Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
3_diamanty
to mozno nieco preda ale inak nedavam tomu autu velke sance v europe, dojazd maly, cena iste bude vysoka .... nie som fanda elektromobilov ale som zvedavy ako soul zapadne k leafu, i3-ke a dalsim elektromobilom a ako sa mu bude darit... par nadsencov si ho iste kupi ale to je tak vsetko, nejaku flexibilitu pouzitia pre realny zivot a hlbsiu praktickost u tychto aut nevidim bohuzial... vyroba baterii nici planetu ovela viac ako ten pripadny spaleny benzin v tom soule ... ... tadial cesta k trvalo udrzatenemu rozvoju planety nevedie ... ale to uz zachadzam mimo temy
Klaudius
Napriek prognózam, vyhláseniam a proroctvám o neschopnosti elektromobilov zaradiť sa do života konštatujem, že doba elektrická tu je a presadzuje sa po malých krokoch viac a viac.
[odkaz] bohvie nakolko je ta analyza pravdiva ale stejne si myslim ze elektromobily nie su riesenim pre buducnost
nastesti ty budoucnost neurcujes a jen ji prezivas, bejt vsichni jako ty, tak dodneska lozime po stromech a bastime blechy ze zad zbytku tlupy >😁
V něčem ale pravdu přeci jen má,ne? Čísla neošidíš. Elektromobil je dobrej na zkoušení nových technologií ale určitě to není budoucnost. Stejně asi jako solární byznys..Směr? možná...ale cíl?
co je EV, rekneme ze treba Electric Vehicle, tedy neco co je pohaneno elektromotorem, a pokud se podivam na vize jake ma drtiva vetsina automobilek, tak prave elektromotor je tim co maji za budoucnost, at us je ta energie dodavana z baterii, z palivovich clanku (vodik) nebo indukcne ze silnice v podobe OLEV
a solarni business? no rekneme si to takto, solarni panely se stale vyrabej ve velkem, vyzkum pro vesmit vpodstate zkouma z nejvetsi casti vyzkumu prave moznost vyuziti solarnich energii, a nektere oblasti na svete vypisuji granty a souteze na moznosti vyuziti solarnich clanku na tvoreni infrastruktury mest, tedy chodniky a silnice, viz treba USA, Emiraty a Japonsko (v Emiratech se dokonce dokoncuje mesto ktere vyuziva jen solarni a vetrne energie, ale Masdar City ti asi nic nerekne, tak snad ti pomuze google nebo video youtube.com/watch?… ), takze pokud znas jiny lepsi smer tak sem s nim, myslim ze spousty oblasti sveta by ti za to radosti utrhali ruce 😄
a solarni business? no rekneme si to takto, solarni panely se stale vyrabej ve velkem, vyzkum pro vesmit vpodstate zkouma z nejvetsi casti vyzkumu prave moznost vyuziti solarnich energii, a nektere oblasti na svete vypisuji granty a souteze na moznosti vyuziti solarnich clanku na tvoreni infrastruktury mest, tedy chodniky a silnice, viz treba USA, Emiraty a Japonsko (v Emiratech se dokonce dokoncuje mesto ktere vyuziva jen solarni a vetrne energie, ale Masdar City ti asi nic nerekne, tak snad ti pomuze google nebo video youtube.com/watch?… ), takze pokud znas jiny lepsi smer tak sem s nim, myslim ze spousty oblasti sveta by ti za to radosti utrhali ruce 😄
Nemá. Aké asi boli čísla rodiaceho sa automobilu na prelome 19. a 20. storočia?
Na přelomu 19. a 20. století byla čísla velmi zajímavá. Elektroauta v té době ovládaly trh a spalovací motor se jenom velmi pomalu a obtížně prosazoval, byl velmi poruchový, dělal kravál, složitě se obsluhoval (startování klikou), byl pomalý (rychlostní rekord v roce 1899 drželo elektroauto, které překonalo 100km/h, zatímco spalovák se zmohl na nějakých 30km/h). Ještě kolem roku 1905 bylo v USA, kde jsou jakés takés dobové statistiky, víc elektromobilů než spalováků. Nicméně po sto letech vývoje obou technologií nakonec ovládá trh spalovací motor. 😉
a vsichni vime proc, a totez se ted deje inverzne 😄
Co se děje inverzně?
vystavba infrastruktury?
Výstavba infrastruktury čeho?
Inverzně k čemu?
