Ekonomika
Nemáš peniaze na nové auto? Tak na! Budeš platiť vyššie dane!
Nie je ten svet krásny? ;-\
Nie je ten svet krásny? ;-\
Těch géniů je tam celý ministerstvo :no: :no: :no:
A nielen to, ale aj toto je geniálne: "Po určité době by bylo možné vůz vrátit, vybrat si jiný ..." Čiže ak by nastane tento "optimistický" scénar pre vštkých tak autá sa budú vyrábať len na 2-4 roky?
Kam sa odložia všetky tie "vraky" ktoré nikto nechce?
Teraz po operatívnych lízingoch sa autá odkupujú do súkromných rúk a podobne. Ale to je predsa zlé a nesprávne! 8-s
Kam sa odložia všetky tie "vraky" ktoré nikto nechce?
Teraz po operatívnych lízingoch sa autá odkupujú do súkromných rúk a podobne. Ale to je predsa zlé a nesprávne! 8-s
presne tak, represie su najhorsie mozne riesenia, vzdy sa vratia v sekundarnom efekte aj s urokami.
Ak nieco stat chce, tak nech stat aj plati, takto to nefunguje, ze stat chce a ludia platte....
dochodcovia, invalidi a ini odkazani na auto sa vlade pekne podakuju....
Podla mna bolo pre tento ucel dost efektivne obycajne srotovne podobneho typu ako na sk (akurat nie s takymi radami pred srotovnami). Stat to vyslo len malo a vozovy park sa vyznamne omladil. skodovky, lady a podobne haraburdy dymiace a smradiace v podstate zmizli z ciest narazovo
Ak nieco stat chce, tak nech stat aj plati, takto to nefunguje, ze stat chce a ludia platte....
dochodcovia, invalidi a ini odkazani na auto sa vlade pekne podakuju....
Podla mna bolo pre tento ucel dost efektivne obycajne srotovne podobneho typu ako na sk (akurat nie s takymi radami pred srotovnami). Stat to vyslo len malo a vozovy park sa vyznamne omladil. skodovky, lady a podobne haraburdy dymiace a smradiace v podstate zmizli z ciest narazovo
Sešrotovat úředníky, kteří tyhle blbosti (po podmáznutí příslušným lobbistou) vymýšlí.
Je auto XYZ neekologické? Tak neumožněte jeho homologaci a uvedení do provozu. Pokud už homologaci jednou dostalo a je v řádném technickém stavu, musí být dovoleno jej provozovat.
Tohle se nemís povolit, aby jim prošlo. Co by zavedli příště? Že by Asociace výrobců trenýrek prolobovala, aby trenýrky starší než půl roku byly zdaněny?
Je auto XYZ neekologické? Tak neumožněte jeho homologaci a uvedení do provozu. Pokud už homologaci jednou dostalo a je v řádném technickém stavu, musí být dovoleno jej provozovat.
Tohle se nemís povolit, aby jim prošlo. Co by zavedli příště? Že by Asociace výrobců trenýrek prolobovala, aby trenýrky starší než půl roku byly zdaněny?
Primárně je problém už od STK, ale považte: české STK se řídí pravidly, které někdo chytrý sepsal před 50 lety !!! Bez kecu. Tak je pak jasné, že se u nás do provozu schválí a uvede kde co. Okolní státy se nám smějou, jak se tam zdárně zbavují starejch vraků a dělají si z Česka levné odbytiště. A my jim to žereme a schvalujeme tady do provozu. Fuj :no😒br />
Čili změna musí být systémová, koncepční, a nikoli hrrr. Tolik let to nikdo neřešil, protože zaprdění páprdové na SDA a SAP k tomu nikdo nepřinutí. Ale tohle je cesta do pekel :no:
Čili změna musí být systémová, koncepční, a nikoli hrrr. Tolik let to nikdo neřešil, protože zaprdění páprdové na SDA a SAP k tomu nikdo nepřinutí. Ale tohle je cesta do pekel :no:
Než novou dacii tak raději 10 let starou A6.
Deset let je podle mě maximální hranice. Jenže proč se pořád nedaří srazit stáří vozového parku alespoň na evropský průměr? No protože se sem vozej přestárlý šunky a tím že se jich zbavují venku, snižují si stáří jejich vozových parků a tím že se vozí k nám, tak naopak stoupá stáří našeho vozového parku. To jsou paradoxy 8-s
Proč se nedaří u nás snižovat stáři vozového parku? Protože na to lidi nemají, chytráci! Proto se sem tahají přestárlé šunky ze západu a auta tady taky kolují z ruky do ruky.
Desetileté auto je už taky značná šunka... Konstrukčně často i starší, samotný materiál podléhá stárnutí a opotřebení...
Desetileté auto je už taky značná šunka... Konstrukčně často i starší, samotný materiál podléhá stárnutí a opotřebení...
V zásade súhlas, ale ak sa napr. s autom jazdí málo, má pravidelný servis atď. a vyhovie na TK a EK nevidím problém v užívaní takéhoto auta. Nehovoriac o tom, že mnohé skoro youngtimery sú často v lepšom technickom stave ako 3-4 ročné autá dennodenne drané na našich suprových cestách.
Problém jsou ty staré vraky, co se tahají ze západu. Tam by je nechali leda tak sešrotovat a u nás po nich lidí skočí, jen co slyší, že jde o dovoz z Německa...Chápu, že chtějí tyhle případy omezovat, ale zase na to jdou špatně.
Jediný způsob, jak omezit dovoz přestárlých aut, je dostat mezi lidi více peněz, aby si mohli kupovat novější. Další zdanění lidem jen více sebere a tím hůře si nové auto koupí.
Jasně že zavedení daně nepomůže. V čr je celý trh s ojetinama špatně nastavený. Lidi tady platí za auta, který by už jinde skončily na díly, navíc stočený a kolikrát bouraný nebo s pozměněným rokem výroby. Je tady hlavě hrozně velká tendence kupovat auta ze zahraničí, který se sem ale dováží kolikrát proto, že by je nikdo nekoupil, nebo proto, že jsou odcizený. Celý systém by se měl změnit, ale rozhodně ne tím, že sedře obyčejný lidi z kůže.
Vzhledem k tomu, že se u nás prodá relativně málo nových aut, tak pak není dost domácích ojetin, aby to uspokojilo poptávku. Proto se musí dovážet ojetiny ze zahraničí. Hodně lidí si nechává dovést ojetinu z Německa na objednávku a taková ojetina (většinou pocházející od dealera, který ji odkoupil na protiúčet při koupi nového auta) pak může být v mnohem lepší stavu než srovnatelná ojetina pocházející z tuzemska, která jezdila po českých tankodromech a tankovala nekvalitní palivo.
Může, ale také nemusí, spousty bazarů tahá právě ty vraky.... Já myslím, že by úplně stačilo, kdyby se český lid naučil nekoukat na ojetiny českým okem. Tzn, co má nad 150 tisíc je vrak i když je 3 roky staré. Potom radši koupí pětiletou "voňavku" z německa, která už má v reálu třeba 300 tisíc, investice jsou větší, ale ten pocit, že měl 120 na tacho je super žejo.... realita bývá jinde.
Vraky se z toho stanou většinou až pár let po tom, co brázdí šeské silnice. Kombinace českých tankodromů a nedostatečného servisu (lidi nemají peníze na řádný servis).
Přesně tak, to je stěžejní, že je to z německa. a kolikrát to s německem nemá ani nic společného a je to dotah z východu s padělanými papíry. Tuhle jsem přes cebii dohledal auto, který bylo z polska dotažený do německa, stočený a o 2 roky omlazený a oficiálně prodávaný jako vůz německýho původu. Vážně výhodná koupě :yes:
Staré trenýrky jsou nebezpečné. Mohou za nižší porodnost! Ženy při pohledu na staré trenýrky začíná bolet hlava... A pokud mají navíc zteřelou gumu, člověk se v nich raději méně pohybuje, aby mu nespadly. Tedy jasná souvislost s obezitou a kardiovaskulárními nemocemi. Je to alarmující stav!
5000 mesicne za pronajem auta? >😁 To si asi delaji srandu.
