Souhlas, nádherný interiér. Použité materiály jsou nadstandardní. Tady se nikdo neodváží prodat postříbřený plast jako kov. Dřevo má krásnou strukturu, sice asi nebude vyráběno z kořene stromu - jak to dělá Bentley - ale i tak je luxusně zpracované. Nemohli by někteří prémioví výrobci jít k Volvu na několika měsíční školení o tom, jak má vypadat interiér prémiového auta?
Nemohli a ani nemuseli.
V současných autech od Volva je postříbřený plast úplně stejný, jako jinde v prémii a dřevo je jen plastová nálepka na plastové kostře.
Je možné, že nové XC90 bude mít dřevo dřevěnější a kov kovovější, ale ne víc, než jiné prémiovky za podobnou cenu.
Jako jinde v prémii? Já mám v Audi A3 kovové všechno, co se kovové má zdát (strašná věta :-) ). Nene, jinak... Nic, co je v A3 stříbrné, není z plastu (lepší věta).
Ale je, je to tenká kovová fólie, nalepená na plastovém podkladu. Ale je kovová, OK. Jenže tvoje A3 je bezmála za mega, základní A3 má stejný stříbrně stříknutý plast, jako BMW, jako Ford, jako Opel, jako Tata Nano...
Zaplatíš - máš, nezaplatíš - nemáš.
Jednoduché.
Počkej, jsi si tím 100% jistý? Já jsem si nikde v konfigurátoru nepřiplácel třeba za středový panel [odkaz] z kovu a ne plastu? Je tam jediná položka, tuším za devatenáct stovek a to je hliníková dekorace na výdeších klimatizace.
Takze ta polozka v konfiguratoru u uplne zakladni A4: dekorace hlinik kartacovany matny za priplatek 0,- kc je jen plast?
Tak to ihned napisu na importera, potazmo na COI ;-)
Bylo to před FL, teď je v základu jakýsi platin micrometallic (ten jsem měl taky, nicméně to byl plast), ale bojím se odhadnout co to může být nyní. ;-)
Ne, to je právě potahovaný plast = hliníková fólie na plastovém podkladu. Klidně napiš na ČOI, vysmějou se ti do xichtu. Jde o dekor, nikde není psáno, že to je kus hliníku, ten dekor se jmenuje hliník - snad rozumíš...
Ale já jsem se přece nezmínil o výrobním postupu té položky. Webpaja naznačil, že i takový perfekcionalista, jakým je AUDI, používá plasty místo hliníku. A já jsem psal, že se tomu divím a že položka v konfigurátoru jasně ukazuje, že za NULU je možné vložit do "nákupního košíku" hliníkový dekor. Proto mi přišlo divné, že ani v S-Line není (v konfigurátoru v současnosti S-Line hliníkovou dekoraci má).
Takže ať je to plast potažený hliníkem, mně je to jedno, ale hliníková dekorace tam prostě je. Za nulu. A o tom byla řeč. Snad rozumíš...
Rozumím, já myslel, že myslíš, že ten hliníkový dekor je opravdový kus pečlivě obrobeného hliníku, což není. A samozřejmě potahovaný plast vypadá lépe, než nastříkaný plast.
Jednoduše je něco z kusu hliníku a něco je - jak píšu - hliníková fólie, nalepená na plastovém podkladu, jde o to, co a jak je jednodušší a levnější vyrobit. Nicméně už jsem viděl výkresu a samply třeba právě ovladačů ála MMI / iDrive, u kterých bys přísahal, že jsou z jednoho kusu mistrně obrobeného hliníku, a ejhle - čudlík je z plastu je "jen" potažený kvalitní fólií. Nemám A3, ani jiná prémiová auta prolezlá do detailu, ale odhadem tak 90% toho, co vidíš a čeho se dotýkáš, je potažený plast.
Samozřejmě, že ten stříknutý se s potaženým nemůže absolutně měřit, ale o tom není řeč, ne?
A ja myslim ze je o tom rec. Protoze to jasne dokazuje snahu vyrobce oblbnout zakaznika. Nikdo, ani vyrobce a ani prodejce se o tom nezminuje. Nikdo nerika: "na to pozor, to je cele jen plast a casem se vam to asi bude sloupavat".
Ale veskrze bych se velmi divil, kdyby zakladni interier u A3 nebyl z kovu ale nastrikaneho plastu. Mozne to je, ale jejich maximalni prepeclivost a premysleni nad kazdym detailem mi do Tve teze proste nejak nesedi.
