodný žvásty, protože se ropa kupuje na stejný Holandský burze jako v Zimbabwe, nebo Španělsku, kde je benzín levnější je to levnější varianta ... ta cena co píšou je samozřejmně nesmysl, protože je pravda, že potřebujou ty svoje morálně zastaralý shitty prodávat ... cena je mnohem nižší a když si koupíte domu čerpačku za 50.000kč, tak jezdíte do koruny max ... a pakliže děláte taxikáře třebas, nebo kurýra, tak se to vyplatí ... za půl roku to máte doma i s cenou stanice. Ale asi bych se bál vozit v kufru "potápěčské láhve" ...
21. 5. 2014 08:19
Re: Škoda
je
to
STRAŠNÝ
ale
vypadá
to
že
ŠKODOVKA
je
v
tomdle
státě
pro
lidi
SMĚŠNÁ AŽ TRAPNÁ
a zaměstnanci to moc dobře vědí kam to doprcovali >:D >:D >:D >:D
20. 5. 2014 18:35
Srovnání
Vzhledem k tomu, že CNG verze je těžší a má snížený výkon, bylo by lepší srovnání s 1.2 TSI 77 kW. Návratnost pak vyjde o něco delší.
Konkrétně u Octavie, jakožto "kufrovému králi", chybí zmínka o tom, že CNG nádrž sníží objem kufru. I přes původní proklamace o tom, že platforma MQB je navržena na snadné zástavby alternativní pohonů, jsou totiž CNG nádrže v autě umístěny podobně jako u starého Golfu Variant BiFuel (IV. generace Golfu), tzn. zabírají místo v podlaze kufru.
Jsem zvědavý, jak se Octavie CNG bude prodávat.
Rozbalit vlákno
3
20. 5. 2014 19:06
Re: Srovnání
Dobrý den,

zmínka o omezení objemu kufru se v článku samozřejmě nachází.

S pozdravem, Ondřej Chamilla
20. 5. 2014 19:29
Re: Srovnání
Jo, už to tam vidím, omlouvám se.
21. 5. 2014 08:15
Re: Srovnání
jenže to by pak přepal nebyl 30.000 a 100.000 ;-)
Avatar - WinDiesel
20. 5. 2014 18:38
Výpočty ..............
Hlava mi to nebere, fleetoví manažeři asi počítají nějak jinak. Prodeje diesel/benzín Octavia 78/22%.
I pří zmíněné vypočítané výhodnosti verze CNG nepočítám s více jak 5%, které se budou brát více z benzínu než dieselu .......
V čem je tedy háček?
Rozbalit vlákno
12
20. 5. 2014 18:52
Re: Výpočty ..............
a) Leasingovky, u kterých si fleetoví manažeři svá auta pronajímají, nakupují od Škodovky úplně za jiné ceny než jsou v ceníku.
b) Fleet policy jednotlivých firem. U nás je vnitřním předpisem jasně dáno, že když se pořizuje/pronajímá Oktávka, tak je to 1.6 TDI a nic jiného.
Avatar - WinDiesel
20. 5. 2014 19:28
Re: Výpočty ..............
To naprosto chápu. Ale to přece musí znamenat že nakupují levněji nejen diesely ale i benzíny (nyní i CNG). Takže proč pořád ten poměr cca 80 ku 20?
Nechci tady vyvolávat vášně ale že by přece jen diesel jezdil za míň? Jinak by to asi nedávalo smysl .......
Nebo že by se na benzínu pro fleety už nadalo udělat pořádnou slevu? Třeba protože už teď jsou hodně za levno a už není prostor?
20. 5. 2014 19:32
Re: Výpočty ..............
Tak samo že diesel jezdí za míň než benzín. Jde spíše o to, že pro leasingovky bude příplatek za diesel nižší než pro obyčejného českého pepíka, co kupuje podle ceníku, a tím se diesel "zvýhodní" v celkové kalkulaci.
Jinak za míň než diesel jezdila i Oktávka LPG druhé generace, přesto jsem ji ve fleetu ještě neviděl.
Avatar - WinDiesel
20. 5. 2014 21:18
Re: Výpočty ..............
Diesel jezdí za méně než benzín? V každém článku o TSI tady na AUTO.CZ ale i jinde se dočteš že diesely už nemají žádný smysl neb TSI jezdí prakticky za to samé.
Že by měli fleet manažeři přece jen reálnější figury? :-)
20. 5. 2014 21:30
Re: Výpočty ..............
Jedna věc je, že TDI jezdí za míň. Druhá věc je, že pro "českého pepíka", co nedostane slevu jako fleetový manažer a nenajezdí přes 30 tkm ročně, vyjde TCO např. u dvojice 1.4 TSI 103kW a 2.0 TDI 110 kW víceméně stejné ... a když koupí TSI, tak si ušetřené peníze může investovat.
20. 5. 2014 21:26
Re: Výpočty ..............
Bohuzial ja som jeden z tych co ma firemnu O2 po FL, 1.6 plyn... strasne auto! Predtym som mal 1.8 TDCi Ford Focus :-( Teraz uz firma kupuje O3 resp. Rapidy 1.6 TDI...
Avatar - rohYpnol
20. 5. 2014 20:03
Re: Výpočty ..............
a co třeba zůstatková hodnota? Octavii v dýzlu vždy střelíš ani nevíš jak. Octavia s TSI? To může být díky pověsti problém.
Avatar - WinDiesel
20. 5. 2014 21:19
Re: Výpočty ..............
Jo jo ale ony 2,0 TDI dobré pověsti také moc nepobraly ....... tedy mluvím o PD/PPD-TDI.
Avatar - maros
20. 5. 2014 19:07
Re: Výpočty ..............
Řekl bych, že díky CNG stoupnou servisní úkony a náklady. Taky ne každý servis bude schopen něco takového servisovat. Další věc je nutnost častého tankování. To jsou podle mě důvody, proč to do fleetu moc nepujde.

