Přestože do světové premiéry třetí generace Škody Fabia na pařížském autosalonu zbývají ještě více než čtyři měsíce, zamaskované automobily se již prohánějí v běžném provozu.
Re: Vánoce jsou tady <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Design v zásadě dle očekávání, domazlenější Rapid Spaceback. Osobně v tom Jožkovy Vánoce v létě sice nevidím. Protože Ibiza nebo A1 mi přišly větší srdcovky. Co je však důležité, Fabia většinou suplovala fci rodinného vozu. A když vidím ty proporce, opravdu nemám obavy :yes:
Ta šířka je přímo královská, interiér bude celkově určitě velký. Možno se tedy na kombík vyloženě těšit :-! Za sebe se přimlouvám o chloupek invence. Když už nebylo dovoleno v designu, tak třeba na bezplatný výběr z pár volantů, barev plastů v interiéru, sedaček comfort vs sport vs kontrastní prošití atd
No, chvíli to sice trvalo, ale na druhou stranu toto jsou zatím nejlepší fotografie, které jsou k dispozici. Někdy je prostě lepší chvíli počkat a pak přijít se špičkovým materiálem! :-):yes:
Co se týče designu, myslím si, že zvenčí to bude líbivé auto. Hlavní problém předchůdkyně - nevhodný poměr výška/šířka - je u novinky odstraněn a i ostatní změny jsou jen k lepšímu. Mám na mysli zejména větší sklon zadního okna, efektně zalomené okno zadních bočních dveří, výraznou "Tornádo linku" na bocích a jakousi "ploutvičku" na zádi. Podobnou měl už Favorit i Felicie a slušelo mu to a jistě to bude výhodné i z aerodynamického hlediska. Co se týče dohadů o použité platformě, tipoval bych spíše tu z nejnovějšího Pola/Ibizy než na nejmodernější MQB - už je vzhledem k nemalé délce předního převisu. Tak teď ještě aby vypadal k světu interiér, tedy aby nebyl tak šíleně ošizený, jako u Rapidu... :-O
S těma fotkama máš naprostou pravdu, jsou fakt dobrý, to se panu fotografovi povedlo :yes::yes::yes:
I když: Nechci prudit, ale nejsou tyhle "Lovy beze zbraní" nebezpečný, potažmo nezákonný? Za jízdy, od volantu, s mobilem nebo foťákem v ruce? Apeluji tímto na všechny, co si budou v dalších měsících hrát na spy fotografa a posílat pánům redaktorům další a další fotky a videa, ať si při tom dají majzla na policejní Superby a taky na normální auta kolem.
Smerovky v spätných zrkadlách, lomené zadné okienko pred C stĺpikom (a la Octavia), podobne riešené lomy a okno bez kovových stĺpikov v zadných dverách. Širšia, dlhšia. Evolúcia.
Rozoznateľnosť medzi Fábiou Kombi a Rapid Spaceback bude len malá.
S trochou fantázie si to odmaskuješ aj v hlave. Predok v štýle Rapidu, dvihnutá línia okien na konci druhého páru dverí po vzore Octavie. Tiež presvitá kde v skutočnosti začína predný aj zadný nárazník. Zadné svetlá podobné Spacebacku. Dosť tomu pomôže zamaskovaná línia tiahnúca sa nad kľučkami. Na to sa teším. Jediné, čo môže dáko prekvapiť je ten zadný spojler, že či je len súčasťou maskovania alebo tam niečo také naozaj bude.
Ale pani, preco tie minusky? Ved to tvrdila, inymi slovami, sama Skoda!!!
"Naučíme vás poznat na první pohled rozdíl mezi novou Octavií a Rapidem:
- Pokud vidíte vozy vedle sebe, je Rapid o kousek kratší, užší a zaoblenější.
- Octavia má v zrcátku blikače, Rapid je má v blatnících.
- Vozy mají jinak posazené a tvarované zadní světlomety.
- Na rozdíl od Rapida má Octavia na zadním nárazníku „kočičí oči“.
- Při pohledu z boku je Octavia protáhlejší a má ostřejší rysy. Liší se zejména protažením zadního okýnka a jinými klikami.
- Rozdíl ve výrazu auta dokresluje odlišná maska chladiče a tvarování kapoty."
Kdo ví, jestli to celé není jen takový mediální humbuk, aby se všude psalo o Škodovce a o ničem jiném. Mě to přijde pořád málo, spíš jako kdyby to byla jen taková mula. Evoluce, Žádná revoluce. Ale tu snad nikdo nečekal, kromě Boleslavských teda. >:-[]
No pani ako tak na to pozeram bude to sirsie az moc ale celkom sa mi to paci bude to taky graficky upraveny spaceback,pohrali sa tam s hranami,ale vidno na tom ze mu bude skakat zadok...
