Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Smart má být konečně ziskový, díky novým generacím ForTwo a ForFour

56 komentářů

xxxxxx
Nebýt Renaultu, Smart je vyřízena. Jinak občas kolem nás ,,lítá,, jeden Smart, a musím říct abych musel dát za příklad podobně hlučné auto, tak musím si přemýšlet v letech 50. a 60. To je neskutečný, je jak traktor málem.
megacruiser
U nás taky jeden Smart lítá a je naprosto tichý - když nepočítám hvízdání elektromotoru 😄 Má docela překvapující zrychlení a zvládne až nečekaně ostré průjezdy zatáčkami. Nový ForFour s koncepcí Twinga by se mohl chytit.
xxxxxx
tak nevím. Minule zastavil před oknem, řidič někam odešel, a já doslova litoval tu holku která zůstala v autě. Hudba na plné pecky, a furt ten motor jak traktor, jelikož nevypnul to 😊))
JaMM
...
O tomto "aute" sa uz tolko popisalo, ze wikipedia je suvix! ;-\
Gilgit
Z jedné strany más pravdu. Z druhé strany je lehké smát se nekomu, kdo se snazil vymyslet neco nového, inovativního, opustit vyjeté koleje. I kdyz se to treba nepovede. Zivot ukazuje, ze vetsina tech, co se takovým lidem smeje, nikdy nic kloudného nevymyslela.
xxxxxx
Gigit. Malé auto ale není žádná novinka. A pak prodávat nedokonalý něco za nehorázné peníze, jen proto že je to ,,Mercedes,,
JaMM
Suhlas. Smart a Acko museli cele prekopat!
Prvy losi test bol pre MB skandal o ktorom neradi pisu!
A potom to prislo: znizit tazisko, zozsirit rozchod, nabufrovat elektronikou, ... a vykopnut sef-inziniera!
Money, money, money, ...
Len mi stale nie je jasne, ze tento pruser vsetci akosi prehliadli???
Gilgit
Já jsem tento pruser "akosi neprehliadol". Já si na problém s losím testem A-Klasse dobre pamatuji. No a co. Nekdo udelal chybu, a ta byla napravena. Lepsí by bylo, kdyby k té chybe nedoslo. Ale nevidím v tom zádnou tragédii.
Gilgit
1000MB: Malé auto není zádná novinka. smart je ale zcela bez diskuse inovativní koncept. I kdyz puvodní koncept "Herr Hayeka" (ne "her", jak nám tady píse JaMM), kterému se JaMM tak vysmívá, byl jeste inovativnejsí. A je vecí kazdé firmy za jakou cenu prodává své výrobky a jestli s tím má úspech.
xxxxxx
jsou takové, nepovedené. Mercedes má peníze, i tak ale osmý div světa že žije.
JaMM
Herr Gilgit, najprv si prelustrujte historiu japonskeho automobiloveho priemyslu - a co znamena mini auto, mikro auto, mini dodavka, mikro dodavka, ...? 😉
Gilgit
Tak si predstavte, pane JaMM, ze já neco o historii japonského automobilového prumyslu treba i vím. Jiste, malické automobily tam existují jiz dávno na základe tamní situace a predpisu. Jestli chces tím Japonskem dokázat, ze koncept smartu inovativní není, tak je to tvoje vec. Ale klidne mi ukaz evropské miniauto pro dve osoby, které by se vyrábelo v takových sériích jako smart. A nechod sem s Aixamem a podobnými vozidly, i kdyz i u nich ty pocty byly o hodne nizsí. A jeste jednou, puvodní zámer Herr Hayeka byl o hodne inovativnejsí. Klidne si historii smartu prelustruj.
JaMM
Ako som uz pisal. O Smarte a Hayekovi sa popisalo viac, ako sa ich vyrobilo!
P.S. A tie, co jazdia u nas, tak su second-handy!
😄
Co uz? Herr Hayek predbehol dobu a ostal nepochopeny.
Za tie prachy by som to bral aj ja.
Gilgit
Otázka je, jestli más neco, cím bys predbehl dobu.
JaMM
Tiez si pamatam, ako za Smart a Acko odfotili ober ing.tech so sbalenymi kuframi pred budovou MB riaditelstva. Bol to taky mladsi chlapik. Zeby neskrotene ambicie? 😒
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dalsi omyl od mercedesu, podobne ako reinkarnovany maybach.... smart ma dokonca este jednu nevyhodu navyse voci maybachu.... a to tu ze nema akukolvek ziadnu historiu a tradiciu ... co je v konzervativnej europe na znacku dost pruser ... ale tento novy dizajnovy aj farebny gulas ( nepredpokladam ze to bude pekne auto ) uz mozno v cine par kusov preda, uvidime , osobne tuto znacku povazujem na trhu za zbytocnu a mercedes sa zbytocne okrada o peniaze a investuje tam kde nie je realny zisk ani buducnost... je to vcelku smutne ze na to este neprisli ... ale zrejme posielat peniaze hore kominom nie su pre mercedes problem.... inak by nezmysel s menom smart uz davno skoncil
Gvick2
Hrobník Dieter měl plodný život, pochoval DaimlerChrysler, uložil do hrobu Maybach, tož do třetice všeho zlého zbývá ještě zlikvidovat Smart.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale aspon v F1 idu zatial mercedesy spravnym smerom.... len dokedy ze jo, vcelku im dost fandim tak hadam ze vydrzia na spici co najdlhsie ... pekne valcuju redbully a ferrari 😉
xxxxxx
Já bych tím správním směrem ještě počkal. Je to jako před pár lety Brawn GP, že kvůli spousta novinek někdo je o něco lepší než ostatní. Jako v loterii. Tenhle rok třeba vydrží, ale zatím to je jen ,,naslepo vyšlo to,, Chápeš jak to myslím. Nic proti Mercedes nemám.
Gilgit
Muzes vysvetlit jak to myslís?
Gvick2
Tak, jak to píši. Je to dlouhodobě názor řady německých akcionářů Daimleru, kteří už několikrát žádali změnu strategie a odstoupení Zetscheho, nicméně neúspěšně vzhledem k síle arabským akcionářům nakloněným Zetschemu. Začalo to po propálených investicích v Chrysleru a pokračuje dodnes na každé valné hromadě Daimleru. A slovo hrobník jsem si nevymyslel, to jako první použil akcionář jménem Dietrich-E. Kutz na annual meetingu za rok 2010 a doslova řekl, cituji
"The extension of the contract of Mr. Zetsche is a mockery of the shareholders and of the workforce. He wrecked and flattened the strategic investments, Mitsubishi and Chrysler, instead of revitalizing them, as would have been necessary. Many billions of euros burned and the existence of the core company jeopardized, i.e. market leadership in automobile construction sacrificed. He is the gravedigger of the investments. There is to be no false praise any more – but a sober stocktaking. Is the stock corporation only a sophisticated vehicle for personal enrichment without personal responsibility? And is the small shareholder the cannon fodder for that purpose? What have they learnt from the financial/economic crisis? ‘When I think of ‘Daimler’ at night – I find it impossible to get to sleep’! Daimler AG - corruption: aberration or orientation? More rigorous controls and stricter rules are urgently required. The former innovation market leader run-down to a jeopardized automaker? This fate is humiliating!”
A tento citát dodnes koluje s menší nebo větší intenzitou v komentářích analytiku, po neúspěchu Maybachu se podobná kritika objevila znovu, no a teď dlouhodobě prodělávající Smart, takže nejspíše bude opět "veselo".
Gilgit
Kritiku namírenou proti Zetschemu znám. Má otázka souvisí se znackou smart. Jak vís, ze Zetsche bude hrobníkem znacky smart? Prosím o odpoved na následující dve otázky, ale konkrétne, né plácání nesmyslu, toho je tady uz dost😒br />
1. Jak vís, ze nová generace smartu nebude úspesná. Já netvrdím, ze urcite bude, já to proste nevím, ty zrejme jiz ano. Takze zádám vysvetlení.