Ja jsem se kuprikladu ptal na eloxovane exterierove listy. Ony totiz presahuji do dveri a je tam tak 1,5 cm dalsiho hliniku. Ten je ale vroubkovany, ma prekrasnou strukturu. Prodejce mi odpovedel, ze Audi mysli na posledni detail a ze ty listy nemuzou byt zakonceny "jen tak". Pokud by to mohl majitel nebo spolusedici v aute videt, musi to byt reseno zajimavym designem.
V takovych chvilich jen clovek zalapa po dechu. Kdyz to pak srovnam s necim jinym...
Maximální přepečlivost je u Audi závislá na ceně. Těžko obhajovat cenu A3 proti technicky stejnému Golfu, kdyby nezamakali na detailech. V hlubších vodách (A4, A6, A8, Sxx) pak makají všichni z D3 podobně, jen někdo nenabízí základy, oholené na kost.
Jestli se ti dekory ve tvém autě nelíbí, připlať si za jiné, o oblbování zákazníka nemůže být řeč. Klidně lapej po dechu po řečech prodejce a plať za lišty, já na ně kašlu a připlatím si raději za techniku, mám auto především na ježdění.
Snahu oblbnout zákazníka já osobně vidím právě v tom hliníkovém dekoru, který vyšupuje cenu kompaktu k miliónu, když pod sukní je "jen" mainstream.
Pro tebe je detailíkování tak důležité, že jsi za něj ochotný platit horentní sumy, OK, já to beru.
Tak ja to beru taky. Kazdy jsme jiny, kazdy mame sve chute a proto existuje premie, aby nam poskytla reseni. Ja beru Tvuj pohled, ze potrebujes platit horentni sumy za to, co je pod sukni. Coze mas za motorizaci ve Tve X1? Pro Tebe je dulezity vyvazeny podvozek, perfektni rizeni, schopne brzdy. Sice to vyuzijes v 1% situaci na vozovce, ale platis. Maji z Tebe radost a Ty mas taky radost. A to je dulezite. Tak at Ti to jezdi, hodne spokojenych kilometru.
Samozřejmě přijde doba, kdy nebudu muset volit mezi technikou a detailováním a pak i moje auto bude nakonfigurované jinak, pak ze mně budou mít ještě větší radost, to su klidný :-)
Tak já už takové auto naštěstí mám. Audi A3 má špičkovou techniku i interiér, je super bezpečné pasivně i aktivně. Rozhodně v S-Line přesahuje jeho technika mé řidičské schopnosti, což ale umí daleko více aut. V zatáčkách je to požitek, i když někdy se projeví její nedotáčivé sklony. Rozhodně je to bezpečnější, než tendence k přetočení, ale taky asi méně zábavné - to uznávám.
Psal jsi, že Tvé vysněné auto je X1 SDrive? Nebo jsem se spletl? Fakt je, že takové malé mrštné SUV v zadokolce by stálo za hřích. Nedíval jsem se ani do konfigurátoru, jestli se zadokolka dělá.
Takhle vyrábí i dřevěné dekory. Dýha na nosiči. Je logické, že kovové budou dělané naprosto stejně, jen to nebude dýha, ale plech. Otázka je, co použijí jako nosič. Ve střední třídě (i prémiové) očekávám spíš plast než, řekněme, hořčík. Kov by mě překvapil vzhledem k plastovým palubním deskám.
Ano, většinou je to plast, je nejjednodušší na výrobu i na montáž, nevrže, nerachotí, neuvolňuje se, není notné ho šroubovat, stačí nacvaknout atd... Má spoustu výhod.
Tak se dělá dekor dřevěný, karbonový, hliníkový, klavírní i porcelánový od lowendu po prémii, pouze u luxclasse a dál se už používá originální materiál, byť někdy jen v individual konfiguracích.
z toho hliníku a středovýho panelu tvořenýho obdelníkem rozhodně.... A hlavně systém ovládání ventilace, to bylo dílo, s tím panáčkem, to sem se zasmál :o))
Zlatej dotykáč v jagu, cvak na tlačítko climate, tři cvaky na co co chceš nastavit - hotovo...
I na ten i drive se dá zvyknout po čase, ale tohle bylo dílo :o))
...a bohuzel take korejcu. Tyhle "valcha" vydechy mi prijdou jako krok zpet, i kdyz chapu, ze ipad nemuze byt u kolen, kor kdyz se s nim ovlada cele auto a i tak to neni zrovna intuitivni.
Vaše starosti bych chtěl mít, řešit nějaký výdechy.