Kolik udělá roční pokles ceny nového vozu v hodnotě 500 tis.? Řekněme 100, ať to hezky vypadá. Roční pronájem 60. Samozřejmě, že pokles ceny se bude postupně snižovat, ale točíš-li z nějakého důvodu auto co 2-3-4 roky, je taková operačka docela výhodná.
zadrhel je ale jiz u tech tvich cisel, tech 60 tisic pronajem nebude u auta za 500k, ale za 250k :-!
aneb predtav si ten nejlevnejsi Rapid a ted si predstav ze za nej platis 5k mesicne bez dalsich poplatku, tedy bez ruceni, pojisteni, silnicni dane a bez servisu (ano bez servisu, ac mas toho rapida jen pronajateho, tak nanej musi platit i servis) 😄 takze ono to pak rocne nebude tech 60tisic, ale treba 70-80 tisic a to porad u auta ktere jako nove stavalo 250 tisic, dobrej business, ale urcite ne pro toho kdo plati pronajem >😁
aneb predtav si ten nejlevnejsi Rapid a ted si predstav ze za nej platis 5k mesicne bez dalsich poplatku, tedy bez ruceni, pojisteni, silnicni dane a bez servisu (ano bez servisu, ac mas toho rapida jen pronajateho, tak nanej musi platit i servis) 😄 takze ono to pak rocne nebude tech 60tisic, ale treba 70-80 tisic a to porad u auta ktere jako nove stavalo 250 tisic, dobrej business, ale urcite ne pro toho kdo plati pronajem >😁
Pokud vím, není ještě známo, který model bude škoda za kolik pronajímat. A teď si představ ty, že si auto nepronajmeš, ale koupíš. V tom případě žádné pojištění, servisy, ručení, silniční daně a pod. platit nebudeš?
Edit: K tomu businessu, snad nečekáš, že bude škoda auta pronajímat a tratit na tom. Obchod ovšem musí být výhodný pro obě strany. Není pro tebe tento obchod výhodný? Ok, nepronajímej, kup si nové, ojeté, úvěruj... možností je hodně.
Edit: K tomu businessu, snad nečekáš, že bude škoda auta pronajímat a tratit na tom. Obchod ovšem musí být výhodný pro obě strany. Není pro tebe tento obchod výhodný? Ok, nepronajímej, kup si nové, ojeté, úvěruj... možností je hodně.
pokud vim je znamo jiz par stripku ohledne cen, a zacinat maji u nejlevnejsiho modelu na 5 tisicich + dalsi poplatky
ostatne oni si moc niz jit dovolit nemuzou, cena uat klesa a tlaci se nane dnes velice dobre vybavene zanovni auta ze zahranici
ostatne oni si moc niz jit dovolit nemuzou, cena uat klesa a tlaci se nane dnes velice dobre vybavene zanovni auta ze zahranici
Takže vlastně nevíme, za kolik budou co pronajímat.
Vime, ze "ceny od" zacinaji na 5000 Kc. Myslis, ze za tuhle cenu dostanes Octavku v cenikove cene pul mega? Nikoli. Dpstanes za ni maximalne toho Rapide v cene polovicni.
Známo už to je, psali to už tady. Rapid za 5000 Kč, Octavia za 6000 Kč, i když je to zatím návrh: [odkaz]
Jde o to, pokud je to octavia za 6000 a budou v tom poplatky (Ručení, havarijní pojistka, dálniční známka v mém případě i silniční daň) a nebude omezení kilometrů tak třeba pro mě je taková cena výhodná.
Ovšem já s 10 000 km měsíčně (a požadavkem na trochu lepší výbavu) pro ně nebudu zajímavý klient.
Ovšem já s 10 000 km měsíčně (a požadavkem na trochu lepší výbavu) pro ně nebudu zajímavý klient.
10 000 km měsíčně? To je zhruba 500 každý pracovní den. Máš li dlouhodobý rychlostní průměr 80 (což asi nemáš), tak jenom ujetí toho trvá 6 a půl hodiny. Co děláš? A kdy pak pracuješ? A jak je možné, že u toho přispíváš do diskusí na internetu? 😄
60 tisíc ročně, to je slušnej úlet. Plus PHM a další věci. Kdo do toho půjde?! :no: :no: :no:
PHM platíš taky u ojetiny a nového auta. Nebo?
Samozřejmě že ano, ale tak ta moje poznámka nebyla myšlena. Spíš, že aby si loidi uvědomili, že těma 60 tisícema to nekončí, že jsou tam vícenáklady.
Kdyby byla možnost využívat to třeba sezónně, nebo v určitém období, bude to lepší, než klasická půjčovna... I kdyby třeba cena byla o něco vyšší. Je dost lidí, kteří auto potřebují třeba jen přes léto, nebo jen v některých měsících. A nebo to zkombinovat s nějakým sdílením aut.
Proč ročně?
Já třeba rád jezdím na motorce a chci i nějaké auto na víkend (dejme tomu BMW M3 E36). S víkendovkou nebudu jezdit ani do práce, ani na služebky, ani v zimě a v dešti, na motorce zse nebudu jezdit v zimě. Takže na zimu potřbuju pro cesty d👋z práce a pojížďky auto, pronajmu si Rapida třeba. Jakmile začnou teplé dny (bez dvojsmyslů, prosím), auto vrátím a vytáhnu motorku.
Já třeba rád jezdím na motorce a chci i nějaké auto na víkend (dejme tomu BMW M3 E36). S víkendovkou nebudu jezdit ani do práce, ani na služebky, ani v zimě a v dešti, na motorce zse nebudu jezdit v zimě. Takže na zimu potřbuju pro cesty d👋z práce a pojížďky auto, pronajmu si Rapida třeba. Jakmile začnou teplé dny (bez dvojsmyslů, prosím), auto vrátím a vytáhnu motorku.
skutečně udělalo fyzicky nevolno. Nejen že státu za staré auto už jedno ekovýpalné platím při převodu, budu platit další. Obrací se mi žaludek.
před rokem 1989 sis skoro nemohl koupit nový auto
1990 - cca 2015 sis mohl koupit novýho auto
2015 a dále si musíš koupit nový auto
>😁
1990 - cca 2015 sis mohl koupit novýho auto
2015 a dále si musíš koupit nový auto
>😁
Sem ti říkal, že si ho jednou koupíš >😁
Když na takový co chci nemám, tak si ho těžko můžu koupit. V nějaký prašivý Dáčii nebo něčem podobným nemíním jezdit. Abych udělal ze současnýho auta krok zpátky to fakt neplánuju. Chci se posouvat někam dopředu a ne zpátky. Já doufám, že jim tenhle ***skej nápad neprojde.
ze nemas na nove auto, zato Dacia nemoze...
a kdo tvrdí že za to může Dacia, tady kolega pouze tvrdí že než aby jezdil v něčem novém co auto pouze vzdáleně připomíná tak chce jezdit v opravdovém autě, ale protože na něj nemá musí si koupit jeté... 😉
Kolega zpoza volantu olítané Oktávky mele o prašivé Dacii, navíc bez znalosti problematiky, neboť nikdy nové auto neměl (pokud se nepletu) což mi přijde směšné.
Ale je to jeho volba.
Ale je to jeho volba.
Jakou mám mít větší znalost, než jsem v Dačii měl tu čest jezdit. Jak v Sanderu tak v Dusteru. Prostě stará Oktávka je pořád lepší než nový Sandero. Holt to tak prostě je. A to že jsem ho neměl v osobním vlastnictví neznamená, že jsem v nových autech nejezdil nebo nejezdím jen aby si nežil v mylný představě, že nevím co to znamená nový auto.
ja len tvrdim, ze nie je nic zleho na kupe novej Dacii (vzdialene pripominajuceho prasiveho auta).
já taky netvrdím, že je na ní něco zlého. Jen bych za něco takovýho nedal 200 000 korun.
Mi to za dvě kila přijde jako férová nabídka, k tomu 4 roky záruka... No problem 😄
Hele abych přelezl z Oktávky do Dačie to fakt ne. Já vím, že je s tím autem spousta lidí spokojená, ale za to bych fakt peníze nedal. Hele mě zase třeba nevadí chodit v botech za 600 a někdo jinej musí mít nutně boty za 3000 jinak by to nevzal na nohu. Každej máme holt jiný priority.