Sorry, ale jak z fotky nebo videa poznáš že tomu autu bude skákat zadek? To mi teda vysvětli. Jasně, je to krátkej hatch, čili žádnej velkej komfort nečekej, ale zase na druhou stranu základ je asi jasnej, čili já teda žádnej velkej diskomfort nečekám. Ostatně ani u současný Fabie není.
Není diskomfort?Ano na absolutně hladkém a rovném povrchu může být i Fabie komfortní.Ale musíš uznat že absolutně rovná není žádná silnice,proto vždy Fábie podivně poskakuje.Určitě to není komfortní jízda.
Kouzlo efektu, efekt zázraku. Jedno z nejočekávanějších aut roku. Konvergenční design. I přes silně účinné maskovací silniční mimikry lze odtušit (konečně) mistrovské proporce a mistrovskou vyváženost karoserie jako celku. Velmi oceňuji pohledově návodnou potenci, až jakousi podprahovou smyslnost boků, potěší rovněž svébytný designový status, a to i při pohledu na modelové portfolio Škody, spacebackovský kanibalismus nehrozí ani při deseti dioptriích, bravo :yes:
No, dnes velmi nadšeně - BRAVO FABIA III. MAGICKÁ :yes::-!
GTI to zase vystihnul: dokonalý Kabrňácký design, elegance i praktičnost se snoubí v jedno umělecké dílo! Takové Rio např. vedle tohoto skvostu vypadá jako dětská hračka! A to nejlepší čeká pod kapotou: moderní výkonný tříválec 1.0 MPI se solidními 55kW a plnými 95Nm krouťáku. Do dvou let se objeví i jeho foukaná verze a to už bude slušný trhač! A je předpoklad že to vše (včetně rádia a škrabky) bude za lidových 250-300k (Monte Carlo do 350k). tomu říkám vánoce v parném létě!
Brawwwwwwwo škodováci, odvedli jste dobrou práci::
Tak to nás chráň automobilový Pán Bůh.
Nějak se mi nechce věřit, že tyto motory přežijí 150-200 tisíc kilometrů. Vzhledem k tomu co předvádí koncern za posledních zhruba 5 let, vidím jako jedinou rozumnou volbu cokoliv atmosférikého, od kohokoliv ze světa (to jen pro pořádek, abych nebyl označován jako zaujatý pro jakoukoli zančku).
Uvidíme. Načasování je ale fajn, mrkni, kolik (nejen v našich končinách) legendárních vozů Škoda představila v letech končících číslem 4 a 9. :-) To je (obchodní) magie.
.. jinak k článku. Jestli to má zapadnout do portfolia Škody, jako že určitě, tak to bude menší Rapid. Nic zvláštního, dle očekávaní trošku škarede, na stavbu určitě dostatečné. Favorit roku 2014.
Vyborny marketing, ktery funguje u kazdeho modelu. Par tydnu pred uvedenim noveho modelu se zacnou plnit autoweby fotografiema a o reklamu je postarano.
Fabia III nevypada zle, snad tam bude lepsi ve skutecnosti nez uzka a nevzhledna Fabia II.
rádoby nachytaný auta....jako vždy.....bude následovat speciální předpremiéra pro redaktory,kteří nesmí ukázat fotky,ale rozpovídají se o svébytném a krásném designu nové Fabie >:D
Dole na spodnej hrane dveri je schovany nejaky zlom, ale s tym sa mi nechcelo piplat.
Horna hrana dveri na urovni kluciek ma schovanu tiez nejaku hranu, ale tazko povedat, ako presne bude a ako ostra. Mozno ako na Rapide.
V celkovom prevedeni to vyzera ako Rapid premieseny do mensej velkosti.
Zadnu cast si netrufam, bola by to cista subjektivna malovanka.
Na tejto foto [odkaz] velmi dobre vidiet, ze zakryli uplne vsetko, ani SPZka snad nie je plechova, ale daky vytlaceny plast. Cele svetla su iba folia, cele 5te dvere su tiez folia aj s hranou pod oknom, ktora ma dokonca falosny zlom v mieste chybajuceho loga a jediny original plast je spodna hrana naraznika, kde byva cierne lizatko.
SPZ bude plechová (pochybuji, že by mohli použít nějakou náhradu, a mně tak přijde i od pohledu), jen ji přišroubovali.
Vypadá to, že karoserii polepili (přelepili například spáru mezi zadním nárazníkem a blatníkem, spoiler bude také falešný, jen maskuje skutečný tvar hrany, dole na nárazníku je takový široký pás, který, zdá se, maskuje prolis) a pak to přetáhli fólií s maskováním (falešné spáry, světla).