Bejt váma, řešil bch kožený volanty u bmw z doby tak před 5-10ti elty, který připomínaly všechno jiný než kůži, tvar krytů volantu na šáde, z kterýho je na zblití, plasty koncernu vw, který v místech, která nejsou přímo na očích povrchem připomínaj šmirgl, super pohodlné základní látkové sedačky, připomívající pohodlím ty v tramvaji a další věci.
Protože tohle je narozdíl od toho co jsem jemnoval absolutně nepodstatný detail, stejně jako jestli se světla ovládaj kolečkem na palubce nebo páčkou u blinkrů. Měl sem dvě auta s kolečkem a 4 s párkama a nedělá mi problém ani jedno, dokonce podle mě ty páčky sou lepší, je to hend po ruce, jdou s tím zapnout mlhovky a všechno.
Stejně dneska většina aut má denní svícení, nastartuješ a hned to svítí.
Jojo, na prvním místě je pohodlí. Pak aby ta palubka nějak tvarově vypadla a aby byla dobrá erngonomie. Zbytek už je zančně individuální, ale výdechy fakt neřeším. Hlavně aby to klimovalo a topilo jak má, nemlžily se skla.
Ale každej to má jinak, někdo asi radši výdechy a kolečko a k tomu dřevený sedačky a plasty tvrdý jak beton, který se honosí názvem měkčené. Hehe - to je tak měkčený jak inteiér americkýho auta z 90.let za 25 000 usd, tam možná ty plastou vržou, ale zas si o ně aspon neošmirgluješ kůži >:D
Jel sem tuhle passatem, no strkat ruce mimo vrchní část palubky není fakt dobrej nápad :o))
Ne? svez se bmw e60, pak jedničkovou oktávkou, jedničkovou, dvojkovou fabou, passaty, ošmatej si plastíčky a srovnej si sedačky. Jestli tohle sou měkčený plasty a pohodlný sedačky, budto máš hodně ujetej vkus a smysl pro posuzování nebo trochu posunoutou realitu a lzeš. Víc možností není, protože je to tragédie. >:D Ano jezdil sem v tom, abych nebyl obvinen že sem v tom nejel.
Právě jsi mi to sebral z pusy. Paluba jachty bylo první co mě napadlo při ohledu na tu kombinaci skvěle zpracovaného dřeva s kůží. To prostě nemá chybu :yes: Teď být jen trpělivý a počkat si na ext. Jestli to bude jen trochu tak povedené jako tento int., tak se máme na co těšit.
Mám trochu strach, že se mi nové xc90 zas tak líbit nebude, jelikož to odcházející je parádní a nedovedu si představit, že by mělo po těch letech vypadat jinak.
Interiér nevypadá špatně, i když nemám v oblibě vertikálně orientované výdechy klimatizace a jsem docela zvědav na kastli, na té již 11 let vyráběné totiž není moc co vylepšovat.
Střední část palubní desky je pro mě zklamání. Vertikálně umístění displej a ventilace není můj šálek kávy.
Jinak standardně není co vytýkat, necháme se ještě překvapit obalem.
Celek je dobrý, ale hlavně mě uchvátily některé detaily, třeba panel mezi sedačkami, který vypadá úžasně, nebo i klíček DO a i volant, to je prostě skandinávský ultradesign jak má být :yes:
Je to krásný, ale podle fotky samotného sedadla bude celkem úzké. Nebo je možné, že se tam díky široké možnosti nastavení sedadla vlezou i plnoštíhlý. A taky mě zarazilo na el. sedadle to kolečko na boku nejspíš na bederní opěrku (12 fotka), to tam snad nebude...
No...z těch větráků po stranách displeje jsem poněkud rozpačitý, přijdou mi takové asijsko-americké... Po tom, co Volvo předvádí v XC60 je to trochu moc "umírněné".
Přesně. První pohled mě zklamal - je to přesně tak jak jsem se bál, prostě tablet. Ale všechny ty detaily okolo a celková atmosféra a dojem z interiéru je skvělý. Skoro bych si tipnul, že za pár let to takhle bude mít většina aut (případně bude tablet trčet jako u Mercedesu).
...působení musím přiznat, že ač se mi ten tablet ještě pořád nepodařilo vstřebat, tak zbytek interiéru a detaily (klíček mimojiné) jsou absolutně skvostné. Nedá Mi To: Stojím před monitorem v pozoru a salutuji, Bravo Volvo! :yes:
keby nebol tablet v portrait,ale landscape,vyzera by to urcite lepsie.... ale ako som uz pisal, najradsej by som ho odtial vykopol,dal mensi a pod to jednu radu tlacitiek...