Jasně, ale prošoupané a propocené boty po někom za 600, co nové stály 3000 by sis asi nevzal, že?
Jo, dnes je to vše o tom, co ti nařídí, že musíš....možnost výběru se postupně vytrácí, stejně jako např. se žárovkama a pod...
Hlavně, že si lidi myslej, že jsou svobodný. >😁
Myslíš, že si to tady ještě někdo myslí?
A vůbec - myslíš, že lidi chtějí být svobodní? Na naší vládě je evidentní, že ne, že jim dělá dobře, když "někdo" myslí a koná za ně... 8-s
A vůbec - myslíš, že lidi chtějí být svobodní? Na naší vládě je evidentní, že ne, že jim dělá dobře, když "někdo" myslí a koná za ně... 8-s
Už jak jsem viděl "vláda chce", bylo mi jasné, co z toho bude - vyšší daně, další poplatky.
Je hezké, že v "západní Evropě" je vozový park mladší, no možná, že kdyby nám stát nechal ze superhrubé mzdy víc než jen půlku (a z té půlky ještě neukradl dalších 20😖, tak by i u nás byl vozový park mladší.
Je hezké, že v "západní Evropě" je vozový park mladší, no možná, že kdyby nám stát nechal ze superhrubé mzdy víc než jen půlku (a z té půlky ještě neukradl dalších 20😖, tak by i u nás byl vozový park mladší.
Nepíše se v MF dnes také jméno hovada, které tento návrh předložilo?
Myslete si, že jsme jen lůza,
že se nás nemusíte bát.
Jednou však popadne vás hrůza,
až pod okny vám budem řvát… 😄
že se nás nemusíte bát.
Jednou však popadne vás hrůza,
až pod okny vám budem řvát… 😄
kdy budou všechna auta pomoci GPS sledována kolik a na jakých silnicích najela kilometrů a podle toho budeme platit daň.
A za přestupky se bude platit předem nebo budu moct složenkou? 😐
bohuzial je to tak ako pises... v sluzobnom pajere uz mame tiez GPS a potom ked nahodou kdesi ti zdochne motor a nejdes vytycenou trasou .... tak potom vysvetluj kde a preco si musel zastavovat ... akoby clovek uz nemal dost inych problemov v tomto rusnom svete
ale sami si za to mozeme... sami pchame elektroniku a kamery vsade.... je to vsetko o ludoch.... o mentalite a o tom ze stale chceme byt najsamlepsi, najdokonalejsi... vsetk ochceme riadit kontrolovat a kazdeho buzerovat... a sprtame do toho co netreba...... ale clovek nie je dokonaly a nikdy ani nebude.... dnes sa uz ani kludne nevychcas kdesi za domom v dedine na konci sveta zeby ta nejaka kamera nenasnimala.... to sme sa teda dopracovali
ale sami si za to mozeme... sami pchame elektroniku a kamery vsade.... je to vsetko o ludoch.... o mentalite a o tom ze stale chceme byt najsamlepsi, najdokonalejsi... vsetk ochceme riadit kontrolovat a kazdeho buzerovat... a sprtame do toho co netreba...... ale clovek nie je dokonaly a nikdy ani nebude.... dnes sa uz ani kludne nevychcas kdesi za domom v dedine na konci sveta zeby ta nejaka kamera nenasnimala.... to sme sa teda dopracovali
Co je alarmujuce? Nezmysel. Pozrite sa aky je priemerny vek auta v US. A to su priemerne mzdy v pomere k cenam novych aut niekde uplne inde. Nehovoriac o tom ze sa tam da kupit slusne auto za malo penazi narozdiel od Europy, kde je za priplatok centralne zamykanie... ;-\
E to je jako ekologický každých cca 8 let auto vyhodit a koupit nový?
Proč vyhodit? Na druhou stranu, osm let se na stavu auta docela podepíše, zvláště u našich silnic...
To bude riesit eko dan z plytvania, pokial budes mat auto mladsie ako 8 rokov. Vraj to ma byt tiez 5000 mesacne, aby neboli diskriminovani majitelia aut starsich ako 8 rokov platiaci dan za stare auto ( ona europa je na diskriminaciu hakliva ). A ako to bude s vlakmi , tiez bude dan za stare, nehospodarne a hnusne vozne ?
Stojí za tím hlavně škodovka
[odkaz]
[odkaz]
Zase pár grázlů s patentem na rozum se chystá deformovat trh. Jakým právem chtěj rozhodovat o tom co si kdo má koupit ? Proč si lidi maj kupovat nový auta a ne třeba novej nábytek, nebo to prochlastat. Kua, nechte to vy sociální inženýři radši na lidech, každej ví nejlíp sám jak naložit se svejma prachama.
O takové diktatuře se ani komunistům nesnělo! :no: Ekologické zájmy>ekonomické zájmy>zájmy jednotlivce.
Po válce Franci,Itálie,Německo vyráběli levné auta, malé auta, proč? Aby mohli nastartovat hospodářství! Dnes co dělá vláda? Auta za 400 tisíc,byty za 2 miliony, výplaty jen tak-tak, a ještě máme platit když používám staré auto.MÁM PLATIT ZA TO, ŽE SI NEMŮŽU DOVOLIT NOVÉ AUTO ............ Dal bych šrotovné. Ano. Politikům z vlastní kapsy jsem ochoten určitou částku poslat, aby odešli z této země, když nemají minimální sociální cítění.
A ještě bych přidal krásnou větu, používanou jistým politikem, kdysy : DĚKUJEME, ODEJDETE !
"Politikům z vlastní kapsy jsem ochoten určitou částku poslat, aby odešli z této země..."
Ale vždyť na tom politici usilovně pracují - částku si vezmou sami (aby tě nezatěžovali přemýšlením kolik poslat), dům na kanárech už je skoro postavený. Teď ještě jachtu. Přeci na ostrovech loďku potřebuješ, že....
Ale vždyť na tom politici usilovně pracují - částku si vezmou sami (aby tě nezatěžovali přemýšlením kolik poslat), dům na kanárech už je skoro postavený. Teď ještě jachtu. Přeci na ostrovech loďku potřebuješ, že....
no a je to tu zase, co bude dál?? auta starších deseti let budou automaticky vyřazena z provozu?? protože přesně tam to směřuje, třeba bude časem ta daň tak ekonomicky neúnosná, že sice teoreticky bude možné držet a provozovat auta starších dejme tomu 10ti let, ale bude to pro ty konkrétní majitele neudržitelné, a bude tedy docházet k postupné demotorizaci a demobilizaci obyvatelstva a to je zřejmě zcela jistě cílem váldy a i EU, demotorizovat populaci, a naložit je do autobusů, vlaků, elektro-mobilů, jízdních kol a tak dále... :no:
Vlastním celoročně garážované auto r.v. 1998 (EU2) s dvoulitrovým benzinovým čtyřválecem a je v naprosto perfektním stavu (najeto má jen 76 000 km, protože si ho šetřím a mám ještě jedno malé auto na kratší jízdy). Nové nechci, protože mám rád poctivý motor s rychlými reakcémi na plyn, řízení s hydraulickým posilovačem a tedy perfektní zpětnou vazbou, mechanickou parkovací brzdu, nízký předek karoserie atd. Až se jdou s nějakou ekodaní "vys...at", moje auto suverénně plní emise podle předpisu výrobce a basta. Nějaka další "ekodaň" na starší auta by byl nejodpornější projev státního terorismu namířená proti občanům - proti tomu by bylo třeba vyjít do ulic!!!! Ať radši stát zajistí skutečně funkční a nepodplatitelné měření emisí a STK a vše bude v pořádku! Mě žádný zkur...ný úředník nebude rozkazovat, v čem mám jezdit!!!!