Predni svetla jsou zamaskovana skutecne dukladne, resp. nejsou tam videt zadne obrysi, takze stale doufam v designerskou invenci. Ale u tech zadnich vidim svetla ze spacebacku vzhuru nohama.
...a síce že pôjde de facto o súčasnú Fabiu premaľovanú a´la Rapid.
"Podle dobře informovaných zdrojů přímo ze Škodovky by nová Fabia už neměla trpět nesourodostí poměru mezi šířkou a výškou, patrnou zejména při pohledu zezadu. " - tak neviem, fotky ukazujú, že sa žiadna veľká zmena nekoná, možno sa šírka zväčšila o 1 cm a o toľko šla strecha buď dolu, alebo do šírky a bočné okná sú kolmejšie. Opäť to bude tehla na kolesách, tentoraz celkom hranatá.
jossalito, já si pamatuji na slova Kabaně, který nedávno řekl ,,Nová Fabie bude více odvážná,, -- Sorry, ale já tohle tady nevidím. Takže jen kecy, a vše po starém, všechny modely dál na stejný vzor
Když si tady pročítám diskuzi, dospěl jsem k tomuto názoru: Šup šup Škodovko a redakce, dejte nám sem co nejdříve oficiální fotky, aby se všem zpátečníkům zavřely pusy. Embéčko, už vzhledem k tvému nicku - dej tý Fabii šanci.
Já škodovce fandím, a myslím si že svou práci dělá dobře. Rozumem. Ale Kabaň ted když bylo ten autosalon řekl doslova ,,odvážná,, A to nejde dohromady se světly Rapid , ne kvůli kráse, ale protože to už známe, a zád vypadá taky stejně. Prostě C ......... Takže je pro mě záhadou o čem mluvil Kabaň
Výnimky - Yeti pred FL, čo už faceliftom zmrvili, čiastočne Octavia3, aj to má plus len za spodnú linku okien na druhom páre dverí. Zbytok ponuky je z pohľadu dizajnu nudný, zastaralý, nezaujímavý a nedoriešený. Z tohto pohľadu naozaj niet čo pochváliť.
Správne, nedoriešený - pokladáš prednú a zadnú časť Rapidu za zladenú? Lichobežníkové prelisy okolo špz, ktoré pchajú nasilu skoro na každý model za sofistikovaný dizajnový prvok? Optická disproporčnosť Fabie je na pochvalu? Moja odpoveď na všetky tieto otázky je nie.
Na doriešenú konkurenciu sa stačí poobzerať. Prídu ti C3, Clio, alebo aj Polo ako nedoriešené? Mne nie.
suhlasim s tebou. Mam ten isty pocit zo skodovky poslednu dobu. Octavia kombi este ako tak ujde, liftback je zo zadu uplna katastrofa. STaci ked ju postavis vedla O2 a rapidu a hned sa zamyslas, kde pak soudruzi udelali chybu. Tak obycajne auto, bez nejkaych emocii, bez jedinej "peknej" linky.. Chlapi, aj bez pohlavna jetta je krajsia ako octavia. Naopak, seat a posledny golf idu spravnym smerom a dufam, ze novy passat bude dalej. Osobne som ale najviac zvedavy ako dopadne novy superb bez twindoor..
tedy několik dnů poté... >:-[] No konečně jsme se dočkali i tady, nicméně jinde jsou fotky, kde je podoba téměř jasná.
Já se jen nestačím divit, vzhled bude v pohodě, o tom žádná. Ale že tohle má být ta "bomba"? Vždyť to je úplně obyčejná další Fabia, která navíc vůbec ničím nevybočuje ze směru nastaveného Rapidem.
Spíš ve Fabii III zatím vidím Favorit MY2014 :-!
Mimochodem - na konkurenčních webech právě dnes byly uveřejněny mnohem lepší fotky s mizivým maskováním a dokonce se dnes objevil i Roomster II :-!:-! Bude to tu aspoň zítra?
Ako v top výbave to určite bude vyzerať slušne, no desím sa koľko sociek zas budem denne stretávať. Sú značky, na ktorých si to človek ani nevšimne že ide o základný model. Napríklad nové Clio. Tam ho na prvý pohľad prezradia len menšie kolesá, inak vyzerá dobre. Lenže Kabaňov dizajn vychádza z jednoduchých a čistých línií kde základná výbava jednoducho kole oči a bude to tak aj pri novej Fabii. Keď s odstupom času vidím v základe prvú Fabiu (nie zas Junior), alebo druhú generáciu Octavie, tak mi oproti dnešným modelom prídu dizajnovo prepracovanejšie.
Aby raz zo Škody nespravili koncernovú Daciu..