Jednu velkou výhodu bych ale viděl, možnost vlastní čerpačky v autoparku.
Avatar - WinDiesel
20. 5. 2014 19:30
Re: Výpočty ..............
Servis CNG může být docela drahý. U LPG se každou chvíli mění vstřikovače. Nicméně dojezd není špatný, i na samotné CNG. Jsem hodně zvědav. Bude to marketingová vichřice směrem k fleet manažerům.
Na druhou stranu, na dieselech výrobci údajně vydělají 2/3 všech výdělků, na CNG se asi moc nevydělá.
20. 5. 2014 21:57
Re: Výpočty ..............
Diesel ma nizsi servisni naklady a v praktickem firemnim provozu i o dost nizsi spotrebu, protoze se sluzebakem hodne zamestnancu jezdi jako cunata a to pak ty turbobenziny vyskoci ve spotrebe vyse nez diesel. Navic vyrazne lepsi resale value, coz je dulezite, protoze firmy casto kupuji na operativni leasing a pak vyjde benzin draze nez diesel, protoze leasingovka vi ze se bude blbe prodavat.
20. 5. 2014 23:58
Re: Výpočty ..............
to jo, protože když mi přijede firemní auto a má TDI, tak se schválně těch řidičů ptám za kolik jezdí. Nahlásí většinou kolem 6 l a níž se nedostanou, pak přijede s tím stejným autem soukromník a nahlásí 4,5 l ...z cizího krev neteče.
Avatar - maros
20. 5. 2014 19:03
článek za pět
Tak z fotek v galerii jsme se dozvěděli, jak vypada interier, předek a víčko nádrže se škrabkou, ale jak vypadá například kufr už nee. Taky ani zmínka o dalších servisních nákladech a tak... 8-s
Rozbalit vlákno
0
20. 5. 2014 19:36
a že rozbili imprezu STI to se nepochlubí :D
[odkaz]

Jo to když se bouchnul hjonde ne vaší vinou hned to bylo online a rozebírali jste jeho bezpečnost, ale když si zezadu načadíte fabinkou do imprezy, to se nepochlubíte >:D
Rozbalit vlákno
4
20. 5. 2014 19:43
Re: a že rozbili imprezu STI to se nepochlubí :D
Jenže to jsme opravdu nebyli my. ;-) >:D

Pěkný den, Ondřej Chamilla
20. 5. 2014 20:16
Re: a že rozbili imprezu STI to se nepochlubí :D
a kdo ? :-O

