Záleží na tom, co považujeme za úchylku a co nikoliv. Co třeba takový výprask, který je vyplácen ženou? Co je na něm špatného? Kdo ho má rád, jistě si přijde na své :-)
Tak na rozdiel od spomínaného Nissanu nie je Citan žiadny zjav ale vcelku poctivé pracovné auto. Zaujímavé, že opačné garde neprekáža nikomu (VW Crafter nie je VW).
Konkrétne tento Citan je autom, ktoré ani MacGyver nezachráni. [odkaz]
Lenže možno to treba vidieť v širšom kontexte. Jednak, ako sa tu už spomínalo, je to pre Mercedes pomerne lacný spôsob ako si rozšíriť modelovú flotilu pre verných klientov, ale tiež to môže byť slubný začiatok dlhodobého partnerstva s Renaultom a Citan si získa priazeň až v ďalších generáciách...
Alebo to odpískajú hneď po prvej a Citan odíde do dejín podobne ako Nissan Kubistar.
Meli jsme to auto na srovnavacim produktovym skoleni vozu tohoto segmentu a je to strasny...... :-( Ma to sice oproti vetsine konkurence stahovaci okynka vzadu a to je fajn, ale pral bych to kazdymu obhajci MB videt a zazit. Vystrizliveni garantuju, zejmena ta palubka je opravdu posusnanicko. A ta cena.......
To je pravda,já mám 63kw,ten se statisticky nekazil a je to 2006ale znám i 78kw co mají přes 300tisíc,dnešní 66kw nebo 70kw a 81kw jsou lepší než co mám já,ale s méně kw vydrží déle,viz Thalie 55kw s 600tis km co jsem viděl.
pokud to auto stojí v základu 19.400 EUR, tak to je po přepočtu na CZK a zahrnutí DPH nějakých 630 tisíc....
Za sedmimístné Doblo jsem před rokem platil cca 460 a to mělo lepší motor a naprosto plnou výbavu.... Ale jako jo, kdo si chce připlatit za horší techniku a lepší znáček na kapotě, má možnost.... ;-)
Samozřejmě, je tu jistě možnost pro nějaké akce, ale 150 tisíc asi pánové u MB shazovat nebudou....
Jedinou výhodu, kterou Citan oproti sedmimístnému Doblu má, je to, že za třetí řadou má místo pro trošku zavazadel. To v Doblu není (7 míst se dělá jen pro krátkou verzi, ta dlouhá verze "Maxi" se dá koupit jen pětimístná....)
K tomu čo považuješ za fake sa asi nemá zmysel vyjadrovať, lebo očividne nerozumieš prečo automobilky využívajú rebranding, čo je teda blbosť nazývať fake.
Výsledky crash testu sú ale zaujímavé, lebo skoro rovnaké Kangoo získalo 4 hviezdy. Možno v tom čase boli menej prísne normy, alebo to berú tak, že tú štvrtú hviezdu má Citan na kapote :-)
No bohuzel to je fakt, ze kazda statistika se da spochybnit, to neznamena ze se o ne clovek nema zajimat, jen si je musi spravne vylozit a nebrat je jako mantru.
Kombinace nekolika statistik z ruznych zemi cloveku muze neco naznacit, jen cisla ADACu nikoliv.
1.5 litrovy diesel z Acka skonci o par mesiacov v Dacii.
Jedna vec je, ked rovnaky motor pouziva matersky koncern aj lowend, napr. VW a Skoda.
Ale aby bol v low-ende jednej znacky rovnaky motor ako v premii (to slovo tu pouzivam len ako nalepku, substanciu davno stratilo), tak je trosku privela.
Nemluv o frantíkovi. Ve Francii jsou dvě značky - Renault a PSA. A pokud bude ten frantík Renault, tak se Mercedes bát nemusí. A taky se evidentně nebojí. Smart Forfour jim taky bude dělat Renault a přijde i větší Smart na základě budoucího Clia/Capturu.
