Profi
Solarisu jsem se nejdříve dost smál (už ta fabrika vše na koleně, polsko atd), časem mne ale dokázal přesvědčit, že kupodivu - ano. Motory MAN, promyšlená stavba, slušná jízda. A v Ostravě zatím drží a slušně slouží :yes: (i pan ředitel DPO si do toho dal své akcie)
SOR nemám rád [odkaz] a ještě lepší [odkaz] >😁 to je taková nepohodlná low patlanina, pořád mi to připomíná toto [odkaz] . Ještě ty kola pomalu z nákupního vozíku, rozvodovka hučí po 60tkm. Tlak na cenu to zabil. Subjektivně jsem se jako příležitostný pasažér cítil lépe i v Baz Etalon [odkaz] což je pixla :no😒br />
PS: celkem se mi líbí ta velká Korosa Ares, [odkaz] v tom se jede dobře 😄 Technicky zcela nesmrtelné jsou ty staré krabicoidní Many [odkaz] :-! nedávno je ve velkém vykoupil třeba Lvov (byť k.o. sezení). ... Ze zájezdových mám pak rád ty starší Setry 😉
SOR nemám rád [odkaz] a ještě lepší [odkaz] >😁 to je taková nepohodlná low patlanina, pořád mi to připomíná toto [odkaz] . Ještě ty kola pomalu z nákupního vozíku, rozvodovka hučí po 60tkm. Tlak na cenu to zabil. Subjektivně jsem se jako příležitostný pasažér cítil lépe i v Baz Etalon [odkaz] což je pixla :no😒br />
PS: celkem se mi líbí ta velká Korosa Ares, [odkaz] v tom se jede dobře 😄 Technicky zcela nesmrtelné jsou ty staré krabicoidní Many [odkaz] :-! nedávno je ve velkém vykoupil třeba Lvov (byť k.o. sezení). ... Ze zájezdových mám pak rád ty starší Setry 😉
Potvrzujete moje dojmy (tak to tedy nebudou jen průjmy 😉 ).
Hlavou mi vrtá hlavně Karosa (Iveco): jako by arogantně ignorovala existující nedostatky (např. manévrovací parametry) stejně jako současné trendy (nižší celková stavba busů kvůli aerodynamice a hmotnosti).
Zpět ale k SORu a Solarisu: SOR- snaha o nízkou cenu se určitě odrazí na celkové životnosti, kupci jdou do poměrně značného rizika. Navíc, charakter tohoto busu se opravdu příliš odráží i v jeho designu, i na první pohled tenhle výrobek vypadá "záměrně" jako low-cost. To je dost nešťastná politika... Naproti tomu Solaris opravdu vypadá velmi schopně, uvnitř i zvenku, a zákazníky přímo láká... I v západní Evropě.
Hlavou mi vrtá hlavně Karosa (Iveco): jako by arogantně ignorovala existující nedostatky (např. manévrovací parametry) stejně jako současné trendy (nižší celková stavba busů kvůli aerodynamice a hmotnosti).
Zpět ale k SORu a Solarisu: SOR- snaha o nízkou cenu se určitě odrazí na celkové životnosti, kupci jdou do poměrně značného rizika. Navíc, charakter tohoto busu se opravdu příliš odráží i v jeho designu, i na první pohled tenhle výrobek vypadá "záměrně" jako low-cost. To je dost nešťastná politika... Naproti tomu Solaris opravdu vypadá velmi schopně, uvnitř i zvenku, a zákazníky přímo láká... I v západní Evropě.
Zajímalo by mě cenové srovnání Solarisu/Soru/Iveca (Karosy)
Jinak s tou Karosou (Dnes už ivecem, i když pro mě to bude navždy Karosa) s tebou souhlasím. Navíc Citelis pořád vychází z Citybusu a ten z Renaultu R312 z konce 80. let. Navíc ten jejich současný design je docela šílený. Osobně mám rád z Karosy Crosswaye. V ČSAD Havířov jich jezdí poměrně dost a po dětských nemocích šlapou celkem spolehlivě.
Docela fešák je od Solarisu (kromě snad všech jejich vozidel) taky InterUrbino ( [odkaz] ). Možná škoda, že se v Česku moc neprosadil..
Jinak s tou Karosou (Dnes už ivecem, i když pro mě to bude navždy Karosa) s tebou souhlasím. Navíc Citelis pořád vychází z Citybusu a ten z Renaultu R312 z konce 80. let. Navíc ten jejich současný design je docela šílený. Osobně mám rád z Karosy Crosswaye. V ČSAD Havířov jich jezdí poměrně dost a po dětských nemocích šlapou celkem spolehlivě.
Docela fešák je od Solarisu (kromě snad všech jejich vozidel) taky InterUrbino ( [odkaz] ). Možná škoda, že se v Česku moc neprosadil..
Čo sa SORov týka, je to taký low cost, viac skladačka, ale postupne sa zlepšujú. Majú ale tuhšie pruženie, čo dosť cítiť na našich cestách. Po dodávke kĺbakov radu NB prišli problémy s praskaním rámu, čo ale výrobca odstránil. Neboli ani problémy s požiarmi no na cestách vydržia tak 8 rokov, potom sa už rozpadávajú. Sú ale prekvapivo lepšie ako Irisbus Citelis a tichšie ako zaniknutý Tedom Cronos. Pokiaľ nie je špeciálna požiadavka, výrobca tam montuje klimatizácie so slabým výkonom, ktoré sú určené pre minibusy.
Asi záleží na dopravním podniku jak si vůz nakonfiguruje a jak se o něj stará.
Je ale fajn, že tiež nezhrdzavejú, lebo rám je z nehrdzavejúcej ocele a panely z plastu.
V BA je najlepší Mercedes CapaCity, no je mi týchto busov vyslovene ľúto ako trpia na zničených cestách.
Jak už je napsáno výše, v Ostravě jsou klíčovým prvkem vozového parku DP a v souvislosti s článkem o trolejbusech pro Bratislavu musím připomenout, že je v Ostravě používáno i mnoho trolejbusů Solaris Trolino [odkaz] . Solarisy (vč. trolejbusů) používají i v Opavě a Olomouci a teď si je vybrala Arriva Morava, která určitě konzultovala zkušenosti v moravských městech a pokud vím, nějaké už teď provozuje.....