2. Pokud je Zetsche na nejlepsí ceste být hrobníkem smartu, tak co by mel Daimler delat aby smart byl úspesný? Ale prosím konkrétne: Jaký druh auta, kde vyrábet, za jakou cenu, a jaká je záruka, ze ta tvoje predstava prinese úspech.
Gvick2
Nikde nepíši o tom zda nová generace Smartu bude či nebude úspěšná. Píši o tom, že pod vedením Zetscheho se projektům na výrobu osobních aut mimo mateřský Mercedes dlouhodobě nedaří a mají ekonomické ztráty a tudíž hrozí stejný scénář Smartu jako v minulosti projektu s Chryslerem nebo s Maybachem. Prostě Smart už velmi dlouho prodělává a to žádná firma neunese donekonečna.
Gilgit
V tom prípade je to otázka úhlu pohledu. Kdo zastaví nejaký nerantabilní projekt, je hrobník, kdo to nechá bezet, bude se mu zase vycítat, ze ignoruje a zvetsuje ztráty. Namítnes, ze by se to melo udelat tak, aby ten projekt rentabilní byl. To by samozrejme bylo nejlíp. Ale asi to nebude tak jednoduché. Kazdopádne zádná jiná firma v Evrope dvoumístné auto kategorie smartu ve velkých sériích nevyrábí. V dobe, kdy se Daimler rozhodl pro projekt smart, Zetsche predsedou predstavenstva rozhodne nebyl.

