Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sériové Toyoty s palivovými články do konce roku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Japonská automobilka vidí budoucnost osobních automobilů ve vodíku a hodlá to dokázat i urychlením spuštění sériové výroby vozidel s palivovými články.

Podle původních plánů hodlala Toyota představit svůj první sériový model s palivovými články v roce 2015 a rovnou jej chtěla začít i vyrábět. Tato první vlaštovka japonské značky mezi vodíkovými auty má být čtyřdveřovým sedanem, vycházejícím z konceptu FCV.

Nyní se objevují nové informace o vodíkovém programu Toyoty a podle zdroje webu Japan Times hodlá japonská automobilka představit sériový model s palivovými články představit ještě letos v polovině prosince pak spustit jeho výrobu.

Prozatím se počítá s objemem výroby v desítkách vozů měsíčně a podle dřívějších plánů se má jejich prodej nejprve rozběhnout na domácím a severoamerickém trhu.

Cena sériové Toyoty s palivovými články se má při zahájení prodeje pohybovat okolo 8.000.0000 japonských jenů (zhruba 1.575.000 Kč).

S postupným zvyšováním objemu výroby a zároveň s rozšiřováním palety modelů s palivovými články se počítá s tím, že okolo roku 2020 se budou ceny těchto Toyot pohybovat v rozmezí od 3.000.000 do 5.000.000 japonský jenu (okolo 600.000 až 990.000 Kč).

Koncept Toyota FCV, představený na 43. ročníku Tokio Motor Show 2013, je prozatím posledním článkem evoluce prototypů japonské značky s palivovými články a představuje čtyřmístný automobil s karoserií dlouhou 4870 mm, širokou 1810 mm, vysokou 1535 mm a rozvorem náprav 2780 mm.

K pohonu Toyoty FCV slouží elektromotor o výkonu 90 kW a točivém momentu 260 N.m. Potřebná elektrická energie vzniká v palivových článcích z vodíku uloženého ve dvojicí nádržích, v nichž je stlačen na 70 MPa. Dojezd tohoto konceptu se má pohybovat okolo 485 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
10. 6. 2014 12:02
Re: Předbíhají dobu
uplne to same ale jde i v pripade elektromobilu a porizoivaci cena bude +- stejna, ovsem ta rychlost tankovani toho vodiku v pripade teto stanice je dosti smesna, umis si predstavit ze bys kvuli 400km nechat to auto plnit 64 hodin? cos i pi slunecnych dnech kdy bys mel slunce treba 12 hodin oprene do tech solaru znamenalo ze plne natankovani Hondy FCX by ti zabralo 5-6 dni a ujel bys pak asi 400-450km >:D a to se porad bavime o naprosto nejlepsich moznych podminkach nekde v pousti, v Evropskych podminkach bych to videl tak na 10-12 dni jen abys natankoval plnou

jinak vzhledem k cenam solaru bych cenu te plnicky odhadl v lepsim pripade tak na 400-500 tisic korun

vodik je fine, ale as prilis dlouho se nanej cekalo a kdys ma prijit, tak mu slape na paty obycejna baterka
10. 6. 2014 11:50
Re: hmmm
cena baterii bude jen klesat az do doby kdy baterie nebudou treba temer vubec, nebo snad cekas ze za tech 8 let kdy konci zaruka na baterie treba u Tesly budou stat porad 40-50 tisic dolaru za pack? do te doby se vyroji nekolik novich technologii na kterych se dnes pracuje a pomalu se odstrani dnesni problemy, takze by pak nikdo za to nebyl ochotnej ty penize vubec dat, nato zpak Xty majitel :-) toho je si vedom snad kazdy kdo auta vyrabi a cena proste bude muset klesat i diky masivni konkurenci, v elektronice kde jsou potreba baterie to jiz nekteri taky zacali chapat a ceny i originalnich baterek doslova padaj z tisicu na stovky :-)
Avatar - King
10. 6. 2014 09:41
Re: Předbíhají dobu
[odkaz] :-)
Avatar - King
10. 6. 2014 09:38
Re: hmmm
Honda udělá to samé, 2015 bude první skutečně komerční vodíkové auto. :-)

Přesně tak, baterky jsou problém stále a výrobci elektromobilů se teď ze všech sil snaží vyhýbat se otázce jejich životnosti při pravidelném využívání rychlonabíječek. Je jasné, že prvního majitele to trápit nebude, ale některý z těch dalších by mohl být velmi nepříjemně překvapen...
10. 6. 2014 07:52
Re: no prejeme hodne stesti
a tvrdi tu nekdo ze je za vodou? ac ona z naseho pohledu za vodou fakt je >:D

vsude se vsechno elektrifikuje a hlavni smer se ubyra smerem k OLEV, to jestli bude energie v budoucnu okladana do baterek nebo do palivovich clanku je suma fuk, porad se jedna o elektromobil ;-)