Inverzně k čemu?
obraceny proces, tenkrat byli elektromobily ve vetsine a s postupnou vystavbou infrastruktury pro spalovaky, tedy cerpacich stanic je nakonec auta se spalovacim motorem vytalcili, no a ted je to naopak, auta se spalovacim a zazehovim motorem jsou ty ve vetsine a elektromobilum schazi ta infrastruktura ktera momentalne vznika a elektromobily tim pomalicku a polehoucku zacinaji ukusovat z toho kolace ktery patri tem spalovakum/zazehu 😄
doba kdy bude mit elektromobil zase vejsi dojezd na jedno "natankovani" jednou taky prijde 😄
doba kdy bude mit elektromobil zase vejsi dojezd na jedno "natankovani" jednou taky prijde 😄
To, že spalováky vytlačily elektroauta nebylo vůbec závislé na budování čerpacích stanic. To byl sekundární efekt. Primární byla skutečnost, že spalovací motor se stal stejně výkonný, bezporuchový a především daleko univerzálnější (dojezd, rychlé tankování) ve svém použití než auta na baterky. Infrastruktura pro dobíjení existuje přes sto let, elektřina je zavedená všude a dobíječka není žádné raketové inženýrství, kdo jí chce tak jí má a veřejných dobíjecích stanic je i v chudé ČR pomalu víc než elektromobilů.
Ano, kdyby někdo vymyslel baterky s hmotností plné bandy benzínu, s uloženou energií jako má ta banda benzínu a s délkou nabíjení srovnatelnou s nalitím té bandy benzínu, tak elektromobil na baterky vytlačí spalovák během 2-3 let. Jenže než ta doba nastane, tak je daleko pravděpodobnější, že se prosadí úplně jiné technologie než baterky.
Ano, kdyby někdo vymyslel baterky s hmotností plné bandy benzínu, s uloženou energií jako má ta banda benzínu a s délkou nabíjení srovnatelnou s nalitím té bandy benzínu, tak elektromobil na baterky vytlačí spalovák během 2-3 let. Jenže než ta doba nastane, tak je daleko pravděpodobnější, že se prosadí úplně jiné technologie než baterky.
viz muj post z 13:18, EV neni o baterkach, ale o typu pohonu, v tomto pripade elektromotoru, je uplne fuk z ceho se ta energie bere 😉
Z čeho a jak se bere energie pro elektromotor je zcela zásadní záležitost. Elektromotor sám o sobě je dávno zvládnutá záležitost a není na ní moc co vyvíjet. Naopak skladování a uvolňování elektřiny pro elektromotor je zásadní věc vývoje. Pokud se například prosadí palivové články na bázi CNG nebo vodíku tak si všechny dobíjecí stanice můžeme nabouchat do trenek.
myslim ze je to vzcelku uplne fuk, protoze budoucnost jako takova je stejne v OLEV, koketuji s ni jak melci giganti na hromadne doprave, tak ti co se zabivaji osobni dopravou 😄
elektromobily pak nebude problem prebudovat at budou brat energii z jakehokoliv media pro ukladani energie 😄
v soucasnosti jsou tim nejrozsirenejsim baterie, do budoucna to muze bejt treba stado krecku v behacce nebo treba vodikovej clanek, to je jen na zakaznicich co si vyberou, a nepochybuju ze se najdou dal taco co si vyberou baterky, pak taco co si vyberou vodik, a dalsi zdroje jsou ve hvezdach
elektromobily pak nebude problem prebudovat at budou brat energii z jakehokoliv media pro ukladani energie 😄
v soucasnosti jsou tim nejrozsirenejsim baterie, do budoucna to muze bejt treba stado krecku v behacce nebo treba vodikovej clanek, to je jen na zakaznicich co si vyberou, a nepochybuju ze se najdou dal taco co si vyberou baterky, pak taco co si vyberou vodik, a dalsi zdroje jsou ve hvezdach
Fuk to není, auto přizpůsobené na ukládání energie do baterek bude předělávat jenom magor na palivové články a vice versa. To se vyplatí jedno vyhodit a druhé vyrobit, protože jediný společný jmenovatel je elektromotor a to je ta nejlevnější součástka v obou strojích.
To je omyl, spaľovacie motory dostali zelenú práve kvôli biznisu a ničomu inému - ropní magnáti zacítili príležitosť, rozbiehajúcej sa ťažbe nemohli vtedajší producenti elektriny nijak konkurovať. S výkonom a spoľahlivosťou spaľovacích motorov ich preferovanie nemalo nič spoločné.
To je klasická spiklenecká teorie. Energetické společnosti vyrábějící el. energii i celý elektrotechnický průmysl nejsou o nic slabší globální hráči než ropný průmysl. Prostě v dané době se prosadilo uživatelský příjemnější řešení (spalovací motor) a všechno co s ním souvisí (těžba ropy ovšem není závislá jen na automobilovém průmyslu, protože kvanta se spálí v elektrárnách, spotřebují v chemickém průmyslu a v řadě zení se s ní prostě jenom topí). Kdyby v té době elektroauta dosáhla stejné uživatelské přívětivosti jako auta se spalovacím motorem, tak se prosadila elektřina. Je legrační za vším hledat spiknutí ropných magnátů.