Pokud by na volantu neulpěl znak Volvo, tak bych naopak ihned tipoval na koncern Fiat. Volant jak z Fiatu Panda a MEGADISPLEJ jak z Themy či Chrysleru 200.... :no:
Kdyby to byl Fiat, tak OK, ale vzhledem k tomu, jak podařený je interiér V40, toto je debakl.
Kde se rozsvěcí světla?? Na páčce směrovek?? Proč opustili umístění jako má D3, VW, Opel atd. ? Volvo předstírá minimalismus, ale ve skutečnosti v interiéru z každého místa snižování nákladů doslova volá.
Volvo jde do kytek, šetří na zákaznících: dostupné max. čtyřválce, ošizené interiéry
Za stejné peníze kupci raději zvolí méně vybavený Mercedes než takový paskvil!
Když budu chtít např. u M-B ML důstojnou motorizaci, tak v nejbližší době bude k dispozici ML400 (V6 biturbo) a u turbodechtu je rozdíl tuplovaný (350CDi top ve V6 dieselu). Čtyřválce můžou mít třeba sound-symposer jako u Audi 2,0tdi >:D , ale výsledek bude vždy tragický >:D .
Naopak minimalismus ve stylu Audi A3 je fajn, vše potřebné je "na puntík", ale tady to bude přehrabování se v menu (při jízdě dost nebezpečné). Hlasové pokyny OK, ale co když telefonuju nebo se bavím s posádkou???
Svícení - jde o princip, když to má i Hundaj i40 :yes:
Opěradla - měříš 210 cm? Já 186 a nic mi nevadilo. Jestli základ nestačí, tak příplatkový sedačky to vyřeší, ne?
Mercedes má obecně krátký opěradla, věřím, že pokud jsi v nich seděl, víš to. Zvlášť při 186cm.
Operuješ-li ovládáním, pak nejbezpečnější byl Trabant s táhlama (topí/netopí). Taková autoklima je proti tomu šerednej vopruz.
Volvo na víceválce nemá...ví to a současně ví, že hybridizací R4 se dokáže výkonově přiblížit konkurenci. Nemyslím si, že se ještě někdy vrátí R5 nebo V6. Kdo bude chtít Volvo, musí to akceptovat.
Světla na páčce má třeba Range Rover, na volantu pak F458...připadá ti to jako lowcost brand?
U Range beru, že "se s tím narodil", Ferrari je sportovní, to nemá se zaměřením na pohodlí co dělat, ale tohle je krok zpět. Upřímně: z hlediska snadnosti pobytu v kabině bys bral V40/V60 nebo toto? Já jsem konzervativnější a z mého pohledu V40 je svou architekturou ideál.
Ovládání větrací jednotky používám často, takže chci mít i zpětnou vazbu v hmatu a to displej nezvládá.
Mám to na páčce ve svým autě taky, od doby převzetí zapnuto na "auto" a víc to neřeším. Podobně s klimou, jen v zimě nebo na odmlžení dávám "max" jinak teplota 23°.
Chlazení a topení sedaček ovládám přes display a to samosebou než si zvykneš, nějakou pozornost vyžaduje.
Dobře, že přiznáváš, že je dotytáč uživatelky míň přívětivý :yes:
V zimě dost často nejdřív směruju ofuk na sklo a na tělo, později to zapnu na nohy a jedno z předchozího vypnu. To za mě auto klima neudělá. Detaily dělají auto, ne jen pár designových linek.
V zimě to automaticky spustí čelní sklo a teprve pak do interiéru, proto občas dávám max dřív.
Jestli bude mít Volvo řešení virtuálních tlačítek na velký ploše pod jednotlivými segmenty, pak je půl zla pryč.