Ještě by mohli slušným lidem zakázat legálně držet zbraně a znemožnit jim tak obranu před zločinci (to už prej taky nějaká švédská eurokomisařka navrhuje!!!)a diktatura státu by byla dokonána. Je mi na zvracení... 8-s 8-s 8-s
Ještě by mohli slušným lidem zakázat legálně držet zbraně a znemožnit jim tak obranu před zločinci (to už prej taky nějaká švédská eurokomisařka navrhuje!!!)a diktatura státu by byla dokonána. Je mi na zvracení... 8-s 8-s 8-s
Ono to opravdu vypadá, že Ministerstvo průmyslu a obchodu, které pro tento účel sestaví za peníze daňových poplatníků speciální komisi, pracuje právě na objednávku společnosti Škoda auto. Neměl by se tenhle návrh stát terčem zájmu pro antimonopolní úřad? Stačilo by se možná soustředit na nové Škodovky v rodinném kruhu zůčastněných zákonodárců >😁 . Vždyť je tak snadné naplnit skutek korupčního jednání 😉 .
SDA a škodovka, ti věří že si namastí kapsu a prodaj víc nových aut, když budou danově zatížená stará.
Takže kdvůli těmhle e😜ertů máme přesednout do třválců, oturbených vehiklů s ekonysmyslnými systémi a dalšími kurvítky.
Jak pravil klasik - tak to soudruzi ku*va ani omylem!!
Takže kdvůli těmhle e😜ertů máme přesednout do třválců, oturbených vehiklů s ekonysmyslnými systémi a dalšími kurvítky.
Jak pravil klasik - tak to soudruzi ku*va ani omylem!!
Průměrné stáří parku je 14 let? No a co, proč to ministerstvu průmyslu a obchodu vadí? Nemělo by se o to když už tak starat ministerstvo dopravy? A nemělo by se tohle ministerstvo starat víc třeba o průměrný věk povrchu našich okresek?
Jestli v tom spíš jedna automobilka nevidí obrovskou příležitost...
O tom, na jakou vrstvu obyvatel tohle optaření zejména dopadne radši nemluvit (a to nejsem žádný velký socialista).
Jestli v tom spíš jedna automobilka nevidí obrovskou příležitost...
O tom, na jakou vrstvu obyvatel tohle optaření zejména dopadne radši nemluvit (a to nejsem žádný velký socialista).
Co je do psí * tohle za logiku - kvůli nízké kupní síle trpíme vyšším věkovým průměrem než v západní Evropě, tak majitele sedřeme z kůže dalším výpalným? Co lidé, kteří se bez auta neobejdou a provoz staršího vozu je natolik zatíží, že naopak přijdou o možnost si výhledově nový vůz koupit?...Aneb "lůza" ať chodí pěšky, pokud na nové nemá, ovšem s hřejivým pocitem, že stát dbá na její bezpečnost a emise vražedného oxidu uhličitého...Jakoby pro tyto účely již nebylo zřízeno ekovýpalné...
Všude okolo se podobná problematika řeší tím, že stát PODPOŘÍ koupi nového vozu. Zato u nás, v Absurdistánu, stát občany ZATÍŽÍ dalšími daněmi a poplatky. 8-s
Všude okolo se podobná problematika řeší tím, že stát PODPOŘÍ koupi nového vozu. Zato u nás, v Absurdistánu, stát občany ZATÍŽÍ dalšími daněmi a poplatky. 8-s
Já si nepamatuju, že by bylo někde psáno, že má každý občan právo na vlastní auto, nebo že se musíme mít všichni stejně dobře, jak by mnozí nejen tady chtěli. Holt se vlastnictví auta stane o něco luxusnějším. Domek u lesa taky nemá každý.
Špatně položená otázka. Proč by NEMOHL mít každý občan, který potřebuje, vlastní auto (pokud je v přijatelném technickém stavu a vyhovuje mu)? Pro někoho se jedná o naprosto nepostradatelný dopravní prostředek, ne pouze nějaký "luxus".
Třeba pro rodiče (matku) s malými dětmi je auto docela důležité. Cestovat s kočárkem (+ dvěma dětmi) a vší výbavou autobusem, několikrát přesedat. Čekat na spoj v zimě, za deště... Nemoci udělat přestávku, když je dítěti špatně z cesty...
Další skupinou mohou být lidé, kteří pracují na směny. Spojení autobusem není třeba vůbec možné. No nic, dají výpověď a podpoří tak socialismus v Čechách...
Další skupinou mohou být lidé, kteří pracují na směny. Spojení autobusem není třeba vůbec možné. No nic, dají výpověď a podpoří tak socialismus v Čechách...
Přesně tak. Sám mám takových případů v rodině více. Třeba i v souvislosti se zdravotními problémy.
Problém je v tom, že úplně stejné argumenty používají ti, kteří podplácejí na emisích a STK..."Když nepodplatím technika, nedostanu známky a nebudu se mít čím dostat do práce, k doktorovi atd." ... a jsou tohle snad důvod aby tady po silnicích jezdily vraky, který by neprošly technickou ani po týdnu intenzivní práce v servisu?
Ale to sem taháš úplně jiný problém (podvody s STK).
Pokud auto už neprojde technickou, tak na silnici nemá co dělat.
Staré udržované auto v dobré kondici (tady velmi záleží i na technikovi v autoservise) a se spolehlivým řidičem může být méně nebezpečné než čtyřletý neudržovaný střep používaný do rozpadnutí s bláznem za volantem. Taky pohled, ne?
Pokud auto už neprojde technickou, tak na silnici nemá co dělat.
Staré udržované auto v dobré kondici (tady velmi záleží i na technikovi v autoservise) a se spolehlivým řidičem může být méně nebezpečné než čtyřletý neudržovaný střep používaný do rozpadnutí s bláznem za volantem. Taky pohled, ne?
Souvisí to s tím, protože přiznejme si narovinu, že ten podíl aut starších 14 let které nemají STK legální cestou je drtivý. Pokud by ze silnic zmizela, tak by odpadla jakákoliv legitimita pro silniční daň a já jsem rozhodně neřekl, že ji podporuji, právě naopak, protože by se mě také dotkla.
Jen jsem obecně konstatoval, že provozování auta sebou nese určité náklady, mimo jiné i na servis, který spousta majitelů starších aut vědomě zanedbává odvolávajíc se na to, že oni auto "nutně" potřebují, ale víc než na benzín nemají.
A rozhodně jsem se chtěl ohradit proti obecně pojímané myšlence, že auto je něco jako základní životní potřeba.
Jen jsem obecně konstatoval, že provozování auta sebou nese určité náklady, mimo jiné i na servis, který spousta majitelů starších aut vědomě zanedbává odvolávajíc se na to, že oni auto "nutně" potřebují, ale víc než na benzín nemají.
A rozhodně jsem se chtěl ohradit proti obecně pojímané myšlence, že auto je něco jako základní životní potřeba.
Jak moc je drtivý? Je to každý druhý, třetí? Víte alespoň nějaké číslo, nebo si to jenom "myslíte"?
Tak na kontrole STK by se zapracovat mohlo. Dost velkou roli (podle mě!) v tom hrají právě ti opraváři v autoservisech (nebo Pepa v garáži), kteří toto nelegální STK zprostředkovávají a majitele starších vozů straší, že jejich auto neprojde. Maj z toho (asi i) provizi, a zjištěné "závady" mohou potom odstranit (až na to budou mít čas...).
Problém vidím hlavně v tom, že se sem vozí přestárlá auta ze zahraničí, kolikrát v hrozném stavu, stočená a dost nebezpečná nejen samotným řidičům, ale i všem, který se s nimi na silnici potkají. To by být rozhodně nemělo. A problém je i v tom, jak lidi v Čechách kupují ojetiny. stále dost si jich ještě kupuje auto podle "oka" a podle ceny a auto si nezkontroluje - jak stav tak i najeté km, rok výroby...auto koupí a až zpětně zjistí, co si vlastně pořídili... tím se dostává na silnici pořád víc a víc starých aut, která nemusí, ale dost často jsou nebezpečná...samozřejmě řešit to formou, jaká je popsaná v článku je nesmysl...
Proč sem pleteš podplácení na technické? Nahoře přece píšu, že samozřejmostí je přijatelný technický stav (který neohrožuje okolí). Že vůz nesplňuje dnešní nároky na bezpečnost a komfort, už je pak čistě problém majitele.
Proč když budu chtít provozovat veterána ve špičkovém stavu musím platit státu za nějaké ekovýpalné?