Problem neni v cislech ale v metodice, opravte me pokud se pletu, ale i auto s treba 20 poruchama a 3 mesici v servisu ktere je dano do poradku tesne pred navstevou ADAC bude v jejich statistikach vypadat jako bezproblemovy kus.... ?
Renault je co sa tyka kvality niekde inde ako bol v roku 2000, komponenty od Sagemu nahradila elektronika Bosch a od inych nemeckych vyrobcov, je tam viacero japonskych komponentov, ale je jasne ze zly image len tak za 5 rokov nenapravia, ten sa buduje tazko.
Mě tady nikdo neutřel. To, že jsem ukončil diskusi je dáno jen tím, že mě už to nebavilo. Pokud někoho nepřesvědčí jasná čísla, tak ho ani já nepřesvědčím a časem to vzdám. pokud pro tebe třeba DEKRA a ADAC nejsou statistiky s největší výpovědní hodnotou (statistiky na základě několika miliónů dat), tak se není o čem bavit.
Tady máš malou ochutnávku z nejnovějšího ADACU. pokud budeš chtít udělám ti tabulku dle Dekry. Ale čekej podobné výsledky.
nižší střední třída -r.v. 2011:
BMW 1er
Audi A3
Toyota Verso
Nissan Qashqai
Renault Mégane
Mercedes B-Klasse
Renault Scénic
VW Touran
VW Golf/Bora
Toyota Auris
Mercedes A-Klasse
Skoda Octavia
SEAT Altea
Mazda 5
Ford Focus
Opel Zafira
Opel Astra
Mazda 3
Ford C-MAX
Peugeot 308
Dacia Logan
Honda Civic
SEAT Leon/Toledo
Hyundai i30
KIA Ceed
nižší střední třída -r.v. 2010:
BMW 1er
Audi A3
Toyota Auris
Renault Mégane
Mercedes B-Klasse
Renault Scénic
Mercedes A-Klasse
Nissan Qashqai
Mazda 5
VW Touran
VW Golf/Bora
Ford C-MAX
Mazda 3
Ford Focus
Opel Astra
SEAT Altea
Dacia Logan
Skoda Octavia
SEAT Leon/Toledo
Opel Zafira
KIA Ceed
Hyundai i30
Honda Civic
Peugeot 308
nižší střední třída -r.v. 2009:
BMW 1er
VW Golf/Bora
Mercedes B-Klasse
Renault Mégane
Audi A3
Toyota Auris
Mercedes A-Klasse
VW Touran
Renault Scénic
Mazda 5
Skoda Octavia
Nissan Qashqai
SEAT Altea
Toyota Verso
Mazda 3
Dacia Logan
SEAT Leon/Toledo
Ford C-MAX
Ford Focus
Opel Zafira
Opel Astra
Hyundai i30
KIA Ceed
Honda Civic
Peugeot 308
Nejsem zastánce renaultu, ale myslím, že v servise tato minidodávka bude míň, než kterýkoliv jiný užitkový vůz přímo od mercedesu. A navíc to je podle mě první užitkáč, který neshnije před očima, jako ostatní mercedesy.
sa mi paci viac .... [odkaz] a mozno bude aj kvalitnejsi.... o citane som cital dost rozporuplne clanky ohladom kvality a bezpecnosti toho auta ;-\ [odkaz]
ide zrejme o taky skor lowendovy mercedes... v dnesnej dobe neobmedzenych moznosti uz staci dat hviezdu na kapotu hocijakemu autu a hned je mercedes hotovy, nova doba ;-)
osobne by som citana nekupoval... len kvoli hviezde na kapote nedava zmysel aby clovek platil viac ako u konkurencie za podobne auto kedze to nie je mercedes taky ako ma byt.... je to fake mercedesu .... fakticky predrazene kangoo s logom mercedes za ktory by sa nehanbila ani cina alebo india ..... fake s mizernou bezpecnostou a plastami v interieri mozno kdesi pod urovnou dacie.... taketo auto nema u mna charizmu a nema hodnotu....
