Novinky
Určitě se palivové články prosadí. Jen by mě zajímalo, co udělá Honda, která byla snad v tomto nejdále.
Tesla aspol. - problémy při rostoucí kapacitě akumulátorů bych viděl jako limitující (přehřívání a možnost požáru).
Akumulátory stárnou, rychlonabíjení je dost destruktivní a navíc je pomalejší.
Tesla aspol. - problémy při rostoucí kapacitě akumulátorů bych viděl jako limitující (přehřívání a možnost požáru).
Akumulátory stárnou, rychlonabíjení je dost destruktivní a navíc je pomalejší.
Honda udělá to samé, 2015 bude první skutečně komerční vodíkové auto. 😄
Přesně tak, baterky jsou problém stále a výrobci elektromobilů se teď ze všech sil snaží vyhýbat se otázce jejich životnosti při pravidelném využívání rychlonabíječek. Je jasné, že prvního majitele to trápit nebude, ale některý z těch dalších by mohl být velmi nepříjemně překvapen...
Přesně tak, baterky jsou problém stále a výrobci elektromobilů se teď ze všech sil snaží vyhýbat se otázce jejich životnosti při pravidelném využívání rychlonabíječek. Je jasné, že prvního majitele to trápit nebude, ale některý z těch dalších by mohl být velmi nepříjemně překvapen...
cena baterii bude jen klesat az do doby kdy baterie nebudou treba temer vubec, nebo snad cekas ze za tech 8 let kdy konci zaruka na baterie treba u Tesly budou stat porad 40-50 tisic dolaru za pack? do te doby se vyroji nekolik novich technologii na kterych se dnes pracuje a pomalu se odstrani dnesni problemy, takze by pak nikdo za to nebyl ochotnej ty penize vubec dat, nato zpak Xty majitel 😄 toho je si vedom snad kazdy kdo auta vyrabi a cena proste bude muset klesat i diky masivni konkurenci, v elektronice kde jsou potreba baterie to jiz nekteri taky zacali chapat a ceny i originalnich baterek doslova padaj z tisicu na stovky 😄
protože dokud nebude existovat levný zdroj "ekologicky" vyráběného vodíku, je vodíkové auto horší než elektromobil. Vodík se totíž dnes vyrábí energeticky náročně z fosilních paliv. To už rovnou můžeme jezdit na plyn. Elektrolýza je ve velkém nepoužitelná, protože je hrozně neefektivní a tím pádem drahá. Jak už jsem psal mockrát, bude nutné počkat na jaderné reaktory 4. generace, kde bude vodík levným defakto odpadním produktem. Bez nich jsou auta na vodík jen drahý a nesmyslný výstřelek.
[odkaz] 😄
uplne to same ale jde i v pripade elektromobilu a porizoivaci cena bude +- stejna, ovsem ta rychlost tankovani toho vodiku v pripade teto stanice je dosti smesna, umis si predstavit ze bys kvuli 400km nechat to auto plnit 64 hodin? cos i pi slunecnych dnech kdy bys mel slunce treba 12 hodin oprene do tech solaru znamenalo ze plne natankovani Hondy FCX by ti zabralo 5-6 dni a ujel bys pak asi 400-450km >😁 a to se porad bavime o naprosto nejlepsich moznych podminkach nekde v pousti, v Evropskych podminkach bych to videl tak na 10-12 dni jen abys natankoval plnou
jinak vzhledem k cenam solaru bych cenu te plnicky odhadl v lepsim pripade tak na 400-500 tisic korun
vodik je fine, ale as prilis dlouho se nanej cekalo a kdys ma prijit, tak mu slape na paty obycejna baterka
jinak vzhledem k cenam solaru bych cenu te plnicky odhadl v lepsim pripade tak na 400-500 tisic korun
vodik je fine, ale as prilis dlouho se nanej cekalo a kdys ma prijit, tak mu slape na paty obycejna baterka
ve finale je to vlastne fuk, elektromobil jako elektromobil, jeden tam ma baterky a druhej tam bude mit palivove clanky 😄
a jestli cekas ze s produkci nekolika desitek aut mesicne (cos je zmineno v clanku) se nekdo bude hrnout do budovani infrastruktury cerpacek vodiku, tak aby jsi mohl jezdit dal nez par desitek km od sve benzinky, tak to ti zavidim tvuj optimizmus
www.youtube.com/watch?…
Porovnávaš neporovnateľné! Moholi prvé elekromobily prejsť celé Štáty? Mali na to infraštruktúru?
BTW, Tesla nie je ani zaleka za vodou...
vsude se vsechno elektrifikuje a hlavni smer se ubyra smerem k OLEV, to jestli bude energie v budoucnu okladana do baterek nebo do palivovich clanku je suma fuk, porad se jedna o elektromobil 😉