A jeste k tem lidem, kterí vystupují na valných hromadách: Nekterí jsou výborne informovaní a mají velice dobré argumenty, jiní plácají cástecne a v nekterých prípadech dokonce prevázne nesmysly. Stací si poslechnout treba takovou valnou hromadu Volkswagenu.
Gvick2
Smart je určitě koncepčně zajímavé auto zvlášť do některých evropských metropolí se stísněnou dopravní infrastrukturou. Nejenže je zdaleka největší výrobce v kategorii dvoumístných vozítek, ale i v kategorii minicars si nestojí špatně (lépe než Kačko od Fordu nebo 107 od Peugeotu). O to více zarážející je skutečnost, že Daimler nedokáže tento projekt ani po více než desítce let jeho existence dokopat k ziskovosti.

Ano na valných hromadách vystupuje řada exotů jejichž proslovy nestojí ani za přenesení a papír. Ale zrovna názor, který jsem citoval nebo jemu podobné rezonují u řad analytiků bank a různých fondů a i to byl důvod, proč v době krize, kdy Daimler nutně potřeboval navýšit kapitál se této záchranné role nezhostily domácí banky a instituce jako třeba Deutsche bank, která naopak vycouvala ze svých podílů a do hry vstoupil arabský fond.
pogo26
Jako vždy píšeš nesmysly. O jaké síle arabských akcionářů tady píšeš? V Daimleru mají 7%. To je oproti 32% německých a 32% akcionářů s dalších evropských států nepřekonatelná síla. 😄
Gvick2
Je to pro tebe jistě překvapující, ale ano, 7% je nepřekonatelná síla, protože znamená, že tato jedna jediná arabská firma je zdaleka největším jednotlivým akcionářem Daimleru (druhý největší akcionář Norges Bank Investment Management. nemá ani poloviční podíl co arabský investor).
32% německých akcionářů znamená jenom to, že tisíce privátních osob, fondů a bank vlastní každý pár akcií Daimleru a podíl ve zlomcích procent. Ti nikdy nehlasují ve shodě na valné hromadě, dokonce většina na valnou hromadu nikdy ani nepřijde. Takže největší akcionář, s největším vlivem v Daimleru je tento arabský fond.
pogo26
Privátní osoby mají v Daimleru jen 17%, tak tady nemel nesmysly o tom, že se ostatní akcionáři nejsou schopni domluvit. To ty banky a investiční společnosti, kteří vlastní 73% akcií silně podceňuješ. Doufám, že tu svou pohádku o arabském akcionáři s nejsilnějším vlivem proti kterému ostatní akcionáři nemají šanci odpískáš.
Gvick2
Nejsilnější akcionář, s největším vlivem v Daimleru je arabský akcionář. Na tom tvé výkřiky nic nezmění. Banky a investiční fondy, které vlastní nějaké akcie nikdy nehlasují ve shodě proti nejsilnějšímu akcionáři, naopak, každý podle uvážení hlasuje s ním, proti němu, každý podle toho jak uzná za vhodné. Mluvím o nejsilnějším arabském akcionáři s nejsilnějším vlivem. Větu o tom, že proti němu ostatní nemají šanci jsi si vymyslel ty. Ostatní mají teoretickou šanci, když se proti němu všichni spojí. Ale to je v reálném životě silně nepravděpodobné, protože většinou se silní akcionáři spojují s tím nejsilnějším a to je právě arabský fond.
pogo26
Už tě chápu. Banky a investiční fondy nějaká valná hromada nezajímá a proto stačí Arabům 7%. To jsou tvoje slova. Slova analytika. 😄
Gvick2
Kde jsem napsal, že banky nebo fondy valná hromada nezajímá? To jsem nikde neřekl, valná hromada většinou zajímá vlastníky, kteří mají řekněme víc než 0,5% akcií a vědí, že mohou svým podílem něco ovlivnit (v případě, že se jim podaří spojit se v nějaký větší celek a něco prosadit). Takže valná hromada zajímá v reálu tak 100 největším akcionářů a v případě společnosti s takto rozdrobeným vlastnictvím to vypadá tak, že tato stovka vlastníků i když vlastní dohromady třeba i pod 50% akcii společnosti totálně ovládne rozhodování na valné hromadě ať se to tisícům dalších drobných akcionářů libí nebo nelíbí a přijdou nebo nepřijdou na valnou hromadu. No a mezi touto stovkou má největší šanci mluvit do věcí ten kdo má těch 7%, protože je prostě mezi nimi největší. Samozřejmě nejlepší je být majoritním vlastníkem, pak nikdo nemá sebemenší šanci. Ale i pozice největšího vlastníka je velice silná, nejsilnější ze všech akcionářů.
JaMM
Presne tak. Fondy, banky a ine runnigove akvizicie v MB su iba "polna trava".
Gilgit
Toppere. bohuzel zase plácás nesmysly. To, ze smart nemá historii a tradici, je v prípade tohoto segmentu trhu a inovativní kategorie vozidel celkem jedno, protoze vsichni vedí ze znacka smart je soucástí koncernu Daimler.

