Čína hodlá vyřadit letos z provozu pět milionů starších automobilů, aby se tak pokusila zlepšit kvalitu ovzduší. Jenom v Pekingu má ze silnic zmizet přes 300.000 vozů.
Cinania sra... na emisne normy tak ako u aut, ak aj v priemysle. Rozvoj mal vzdy prednost a tiez nizka cena ich vyrobkov, kedze sa o nic nemuslei starat. Teraz narazili na vlasnu blbost. Trochu im to aj prajem. Cely cas to ignorovali a vzdusne prudy to vsetko hnali na Himalaje a Nepal, bezne tam padal cierny sneh, ale hlavne ze Komunisticka strana sa mala dobre a rast bol takmer 20%-tny. Teraz srotuju stare auta, obmedzuju dopravu na parne a neparne znacky, losuju registracie, pred par rokmi prijali EU4, len aby uz nebolo prilis pozde. To je aj odkaz vestkym nasim kuchacom.
Ach jak jsi hloupoučký, Klaudie.
Sami Číňani mají studii, která popisuje 60% čínských provincií jako nevhodných pro EV. A fabriky OPRAVDU MAJÍ ve městech nebo hned za humny.
...treba podporovať elektromobily. Riešia presne toto - smog vo veľkých metropolách. A tam ho určite v najväčšej miere spôsobujú práve nekonečné prúdy hučiacich smradľavých príšer zvaných autá. Veľké fabriky sú na periférii, nie v centrách, nad ktorými sa smog drží najviac.
tak či tak problém vidím hlavne v tom, že na to opäť doplatia tí najslabší: chudobnejší... zrušia im auto na nové nebude... (neviem ako je tam výhodné MHD a nie vždy je MHD riešenie alebo možnosť)
Já měl tedy za to, že v Číně jsou víceméně jen mladá auta, když pominu staré partajní služebáky. Každopádně si nemyslím, že by to mělo nějak postihnout auta z dovozu, ty jsou na tom v jejich měřítkách určitě skvěle. Smrt raných čínských aut dnes nejspíš ještě neopláčeme. A na rozdíl od nás ten rozdíl poznají - tedy jestli nastane.