Nemam snad jako občan právo přořídit si co chci? Proč bude zenvýhodněna jedna skupina vůči jiné?
Odpověz si na tyhle otázky.
Nemam snad jako občan právo přořídit si co chci? Proč bude zenvýhodněna jedna skupina vůči jiné?
Odpověz si na tyhle otázky.
Předpokládám, že když má někdo veterána na veteránských značkách, tak má zvláštní režim už dnes, třeba ve vztahu k pojištění.
Já neříkám, že si někdo nesmí něco koupit, může, ale musí na to mít. Pokud na to nemá, tak holt chodí pěšky nebo jezdí vlakem. Já si taky nemůžu dovolit barák s bazénem u lesa.
Já neříkám, že si někdo nesmí něco koupit, může, ale musí na to mít. Pokud na to nemá, tak holt chodí pěšky nebo jezdí vlakem. Já si taky nemůžu dovolit barák s bazénem u lesa.
A k čemu to nové zdanění bude dobré? Pro blaho lidí? Pro zelenější stromy. Ne! Pro více peněz určité skupině lidí (spříznění politici, lobisti a akcionáři automobilek). Nejde o ekologii, jde o pouze vyšší daně. Ale ty jim je rád zaplatíš, že?
Řekněme každých osm let nové auto? Ale vždyť já najezdím 6 tis. km za rok. Ale auto potřebuji. Mám totiž barák u lesa bez bazénu. Autobusové spojení do jiného okresu (kde máme rodinu) stojí za houby...
Auto chci měnit až já uznám za vhodné. Životní prostředí zatěžuji minimálně.
Řekněme každých osm let nové auto? Ale vždyť já najezdím 6 tis. km za rok. Ale auto potřebuji. Mám totiž barák u lesa bez bazénu. Autobusové spojení do jiného okresu (kde máme rodinu) stojí za houby...
Auto chci měnit až já uznám za vhodné. Životní prostředí zatěžuji minimálně.
Přesně tak, když si chci něco koupit, musím na to mít. A situace je taková, že spousta lidí si koupila starší vůz, protože na něj měla a teď chce stát měnit pravidla a nutit tyto lidi, aby se tohoto vozu zbavili, a to je špatně.
A jak tomuhle státu pomůže, když se řekněme dalších půl miliónu lidí bude muset obejít bez auta, protože na to výpalné nebudou mít? Oni snad jezdí v šunce za dvacet tisíc, přičemž by si mohli pořídit novou káru aspoň za 200? V nejméně 95% případů ne.
co je zase tohle za logiku prosimtě? copak nemůžu mít auto jen proto že ho chci?? kdyby měl každy jen to co potřebuje tak jsme ještě někde na stromech a papali bychom banány >😁 >😁
každý by měl mít to co chce a na co má, a když má na nové auto tak ať ho má, když má na nového rollse tak budiž mu přáno (pokud ty peníze neukradl, nezpronevěřil atd) a jestli někdo má jen na 15 let staré auto tak prosím, žádná státní moc by mu v tom neměla bránit...
každý by měl mít to co chce a na co má, a když má na nové auto tak ať ho má, když má na nového rollse tak budiž mu přáno (pokud ty peníze neukradl, nezpronevěřil atd) a jestli někdo má jen na 15 let staré auto tak prosím, žádná státní moc by mu v tom neměla bránit...
Jestli to správně chápu - po případném zavedení silniční daně, která bude silně znevýhodňovat stará vozidla, budu muset za svůj starší víkendový sporťák buď platit vysokou daň, (jejíž výše bude nejspíš nastavena tak, aby odradila řidiče od provozování tak starého auta), anebo budu muset ono auto (do kterého jsem vrazil a plánuju vrazit nemálo peněz) nechat bez náhrady ekologicky zlikvidovat, protože vyřadit auto z registru a ponechat si ho taky nejde....Trošičku bezvýchodné...
Bude zas jen víc podvodů s veteránkýma notama, který asi budou mít vjyimku a bude se na ně stavět leccos. Plus dlaší fígle, omlazení věku aut, auta jezdící na jiný papíry atd.
Podvody s palivy (někde se uštřit musí, že)
Podvody s palivy (někde se uštřit musí, že)
Existuje spousta lidí, co nasypali neuvěřitelné prachy do staršího auta, třeba různí tuningoví blázni, jsou lidi co investujou mraky peněz a času do veteránů,které z jakéhokoliv důvodu veteránské noty nedostanou (nehrotí původnost). A takový člověk buď bude muset platit daň nebo se toho auta zbavit, zkrátka nebude mít možnost jak si to auto,které třeba deset let tunil, nasypal do něho čtvrt mega a má k němu vztah jak ke svému děcku, nechat, klidně jenom na výstavku..
Zdravím celou autocz komunitu, i redaktory,
Již řádku let sleduji články a diskuse pod nimi. Ale až dnes mě to donutilo registrovat se pod tímto článkem, a trochu se představit. A nebojte není to seznamka. Jsem poměrně mladý (24let), řekl bych z normálních poměrů, vydělávám teda alespoň dle státu průměrnou mzdu 24tis(čistého?) - utopie. Auta, která jsem si za svůj život pořídil a ufinancoval byla následující: Peugeot 205 Indiana rv 1989, 1.4L 55kw, Renault Megane Coach 1996 1.6L 66Kw, a od roku 2010 mám Peugeot 407 sedan rv.2004, 1.8L 92Kw (nebojte, nejsem francouzofil-jen peněz nebylo a levnějších aut moc není.), Jelikož po škole žádné finanční injekce od rodičů nebyli ( a rozhodně si nestěžuji), tak všechna auta jsem zaplatil a provozoval sám, to první z brigád, druhé z prvních prací, a to stávající, jelikož stálo větší balík peněz muselo být financováno s nejmenovanou leasingovou spol.. Tedy, jsem mladý pracující člověk, který se staví na vlastní nohy (já vím, ti starší si klepou na čelo cože v tolika? to já už jsem.....hold jiná doba), Výdaje: (běžné výdaje na bydlení,stravu apod.), leasing, benzín, udržení francouzského auta v chodu, pojištění atd. A proč jsem přišel z autosalonu, kde jsem si chtěl nechat zjistit možnosti pořídit si úplně nové FRESH vozidlo, se svěšenou hlavou? Bohužel nemám velkou hotovost jako akontaci, a upisovat se na 4+ let opravdu nechci (v unosných splátkách to bylo cca na 6+let, navíc s velmi výhodným pojištěním, které si platit prostě také nechci).
Ale vraťme se k věci. Na nové bohužel auto není(zatím), a stát po mě bude chtít víc peněz vlastně za to, že bohužel nemám v tuto chvíli na koupi vozu. Prosím rád bych platil i za to, že nemám jablkový telefon, košile Tommyho H., a krokodýlí boty.
Jsem prostě normální, rozuměj běžný, řadový občan.
Již řádku let sleduji články a diskuse pod nimi. Ale až dnes mě to donutilo registrovat se pod tímto článkem, a trochu se představit. A nebojte není to seznamka. Jsem poměrně mladý (24let), řekl bych z normálních poměrů, vydělávám teda alespoň dle státu průměrnou mzdu 24tis(čistého?) - utopie. Auta, která jsem si za svůj život pořídil a ufinancoval byla následující: Peugeot 205 Indiana rv 1989, 1.4L 55kw, Renault Megane Coach 1996 1.6L 66Kw, a od roku 2010 mám Peugeot 407 sedan rv.2004, 1.8L 92Kw (nebojte, nejsem francouzofil-jen peněz nebylo a levnějších aut moc není.), Jelikož po škole žádné finanční injekce od rodičů nebyli ( a rozhodně si nestěžuji), tak všechna auta jsem zaplatil a provozoval sám, to první z brigád, druhé z prvních prací, a to stávající, jelikož stálo větší balík peněz muselo být financováno s nejmenovanou leasingovou spol.. Tedy, jsem mladý pracující člověk, který se staví na vlastní nohy (já vím, ti starší si klepou na čelo cože v tolika? to já už jsem.....hold jiná doba), Výdaje: (běžné výdaje na bydlení,stravu apod.), leasing, benzín, udržení francouzského auta v chodu, pojištění atd. A proč jsem přišel z autosalonu, kde jsem si chtěl nechat zjistit možnosti pořídit si úplně nové FRESH vozidlo, se svěšenou hlavou? Bohužel nemám velkou hotovost jako akontaci, a upisovat se na 4+ let opravdu nechci (v unosných splátkách to bylo cca na 6+let, navíc s velmi výhodným pojištěním, které si platit prostě také nechci).