Pro tvoji informaci: pred tím, nez Renault prevzal rumunskou automobilku Dacia, tak vetsina lidí v západní Evrope nevedela, co to Dacia je, a pokud to vedela, tak u nich mela Dacia negativní image. Takze neplácej o historii a tradici,

Já nevím, jestli nové smarty budou úspesné, ale zarucuji ti, ze se jich rozhodne prodá víc nez "v cine pár kusov".

Uvedom si následující fakt: clovek jako ty, který si myslí ze na vsechno má ten jediný správný názor a je chytrejsí nez manazeri vetsiny automobilových výrobcu dohromady, by mel v první rade vyhledat kvalitního psychiatra.
xxxxxx
Jenže ve Francii Dacia byla hodně známá, ne náhodou že jo. Na tom stavěl i Renault. Dnes stačí se podívat na prodeje ve Francii, Dacia šlape tam jak hodinky, dokonce používají ji i policisté. ... Prostě třeba jinde Daciu neznali, ale dávné licenční výroby v té zemi něco znamenají, a Renault jak vypdá, umí to dobře využít pro svůj prospěch.
Avatar - pumpkin
pumpkin
A v Británii sa v 80. rokoch predávalo Aro 10 ako Dacia Duster. 😄 Ale povesť bola asi ako pri Škode...
Gilgit
Ve vetsine západní Evropy Dacia mela povest budto zádnou, protoze ji tam vetsina obyvatelstva sotva znala, nebo spatnou.
JaMM
A s dizlom ako Portaro!
A ked sa nemylim, tak aj nasi poziarnici pouzivali tuto haraburdu.
Gilgit
Nerekl bych, ze ve Francii byla Dacia hodne známá. A tvoji formulaci "Prostě třeba jinde Daciu neznali, ale dávné licenční výroby v té zemi něco znamenají" dost dobre nechápu.
xxxxxx
Prosim tě nekopej do všeho. Prostě je to tak, Dacia ve Ffrancii známá, má o hodně lepší možnosti než nějaký jiný, anebo nová značka, a a to Renault využil. Vyšlo to? Vyšlo! Smart chráníš i tak že absolutně nepovedený byl, zázrak že přežil, a do Dacie kopeš. Všechno bys vyvrátil. Jdi trochu učit.
Gilgit
Ty asi nebudes normální. Jednak do niceho nekopu, ale vyjadruji svuj názor na základe konkrétních dat, nauc se to rozlisovat. A jak jsi prisel na to, ze kopu do Dacie? Kde? Já rozvoj znacky Dacia sleduji se sympatiemi, Renault tam delá dobrou práci. Pro tvoji informaci: Byl jsem svého casu na autosalónu v Bukuresti pri tom, kdy tehdejsí séf Renaultu oficiálne oznámil vstup Renaultu do Dacie. A od té doby ten projekt sleduji velice pozorne. Takze kde vidís to kopání?