edit: tak prej drajf ... sorry hoši :)
Avatar - Nerez
20. 5. 2014 22:21
Re: a že rozbili imprezu STI to se nepochlubí :D
Nebyla to náhodou Kia?
21. 5. 2014 00:00
Re: a že rozbili imprezu STI to se nepochlubí :D
to by mě zajímalo, co tam dělali. to je nejhezčí cesta ze šumavy u čachrova a hlavně je to tam docela rovný. To se někdo kochal a prásk...
20. 5. 2014 19:54
Spotreba CNG
Nemam sice Oktavku ale VW UP! na CNG a na zaklade skusenosti s nakladmi na prevadzku mozem CNG len vrelo doporucit. Spotrebu sice nemam vyrobcom deklarovanych 2,9 kg, ale kedze jazdim cca 80% dialnicu a na to toto vozitko nie je primarne urcene, je spotreba 3,2 kg stale vyborna. U okravky nepredpokladam, ze spotreba moze byt okolo 4,5 kg kedze pomer energie 1kg CNG je cca 1,5l 95 oktanoveho benzinu. Spotreb benzinu pri rovnakych podmienkach mam okolo 5,1L
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
20. 5. 2014 21:21
Re: Spotreba CNG
ba ne u "okravky" to bude stát za guvno, lépe nic nepředpokládat >:D
20. 5. 2014 21:51
Re: Spotreba CNG
Měli jsme v práci několik Fabii 1.4 cng. Při cestě Ostrava -Olomouc a zpět jsem byl schopen jet za 0,96 Kč na km. Pravdou je, že auto nemá žádnou dynamiku a když se to holt rozkutálelo, tak to nějak jelo. Ve 4 lidech je problém se dokonce rozjet do prudšího kopce. Ale když si spočítáte cenu na kilometr, tak mu ty nectnosti někteří i odpustí. K celkové spotřebě plynu je však nutno i připočíst část benzínu, neboť auto startuje na benzín a do zahřátí na provozní teplotu na benzín i jede. U nás se přepínal plyn po zhasnutí modré kontrolky teploty.
20. 5. 2014 22:36
Re: Spotreba CNG
Modra kontrolka svieti kratko, ale len v chladnom pocasi. Teraz pri vyssich teplotach auto startuje na plyn. Dynamika je aj otazkou zprevodovania. Do kopca vo styroch a hlavne po ostrej 180' zakrute kde klesnu otacky pod 2000 to moc nezrychluje. Treba ho drzat aspon nad 2500. U TSI kde je turbo by takyto problem nemal existovat.
Avatar - rohYpnol
20. 5. 2014 20:07
Zcela neúplné informace
A co servisní náklady? Ty se do návratnosti nepromítají? Opravdu ne?

Buďme rádi, že CNG není "in", bo bysme možná v zimě opět topili uhlím 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ondore
20. 5. 2014 21:06
Ondore sa potešil...
Keď som si prečítal nadpis článku, tak som sa fakt potešil, že sa dozviem kopec informácií a prípadné porovnávačky reálnej spotreby by tiež neboli od veci. Ak môžem, apeloval by som za viac informácií a reálne testy :-)

Článku (Ondřejovi) by som vytkol, že:
- porovnáva 81 kW so 103 kW verziou, bližšie je predsa len 1,2 77 kW a to aj dynamikou (0-100 za 10,3s (77kW) vs. 10,9s (TGI)), tým pádom je rozdiel v cene nepríjemných 71.000 CZK :-(
- nespomenul, že okrem toho, že TGI má nielen menší kufor o cca 130 litrov, ale je aj o cca 160 kg ťažšia,
- do porovnávačky by som sa nebál dať konkurenčné autá na alternatívny pohon, Astra 103 kW LPG za 401.000 CZK je jeden z možných kandidátov, Auris Hybrid za 500.000 CZK znesie porovnanie keď sa v cenníku objaví Octavia TGI s automatom.