Ale vraťme se k věci. Na nové bohužel auto není(zatím), a stát po mě bude chtít víc peněz vlastně za to, že bohužel nemám v tuto chvíli na koupi vozu. Prosím rád bych platil i za to, že nemám jablkový telefon, košile Tommyho H., a krokodýlí boty.
Jsem prostě normální, rozuměj běžný, řadový občan.
Ano, mělo by se s tím něco dělat. Ale jako obvykle místo jednoduchého a prostého řešení vymyslíme opět Potěmkino. A přitom by stačilo, aby stát zajistil fungování STK. Pak by se nestalo, že zde přihlásí kdokoliv doslova cokoliv a taháme sem šrot z celé Evropy, přihlašují se kradená auta, auta z nakradených náhradních dílů, fungují zde desítky firem nedělajících nic jiného než vyřezávání filtrů, stáčení tacho a dalších prasečinek. Fungující STK a polovina aut zmizí z našich silnic. Kde je problém? Asi moc jednoduché. Stačilo by brát současné chování STK jako hromadné ohrožení obyvatel (něco jako výrobu a distribuci metanolem pančovaného alkoholu), pozavírat pár lidí a je po problému. 😄
P.S. představa, že za to může proradná Škodovka je úsměvná. Automobilku, která prodává 1 mio. aut ročně, český trh nevytrhne. Spíš než svádění problému na Škodovku by si každý měl zkontrolovat, které bulíky volil.
P.S. představa, že za to může proradná Škodovka je úsměvná. Automobilku, která prodává 1 mio. aut ročně, český trh nevytrhne. Spíš než svádění problému na Škodovku by si každý měl zkontrolovat, které bulíky volil.
je to jak v pohádce. Za týden nám seberou sůl, pak nám začnou holit hlavy. No nevadí ti co nebudou mít na daň auta sešrotují. A co se stane státu ubude zlodějská spotřební daň a DPH z paliva. Miň starých aut na cestách, méně peněz ve státním rozpočtu . Myslím že ani VW přes Škodu na tom zase tolik nevydělá, ono těch co mají staré auto je víc než těch co bude mít na operační leasing .
Při koupi staršího auta se platí ekodaň prý aby ho mohli ekologicky zlikvidovat. Tak teda koupím si starší auto samozřejmě nejen proto že po něm cely život toužím, ale jednoduše proto že na nové nemám. Jezdím v něm pár roku a blíží se konec STK, bylo by potřeba do auta nasypat x tisíc a tak si řeknu že jelikož jsem byl s autem spokojeny koupím si obdobné a staré si nechám na díly. Ale jak na to? Oficiálně ho musím vyřadit z provozu ale na to je třeba potvrzení o ekologické likvidaci...jak jinak. Dříve to šlo s čestným prohlášením a bylo po problém dneska mě přímo na dopravním inspektorátu vybavili seznamem vrakovišť kde mi to za mírny poplatek 1000kč papírově zruší (dostanu razítko). Že by byli domluvení a dělili si prachy 50:50??, dobry obchod, pracovat nemusí a peníze se vždycky hodí. Nebo tam to auto teda odvezu, dostanu hov*o a vrakoviště ho rozebere a rozprodá s dobrým ziskem. Kam šly peníze na ekologickém výpalném u přepisu? Platy v naši republice stoji za hov*o to všichni víme, ale jak se dostat aspoň k nějakému příjmu?? Na úřadech práce Vám nenabídnou práci ale dají formulář kde nosíte potvrzení že jste se o práci někde ucházel. To je logika. A když už se nějaká ta práce najde ne vždy je v místě bydliště. Jak se tam dostat? Vlaky autobusy a 10x přestupovat? Nebylo by jednodušší starší auto? Pronájem aut od škodovky běžně funguje už roky..ale pro interní zaměstnance. Platí se jenom pronájem auta + pohonné hmoty...pojištěná jsou. Ale kde na něco takového vezmou třeba důchodci...někdo si možná myslí, že nepatří za volant...ale jsou to právě oni kteří se často potřebují dostat z úplných prde*i světa např. do nemocnice, a na to aby si pokaždé volali sanitku nemají nemocnice dost sanitek. Proč by i takoví měli být znevýhodnění? Je to tak, že všechno souvisí se vším a všechno souvisí s našima penězma. Ti papaláši co mají firemní nebo státní byty, vozí se státními auty a berou výplaty, že se o tom lidem nezdá si akorát pískají. Do práce chodí jak se jim chce, dělají tam kulové a uvažují jak s námi vydrbat a namastit si kapsy. Ekologie je největší lež podvod a díra na peníze. Je to výmluva jak z lidí vymlátit poslední korunu. Ekologická auta, bydlení, topení, potraviny - to je to správně pro život. Kupujte všechno BIO a EKO a budete žít do 120let a do důchodu nepůjdete, protože kdo by na nás a na příživníky dělal. A aby jste ten život měli zábavnější necháme v naší skvělé republice vydělávat cizince a zahraniční firmy (kteří budou dělat za pakatel a tak vy budete mit * a ne práci) nebudou muset platit daně (dáme jim prázdniny) a až to tu po prázdninách zabalí poděkujeme že nám to tu zdevastovali a že se budeme těšit na další spolupráci. Tady se mohou mít dobře jenom zloději, podvodníci, šmelináři a ti co jsou u koryt. SVĚT SE V * OBRACÍ.
Nedavno tu bol clanok o planoch Skody poskytnut operativny leasing aj sukromnym osobam. Dnes sa dozvieme😒br />
"Řešení je proto poskytnutí operativního leasingu také pro fyzické osoby - zákazníci by si od automobilky vůz pouze pronajali."
Teraz sa dozvedame, ze tento plan ma podporu z najvyssich miest. Nechyba ani citat Skody😒br />
"Cena měsíčního pronájmu by se podle mladoboleslavské Škody mohla pohybovat okolo 5000 korun. Po určité době by bylo možné vůz vrátit, vybrat si jiný nebo jej za výhodných podmínek odkoupit."
Napad OL vitam.
Akurat mi vadi neustale pretlacanie Skodovky na strankach auto.cz.
"Řešení je proto poskytnutí operativního leasingu také pro fyzické osoby - zákazníci by si od automobilky vůz pouze pronajali."
Teraz sa dozvedame, ze tento plan ma podporu z najvyssich miest. Nechyba ani citat Skody😒br />
"Cena měsíčního pronájmu by se podle mladoboleslavské Škody mohla pohybovat okolo 5000 korun. Po určité době by bylo možné vůz vrátit, vybrat si jiný nebo jej za výhodných podmínek odkoupit."
Napad OL vitam.
Akurat mi vadi neustale pretlacanie Skodovky na strankach auto.cz.