JJ to by trochu snížilo obtížnost ovládání, ale u mne by celková pachuť z podivínského interiéru nevymizela. Ta lepší auta už byla vyrobena, smiřme se s tím. :-(
Jistě, ale jak přemýšlím co dál, tak C63 kombi po FL mé potřeby splňuje na 120%, nic lepšího snad ani vyrobit nejde (můj subjektivní pohled), jen píšu, že časem koukat po nahrádě C63, tak si asi nic nevyberu a zůstanu u C63 na věčné časy. :-)
V8 s "americkým charakterem" (atmosféra, MPI), nenápadný (případná debodykitizace), HDM automat, "krátké" auto s dostatečným kufrem, RWD = to jsou všechno věci, kdy alespoň v 1 z nic bude náhradník horší
Navíc jsem přesvědčený, že jak okolo roku 2000 vyráběl M-B ne tak kvalitní vozy, tak se chytl za nos a minulé Cčko v souhrnu už je OK (CDI se kazila, ale to nebude můj případ :-) )
Trochu se v tom plácáš - nadáváš Volvu za čtyřhrnky a pak píšeš o důstojné motorizaci, tak o co ti vlastně jde? Čtyřválce budou za pár týdnů základ u všeho, včetně toho ML. A top motorizace je top motorizace, neznám plány Volva detailně, ale nějak se mi nechce věřit, že by u XC90 odpískali cokoliv s více než čtyřmi válci - kór na US trhu.
Ani bych neřekl, R3+R4 = základ R5+V6 = důstojný motor V8 (ML500, i AMG) = luxusní
Když auto rachtá, nemůže být o důstojnosti řeč. Kde vidíš problém? >:D
Ano, čtyřválce budou všude a tímto sestupem vytlačí mnoho V6 a V8, tak si kupme C63 AMGčka, RS4ky apod. a "vysoké" provozní náklady budou hodně brzy vyvažovány nárůstem hodnoty auta.
V USA si na 4 válce zvykají, i CX-9 bude max. 2,5T. Pokud Volvo nabídne hybrid, budou Amíci štěstím bez sebe. ;-)
Na proplouvání kolonama a jízdou okolo 70 km/h je to v pořádku a žádný rykot při cestě typicky na letiště neobtěžuje. Soukromá klientela by ale musela být na hlavu nepřiplatit za odpovídající motor na dálkový provoz. Přiznávám, M-B se povedlo vykrýt díru na trhu.
V červenci v roce 2014 jsme se jedno úterý vrátili s bráchou ze školy, táta nám přikázal, abychom se pořádně oblíkli, a všichni tři jsme pak vyrazili do prodejny aut. Tam nás táta postavil vedle nový ixcédevadesátky, otevřel jí dveře, vzal nás za ruce a řekl – hoši, tohle je Volvo, tohle je AUTO. Podívali jsme se s bráchou na sebe a tak nějak intuitivně chápali, že táta má pravdu. Jo jo, strávili jsme dětství v ixcédevadesátce.
No vidíš, dnes je červenec 2050, tátu jsme pochovali před deseti lety, a my s bráchou si dnes jdem pro novou generaci ixcéčka. Každej pro tu svojí. Blížím se k ní, prodavač otevírá dveře a já cejtím teplo v pravý dlani. Jako kdybych se zase držel za ruku se svým tátou. Pootočím hlavu a podívám se na bráchu, má vorosený voči. Vím, že ví...
...klid... jen jsi to nepochopil.... zkus to uchopit srdcem, ne očima.... čti to přes lupu života, nelemtej z monitoru..... GTIho text je krásný, ...a smrdí člověčinou.... ;-)
Já tak nějak věřím tomu, že ta palubka bude v reálu mnohem lepší. Fotky interiér obvykle zkreslují víc než exteriér a nenechají vyniknout jeho 3D rozložení.
Pokud to vidím dobře, tak je na palubní desce Bowers & Wilkins. Že by se rozkmotřili s firmou Dynaudio ? Nepochybuji o kvalitách B&W, ale Dynaudio hraje naprosto skvěle. Máte někdo více info ?
Mně to připadá, jakoby z toho automotive businessu vycouvalo samotné Dynaudio. Nejprve skončili s VW a teď (asi) i s Volvem...
Naproti tomu B&O, nebo B&W začínají dodávat do aut čím dál více...
nepochybujem o kvalitach tohto auta uz vopred :yes:
ten interier mi trosku pripomina ked prizmurim obe oci jeep [odkaz]
tie hodinky a la cayenne hore na palubovke su tiez peknym detailom, kazdopadne paci sa mi ten interier v duchu tradicie znacky myslim skvele inovativny a pritom je to stale volvo :yes:
Jakkoliv je současná XC-90 těžce nad věcí a odolává zubu času stejně srdnatě jako švédská žula, tak se chtě nechtě, pomalu začíná rozcházet se současným pojetím a náhledem na konstrukci a design vozů.
Znáte to - telefon bez 4,3" gorilla glass je zcela vyřazen z výběru, i kdyby byl stříbrem vykládaný... Stejně tak se pomalu ale jistě přeorientovává středový panel automobilů a víc jak 10 knoflíků začíná způsobovat u řidičů paniku. Takže tablet vestavěný do středového tunelu začíná stanovovat měřítka.
