Novinky
Mno, vzhledem k tomu ze nam fotka s plachtou prozradila jak bude vypadat vnitrek prednich svetel, troufnu si tvrdit, ze tim mame na 98% prozrazeny veskere vnejsi zmeny proti soucasnemu passatu.
No nevím, čtrnáctistovka s vypnutými dvěma válci - to jakože se automaticky vytáhnou plachty? 1.4 tsi je sama o sobě spíš mr.dka než motor, možná do B segmentu, ale do střední třídy? Ten šestivál bude skutečně chybět :no:
To je dosti typické vyjádření lidí, kteří nemají vůbec žádné zkušenosti. Kdysi bych taky řval, že 6vál bude chybět, ale pak se člověk sveze v 1,8 tsi a třeba i v tom 1.4 tsi a řekne si, že ono to vlastně žádná škoda není. Pravda, v hospodě u píva to 3,6 fsi vypadá líp, ale na mainstreamové ježdění bohatě postačí motor foukaný poloviční. A taky bych řekl, že i ortodoxnímu 6hrnkovému řidiči bude 280kobylový turbo 2litr plně vyhovovat.
Neskorá noc a pri passátnej modle koncernovwcov iba 32 príspevkov, čo sa to deje? A kde je oslavná óda? Človek by povedal, že prehliadli tento článok, ale asi nie, toľko palcov dole som doteraz nepozbieral, tak šup sem s ďalšími 😄 Neviem si to inak vysvetliť, ibaže tí chlapci zarezávajú v práci nadčasy, aby si toho passata naozaj mohli kúpiť a na viac ako palcovanie proste nemajú čas. Doprajme im to, aj gti by mal konečne vymeniť svojho letitého veterána za niečo, čomu (vraj) verí...
Koho zajímá auto přikryté pytlem že. Počkejme na nějaký ten testík aby to nebyla katastrofa jak minulej model.
...tak to jsem zvědavý. Passat má být nový, to víme. Určitě nebude větší, spíše větší, jak se tu nedávno psalo, aby udělal prostor pro vw limu Phaetona. Technika jak to tak vypadá má rozpětí jak kondor. Silnější diesely půjdou do základu u Phaetona jako prdýlka na nočník. Mno .... Pokud ale pašík bude menší než současný, tak to znamená, že bude menší než Superb - trošku fantazie: bude i levnější než sup? ...nebo Sup přišlápne na krk ceně? ... v tomto případě vw získává absolutní konkurenční výhodu oproti ostatním a to právě díky jejich kombinovatelnosti výbavy, což se o ostatních říci nedá. Mno, jsem zvědavý, co nám z toho vyleze...
Co se říkalo v minulých letech, jsem si přebral tak, že Superb nebude nutně levnější, ale bude větší (prostorem by se měl držet spíš vyšší střední) s pravděpodobně horším interiérem. Roli levnější alternativy má plnit spíš Octavia. Uvidíme, jak to nakonec udělají. A jak do toho zapadne Jetta.
Dlhých 9 rokov sme čakali na novú generáciu, teraz konečne príde a v plnej paráde. 240-koníkový dvojlitrový diesel, 280-koníkový dvojlitrový benzín, oba parametre sú pecka na ktorú mainstreamová konkurencia nemá odpoveď. Tvary spod plachty naznačujú posun v dizajne, ešte si počkáme na výpočet dostupných asistentov, ale nepochybujem, že tu konečne budeme mať zaujímavé auto od vw. Nečakaj lacné auto a to ani v nižších výbavách, na druhú stranu konečne príde posun vpred - heuréka!
V najbližších mesiacoch nás čaká aj nový Avensis. Vieš, že dostaneš kvalitu, spoľahlivosť, ale všetko ostatné je prekvapenie, japonci úspešne zakrývajú svoje plány do poslednej chvíle. Ekojazdci sa azda dočkajú nasadenia hybridu, tentoraz s novou generáciou, ktorá sa objaví aj v Priuse. Odpoveďou vw v budúcom roku bude passat tgi so 150+ koníkmi, čo je viac ako dôstojný protiúder. Máme sa na čo tešiť!