Tady PR Skodovky snad nikdy neni oznacovano jako PR 😄
Skodovka ted potrebuje svuj operak co nejvic zviditelnit, takze si dokazu predstavit,
ze s kazdou dalsi recenzi bude vedle ceny i cena mesicniho pronajmu (samozrejme nejaka cena od...) 😄
A ani bych se nedivil, ze recenze u konkurencnich aut mimo koncern bude koncit... ale skodovku si muzete pronajmout za 5 tisíc >😁
Nic proti tomu, chapu, ze ze Skody budou pekny penizky a dalsi benefityy, ale obcas prehnany podsouvani ma opacny efekt... i kdyz negativni reklama, taky reklama a Skoda recenze patri k nejctenejsim a diky vzbourenym emocim o dalsim vyzdvihovani Skodovky i s nejvice prispevky 😄
Skodovka ted potrebuje svuj operak co nejvic zviditelnit, takze si dokazu predstavit,
ze s kazdou dalsi recenzi bude vedle ceny i cena mesicniho pronajmu (samozrejme nejaka cena od...) 😄
A ani bych se nedivil, ze recenze u konkurencnich aut mimo koncern bude koncit... ale skodovku si muzete pronajmout za 5 tisíc >😁
Nic proti tomu, chapu, ze ze Skody budou pekny penizky a dalsi benefityy, ale obcas prehnany podsouvani ma opacny efekt... i kdyz negativni reklama, taky reklama a Skoda recenze patri k nejctenejsim a diky vzbourenym emocim o dalsim vyzdvihovani Skodovky i s nejvice prispevky 😄
Někde jsem četl že kompletní uhlíková stopa výroby nového auta je cca 17 tun CO2..Při ročním nájezdu 20 tkm vyprodukuje 10 let stará benzínová Octavia cca 4 tuny CO2 ročně a Octavia model 2014 cca 3 tuny ročně.. Z toho mi vychází, že když budu tu desetiletou oktávku provozovat dalších deset let, namísto toho abych koupil novou,tak ušetřím přírodě nějakých 8,5 tun CO2 a jeden vrak😄
jo jneže to nechce nikdo slyšet. Počítají jen CO2 ale další škodlivé a rakovinotvorné látky, které vzniknou výrobou nového vozu a likvidací starého nikoho nezajímá...Prostě komerční ekologie, jen to co se hodí >😁
Mohl bys prosím najít zdroj, kdes to četl? Tohle mě docela zajímá (a používal bych to jako argument...).
V tomto článku jsou uvedeny nějaké průměrné hodnoty uhlíkové stopy u výroby aut: [odkaz] ..je to sice Guardian,ale snad si to nevycucali z prstu.-)
a tady je kalkulačka uhlíkové stopy způsobené provozem auta,je tam databáze modelů... [odkaz]
Samozřejmě tím prodlouženým provozem staršího auta se spotřebovávají náhradní díly které je třeba taky vyrobit,ale i kdyby to vycházelo šul-nul nebo byl delší provoz staršího auta mírně ekologicky horší, pořád je provoz osobních aut jenom část ekologické zátěže...
a tady je kalkulačka uhlíkové stopy způsobené provozem auta,je tam databáze modelů... [odkaz]
Samozřejmě tím prodlouženým provozem staršího auta se spotřebovávají náhradní díly které je třeba taky vyrobit,ale i kdyby to vycházelo šul-nul nebo byl delší provoz staršího auta mírně ekologicky horší, pořád je provoz osobních aut jenom část ekologické zátěže...
..jinými slovy, státem vlastněné České Dráhy provozujou přes čtyřicet let staré dieselové lokomotivy bez jakýchkoliv emisních úprav, protože prostě na modernizaci nebo na nákup nových nemají peníze,ale poplatník je mít musí...
tohle jsem taky někde četl...takže ten kdo si koupí auto po druhem nebo třetím majiteli by měl pomalu ale jistě dostat příspěvěk na provoz a samolepku ekolog roku 😄 ...a než nás budou chlívečkovat jako ty co je třeba pořádně zdanit...neříkam že po cestách mají jezdit vraky, když se někdo o to svoje starší auto stará a na nové nemá nebo ho nepotřebuje tak proč měl byt znevýhodněný...
jinak hurá nakupme si všichni škodovky a klepejme se noc co noc strachy jestli nám tu nejkradenější káru někdo nevzal. a to nemluvím o tom že díky vysokému procentu krádeží škodovek budou pojišťovny navyšovat pojistky na vybrané modely. a když vám auto ukradnou a policajt řekne že to je za poslední 2 týdny už 14ctá octavie ve městě to určitě nepotěší. 😒 a ještě dodal že tohle dobou je v polsku rozebraná na díly...a že se už určitě nenajde. Toto je ohromná motivace kupovat si nové a hlavně a to hlavně ekologické auto. :yes:
jinak hurá nakupme si všichni škodovky a klepejme se noc co noc strachy jestli nám tu nejkradenější káru někdo nevzal. a to nemluvím o tom že díky vysokému procentu krádeží škodovek budou pojišťovny navyšovat pojistky na vybrané modely. a když vám auto ukradnou a policajt řekne že to je za poslední 2 týdny už 14ctá octavie ve městě to určitě nepotěší. 😒 a ještě dodal že tohle dobou je v polsku rozebraná na díly...a že se už určitě nenajde. Toto je ohromná motivace kupovat si nové a hlavně a to hlavně ekologické auto. :yes:
...u nás šrotovné zavedeno nebylo (jak může na zpravodajském webu vůbec novinář pustit takový nesmysl???). Ne v tom smyslu, jak je pojem všeobecně interpretován - původní návrh, že by STÁT "dotoval" nákup nových aut, nikdy do praxe neprošel. Byly tu pouze marketingové akce některých automobilek - v podstatě ale šlo o protiúčet a byla to ryze komerční aktivita. Psát o tom v souvislosti s možnou změnou legislativy je tudíž absurdní (jakkoliv za ní opět stojí komerční zájmy tuzemské automobilky). Pane redaktore, styďte se. :no:
Ak dobre chápem článok s cestnou daňou pre fyzické osoby - výška ktorej by sa odvíjala od emisií a veku vozidla - nemá automobilka ŠKODA spoločné vôbec nič, nijaký návrh na zmenu legislatívy od nej nevyšiel, je to vec Ministerstva priemyslu a obchodu. Škodovka je len v článku spomenutá v súvislosti s možnosťou poskytnutia operatívneho lízingu pre fyzické osoby a to s cestnou daňou nesúvisí.
Celý ten cirkus nemá nič spoločné s ekológiou ani štátu neide o omladzovanie vozového parku ako takého, je to len zneužitie pojmuna vyťahovanie peňazí z vrecák občanov. Kto sa trochu viac zamyslí, zfleku príde na to že prevádzkovanie 12 ročného auta ďalších 5 rokov zaťaží životné prostredie menej ako výroba nového auta. Omladenie vozového parku? Čo to je za vtákovinu? Domov mi tiež nechodí komisia aby som si natrel obývačku lebo som je nemaloval už tri roky, ani ma nenúti vymeniť si matrac lebo je starší, nie? Je to predsa moja vec, či som so stavom náteru a matraca spokojný, nie? Vraj demokracia.
Celý ten cirkus nemá nič spoločné s ekológiou ani štátu neide o omladzovanie vozového parku ako takého, je to len zneužitie pojmuna vyťahovanie peňazí z vrecák občanov. Kto sa trochu viac zamyslí, zfleku príde na to že prevádzkovanie 12 ročného auta ďalších 5 rokov zaťaží životné prostredie menej ako výroba nového auta. Omladenie vozového parku? Čo to je za vtákovinu? Domov mi tiež nechodí komisia aby som si natrel obývačku lebo som je nemaloval už tri roky, ani ma nenúti vymeniť si matrac lebo je starší, nie? Je to predsa moja vec, či som so stavom náteru a matraca spokojný, nie? Vraj demokracia.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nebylo. Nepřispíval STÁT, ale automobilky. To není totéž, není to šrotovné. Marketingové akce soukromých firem nemůžeš zaměňovat s legislativním opatřením. Kór když se v tomto článku opět píše o legislativě. Kdyby si pan redaktor, nebo aspoň jemu nadřízený editor, přečetl byť obyčejnou wikipedii, tak to nemůže být publikováno takto. [odkaz]
Tak už je jasné, odkud vítr vane, operativní leasing pro fyzické osoby je předem přpravená past na lidi...
Toto může vymyslet buď nastrčená figurka nebo naprostý vypatlanec. Neznám nikoho, kdo by dobrovolně jezdil starým křápem.
Stačí nechat lidem peníze a dát adekvátní mzdy a platy. Oni pak ty peníze sami a rádi utratí. Jenže tohle vlastně nikdo nechce, takže dále budeme střední vrstvu zadupávat do bahna společenské lůzy a ničit naši společnost.
Doufám, že tohle se těm šmejdům nepovede :-!
Toto může vymyslet buď nastrčená figurka nebo naprostý vypatlanec. Neznám nikoho, kdo by dobrovolně jezdil starým křápem.
Stačí nechat lidem peníze a dát adekvátní mzdy a platy. Oni pak ty peníze sami a rádi utratí. Jenže tohle vlastně nikdo nechce, takže dále budeme střední vrstvu zadupávat do bahna společenské lůzy a ničit naši společnost.