fiat doblo maxi je pekny original a skor by som asi volil tu :yes: za mna oosobne radsej priemerny original ako originalny fake ;-)
uz sa tesim na nazory ako som zase mimo a nicomu sa nerozumiem a ze aky je to paradny mercedes len ja som mimo zase :yes: tak smelo ;-) ... chcem vediet vase nazory na auto v ktorom ste mnohi tiez ani nejazdili... som zvedavy na tie nazory ci mate odlisne od mojho
>:D
Hele, pogo, už tě tady několikrát utřeli jako sopel. Sám to moc dobře víš. Pak jsi akorát hrdinně utekl z diskuze. ;-)
Žebříčků je několik, čím větší mají relevanci, tím horší výsledky přisuzují francouzským a italským autům. Naopak, japonci tradičně vysoko. Jak se říká, na každém šprochu - pravdy trochu. Ty si tedy dál argumentuj Dekrou a zbylé statistiky ukazující opačné trendy, zlehčuj či přehlížej. ;-)
Když sem dám francouzské statistiky, kde je Renault nejlepší nebo druhý za Mazdou, tak tomu nikdo neuvěří (i když je PSA mezi těmi horšími) a německému ADACU a Dekře, kde jsou Renaulty taky mezi nejlepšími tady už taky nikdo nevěří. Je to marná snaha. Vždycky to skončí statistikou britské pojišťovny s 20 auty deset let starého modelu.
To jsou pogovy statistiky. Ty co ukazují přesný opak, a že jich sakra je, ty jsou podle poga, zfalšované, uplacené, nepravdivé a vůbec by se neměly brát v potaz. ;-)
Vi mi zde nekdo rict kolik z celkovych prodeju MB delaji dodavky? A ted nemyslim jen tuto konkretne, ale obecne vsechny ktere MB dela a pocita si je do prodeju?
Citan je snadnej cíl, "originál" Kangoo je pochopitelně sladěnější...jenže když to vezmu kolem a kolem, je to podobně prémiovej design jako třeba Sprinter 4x4. O vzhled ani nejde, jde o funkci a hvězdu na kapotě...a to je tak asi vše.
Rozumím. Jenže pro MB to má jenom krátkodobý benefit. Když bude chudák zákazník každou chvíli solit prachy v servise a jako odpověď od svého servisáka bude mít "no co by jsi chtěl, vždyť je to francouz" tak už si sakra rozmyslí, zda se k MB vrátí.
To jsou přešlapy, které se velmi špatně napravují 8-s
To je panečku prémiový design se vším všudy... taky vám zvýrazněné podběhy připomínají legendární Gullwing? A jak ta hrdá ostře řezaná příď krásně kontrastuje s ladnými křivkami zádě... :-!
Tu v rakusku Citanov beha vela a je to pekna dodavka a absolutne nikto neriesi ze to vychadza z rovnakej fabriky ako Kangoo. Lebo to ma hviezdu na kapote a kolegovia aj tak menia auta po 5 rokoch, lebo servis a praca je draha. Vlastne na zapade je kopa veci co nikoho nezaujimaju napr. ci je to 1.5dci alebo 2.2 je kazdemu fuk. Ludia vedia len kolko to ma koni a orientuju sa na podstatne veci. BTW a ako sa MB popasoval s antikoroznou ochranou ci uz sa ju od Renaultu naucili?
Naopak, Mercedes půjde nahoru. Namísto vlastních dvoulitrových dieslových nepodarů použivájí podařený diesel od Rencka. A Firma co má place CLS, GL, 20 sprinterů si může přikoupit nějakou tuto budku.
Chlapci, nesmíte se omezit na případ, že jeden Rencek je levnejší než jeden Citan.
Čumák vůbec nepasuje na zbytek toho francouze. Jak se vlastně MB popasoval s kvalitou? Vyplatí se to vůbec, takhle rebrandovat? Každý polotovar od Rendlíku zkontrolovat, vytáhnout zapomenuté bagety, dodělat sváry.
Dacia. Nemohu si pomoct, ale na první pohled jsem si říkal, že je to některý z modelů Dacie a redakce omylem zaměnila fotku. Ikdyž tomu tak ve skutečnosti není.