Volvo jde správným směrem, a design a materiály? Myslím, že ve Stuttgartu by měli mírně řečeno pouvažovat o něčem "svěžejším" a designově hodnotnějším :-!
Krásny interiér. Cítiť z neho severskú čistotu a pôsobí príjemne upokojujúco.
Konečne sa prístrojovky zjednodušujú a ubúda množstvo tlačidiel. Som zvedavý kedy sa aj Ford vydá touto cestou. Stredový panel á la 10-ročný kazeťák Sony začína byť dosť out...
Každý má svý. Neříkám, že se mi nelíbí uklizený interiéry, ale musíš si zvyknout a to zvykání bylo občas na přeskočení se. Pak sedneš do tradičnějšího interiéru a napadne tě, že jde vlastně jen o řezání nákladů.
Jasné, to je podobne ako s prechodom na smartfóny. Tie sú dosť na jedno kopyto, ale pri automobilkách je zaujímavé sledovať ako si to rieši každý po svojom.
Ale nakoniec aj tam bude štandard ovládať všetko cez mobil...
Já s dotykovým ovládáním problém mám a to zcela zásadní. Když jej ovádáš, tak odezva hmatu nula, takže odebírá 100% zrakové pozornosti. Při řízení? Cesta do truhly 8-s ;-\
Základní funkce by vždy měly být intuitivně poslepu ovládat. Tj. rádio, klima, tempomat :-!
Přesně - pokud chci přitopit, pošlu ruku naslepo před šaltrpáku a kolečkem, které tam nahmatám, otočím do prava.
Jednodušeji to nejde.
Displej je alibistická snaha ovládání slevnit, nic jiného.
Hele v bmw co mam sou tradiční kolečka.....nastaviíš si teplotu, špička.
Jenže když chceš změnit kudy to má foukat (sklo, nohy, tělo - musíš vlézt do idrive a tam než to naklikáš a změníš zda má foukat teplý a studený vzduch, to v životě za jízdy neuděláš, to bych měl 5x rychlejc dotykáčem)
Takže k čemu sou ti kolečka.
Na to "temperature 25" nepotřebuju kolečka, na to stačí hlasový příkaz skrz voice control, to uměl jaguar už v roce 2003 :-)
A i další značky mnohem dříve.....třeba renault
pri rychlosti 40km za hodinu prejdes za 2s vyse 22 metrov ( ani sa to nezda ze? ).... medzi tym ti moze vbehnut nejake zviera na cestu a ty nestihnes zareagovat kedze kdesi tukas a kukas na displej.... nie je to moc bezpecne ... mne minule vbehol na zatacke mimo obce tulavy pes do cesty.... len tak tak ze som ho nepresiel... a to som cumel na cestu... keby som v tom case cumel kdesi na displej tak je po nom... ono teraz je to pes... inokedy to moze byt clovek... a nasledky mozu byt fatalne kvoli prkotinkam ako su prave tie displeje ktore by mali pomoct a nie cloveku uskodit....
Říkám - nač je ti otočný kolečko, když to, zda to bude topit či foukat studený vzduch, v jaké intenzitě a jakým směrem ovládáš skrz Idrive a nežs e tím proklikáš, trvá to mě aspon 3x tak dlouho než trvalo naklikat to na dotykovce u Jaga.
Rádio a tempomat máš na volantu, tam problém není. Mám zvukovou odezvu při doteku, takže nějakej feedback tam je. Navíc poslední generace přichází s vibrací, a to už jde. Když nastavuješ klimu, taky koukneš na kolik. Spíš jde o to, jednotlivý virtuální tlačítka rozmístit tak, aby jsi se nemusel neustále vracet do menu.