Já jenom tvrdím, ze za úspechem Dacie ve Francii a na jiných západoevropských trzích rozhodne nestojí jako jeden z hlavních duvodu známost této znacky v techto zemích v dobe komunismu. To nazývás kopání do Dacie? Ujasni si pojmy.
JaMM
Co Citroen Visa? To bola naozaj "vychytavka" Made in RO/F! Majitelia by o tom vedeli rozpravat ...
Gilgit
Automobil Citroen Visa nemel nic spolecného ani s Dacií, ani s Rumunskem. Kdyz uz, tak más na mysli Oltcit a jeho západoevropskou verzi Citroen Axel, která se prodávala hlavne ve Francii a v Beneluxu.
JaMM
Takze Oltcit nemal nic s Rumunskom?
Spojenie nazvu Olt a pridomok "Cit" je co?. Zeby dalsi Ceaucescov vyplod?
Gilgit
Dokázes pochopit psaný text? Napsal jsem, ze Citroen Visa nemel nic spolecného s Rumunskem, ne Oltcit/Citroen Axel. Pokus se nejdrív myslet a potom psát.
JaMM
Vela cerpas z wikipedie.
Ale dik.
Gilgit
V tomto prípade vubec ne. Pamatuju si predstavení tech vozu, mám snad jeste puvodní tiskové materiály z té doby, sledoval jsem problémy automobilky Oltcit jeste za komunismu, a v té automobilce v Craiove jsem taky osobne byl. To se ale ovsem jiz nejmenovala Oltcit a nevyrábela Oltcity a Citroeny.
JaMM
Francuzi to vsak vedeli od zaciatku. Prve modely boli s motorizaciou Renault. Potom to vsak prislo: Podla vzoru Lada/Ziguli zacali "inovovat" motory. 😉
Gilgit
???????
JaMM
Dufam, ze Marchionne tam nepatri? 😄
Gilgit
??????
JaMM
A dohnojili vsetko, co sa dalo.
Zeby snad nie??????
Avatar - pumpkin
pumpkin
Chudáci, už dva roky makajú na novom Smarte a úplne zbytočne lebo tu nečítajú diskusiu. >😁

Ale vážne. Smart mal aj má obrovský potenciál. Hayek si to zo začiatku asi takto nepredstavoval, lebo on jednoducho chcel mikroauto pre široké masy. Lenže výroba a aj poziciovanie pod Mercedesom to dosť predražili. Aj napriek tomu ti ale odporúčam sa ísť pozrieť do Talianska, napríklad do Ríma kde sú Smarty na každom rohu. Vtedy ti trkne, že trhu chýbalo imidžové mikroauto.
Smart síce je stratový, ale v Európe to podľa mňa nebol úplne zbytočný projekt a bola by škoda vzdať tento boj. A o tradíciu nemaj strach, tá už tam je. Smart dnes pozná každý a osobne ho už považujem za legendu. 😄
Gilgit
Presne tak.

A k tvé první vete: Zase jednou mohla jedna firma usetrit stamilióny Euro, kdyby cetla diskuse na Auto.cz. Ovsem ted uz je stejne pozde, protoze absolutní vetsina investic do nových modelu a do výrobního zarízení jiz byla uskutecnena.
Nonsens
so smartom mam dosť najazdené. Paráda. Nemá cenu sa rozpisovať, lebo so smartom to je ako o náboženstve alebo o politike. Mnohí ho nepochopia nikdy, ale to je ok. Kupca smartu nemeria kufor, počet metrov/peniaze, kto to berie takto, nikdy smart nekúpi. Podľa týchto kritérií by sme na ceste nemali vidieť ani jednu motorku. Veď dať 300 tisíc za niečo, čo má le 2 kolesá, prší tam, fúka, zima je tam, je to len pre dvoch, nebezpečné to je a dá sa s tým jazdiť len pár mesiacov v roku...
offf
JJ mám to stejně. A už jsem vzdal vysvětlování ostatním v čem je to jiné a lepší >😒] . Jinak jak tu někdo psal, že Smart nemá historii a jméno tak to se musím fakt pousmát. Historii sice né, ale rozhodně je to ikonický automobil. I uplný laik přes auta Smart spolehlivě pozná a ví o co go. To neplatí ani u mnohých sportovních aut (ukažte někomu neznalému Ferarri v jiné než červené a bude mimo) natož u standardních nudných němců (90% lidí nerozliší Octavii od Rapidu). Pominut takové věci, že velká část populace vůbec netuší, že vůbec některá auta existují (teď mě napadá třeba taková Meriva, Altea a další). Takže na tom může nový Smart spolehlivě stavět.
Gilgit
:yes: :yes: :yes: