Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Citan XXL: Větší než třída C

Michal Fokt
Diskuze (69)
Mercedes-Benz představuje sedmimístnou dodávku Citan XXL s extra dlouhým rozvorem. Je delší, než kombi třídy C...

Stuttgartská automobilka obohacuje nabídku svých modelů o verzi Citan Extra-Long Wheelbase. Tohle nejdelší Kangoo na světě má délku 4705 mm a přestože se v jeho případě vše točí kolem rozvoru, jeho délku byste v tiskové zprávě hledali marně. Není to limuzína, tak to patrně není podstatné.

Důležitější je, že Citan, jenž by měl být tím pádem dokonce o pár milimetrů delší než kombi třídy C, má celkovou hmotnost 2,2 tuny, takže toho můžete do zavazadlového prostoru o objemu až 3500 litrů(!) naložit opravdu hodně.

Citan XLWB je sedmimístný, přičemž i v plném obsazení zbývá ještě za třetí řadou sedadel prostor o objemu 300-400 l a to v závislosti na poloze dvou samostatných sedadel, která lze podélně posouvat v rozsahu 130 mm. Ta lze sklopit nebo snadno vyjmout, čímž se rázem dostaneme k objemu 2200 litrů a v případě sklopení i druhé řady sedadel získáme zmíněných 3,5 kubíku volného prostoru.

Zavazadlový prostor chrání před zraky kolemjdoucích roletka a v kufru najdete oka k uchycení nákladu. Stuttgartský jezevčík se dodává ve verzích Citan 109 CDI/66 kW a Citan 111 CDI/81 kW, se základní cenou 19,400 Euro bez daně.

Michal Fokt
Diskuze (69)
29. 5. 2014 12:31
Re: BU BU BU!!!
Jak môže niekto až do takej miery zblbnúť.... 8-s
29. 5. 2014 07:28
Re: Otřesný design
Co máš na mysli, jsou zase statistiky TUV, nepletu-li se.
28. 5. 2014 23:58
Re: Auto, ktoré odíde v tichosti do dejín
Tak na rozdiel od spomínaného Nissanu nie je Citan žiadny zjav ale vcelku poctivé pracovné auto. Zaujímavé, že opačné garde neprekáža nikomu (VW Crafter nie je VW).
28. 5. 2014 23:55
Re: BU BU BU!!!
Odlišnosť a odpornosť sú dve rozdielne veci. Vzbudzuješ už takmer výhradne pocity blízke tomu druhému výrazu.
Avatar - pumpkin
28. 5. 2014 23:24
Auto, ktoré odíde v tichosti do dejín
Konkrétne tento Citan je autom, ktoré ani MacGyver nezachráni. [odkaz]
Lenže možno to treba vidieť v širšom kontexte. Jednak, ako sa tu už spomínalo, je to pre Mercedes pomerne lacný spôsob ako si rozšíriť modelovú flotilu pre verných klientov, ale tiež to môže byť slubný začiatok dlhodobého partnerstva s Renaultom a Citan si získa priazeň až v ďalších generáciách...
Alebo to odpískajú hneď po prvej a Citan odíde do dejín podobne ako Nissan Kubistar.