Zelené ekohlavy ako mám ja poteší fakt, je TGI má nulové emisie pevných častíc a kúpu tejto verzie podporuje aj fakt, že má (podľa mojich info) viacprvkovú zadnú nápravu. Nepríjemnosťou je nutnosť častého tankovania, kombinácia dojazdu 700 km na CNG + 350 na benzín by sa mi páčila viac :-) A napokon cena, za konkurencieschopnú by som ju videl cca o 1.600 euro (45.000 CZK) nižšie.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - WinDiesel
20. 5. 2014 21:24
Re: Ondore sa potešil...
Žádné, pane kolego, žádné auto s jakýmkoli emisním systémem nemá nulové emise pevných částic ........ To by bylo pouze u vozidla v ideálním stavu, zahřátém na provozní teplotu, s motorem v perfektním stavu apod.
Zelené dutohlavy skutečně nepotěším ..........
Avatar - Ondore
20. 5. 2014 21:40
Re: Ondore sa potešil...
Nie som chemik a nechcem sa púšťať do polemiky, ale v prípade CNG (zemný plyn) hovoríme cca o 98% metánu (CH4), ktorý horením produkuje oxid uhoľnatý. Rovnako tu nevznikajú ani aromatické uhľovodíky vznikajúce pri horení tekutých palív (a ktoré podozrievame z karcinogénnych účinkov). Pokiaľ viem, tak žiadny prach alebo popolček auto na CNG neprodukuje, dokonca aj na webe automobilky nájdeš vetu "Nižší emise CO2 a NOx, nulové emise pevných částic." - ak máš iné info, tak sem s nimi na moju zelenú dutohlavu :-)
20. 5. 2014 22:01
Re: Ondore sa potešil...
Bavime-li se o uhlovodicich je uplne jedno co spalujete, vysledek je vzdy totozny a zavisly na tom v jakem rezimu spalujete. Tj. bud konecne produkty horeni, tedy oxid uhlicity a voda nebo nizsi oxidacni stupne pri nedokonalem spalovani. A protoze jako oxidant nepouzivame cisty kyslik, ale vzduch tak vzdycky vyprodukujeme i nejake ty oxidy dusiku. Stopove nam z toho pak jeste vyskacou oxidy dalsich prvku zastoupenych v uhlovodikovych smesich typicky oxidy siry.
Avatar - Ondore
20. 5. 2014 22:25
Re: Ondore sa potešil...
Je mi jasné, že na vstupe je ako oxidant vzduch, ktorý o.i. obsahuje aj určité mikrogramy pevných častíc PM a tieto (logicky) budú aj na výstupe. Moja otázka je, či spaľovaním CNG vznikajú nové PM častice a ak áno, tak v akom množstve. Pokiaľ je mne známe, tak spaľovanie CNG neprodukuje pevné častice.
22. 5. 2014 07:00
Re: Ondore sa potešil...
Patříš mezi masové vrahy!!! Tráviš lidi oxidem uhelnatým!!!
Jinak dále také řečeno: Pokud nejsou ŽÁDNÉ" argumenty proti něčemu, co vadí nějaké loby, uvede se, že to podezříváme z něčeho špatného, Proto podezřelé věci jsou NEJBEZPEČNĚJŠÍ, protože bylo věnováno MAXIMÁLNÍ ÚSILÍ, ABY SE DOKÁZALO, ŽE ŠKODÍ a přitom se nic nedokázalo.
20. 5. 2014 22:57
Re: Ondore sa potešil...
Hlavni konkurent bude stejne 1.6 TDI.
Avatar - Ondore
20. 5. 2014 23:17
Re: Ondore sa potešil...
Súhlasím, ak niekto chce šetriť pri každom tankovaní, tak doteraz u fauvé group volil TDI. Teraz sa môže pri kúpe pýtať, či sa nevráti ku kombinácii CNG/benzín, predpokladám, že toto môže byť začiatkom CNG revolúcie a výborným palivom na prechodné obdobie kým nebude iná alternatíva.