"Nenáročný řidič" - 98% vodičov na cestách sú konzumenti, ktorí cestujú lebo sa potrebujú dostať do práce, na nákupy, k rodine na návštevu, na dovolenku a pod., žiadne preteky v dlhom tiahlom kopci, žiadne skotačiny na ceste, skrátka pohodlná cesta s istou mierou súkromia, kde sa nemusíš tlačiť na spoluobčanov v MHD. Toyota (a väčšina ďalších mainstreamových automobiliek) vyrába autá práve pre týchto ľudí a okrajové segmenty sa rozhodla nevyrábať. Je to slobodná voľba každého výrobcu a 92 kW diesel je fantastickou voľbou práve pre vyššie spomenutú skupinu vodičov. Zmenu v silnejších verziách (o ktorých prehnane tvrdíš, že žerú enormne - stále je to plus-mínus to čo podobne výkonná konkurencia) prinesú diesely od BMW. Automat (CVT) v benzíne je opäť pre konzumenta, ktorý chce plynulú tichú komfortnú jazdu bez kopancov, iný prejav CVT je otázka zvyku / preferencií. Benzíny sú nádherne tiché, nenáročné na údržbu s predpokladom vysokého nájazdu km, spotreba umiernená. Asistenti - to, že sú dostupní len v najvyššej výbave je výraznou slabinou, uznávam, ale to je asi tak všetko čo sa dá vytknúť, inak sú ok. Čo tam máš ďalej? 😄
Co se tyce spotreby 110kW verze, tak tech 6.78 prumer na spritmonitoru u podobne silneho (ci spise slabeho) motoru neni zadna hitparada. Staricky Passat ma 103kW motoraci o pul litru mensi spotrebu a 125kW verze se svymi 6.6 litry ma rovnez o pul litru nizsi spotrebu nez 130kW od Toyoty. Nebudu uz radeji uvadet cisla u automatu, protoze tam je historicky automat od Toyoty uz zcela mimo peloton. Naopak zakladni motor Avensisu se svymi 6.1 litry velmi solidni, koneckoncu i proto a kvuli cene tvori naprostou vetsinu prodeju.
Benziny nekomentuji, protoze to je ve stredni tride tak minoritni zalezitost, ze je nema smysl ani resit.
Spotreba podľa spritmonitor - nekontroloval som to, verím uvedenému, ale rozdiel 0,5 litra označiť slovami "zere jako prokopnuta"? To snáď nie 😄
Zhrnuté podčiarknuté - nesúhlasím s Tvojimi výhradami, ale akceptujem Tvoj názor 😄
Motor - ako už povedal vyššie Atila_: "Zakladni 92kW diesel ma vybornou spotrebu, solidni dynamiku" a ja dodám, že je výborne odhlučnený.
Prevodovka - máš pravdu, trvalo mi, kým som si po prechode z passatu na Avensis zvykol na dlhšie prevody, takže v meste ideš na trojku tam, kde vo vw obvykle máš zaradenú štvorku, na druhú stranu na diaľnici motor točí na 6° slabých 2.100 otáčok, čo je paráda.
Ten Avensis bude urcite mnohem vetsi prekvapeni a urcite nebidne i lepsi techniku. Bude ale zajimave jestli interier nebude az moc japonsky jako u Aurise, ten mi moc nesedi 😉
Toyota Avensis lepsi techniku nenabidne, protoze ji proste nema, respektive co ma to schovava pro Lexus. Navic asi nenabidne techniku srovnatelnou ani se stavajicim Passatem, protoze Toyota nema ve zvyku pri uvedeni noveho modelu masivne obmenovat pouzitou techniku, ale stavi na stavajici technice postupne obmenovane v ramci faceliftu (viz vyvoj T220-T250-T270).
Ohledně výběru- přijde mi dost typický pro koncern, že do levnějších aut dají schválně to horší /rozuměj:v tomto případě méně stupňové DSG). Ale to je jen můj pohled na věc.
Nemám ponětí, jak dobrý/špatný je powershift, ale DSG vynikající pověst stran spolehlivosti nemá.A o cukání při pomalých rychlostech taky píšou všude.
Nemyslel jsem porovnání spolehlivosti dsg a powershiftu (to by bylo velmi nesnadné), ale jejich vlastností, které jsou hodnoceny ve srovnávacích testech.
Což je nesmysl, když vezmeš v potaz ty hrůzy co Ford nabízí 😉
Nejlepší značkou by byl Mercedes, Škodovka by byla třetí a třeba machrem přes turba Renault 😄 A takový Lexus by musel dělat příšerné popelnice...
Jenže dvojspojka je v sériových vozech (zvlášť v mainstreamové produkci) relativně velmi mladá záležitost, pouhých cca 10 let u VW, u přímé konkurence typu Ford ještě nesrovnatelně kratší dobu. Což je stav s historií přeplňovaných motorů v sériových vozech poměrně těžce srovnatelný, o délce/tradici výroby Mercedesu ani nemluvě.
VW už přes deset let nabízí/dává dvojspojky k šestiválcům (R32/R36), hh (GTI) apod., kdežto Ford nic takového nenabízí ještě ani dnes. VW je zatím stále (v oblasti mainstreamu) dvojspojkovým lídrem, což se samozřejmě může změnit, ale až určitým časem, kdy případně padne výhoda delších zkušeonstí VW s dvojspojkou, viz turbo od Renaultu, nebo výroba Mercedesů.
Tie litrové výkony sú nadštandard, to sa im musí nechať...