Většina výrobců plánuje uvést automobily, jejichž ovládání nebude vyžadovat řidičovu pozornost, do konce této dekády. Aliance Renault-Nissan je chystá už na rok 2018.
Nauč se psát česky, pak začni přemýšlet a když to všechno zvládneš, tak nás zase navštiv. Stále zde dokazuješ, že se diskuzně propadáš hlouběji a hlouběji.
Takovýchto "předběhnutí", které byly v reálném životě pro kočku a nebo osla jsem už zažil. Až budou závody ve skoku do propasti, klidně se nechám předběhnout a ze soutěže odstoupím.
"...jejich reálný dojezd se za skoro 130 let vývoje jen zhruba zdvojnásobil." - tak to je pekná vtákovina, elektromobil nemá za sebou 130 rokov vývoja, elektromobil má za sebou prakticky len stagnáciu, v porovnaní s tempom vývoja áut s klasickým pohonom...
Autonómne autá sú podľa mňa volovina, bez vodičov jazdia horko-ťažko nejaké tie vlaky (resp.metro), aj to je skôr výnimka potvrdzujúca pravidlo. Nechcem si predstaviť ten chaos, keby jazdili po cestých takéto automaty. Škoda peňazí, praktický zmysel to nemá.
samozrejme ze je to blbost, automat sa nikdy nemoze prisposobit realnym podmienkam na ceste a oku a reakciam sofera .. tu nie sme v labaku kde auto samo zataca a brzdi kdesi na rovnej ploche v hangari a my sa z toho ideme pokakat...... realna premavka je uplne o inom..... niekto ti nechtiac vojde do pruhu .... reakcia vodica musi byt okamzita... takyto automat by sa uz davno zrazil... automat nevie predvidat ako clovek ... automat je fajn pokial si cestnu premavku idealizujeme ze kazdy jazdi predpisovo v osvojom pruhu a kazdy dodrzaava 5 metrovy odstup a ide pomalicky vo vlaciku .... lenze toto je scifi-- je to nemozne... realita je ina.... v realnej premavke by u nas v meste takyto automat nepresiel ani z jednej krizovatky na druhu ... bez nasledkov
Dnes možná, ale jednou budou automatická auta (včetně plně automatizované hromadné dopravy) běžnou záležitostí. Doprava se zrychlí, bude pružnější a vitálnější. Skončí otrocká doba, kdy lidé musí svá auta řídit.
Co třeba takový výtah? Malá škatulka ve velmi vysoké šachtě, v mnoha případech zavěšená na lanech (klasických lanových výtahů je stále dost), v níž se člověk plně spoléhá na automatiku. Dobrovolně vlastně leze do mobilní truhly, která může kdykoliv spadnout...
...pominu-li nezaměnitelné aroma výtahové šachty, zvráceně přitažlivý zvuk zabouchnutí vratkých plechových dveří a strašidelnou atmosféru temné chodby paneláku, jíž osvětluje jen úzký proužek světla prosvítající z jedoucí kabiny výtahu... mám obavu o život.
že ve městech, kde bude rychlostní limit 30,40,50 se budu pohybovat v autě, které mě jen poveze je lákavá. Osobně beru :yes: samozřejmě, že budou i nadále auta konvenční, která si budeme užívat. Jo, proč ne :-)
... kdo je chce? Řekl bych, že to bude stejně vlažný jako s elektromobily. Pořídí si je pár nadšenců a až několikrát selže technika s fatálními důsledky, půjde to k ledu.. :no:
Já nevím, ale raději zůstanu řidičem sám. Jízda v autě, které bych něřídil by mě netěšila. To si raději vezmu taxík a vyjde to na stejno >:D
o funkci vyhýbání výtlukům a propadlým kanálům. Bez této funkce by to bylo utrpení. Taky příčné prahy to snad dokáže detekovat + předpokládat, že 90% řidičů nepoužívá blinkry. A když tak koukám na tu maximálku kterou to zvládne jet - 30 km/h, tak už asi chápu ten tlak na snížení rychlosti ve městě :-)
Btw. i když jsem si dal citlivost na kameře na nejnižší hladinu, pořád se mi na některých polepených cestách zapíná režim nehoda - a to se aktivně vyhýbám výtlukům. Pro kamery do ČR by to chtělo taky speciální firmware.
stačí aby se pokazilo pár kontaktů a seš mrtvej na felku ani nevíš jak,co se může pokazit se pokazí
nevěřím tomu a nefandím tomu
těch novine v automobilovém průmyslu co jsou k pláči je čím dál tím víc
menší seznam novinek které nenávidím
1) stop a start
2) elektromobil
3) hybrid
4) downsizing
5) otravné jízdní asistenty
6) SUV u čistě sportovních značek
7) MPV u prémiových značek
8) bezdotykové obrazovky
9) ubývá hardwerových tlačítek
10) víc aut na silnicích
11) není kde zaparkovat
12) životnost aut se zkracuje