Ja volím CNG (nielen z dôvodu úspory na PHM) :-)
Avatar - Ham.
20. 5. 2014 23:35
Re: Ondore sa potešil...
Myslím, že CNG se vyplatí především větším firmám s velkým nájezdem, s možností čerpat někde poblíž nebo přímo v centrále firmy. Leasingovky začínají CNG pomalu tlačit flotilovým manažerům, takže tam bych postupné rozšíření viděl reálné (následování trendu z Německa). U soukromníků to tak horké nevidím, jednak návratnost s malým nájezdem je delší, obavy co bude až auto bude po 150tkm potřebovat nějaký servis jsou asi větší než u firem (firmu to netrápí, protože tou dobou už má nové auto) a i problematika tankování je pro soukromníka větší problém (vlastní plnička se nevyplatí a síť je pořád řídká).
[odkaz]
Avatar - Ondore
21. 5. 2014 01:26
Re: Ondore sa potešil...
Máš pravdu, ak porovnáme 1,2 TSI a 1,4 TGI, tak pri podmienkach ako ich nastavil redaktor (15.000km/rok) je návratnosť cca 4 roky a 5 mesiacov oproti benzínu. Porovnanie s dieselom (1,6 TDI 77kW, 4,2 l/100km, cena 36 CZK za liter) by dopadlo výrazne lepšie - návratnosť do jedného roka - tu je voľba jasná - volím CNG :-)
Avatar - Ham.
21. 5. 2014 13:15
Re: Ondore sa potešil...
Srovnání v německých cenách.
[odkaz]
21. 5. 2014 00:04
Re: Ondore sa potešil...
Jo CNG je mi taky nejsympatictejsi ze vsech alternativnich paliv. Projev zachovava to dobre z klasickych motoru, jenom zjemnuje beh, technicka narocnost nijak zavratne nenarusta, cena taky ne a provozni naklady nula nula nic. A i pro prirodu je to prinos, protoze plyn se bude tezit vzdycky, emisi ma malo a nemusi se u nej resit napriklad recyklace.
22. 5. 2014 06:50
Re: Ondore sa potešil...
Díky za ten optimismus, že plyn se bude těžit vždycky. Jak to teď v dalších letech bude s jeho cenou, taky nějaký optimismus?
Lepší než plyn je elektrika, dojezd co nevidět bude skoro stejný, je mnohokráte levnější než plyn a 220 V máme i v garáži.
Avatar - mirador
20. 5. 2014 23:28
Vícepvková zadní náprava...
U Octavie 1,4 CNG nebylo možné z důvodu instalace plynových nádrži použít torzní příčku, takže je vybavena víceprvkovou zadní nápravou...příjemné plus :-)
Rozbalit vlákno
4
20. 5. 2014 23:49
Re: Vícepvková zadní náprava...
Zajímavé je, že u golfu torzka je.
Avatar - mirador
21. 5. 2014 00:12
Re: Vícepvková zadní náprava...
Vycházím z tiskových materiálů, které mi zaslal prodejce společně s nabídkou...díval jsem se i na web Škodovky...na stránkách k CNG je to samé pdf-ko ke stažení.
22. 5. 2014 06:51
Re: Vícepvková zadní náprava...
No jo, to je ale tím, že do škodovky přešli odborníci z rádia Jerevan. ;-)
Avatar - mirador
26. 5. 2014 23:21
Re: Vícepvková zadní náprava...
[odkaz]
Tak...má ji tam... ;-)
22. 5. 2014 04:31
Propagace 0
Ono CNG není vůbec špatný, servis a náklady na něj by měli být nižší jak u dieselu a jezdit za 5 něčeho za 26 korun taky není špatný.
Někdo kdo s tím pojede 3x týdně Ostrava - Praha to asi nekoupí, ale pokud si normální rodina pořídí auto na úvěr či leasing, tak tam se pak ten rozdíl docela vytrácí a to tankování pak stojí přeci jen o dost míň, pokud mají CNG v místě bydliště a auto je využíváno na nákup, jízdu do práce a o víkendu na chatu či za babičkou, tak pak je i dojezd zcela dostatečný. Do Chorvatska to holt jen na CNG asi pohodlně ještě dlouho nepůjde.
Bohužel smutným faktem je, že co se CNG týče tak v této zemi pro jeho propagaci udělal něco jen Fiat, ostatní by rádi jen prodávali, ale pro ten prodej se jim moc udělat nechce.
Škodovka by alespoň s tím CNG měla napodobit Hyundai a prostě ho půjčovat a půjčovat, aby si to ti lidi osahali a zjistili, že jim to třeba vyhovuje.
Rozbalit vlákno
0
22. 5. 2014 06:44
Redaktor je trouba,
když srovnává cenu aut podle objemu motoru a ne podle výkonu. Ať srovná stejné výkony a uvidí se, jaký pak bude cenový rozdíl.
A také, jezdit tankovat do Číny se moc nevyplatí :-). Je lepší počkat až na levný plyn z USA.
Oktávie : plyn prakticky max. cca do 300 km benzín cca 800 km. To je ta dojezdová benzínová nádrž?
Ten snížený objem kufru asi nikoho moc nezajímá. Na dovolenou pod stan stač, pytlů s cementem se tam vejde stejně a kdo vozí každý den v kufru auta peří nebo polystyrén? Škodovky sice uvádějí celkem vysokou nosnost, ale pak ten podvozek je právě takový jako je. Raděj mít "praktickou" nosnost a jezdit s konfortně, než se třepat škodovkami. Po přesednutí do většiny škodovek z jiného auto převládá dojem jízdy na koze (ale má velký kufr a velkou nostnost, prostě takový náklaďák v rouše osobáku)
Rozbalit vlákno
0
22. 5. 2014 23:18
Parkovani v garazich
A ze nejde parkovat prakticky v zadne podzemni garazi je s CNG ok? Ani moderni obchodni centra se s CNG neparou a misto investice desite az stovek tisic aby vyhovely vyhlasce radsi zakazi vjezd LPG i CNG ;-\
Rozbalit vlákno
0