Doufám, že tohle se těm šmejdům nepovede :-!
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
teraz to vidíš inak, chodíš do práce, fyzicky si zdravý. Ale neviem o koľko rokov budeš dúchodce s malým dôchodkom, zdravím v čudu a budeš chodiť 2x týždenne do väčšieho mesta k lekárovi. Myslíš, že budeš meniť auto každých 5 rokov ? Veľa dôchodcov potrebuje auto len na tieto jazdy, takže meniť auto každých 20.000 km je pre nich luxus. Jedine že by im to Dluhoš s ministrom prúmyslu a obchodu Janom Mládkom preplatil. Ten Mládek je zábavnejší ako Ivan Mládek, včera som ho videl, keď odpovedal redaktorovi na otázku, prečo pred 9timi rokmi podporoval zvýšenie paušálov ako správnu vec ( a bol spravodajcom pri predkladaní návrhu zákona ), a teraz je proti aktuálnej výške paušálov a je to podľa neho zlá vec. Mal by za tie svoje komické vystúpenia brať nejaký príplatok.
problém je podle mě to, že se do čech ty starý auta pořád dováží. A proč tomu tak je? protože tady jsou kupci. Nevím, co může být za kauf koupit si 12 - 14 letý ojetý auto z dovozu. v zahraničí místo toho, aby to poslali na vrakoviště, to prodají do čech a tím se stále navyšuje podíl starých aut. a chápu, že někdo je vlastníkem auta třeba po celou dobu jeho fungování a dobře se o něj stará, či je druhým majitelem a takové případy by se rozhodně neměli řešit. Ale pokuď mělo auto už 6 majitelů, různý menší či větší bouračky a věk nad 10 let, pravděpodobně to bude regulérní vrak.
určitě se na tom podílí i stočený tachometry. každý chce auto s co nejmenším nájezdem, a radši koupí o rok o dva starší auto s menším nájezdem než novější auto s větším nájezdem. Ale dost lidí se ještě pořád nenaučilo ověřovat najetý km a pak si kolikrát koupí starší auto´kvůli menšímu nájezdu, který je ale stočený...
Jestli toto projde, je to na generální stávku. Již dnes se některým lidem "vyplatí pracovat" jen s odřenýma ušima. Jinak řečeno - za dopravu někde z Horní Dolní zaplatí velkou část toho, co vydělají. Vlaky a autobusy už skoro nejezdí, tudy cesta nevede. Na nové auto nemají šanci vydělat, půjčku by neměli z čeho splácet. Dalším paradoxem je, že i starý benzínový křáp s euro1 neprodukuje tak nebezpečné splodiny jako úplně nový diesel. Ani DPF nezachytí ty nejmenší a nejvíc nebezpečné pevné čístice řazené do skupiny kde je třeba azbest. Prokazatelně způsobují rakovinu. CO2 se pořád řeší, přitom není vůbec nebezpečný. Když ho bude víc, rostliny jej začnou více spotřebovávat a hladina se srovná sama.
Už ekovýpalným stát defakto okradl majitele všech starých aut o 3-10 tisíc. O cenu ekovýpalného museli tito majitelé snížit cenu při prodeji. Teď budou chudí majitelé starých aut okradeni znovu. Buď budou tvrdě sankcionováni za provoz takového auta, nebo jej budou moci prodat s velmi vysokou ztrátou - když zákon projde, starší auta opět skokově ztratí hodnotu.
Konečně snad ale běžní lidé pochopí, že nesmí volit boháče, pro které jsou jen plevel a obtížný hmyz. Protože bohatí budou vždy přijímat zákony, které vyhovují pouze jim. Zákony, které jim umožní další bohatnutí a sedření na kost těch méně úspěšných. Zákony, které budou stále prohlubovat sociální nerovnost. Časem to možná dojde až do stavu, kdy chudí už budou tak chudí, že nebudou mít co ztratit...
Už ekovýpalným stát defakto okradl majitele všech starých aut o 3-10 tisíc. O cenu ekovýpalného museli tito majitelé snížit cenu při prodeji. Teď budou chudí majitelé starých aut okradeni znovu. Buď budou tvrdě sankcionováni za provoz takového auta, nebo jej budou moci prodat s velmi vysokou ztrátou - když zákon projde, starší auta opět skokově ztratí hodnotu.
Konečně snad ale běžní lidé pochopí, že nesmí volit boháče, pro které jsou jen plevel a obtížný hmyz. Protože bohatí budou vždy přijímat zákony, které vyhovují pouze jim. Zákony, které jim umožní další bohatnutí a sedření na kost těch méně úspěšných. Zákony, které budou stále prohlubovat sociální nerovnost. Časem to možná dojde až do stavu, kdy chudí už budou tak chudí, že nebudou mít co ztratit...
Staci si dat dve a dve dohromady - tedy tuto nformaci a nedavne oznameni o nabizeni operativniho leasingu pro fyzicke osoby, a i prumerne inteligentnimu jedinci musi byt jasne, odkud tento, ponekud pachnouci, vetricek vane. Lobbying z Mlade Boleslavi funguje naplno, "domaci" automobilku je prece potreba podporit za kazdou cenu. Uz zase se mi chce zvracet.
Tak to máte také isté, chcú len navýšiť dane, prihrať niekomu kšeft a aby to nevyzeralo zle, tak sa skrývajú za eko. Si chudobný, nemáš na nové auto, nemáš na jedlo, na školu, nevieš nám platiť viac do štátnej kasy? Tak budeš platiť vyššie dane príkazom, my ich z teba vyžmýkame aj keby si mal skapať.
Vlastním starou Škodu 105L a mám v plánu ji mít ještě alespoň 3 roky. Nemám důvod kupovat jiné auto. Nelibí se mi, že by se měla platit silniční daň. Stát už neví jak podpořit náš materialistický a konzumní svět. Místo se zaměřit na problémy v lidské společnosti, tak se řeší blbost ohledně stáří aut v čr. Nelíbí se mi rovněž jak zde chtějí podpořit domácí automobilku. Její auta jsou předražené, a na našem trhu jsou nejdražší v Evropě. Radši bys si koupil Kiu, Peugeota nebo Citroena, než předraženou škodovku. Je hnus jak chtějí z lidí tahat peníze za každou cenu. Zkrátka lidé na nové auta nemají, a když už si nové pořídí, chtějí ho mít alespoň 8 let.
Jenže problém je obecně náš daňový systém.
Máte li superhrubou mzdu 50tisíc (a to většina z nás nemá)
13tis odvede daň zaměstnavatel (zbývá 37tis)
10tis odvedete vy na zdravotním a sociálním (zbývá 27tis)
95% produktů pak následně kupujete s 21% DPH (zbývá vám 22,5tis)
Řada produktů má navíc další skryté daně jako recyklační poplatky, autorské poplatky atd - zbývá tedy něco kolem 22 tis CZK reálné "kupní síly".
Nezapomeňme na zvýšenou spotřební daň u řady výrobků - která je u PHM na úrovni asi 30% (s DPH dohromady přes 50😖, reálná kupní síla padá kam? K 20tis CZK.
V zásadě pak z hezkých 50tis peněz, co si pro vás odloží na hromádku zaměstnavatel, je vaše reálná výplata sražená na 40% této částky, 60% zmizí v daňových útrobách státu. Stále to však nestačí na pokrytí státních výdajů. Takže pak následně platíte poplatky u lékaře, daň z vaší vlastní nemovitosti a mohli bychom pokračovat....
Čím jsou vyšší a neúnosnější daně, tím více lidé hledají způsob, jak jejich placení obejít a zapojují se do šedé ekonomiky. Stát proto navyšuje počty úředníků a kontrolních orgánů, aby lépe zvýšené úniky daní kontroloval. Zvýšené počty úředníků placených z daní ovšem musí opět zaplatit z těch vybraných daní, je tedy nezbytné zvýšit stávající daně, nebo vymyslet další skryté daně.
A k tématu?
Tohle je prostě jen další skrytá daň, co se do systému nabalí, aby se do pravidelně rozkrádaného státního molocha nalily další peníze.