Vibrace je o ničem. Řešením by moho být nasazení siri nebo hlasové ovládání. Jenže pokud mám hlasové ovládání, tak zas vlastně nepotřebuji ten dotykový display, že.
vím, že tohle údajně funguje skvěle, i ve Škodě. Ale já jsem se prostě zasekl v první dekádě a dotykové ovládání mi k srdci prostě vůbec nepřirostlo. Tedy při řízení.
presne tak... automaticky uz hmatom tlacidlo ovladas a vies pekne ovladat povedmze klimu .... uz ani nemusis uhnut pohladom.... a nopak displej mi pride ako nebezpecna vecicka ktora odputava vodicovu pozornost a zaroven je to pomale a neprakticke riesenie klikat kdesi na ikonky a vsade sa preklikavat ked si mozem pootocenim kolecka za sekundu nastavit co potrebujem a bez rizika a ovplyvnenia bezpecnosti jazdy
podla mna na to opat raz vyrobcovia pridu tak za dalsich 15 rokov.... ze to nie je najstastnejsie a najbezpecnejsie riesenie pchat vsetky funkcie v aute na displej.... vsadim sa ze tato neprakticka moda dlho nevydrzi ;-)
Mne dosť lezú na nervy vodiči, ktorí musia stále ťukať a niečo nastavovať na prístrojovke. Väčšinou sa snažím nastaviť si všetko podľa potreby ešte predtým než vyštartujem a keď už, tak stojac na červenej. Aj smartfón máš predsa nastavený podľa potrieb, tak aby si sa nemusel preklikávať cez 4 úrovne.
Ovládanie rádia pod volantom je už pomaly štandard, klímu nastavíš dvoma ťuknutiami a ak ťa ruší displej počas jazdy tak si ho jednoducho vypneš. Nevidím problém.
tie samrtfony a tie displeje v autach... to vsetko je jedno velke zlo... raz nas to privedie kdesi do zahuby... zbohom stare zlate casy krasnych jednoduchych aut... ;-\
Ale sám si zlo. >:D Už si ako Vesmírni ľudia. Nemusíš sa prispôsobovať trendom. Kúp si nejaké staré jednoduché auto a vytešuj sa z neho. :-) Strýko si kúpil vrakoidného Malucha a roky ho dával dokopy, lebo bol zástancom jednoduchých áut. No ale potom prišlo šrotovné a on neodolal. >:D
tlacidla maju aj svoje vyhody ;-) .. samozrejme ze nie som zastanca paluboviek s milion tlacidlami ako to neraz ukazal opel alebo ford ale tlacidlo je tlacidlo.... v tychto novych bomba mega tuti super autach ti nahodou odide displej alebo ti nejaky zaskodnik pri vlamani ho zamerne poskodi a ani si nepipnes ... si bezmocny a auto je fakticky pomaly nepouzitelne... zivotnost displeja je tiez istotne daleko nizsia ako klasickeho tlacidla ktore prezije aj nasich synov....mozeme polemizovat ale tlacidlo je tlacidlo a ja nie som zastanca ani fanda tohto noveho systemu "vsetko na displeji" .... priznam sa nepaci sa mi to a uz aj pr ipeugeote 308 som sa vyjadril ze by som bral zaklad bez dotykaca... je to bezpecnejsie a praktickejsie riesenie pre uzivatela ..... bez debaty lepsie riesenie... cim viac displejov a cim viac funkcii prebera v aute displej tym horsie jak pre vodica tak aj pre kvalitu auta... lenze v dnesnej dobe staci byt na oko pekny a hlavne cim viac neprakticky tym lepsie.... praktickost a funkcnost sa dnes uz nenosi to je predsa pre dedkov a nemehla.... taka je bohuzial doba... vsetko je naopak ...
na cestu do prace a na nakupy alebo na rozvoz deti do skolky a bezne jazdenie netreba nikomu ziadne pojazdne vedecke stredisko NASA s 10 displejami a 15 asistencnymi asistentami ... staci bezne poctive auto... mnoho ludi je uz proste zhyckanych ... a este si aj radi zaplatia pri kupe auta za veci ktore mozno len raz v zivote vyuziju alebo mozno vobec... logiku v tom nehladam.... chapem ze doba je zla
tak napriklad nas lancer nema ziadny velky displej ale auto je pritom uz vybavene slusne.... a ak chcem dam si prenosnu navigaciu na sklo a je to... pristrojovka je prehladna nizka.... siroka... s velkymi krasnymi koleckami klimy, krasnymi tubusmi budikov... ziadne rusive elementy....vsetko prehladne funkcne.....mozem kaslat na tie nove predisplejovane auta....to je hotova saskaren... taky P308 samozrejme by som bral s 1,2THP 80KW a v zaklade bez displeja ( vybava mi bohate bohate postacuje )... nie je o com... o displejovu saskaren nemam z funkcneho a uzivatelskeho hladiska zaujem ... samozrejme kazdy sme iny... su ludia ktori naopak... vyhladavaju komplikovane riesenia... poznam to
Iste, uhoľ pohľadu. Ja som sa až tento rok odhodlal ku kúpe nového mobilu, prvého smartfónu, hoci starý mobil fungoval super, ale tak človek si chce spraviť radosť. Tiež som dlhé roky odsudzoval dotykový displej a prišlo mi to zbytočne zložité, ale opak je pravdou a dnes by som už určite nemenil. Čiže podobne aj pri autách, verím, že by si si na to rýchlo zvykol a už ani nepípol.
