Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Arriva Morava modernizuje vozový park

Společnost Arriva Morava pořídila v rozmezí let 2012 až 2014 s přispěním evropské dotace ROP Střední Morava celkem 16 autobusů.
Zpět na článek
22. 5. 2014 23:56
Avatar - Bubáq
22. 5. 2014 08:03
Zkušenosti se SOR a Solaris
Mohl by prosím někdo z čtenářů sdělit zkušenosti z provozu se SORem a nebo se Solarisem?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - pumpkin
22. 5. 2014 11:32
Re: Zkušenosti se SOR a Solaris
Poľské Solarisy sú myslím z licencie Neoplanu a je to vyššia trieda oproti SORu (prepracovanejší interiér, antikorové tyče,...) a je v ňom aj viac miesta, teda širšie uličky, menej sedadiel na vyvýšenom schode. V Bratislave bohužiaľ Solaris nemá najlepšiu povesť, lebo dva tu zhoreli, jeden dokonca dva krát, z toho raz v záruke. Čo viem tak viacero Solarisov je odstavená pre rôzne poruchy.
Čo sa SORov týka, je to taký low cost, viac skladačka, ale postupne sa zlepšujú. Majú ale tuhšie pruženie, čo dosť cítiť na našich cestách. Po dodávke kĺbakov radu NB prišli problémy s praskaním rámu, čo ale výrobca odstránil. Neboli ani problémy s požiarmi no na cestách vydržia tak 8 rokov, potom sa už rozpadávajú. Sú ale prekvapivo lepšie ako Irisbus Citelis a tichšie ako zaniknutý Tedom Cronos. Pokiaľ nie je špeciálna požiadavka, výrobca tam montuje klimatizácie so slabým výkonom, ktoré sú určené pre minibusy.
Avatar - petrumr
22. 5. 2014 19:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 5. 2014 12:04
Re: Zkušenosti se SOR a Solaris
Solarisy jsou sice z licence Neoplanu, ale dnes je již několikátá generace už přímo v režii Solarisu.. Výskyt poruch, požárů na Slovensku je zvláštní.. Těžko říct, zda to je špatným servisem, údržbou nebo souhrou špatných kusů.. nikde jinde Solarisy nehoří. Co vím z Ostravy, kde místní DPO postavil na Solarisech vozový park, tak jsou nadmíru spokojení. Vozy mají minimální poruchy, jsou spolehlivé, interiery odolné, prostorné. Karoserie je z nerezu, vč. části podvozku.. Naopak nedobře jsou přijímány Citelisy. Velikostí interiéru, manevrovatelností, výbavou a cenou. Solarisy mi příjdou i použitými materiály celkově lepší.

Asi záleží na dopravním podniku jak si vůz nakonfiguruje a jak se o něj stará.
Avatar - pumpkin
22. 5. 2014 13:17
Re: Zkušenosti se SOR a Solaris
Solarisy horeli aj doma v Poľsku. Na internete nájdeš minimálne 4 prípady kedy sa vznietil motor. Ale všetky sú už staršieho dátumu, tak asi sa im to podarilo vychytať. Aj napriek pošramotenej povesti by som ich uprednostnil pred SORmi, lebo poskytujú vyšší komfort a vyzerajú byť aj odolnejšie. Na Slovensku to už vyzerá tak, že SOR má vďaka vplyvnej finančnej skupine J&T a tendrom nastaveným na najnižšiu cenu monopol na dodávku mestských busov a momentálne aj trolejbusov s výzbrojov Škoda Electric.
Je ale fajn, že tiež nezhrdzavejú, lebo rám je z nehrdzavejúcej ocele a panely z plastu.
V BA je najlepší Mercedes CapaCity, no je mi týchto busov vyslovene ľúto ako trpia na zničených cestách.
22. 5. 2014 19:51
Re: Zkušenosti se SOR a Solaris
No, 4 případy asi nedělají úplně pošramocenou pověst. Mě se osobně Solarisy líbí i jako cestujícímu (i když jen občasnému).
Jak už je napsáno výše, v Ostravě jsou klíčovým prvkem vozového parku DP a v souvislosti s článkem o trolejbusech pro Bratislavu musím připomenout, že je v Ostravě používáno i mnoho trolejbusů Solaris Trolino [odkaz] . Solarisy (vč. trolejbusů) používají i v Opavě a Olomouci a teď si je vybrala Arriva Morava, která určitě konzultovala zkušenosti v moravských městech a pokud vím, nějaké už teď provozuje.....
Avatar - vabis
22. 5. 2014 23:56
solaris vs sor
Solarisu jsem se nejdříve dost smál (už ta fabrika vše na koleně, polsko atd), časem mne ale dokázal přesvědčit, že kupodivu - ano. Motory MAN, promyšlená stavba, slušná jízda. A v Ostravě zatím drží a slušně slouží :yes: (i pan ředitel DPO si do toho dal své akcie)

SOR nemám rád [odkaz] a ještě lepší [odkaz] >:D to je taková nepohodlná low patlanina, pořád mi to připomíná toto [odkaz] . Ještě ty kola pomalu z nákupního vozíku, rozvodovka hučí po 60tkm. Tlak na cenu to zabil. Subjektivně jsem se jako příležitostný pasažér cítil lépe i v Baz Etalon [odkaz] což je pixla :no:

PS: celkem se mi líbí ta velká Korosa Ares, [odkaz] v tom se jede dobře :-) Technicky zcela nesmrtelné jsou ty staré krabicoidní Many [odkaz] :-! nedávno je ve velkém vykoupil třeba Lvov (byť k.o. sezení). ... Ze zájezdových mám pak rád ty starší Setry ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bubáq
23. 5. 2014 07:27
Díky všem za příspěvky
Potvrzujete moje dojmy (tak to tedy nebudou jen průjmy ;-) ).
Hlavou mi vrtá hlavně Karosa (Iveco): jako by arogantně ignorovala existující nedostatky (např. manévrovací parametry) stejně jako současné trendy (nižší celková stavba busů kvůli aerodynamice a hmotnosti).
Zpět ale k SORu a Solarisu: SOR- snaha o nízkou cenu se určitě odrazí na celkové životnosti, kupci jdou do poměrně značného rizika. Navíc, charakter tohoto busu se opravdu příliš odráží i v jeho designu, i na první pohled tenhle výrobek vypadá "záměrně" jako low-cost. To je dost nešťastná politika... Naproti tomu Solaris opravdu vypadá velmi schopně, uvnitř i zvenku, a zákazníky přímo láká... I v západní Evropě.
Rozbalit vlákno
1
23. 5. 2014 23:46
Re: Díky všem za příspěvky
Zajímalo by mě cenové srovnání Solarisu/Soru/Iveca (Karosy)

Jinak s tou Karosou (Dnes už ivecem, i když pro mě to bude navždy Karosa) s tebou souhlasím. Navíc Citelis pořád vychází z Citybusu a ten z Renaultu R312 z konce 80. let. Navíc ten jejich současný design je docela šílený. Osobně mám rád z Karosy Crosswaye. V ČSAD Havířov jich jezdí poměrně dost a po dětských nemocích šlapou celkem spolehlivě.

Docela fešák je od Solarisu (kromě snad všech jejich vozidel) taky InterUrbino ( [odkaz] ). Možná škoda, že se v Česku moc neprosadil..