Sériové Toyoty s palivovými články do konce roku
Podle původních plánů hodlala Toyota představit svůj první sériový model s palivovými články v roce 2015 a rovnou jej chtěla začít i vyrábět. Tato první vlaštovka japonské značky mezi vodíkovými auty má být čtyřdveřovým sedanem, vycházejícím z konceptu FCV.
Nyní se objevují nové informace o vodíkovém programu Toyoty a podle zdroje webu Japan Times hodlá japonská automobilka představit sériový model s palivovými články představit ještě letos v polovině prosince pak spustit jeho výrobu.
Prozatím se počítá s objemem výroby v desítkách vozů měsíčně a podle dřívějších plánů se má jejich prodej nejprve rozběhnout na domácím a severoamerickém trhu.
Cena sériové Toyoty s palivovými články se má při zahájení prodeje pohybovat okolo 8.000.0000 japonských jenů (zhruba 1.575.000 Kč).
S postupným zvyšováním objemu výroby a zároveň s rozšiřováním palety modelů s palivovými články se počítá s tím, že okolo roku 2020 se budou ceny těchto Toyot pohybovat v rozmezí od 3.000.000 do 5.000.000 japonský jenu (okolo 600.000 až 990.000 Kč).
Koncept Toyota FCV, představený na 43. ročníku Tokio Motor Show 2013, je prozatím posledním článkem evoluce prototypů japonské značky s palivovými články a představuje čtyřmístný automobil s karoserií dlouhou 4870 mm, širokou 1810 mm, vysokou 1535 mm a rozvorem náprav 2780 mm.
K pohonu Toyoty FCV slouží elektromotor o výkonu 90 kW a točivém momentu 260 N.m. Potřebná elektrická energie vzniká v palivových článcích z vodíku uloženého ve dvojicí nádržích, v nichž je stlačen na 70 MPa. Dojezd tohoto konceptu se má pohybovat okolo 485 km.