Novinky
si pamatam na zuvacky pedro a rekord.... ako deti sme ich kupovali za par halierov.... a v tych zuvackach rekord bol vzdy zabaleny k zuvacke nejaky obrazok s nejakym rekordom... napriklad tam bol obrazok slona kde bolo popisane ze slon ze je najtazsi suchozemnsky cicavec a pamatam si na to velmi dobre ze vtedy som mal v jednej zuvke aj obrazok s takymto nejakym autom ( alebo skor lietadlom ) ktore sa volalo nejako thrust alebo trusth alebo tak nejako.. a tam bolo pri obrazku napisane ze slo o najrychlejsie auto ktore slo uz vtedy vyse 1000km za hodinu.... su to blbosti viem ale clovek si niekedy prave taketo blbosti z detstva pamata lepsie ako to co jedol vcera na veceru...... a tak som si na to spomenul ked som videl tento clanok 😉 .. este jedna podstatna vec .... jo tie zuvacky rekord boli myslim biele... a pedro zuvky boli tusim ruzove a moc sladke >😁 ... boze kdeze su zlate casy lega, zuviek rekord, stavebnic merkur, igracekov, bicyklov bmx ...... pekne spomienky mam na to dnes :yes:
To byl zřejmě Thrust2, který držel rekord od roku 1983 za 1019 km/h. Překonal ho ThrustSSC v roce 1997 nadzvukovými 1228 km/h, a drží rekord dodnes. Za těmito dvěma vozy i za projektem Bloodhound SSC stojí více méně stejný tým, vedený (Thrust2 i pilotovaný) Richardem Noblem. Jinými slovy, pozemní rychlostní rekord už 32 let drží Velká Británie.
.. a vůbec, kde je vyjádření Brusele 8-s
Ale projekt Bloodhound SSC není jen o rekordu. Ve skutečnosti je to primárně projekt prezentující STEM obory britským studentům od základních škol, a díky tomu má podporu státu. Všechny výkresy, všechna data (hlavně fanstastické CFD), veškerý výzkum je volně dostupný. Tým jezdí po školách, kde nejen prezentuje stavbu a fyziku auta, ale přináší a podporuje i aktivní zapojení dětí - staví se malá raketová autíčka (některá udělají 300 km/h), menší děti testují svoje výtvory v aerodynamickém tunelu. Takovou iniciativu může naše školství jenom tiše závidět. Máme stejně závažný nedostatek technicky vzdělaných lidí - mnoho schopných skončí na oborech, kde není využita jejich kapacita.