Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat na prvním snímku, více odhalí již za měsíc

Jan Mička
Diskuze (45)
V závěru května jsme přinesli první nákresy nové generace Volkswagenu Passat. Nyní se posunujeme zase o kousek dál, ale pouze o malý.

První reálný snímek Volkswagenu Passat toho odhaluje poměrně hodně, ale pouze v případě, že máte dobrou představivost. Generaci B8 si totiž zatím automobilka pořádně chrání, avšak odhalení se již blíží. Podle informací serveru Worldcarfans.com by k němu totiž mělo dojít již příští měsíc a podle všeho se máme na co těšit.

Už samotný základ vozu jde s dobou. Nová generace Volkswagenu Passat totiž bude postavena na modulární platformě MQB, což by dle všeho mělo ušetřit asi 85 kilogramů hmotnosti. Vůz by měl zároveň být o něco menší než současná generace, tvrzení však potvrdí až náhled do oficiální technické specifikace.

O pohonných jednotkách už by mělo být jasno v tuto chvíli. Benzinovým základem se stane čtrnáctistovka TSI s technologií vypínání válců (CoD), uprostřed nabídky najdeme osmnáctistovku TSI a za vrchol považujme turbomotor 2.0 TSI, který v nejsilnější variantě nahradí šestiválec 3.6 FSI o výkonu 220 kW. Chybět navíc nebude ani plug-in hybrid, jehož pohonnou soustavu vytvoří motor 1.4 TSI, elektromotor a akumulátor, na který by měl být vůz schopen ujet asi 50 kilometrů bez využití kapičky benzinu.

Nabídka vznětových agregátů pak zahrne všechny agregáty, jaké pod kapotou Passatu najdeme již nyní – tedy šestnáctistovku a dvoulitr, přičemž nejsilnější verze (2.0 BiTDI) by měla mít výkon 176 kW, točivý moment 500 N.m a standardně bude spojena s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Jan Mička
Diskuze (45)
12. 6. 2014 18:57
Re: Zvědavý Jirka
Však preto sa neprejavil môj sarkazmus... ;-)
Avatar - Ji/Ri
12. 6. 2014 13:38
Re: Zvědavý Jirka
>:D ;-) drobnůstka
12. 6. 2014 12:30
Re: Zvědavý Jirka
"Určitě nebude větší, spíše větší" ..... ;-)
12. 6. 2014 10:40
Re: Zvědavý Jirka
Co se říkalo v minulých letech, jsem si přebral tak, že Superb nebude nutně levnější, ale bude větší (prostorem by se měl držet spíš vyšší střední) s pravděpodobně horším interiérem. Roli levnější alternativy má plnit spíš Octavia. Uvidíme, jak to nakonec udělají. A jak do toho zapadne Jetta.
12. 6. 2014 10:14
Re: Konečne nový!
Ford by měl používat dvouspojky Getrag, jako řada ostatních (z hlavy PSA/ Mitsubishi, Renault, Volvo, BMW a další).