Na dotykové obrazovky v autách podľa mňa nadávajú predovšetkým tí, ktorí ich nemajú alebo si ich raz skúsili a zdalo sa im to komplikované. Iste, nájdu sa aj zle riešené alebo s pomalou odozvou, ale vo všeobecnosti ich vnímam ako prínos. Ale ako sa už písalo vyššie, časom ich nahradia smartfóny.
..teď ještě zapracovat na tom, aby v interiéru všechno nevrzalo podobně, jako u nové s/v60, to by bylo opravdu trapné. Nové xc90 bych přál minimálně tak solidní zpracování, akustický komfort nebo odladění podvozku, jako je u nových audin.
Naprostý souhlas. Značka zakládající si na bezpečnosti vytvoří takové nebezpečné ovládání. Na středovém panelu je dálkový ovladač, ale to zase znamená se naučit určitý sled kliků, pokud se nechci/nemůžu dívat. :no: To může být pro řidiče krok do......futrálu.
tiez sa mi toto riesenie "vsetko" na displeji vobec nepozdava.... vlastne ani nerozumiem v com je akoze ta vyhoda tohto ovladania.... pretoze ja v tomto rieseni vidim asi 10 nevyhod ale vyhodu snad ani jednu.... a to nespominam este bezpecnost jazdy
podla mna je to cisto len taka moda a marketing... proste je to hovadina a to dnes na ludi zabera...
Na fotkách jsou 2 různá provedení té jediné řady tlačítek pod displayem. Jednou jsou varovné blikače úplně vlevo a trojúhelník je červený, podruhé úplně vpravo a je bílý.
Čo sa týka ergonómie ovládania prístrojov, tak v tom sú Nemci neprekonateľní. V mainstreame je absolútna hviezda VW. Ani veľa tlačítok, ani málo - presne akurát.
Posledné čo by som v aute chcel mať, by bol displej, na ktorom by som si musel navoliť každú prkotinu. Čudujem sa, že to niekoho vôbec môže napadnúť - ako napr. toto Volvo.
Pekné Volvá pre mňa skončili 850-kou. Odvtedy je dizajn Volva len vymetaním slepých uličiek.
Kdo by to byl čekal, že jakékoliv auto, natož hranatozně chladné Volvo jednou bude hýčkat posádku tak překrásným luxusem, který, až na výjimky, známe z obrázků luxusních jachet.
XC90 je v SUV jako 911ka mezi sporťáky.... legenda....
V tíchém úžasu si vychutnávám ten zvuk dopadajícího křišťálu na betonovou zem.... tu kapku rosy v pavučině..... Vivaldiho Bouři...... standing ovation.....
BraVOLVO.... je si dovol to vyslovit... a správně vyslovit.... VOLVO, volvo, Volvo......
PS: jedna kacířská: More Luxury than MB GL.... much much more.... :yes::yes::yes::yes:
Tak nám ukázali interiér novýho Volva. Všichni jsou paf z tabletu a diskuze o jeho nebezpečnosti jen pučí. Neříkám, že to je zrovna můj šálek kafe, ale zcela nezaujatě je potřeba přiznat, že spousta pisatelů dodnes nemá ani multifunkční volant a nutně musí sledovat přepínání svých oblíbených stanic. Stejně tak chca nechca musí kouknout na to, jak točí kolečkem teploty, větráku nebo nastavení proudu vzduchu. U auto klimy to pak může, ale i nemusí být snadnější
Tudíž bych podobnou diskuzi připouštěl až ve chvíli, kdy se ukáže, že ke každý funkci se bude muset sáhodlouze proklikávat neintuitivním menu, do tý doby je to pouze holá teorie bez jakýhokoliv opodstatnění.
Na co tu teoretizovat o něčem, co nikdo neviděl, natož vyzkoušel. Umím si představit tak rozmístěný menu, že v žádným případě nemusí být otravný nebo nebezpečný.
Kromě D3 se dá navíc očekávat, že cokoliv novýho z lepší společnosti bude mít podobný řešení. Jestli si němci zachovají iDrive apod je otázkou, ale je dost dobře možný, že i tak se dostane ovládání klimy na display.