Jednoznační snížení nákladů. Protože když léta v problémech topící Peugeot, ,,korejky,, a jiné, řekněme všechny firmy můžou si dovolit neustále si měnit tvary, úplně jinak vypadající auta z jedné firmy, tak proč by to nemohla dovolit ,,letící,, VW ? Že. Hrany jsou jen aby nemuseli nic zase přidat, vymýšlet si, takže udělali co? Ostřejší hrany... Ok, pracují dobře, firma frčí, gratulace, ale taky nám uberou něco. Prostě koupí si člověk VW a tím pádem se rozhodl podepsat že se vzdá že bude vlastnit zajímavý auto. Podle mě ale kvalita není všechno. Proč si mám koupit podesáté auto který má nicneříkající tvary, bez krve.
Taká 1000MB sa postupne transformovala na Š100, a mám pocit, že napriek zhodnej konštrukcii sa tie dva z veľkej časti identické modely líšili opticky viac ako dnešné škodovky.
Mne by jen zajímalo, jak si představuješ šetření nákladů v podobě drobných změn na karoserii, kdy ve výsledku není žádný díl identický. Můžeš ušetřit leda tak na designérech.
To není o tom jestli jsou identické, ale o tom že máš nějaký tvar udělat tak, abys spotřeboval co nejmíň materiálu. Když pak ,,nic,, nedáváš, musíš vymyslet si jiné cestičky. Třeba ostřejší hrany.
Skutečně mě nenapadlo uvažovat nad tím, kolik kilogramů plechu můžou ušetřit tím, že udělají auto hranatější místo oblejší. Nemohu říct, že bys mě přesvědčil. Dokáži pochopit, že nedělají některé náročnější tvary, protože by na ně potřebovali dražší lisy a s tím spojené nástroje.
Oni mají to nejlepší techniku a peníze kolik chtějí. Ale taky jsou to Němci. A oni jsou už takoví. To samé u AUDI. Sice může dovolit chtít víc za auto, ale taky když nějaký dodavatel umí dodat pětimilimetrový kus něčeho o 0.005 eur levněji, tak změní dodavatele. Prostě co nejjednodušší tvary, znamenají nejmíň materiálu. Aby pak bylo moderní, jelikož zřekli dělat na Itala, tak vypomáhají hrany. Navíc kvůli hranám ušetří další peníze. Kolik to nevím, ale vyrábějí miliony aut a tak asi značnou částku.
Jako skupina mají určitě k dispozici špičkovou techniku, ale rozhodně ne v každé továrně. Stroje nejsou levné hračky, jejich schopnosti něco stojí a nemodernizuje se, když to není potřeba. Pokud vím, Škoda kupovala nové lisy pro OIII právě kvůli tomu, že jim stávající nestačily (alespoň myslím, že byl více než jeden).
K tvé teorii. Chápu, že záleží na každém centu, když něco sekáš po milionech. Ale mohl bys uvést nějaký konkrétní příklad, abych si udělal představu, o čem se tu bavíme. Nemám moc zkušeností s lisováním a mám problém si tvé úspory představit.
Dnes automobilka nemůže vykašlat na zádě auta. Nemůže být plochý něco. Každá automobilka vymýšlí si zajímavé tvary. Takže i Škodovka musí. Co udělali? [odkaz] zalomili plech. 2 krátké čáry na obou stranách. Novináři ani za boha neuměli na to přijít co to je. Odpoved je, Je to ten nejlevnější možný způsob jak udělat zád zajímavějším. Je to geniální. Ale zase jsme jen tam že prostě VW nepustí se do ničeho když to vyjde dráž.
Je to náročnější. V té míře jak to dělá VW, a myšleno i na to že ,,levně,, je. Hodně se diskutovalo o tom, hodně se to řešilo, a pak vždycky se najde jedna hlava která na něco přijde.
U nas na SME sa objavilo toto
[odkaz]
...takze bud roomster bude "prezleceny" sucastny Touran,alebo to je novy Touran...vyber si,kazdopadne obe moznosti su katastrofa... ;-)
P.S.text clanku je o nicom,autorom spominane posuvne dvere totiz Touran ani nikdy nemal...vid diskusia... :no:
Ten článok je strašná blbosť, lebo na fotkách je len dáka mula s karosériou súčasného Touranu. Roomster je to asi len podvozkovo a obávam sa, že autor článku to nepochopil. 8-s
...bude to mít těžké se prosadit vedle cool and sexy RpdSpbacka..... jsem zvědav, čím se odliší. Rapid se drobet vyšvih v kantýně, zvenku fajn, technika bude stejná. Těším se na zaměření :-)
Nikdy se mi žádná Fabia v karoserii hatchback extra nelíbila, respektive bych ji neoznačil za vrchol své třídy a krásné auto (možná ještě Fabia II Monte Carlo), jak to někteří s oblibou výše popisují. Tahle generace určitě nepřinese nic převratného, což je už vidět ze zamaskovaného prototypu/muly, nebo co to je? Pokud produkční verze bude ještě o poznání hezčí, rád se Fabii omluvim :). Konkurence to umí prostě pohledněji. Ať už se jedná o sesterské Polo či Ibizu, tak i Francouzské Clio (mimochodem to mne dost mile překvapilo prostorem i materiály v interiéru), nebo P 208.
