Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Smart má být konečně ziskový, díky novým generacím ForTwo a ForFour

David Bureš
Diskuze (56)
Druhá generace ForFour bude minivozem s dvěma páry dveří. Techniku bude sdílet s novým Renaultem Twingo.

Značka Smart se zatím koncernu Daimler finančně nevyplácí, analytici z firmy Bernstein Research dokonce první generaci ForTwo označili za nejztrátovější automobilový projekt. Nová generace miniaut této značky to má změnit.

„Máme proveditelný obchodní plán s novou generací vozů Smart,“ řekl generální ředitel Daimleru Dieter Zetsche v rozhovoru pro server Automotive News Europe.

Dvojice modelů – ForTwo s jedním a ForFour s dvěma páry dveří – je totiž vyvíjena ve spolupráci s Renaultem. Ten na stejné platformě s pohonem zadních kol a vzadu uloženým motorem postavil aktuální Twingo. ForFour se pak dokonce bude vyrábět u Renaultu, v jeho slovinské továrně v Novom Mestě.

Zároveň ale Zetsche přiznává, že vozy Smart pro Daimler nikdy nebudou dojnou krávou. Velký zisk ani není hlavním úkolem této značky, tou je snížení koncernových emisí oxidu uhličitého. Šéf Daimleru si myslí, že pokud by minivůz značky Smart nevznikl už v devadesátých letech, musel by kvůli emisním normám vzniknout alespoň dnes.

Daimler nezveřejňuje finanční výsledky značky Smart, v oboru se ale obecně tuší, že tato značka koncernu zatím nic nevydělala. Analytici z Bernstein Research dokonce tvrdí, že na prvním Fortwo Daimler utopil v období 1997-2006 sumu 85,5 miliardy korun. Zetsche pouze říká, že Smart finanční bilanci Daimleru zatím nijak neposílil.

Druhou generaci ForFour čekají velké změny. Vedle koncepce dojde ke změně velikosti, novinka proti předchůdci zamíří o segment níže. Předchůdce byl malý hatchback, druhá generace bude minivůz. Šéfka značky Smart Annette Winklerová nové ForFour popisuje jako ForTwo kombi.

I díky změně velikosti má být nové ForFour tím pravým Smartem. Šéf Daimleru si myslí, že dřívější ForFour nemělo ty pravé geny vozů značky Smart. Až na některé designové prvky neměl ForFour s menším ForTwo nic společného.

Smart nezveřejnil prodejní čísla, jaká od nového ForFour očekává. Jistě ale doufá v lepší výsledky než u předchůdce. Ten se vyráběl jen v letech 2004 až 2006. Jeho produkce probíhala v nizozemské továrně NedCar, technika byla sdílena s tehdejším Mitsubishi Colt.

David Bureš
Diskuze (56)
2. 6. 2014 12:40
Re: smart
Vela cerpas z wikipedie.
Ale dik.
2. 6. 2014 10:17
Re: smart je ok
JJ mám to stejně. A už jsem vzdal vysvětlování ostatním v čem je to jiné a lepší >:-[] . Jinak jak tu někdo psal, že Smart nemá historii a jméno tak to se musím fakt pousmát. Historii sice né, ale rozhodně je to ikonický automobil. I uplný laik přes auta Smart spolehlivě pozná a ví o co go. To neplatí ani u mnohých sportovních aut (ukažte někomu neznalému Ferarri v jiné než červené a bude mimo) natož u standardních nudných němců (90% lidí nerozliší Octavii od Rapidu). Pominut takové věci, že velká část populace vůbec netuší, že vůbec některá auta existují (teď mě napadá třeba taková Meriva, Altea a další). Takže na tom může nový Smart spolehlivě stavět.
2. 6. 2014 09:42
smart je ok
so smartom mam dosť najazdené. Paráda. Nemá cenu sa rozpisovať, lebo so smartom to je ako o náboženstve alebo o politike. Mnohí ho nepochopia nikdy, ale to je ok. Kupca smartu nemeria kufor, počet metrov/peniaze, kto to berie takto, nikdy smart nekúpi. Podľa týchto kritérií by sme na ceste nemali vidieť ani jednu motorku. Veď dať 300 tisíc za niečo, čo má le 2 kolesá, prší tam, fúka, zima je tam, je to len pre dvoch, nebezpečné to je a dá sa s tým jazdiť len pár mesiacov v roku...
1. 6. 2014 13:09
Re: smart
A dohnojili vsetko, co sa dalo.
Zeby snad nie??????
1. 6. 2014 13:02
Re: smart
Takze Oltcit nemal nic s Rumunskom?
Spojenie nazvu Olt a pridomok "Cit" je co?. Zeby dalsi Ceaucescov vyplod?