Určitě to bude slušné auto, ale ničím se nebude odlišovat nad konkurenci.. zvláště tu z vlastní VW stáje. Oproti konkurenci nebo hezčí a oproti jiným modelům Škody také ne ( Rapid Spaceback). Všichni doufají, že bude v interiéru extra kvalitní a odvolávají se na II generaci. Já tedy nevím, v II. generaci sem toho trochu najel a i v nesociálních edicí je to proste plasťák, jako Ibiza třeba... neurazí, nenadchne, stejně jako Rapid a jiní (třeba to Clio nikde nezaostává v materiálech). Proto se obávám, že u III. gen. to nebude jinak, nicméně u malého auta mne to tolik netrápí, neni to Audi (tak to z toho nedělejte, že GTI:D ).
Suma sumárum, i když nejsem typický kupec této třídy vozů, tak pokud by mne nepřesvědčila cenou, šel bych určitě jinam a to nejspíše k sesterským automobilkám ze západu :-)
Kombik, pokud bude je trochu jiná story, tam jsou moje sympatie o poznání větší.
Počkám si rád na oficiální fotky na vynešení konečného soudu, takže zatím král ani královna nejsou ještě mrtví . Brawo VW POLO/Seat Ibiza
Co se týče německého dizajnu, tak podle mě jsou v krizi. Audi je na konci, už to co dělají nemůžou dalších deset let prodávat. (To není můj názor, prostě jsou na konci. Mění už jen diody když to zkracuji). VW taky, všechno na jedno. Kabaň, Kabaň, ale volnou ruku nemá no. Octávka II už byla zastaralá tvarem když vyjela poprvé na silnici. Podle mě. Fabia II pokazili, a člověk těžko pochopí jak to že nevšimli že ta proporce nějak nepasuje. Zád kostrbaté, to mi do hlavy nejde. Spaceback trefily, ale taky bo-hu-žel je to levný auto, tak zase nová Fabie musí dát víc toho kvality. I bude, však druhý Rapid je zbytečný. ... Pořád mi vychází nejlepší jako Fabie I .. Někdy mě udivuje jak moderně vypadá i dnes. Kkoukněte se na auta vyrobené už v 90.letech a některé fakt vypadají na 30 let, ale ta Fabie ne.
Jo já zapomněl, chtěl jsem víc rozepsat německý dizajn. Takže Porsche nebudu zmínit, to je 60 let faceliftu. Ale tam je BMW. Líbí se vám? Třeba taková trojka celkově hezký tvary má, ale BMW ztratil čistotu tvaru. Podívám se na X3 a je jak francouz, že už nevydrží aby neměnili něco na karoserii na každém centimetru. To pak těžko člověk zamiluje do něčeho. Nedá se z toho vyjet. Pametáte si na první ,,škaredý,, X3 ? Panečku ale ta měla čistý tvary, koukneš na to a víš co vidíš hned. Ted zastavíš se nad moderním autem a týdny musíš přemýšlet jestli se ti líbí nebo ne :)))) No, můj názor, němci jsou co se týče dizajnu , ne jen že pasivní, ale doslova v krizi.
Mě tedy zrovna BMW dost sedí. Trochu mne přestala bavit éra E60/61.. tyhle "barokní tvary" mi k této značce nesedí, ale nové BMW se mi líbí skoro všechny bez vyjímky ( až na verze "i") :-)
S Fabii 1. generace souhlasím, hlavně v kombíku, to byly dobrý auta. Skoro se mi až chce říct, že Fabie kombi ve své době neměla konkurenci. Ibiza kombi i Polo kombi vypadaly jak pohřební vozy, nebo krabice na boty a Fabie nabídla vyváženou karoserii, solidní paletu motorů. Když dnes vidíš nějaký zachovalý kus, kolikrát vypadá pořád dobře, jednu takovou tu máme ve firmě na zahradě, po faceliftu a v obyčejné červené. Pokud je umytá, rozhodně nepůsobí jako 10 let staré auto ;-)
Jezdili jsme 2 roky s Fabií 1.generaci , a to s kombíkem. Když hledám negativa tak musím říct motory, anebo že na delší vzdálenost nejsou tak pohodlné. Ale jinak myslím si že je bezkonkurenčně nejlepší auto ve své třídě z těch let. Z Fabie II nemám tak dobrý pocit ani co se týče kvality jako z 1.generaci.
Záleží jaké motory. HTP neni dynamikou zrovna raketa, ale jet se s ním dá, 1.4 sem jel kdysi dávno, už si ji nepamatuju a 1.9 Tdi jela velmi solidně, jen to odhlučnění je docela katastrofa. Se sedačkama souhlas, ale to žádné malé auto není stavěno na dlouhé trasy.
Mám dojem, že dizajnovo trojková Fabia vychádza, či sa skôr vracia k jednotkovej Fabii. Tú ja a aj mnoho mojich známych považuje za vydarenejšiu než dvojková. Z dvojkovej si berie akurát atypický tvar malého okienka na zadných bočných dverách - ten bude podobne ako na trojkovej Octavii sklonený šikmo hore.
Celkovo na mňa táto Fabia pôsobí ako zmenšený Rapid. Áno, nie je to žiadna dizajnová bomba. Ale práve to je na škodovkách zaujímavé a to jej zákazníci oceňujú. Čím sú škodovky staršie, tým lepšie vyzerajú. Takže ani po 10 rokoch zákazník nemá dojem, že by mal v garáži či pred panelákom starý čerep... Stačí sa pozrieť na jednotkovú Fabiu z roku 1999.
Som celkom príjemne prekvapený.
Souhlasím s tím dizajnem. A jedu ještě dál. Přemýšlel jsem nad tím už i dávnějšie, a podle mě možná 1. Fabie je nejvydařenějším autem co se týče dizajnu v koncernu. Když si vezmu třeba zadní světlá na kombíku, tak řeknu si nějaký divný, ale nějakou záhadou tam to postě i tohle zapasuje krásně.
Diskutujúcim, čo nevedia pre škodovku nájsť jediné dobré slovo, by som želal zažiť 80. roky a nástup Favoritov. Holátko stálo 28 mesačných platov a bolo si ho treba vystáť v niekoľkodňových frontách. Mal množstvo malý nedostatkov - a oproti Škode 120 to bol kostitras. Fiat Uno či Peugeot 205 boli nedostižní konkurenti a autá z inej planéty.
Kde je teraz Fiat Punto či Peugeot 207 oproti škodovke? V tom lepšom prípade na rovnakej úrovni, zvyčajne ale trochu nižšie.
Škodovka sa drží svojej filozofie, ktorú si zvolila pred vyše 20 rokmi. Ponúkať dizajnovo jednoduché, ale kvalitné autá s dobrý úžitkovými vlastnosťami. To, že to škodovka robí dobre, asi najlepšie svedčia objemy predaja - 1 milión škodoviek ročne.
Ja mám rád japonské autá, ale to neznamená, že budem na škodovku hádzať blato len z princípu...
Re: Väčšina diskutujúcich nezažila nástup Favoritov
:yes:
A to si zabudol na nutnu akontaciu potvrdenu bankou...som s otcom prespal par noci v S120 pred mototechnou...a cakali na vysnivane faro SFavorit...no nakoniec nam ho po 2 rokoch ukradli...ale zabudol si na dost podstatnu vec...ak by sa v roku 1991nenasiel kupec s mescom plnym dukatov(mariek)menom VW...kde by asi dnes skoda bola?
Pravdepodobne tam kde Praga,Tatra...
Re: Väčšina diskutujúcich nezažila nástup Favoritov
WTF? Tým Fiatom a Peugeotom si ako čo chcel povedať? Inak je rok 2014 a už dáky čas Peugeot predáva model 208.
Treba písať trochu objektívnejšie lebo zásluhy na dnešnom úspechu Škody musíš pripísať Volkswagenu. Nebyť jeho tak v halách Škody by dnes asi nabiehala výroba tretej generácie Twinga.
Re: Väčšina diskutujúcich nezažila nástup Favoritov
To není jen tak že hlavně VW Gilgite. Volkswagen taky ví z čeho může dělat něco dobrého! Nekoupili Zastavu, Dacii, Ladu a nevím co ale Škodovku. Ne náhodou. Do dnešní doby staví na přednosti Škodovek, přesně tak jak to dělali ve Škodovce předtím. Z ničeho se nedá vybudovat firmu váženou jen za pár let. Jo, ne peněžní, ale jinak hodně velký, až zásadní podíl má na tom Škodovka že dnes je tam kde je. Němec ne udělal firmu, ale měl sakra dobrý oko z čeho se dají dělat velké věci! Rozdíl.
Re: Väčšina diskutujúcich nezažila nástup Favoritov
Tak možná už třeba třetí fabia bude mít i dvouzónovou automatickou klimu, tedy něco, co punta měla už v roce 2003 (2. generace po faceliftu) v době první generace fabie. Měl jsem jedničkovou i dvojkovou fabku a dvojková byla po všech směrech horší. Osobně doufám, že se ta nová vrátí aspoň na kvality té první, ne že udělají další downgrade.
Re: Väčšina diskutujúcich nezažila nástup Favoritov
Asi na to niečo bude. Mal som služobného Favorita Pickup-a a tiež mu prasklo tesnenie pod hlavou valcov. Odvtedy viem, že prasknuté tesnenie sa prejavuje penou v oleji, keď otvorím viečko na dolievanie oleja.
??? proč by nebylo. Osobně předpokládám že, 1.2HTP nahradí 1.0TSI .... A 1.4MPI a 1.6MPI nahradí 1.2TSI nicht waht? Mít litr (byť přifouknutý) jako maximum snad né.
Trochu jsi zaspal ne? ;-) 1.4 a 1.6 už před čtyřmi roky nahradilo 1.2 TSI a to bude nyní nahrazeno motorizací 1.0 TSI. To není vize ale fakt. 1.2 HTP samozřejmě nenahradí žádný turbomotor, ale 1.0 MPI. Nevím co tě na tom tak překvapuje v době, kdy se jiní chystají dávat přifouknutý litr do střední třídy.
Dle informací Dixika ale Fabia přecejen ještě nějakou dobu zůstane u 1.2 TSI. Tipuji, že jeho litrový nástupce přijde maximálně do roka.
V takovém případě by ze škaredého auta udělali ještě ošklivější. Naštěstí by se tak stát nemělo - podle těch kamuflovaných fotek by měly být boční blinkry v zrcátcích a ta by měla být hranatá z octavie. Ani spodní linka oken není tak divoká.
Prečo má schade v ponuke 3 predražené malé modely, ktoré sú tak nemoderné, neštýlové (až gýčové), tak nekomfortné?
Prikladám odvedľa z portálu:
"Anketa - Uberá sa podľa vás dizajn škodoviek správnym smerom?
Určite áno 12 %
Skôr áno 5 %
Skôr nie 9 %
Určite nie 73 %
Neviem sa vyjadriť 1 %
Celkovo hodnotilo: 595
Ešte môj pohľad na to čo vidím na foto: zadné okno má takmer väčší sklon ako predné, pripomína mi to Favorit, extrémne sa bude špiniť vnútorný blatník zadných dverí, vodič predpokladám priemernej výšky má posunuté sedadlo až na úrovni zadného sedadla, aký to má batožinový kufrík? Bude vo výbave dotykové zamykanie, alebo aspoň nejaká drobná zaujímavosť? A ktomu desať minút sa intenzívne pozerám, čo je na tomto aute vôbec aspoň trošičku zaujímavé, až som zaspal.. 8-s
Podle mě až tak špatný ten dizajn není, protože kdyby ano tak prodeje nejsou takové jak jsou. Viz Seat, darmo byla před škodovkou dnes už je o patro níž.
keby dizajn Fabie II. a III. nebol tak špatný, tak na ulici ich je u nás ako maku. Na rozdiel oproti Fábke I. ktorú mal každý 4 občan, od 2007 našťastie nevidím žiadný prírastok >:D dokonca tí, čo mali Fabiu I. sa dávno vozia na humusáckych Corsičkách, šikmookých Ceedoch a tak... :-!
no mluvit se dá cokoli, ale prodeje každým rokem jsou větší. Málem nemá páru Škodovka. 8-10 let v jednom kuse . Co se prodá v Čechách to je jedno. O úspěšnosti nerozhodne český trh.
pozerám v štatistikách za prvý štvrťrok, ale o stúpajúcich predajoch Fabie v našom okrese by som povedal presný opak, dokonca schade nepredala viac nových kúskov ako vw.... >:D >:D >:D Čísla skôr hovoria opak, ako prvý dojem pána z vesnice....
v našom okrese má slávna schade podiel predaných kusov 11,6% za prvý štvrťrok... nie som ani pod vplyvom alkoholu ani iných omámnych látok, je to dostupná štatistika. niečo okolo 10% je tu hnujdé a popelnica, potom pežot a vw. Prd desiatimi, 15 rokmi mala u náš schade podiel okolo 30%, mne to jednoducho svedčí o výraznom poklese predaja, až tak, že klient škody sa už k škode nevracia, skúša niečo krajšie, lacnejšie, kvalitnejšie, štýlovejšie,...
Váš okres je určitě velký a důležitý a prodají se tam jistě tisíce aut, ale obávám se, že Škodu zajímá spíš okres jménem Evropa a tam se jí daří zvyšovat prodeje a především podíl na trhu docela slušně.
[odkaz]
Tak když něco prezentuji,jako jednoduchý design,tak ho takový udělám.
Když prezentuji,že se nechávám inspirovat přírodou a dělám tudíž tvary dramatičtější,tak je tak také udělám.Jeto v souladu.
Jednoduchý design a nač tedy zbytečné prolisy a další zdobné brvky,na které se bude poukazovat.To je jen kýč.
Je to stejné, v rodiných domech.Chci jednoduchou střechu,funkční,tak tam neudělám věžičky,zbytečné nároží a úžlabí.To pak má jen poutat pozornost,bez funkce,prostý kýč.
Zbytocne prelisy? Ktore konkretne? Tornado linia sluzi na obmedzenie znecistovania bocnych okien - je to funkcny prvok. Skus sa pozriet na Fordy, Hjonde a Renaulty, co je GYC... :no:
přesně tak. škodovka se za posledních minimálně 5 let vzdala svoji výjimečnosti, o kterou se snažili například odvážným roomsterem nebo (předfaceliftovým) yetim a superbem II. bohužel poslední generace je jedna škatule jako druhá. komfortu škodovky taky nikdy moc nepobraly. kdyby se lidi neřídili lacinou nálepkou, že jde o české auto, a tudíž by jej všichni češi měli kupovat, určitě by si vybrali zajímavější.
náhodou dobrý! Zepředu trochu jako Rapid, zezadu dost jako Stillo, ale jinak pohoda.
Když tam bude čtyřválec a vejde se do 200.000 Kč, nekoupim Dacii, koupim Fabiji. ;-):-!
Tímto, řekl bych již tradičním způsobem, se představují novinky české automobilky veřejnosti...budiž...ale jestli toto má být ten super design, který má přitáhnout mladší klientelu, tak to nevím...jsem v kategorii do 30 let a tohle se mi fakt nelíbí 8-s
No a to je rozdíl mezi zdejšími "odborníky" a námi laiky. Odborník nevidí a přesto ví, někteří poznají i takové delikatesy jako jak se bude zadek chovat na nerovnostech nebo jak levné budou plasty ve dveřích. No a my laici jen zíráme co všechno ti odborníci dokáží poznat. Holt někdo umí a někdo jen čumí >:-[]
Tak to budeš muset vyřadit hledáčku řadu aut, třeba Japonci tuhle samozřejmost dodnes neumí ani u nejnovějším modelů v nejvyšších výbavách (např. Subaru Outback, Mazda 3 a hromada dalších).
Ani v té Ma6 nefungují automatické dojezdy tak jak mají. Po vypnutí zapalování automatický dojezd nefunguje, u evropských aut ano. Vzhledem k tomu, že je to nejčastější využití této funkce, tak je to pořád na půl cesty (vypnu zapalování, chystám se opustit auto, když v tom zjistím, že některé okno je nezavřené, tak ťuknu do příslušného tlačítka a okno se zavře i při vypnutém zapalování, u Ma6 musím znovu zapnout zapalování a pak mohu zavírat).
... kedy prestanete riesit temy: Skoda, Fiat, Skoda, Marchionne, Skoda, AR, Skoda, Lancia, Skoda, ...
A hlavne nas zaujimaju tie stale deklarovane pokuty za CO2 pre automobilky?
"Vieme-nevieme?"
... fakt zle spomienky.
Skoda Felicia s doplnkovou vybavou stala tolko, ako Fabia!
Nehorazna drzost a pristup VW!
A utajovana skutocnost pri aute so zarukou 1 rok?
Kazda druha Fabia mala vadne servo.
To bude mít těžký, bude to muset vydržet až do jara 2015.
Protože: v říjnu Paříž - světová, pak odhaduji že v listopadu novinářské jízdy, v prosinci první ceny, v lednu první testy hatchbacku, v únoru první testy kombíku, v březnu nějaká srovnávačka, v dubnu první crash test, v květnu první facelift. A jsme o rok dál >:-[] >:-[] >:-[]
Jo a do října se určitě ještě objeví fotky tajných aut ještě tajněji někde nachytaných a taky oficiální fotky >:-[] >:-[] >:-[]
Čili ti co milují Škodovku a uznávají její auta, budou mít žně, no a ostatní budou měsíc co měsíc naprdnutí >:-[]
A abych nezapomněl: v březnu 2015 se k tomu přidá Superb >:-[]
Pekny bordel, aboslutne mi pride ze predok sa k zadku nehodi. No ale aspon na slovensku a v cechach sa to predavat bude za velke penaze. Lebo Skoda >:-[]