Možno dnes, a ani v tom by som si celkom istý nebol. Nie pred 100 rokmi. A nešlo o spiknutie, šlo proste o trh, vyhralo to, čo sľubovalo viac peňazí silnejším spoločnostiam.
Ne, vyhrál ten systém, který byl v té době uživatelsky lepší. Dnes jsme o sto let dál, baterky se vylepšily (pravda, pokrok to není nijak dramatický), auto na baterky nabízí kde kdo a stejně se žádná revoluce nekoná. A dokud se nestane nějaký skutečný průlom v technologii baterek tak ani konat nebude. Spíš to vypadá jak píši jinde, že třeba palivové články mohou zaznamenat lepší posun a pak smetou jak baterky tak spalovák. 😄
Bazalt
Pro všechny co chtějí diskutovat a ne jen mlátit prázdnou slámu nabízím můj pohled na téma.
Naftové motory.
Co si budeme povídat, nafta a to co z ní lítá i přes filtry je svinstvo. Každý to ví a nic s tím neudělá. Její úspornost se začíná nahýbat s příchodem turbobenzínů. Ve městech představuje naprostou zdravotní a ekologickou katastrofu. Mimo na povětří to ještě jde. Má spoustu výhod, hlavně lepší využitelnost na množství paliva a tu malou spotřebu. Sám jsem minulý týden najel s vypůjčeným Nissanem NV2000 víc jak 2500 kilometrů s průměrem 4.9.
Ekonaftové motory.
Svinstvo nad svinstvo. Ničí motor, ničí vzduch, ničí krajinu. Řepka ovládla Evropu, ekosystém trpí. Místo toho abychom pěstovali jídlo pěstujem palivo. Ne proto aby bylo ekologické ale proto aby někdo vydělal protože kvůli EU musí vydělat. pardon, musíme lít řepku do nafty.
Benzín.
Benzín pořád ještě jako palivo jde. Žádné extrémní saze jako z nafty. Stará atmosféra se vejde do limitů o kterých mladší nafta sní. Ekonomické turbobenzíny? Super, spotřeba jako nafta, méně papírových emisí, méně sazí. A benzín už je levnější než nafta. Jinak svinstvo stejně jako turbonafta. Krásné drobounké sazečky všude. Jo EU si vytlačila normální atmosféry a teď chystá filtry pro turbobenzíny protože to z nich jen fičí.
Etanol.
Krásné, ekologické, obnovitelné. Kdo ví že v jižní Americe se (jako u nás) už nepěstujou brambory na jídlo ale na palivo? A že v severní americe už kukuřice nefrčí na lupínky ale opět na palivo? Že cena potravin stoupá protože místo toho abychom to sežrali tak to ekologicky projezdíme a někdo na tom bohatne víc než šejkové protože na naftu a benzín se jezdit může na etanol a řepku musí.
LPG
derivát benzínu takže viz benzín i když o trochu lepší.
CNG
Stlačený zemní plyn. Nezávislý na cenách ropy. Levnější, půlka zplodin. Podle mě se sítí stanic jako třeba v Rakousku, Německu nebo Itálii ideální náhrada za benzín/naftu. Absolvoval jsem s pronajatou Fiat Panda už pár tisíc kilometrů, hlavně po Německu. Stanici nemusíte hledat, je to prostě na čtyřech pump z pěti. Itálie vede v počtu auta i stanic na CNG a to nemá vlastní zdroje. Jo CNG fakt jo. Jen to pořád potřebuje tu kapku benzínu na start.
Hybrid.
půl na půl. Půl spalovák, půl elektromobil. Výhody a neřesti obou ale pořád hodně výhod. Stojí už stejně jako turbonafta a jede za míň. Trvale nejspolehlivější v tabulkách. Otázka co pak bude s tou baterkou... Největší ekovýhoda je v tom že při pomalé rychlosti jede na elektro-posunování ve městě a hlavně že se rozjíždí na elektro. Jen se podívejte na okamžitou spotřebu spalováku při rozjezdu. Diselhybridní autobusy jsou to ucpaných měst úplně super. Nejlíp z hybridních aut vychází ty které mají spalovák jako dynamo a jezdí na elektro. Spalovák běží v ideálních otáčkách s minimální spotřebou. Tak fungují diseleletrické lokomotivy pokud se nepletu.
A hybrid plug in je fajn kde je infrastruktura a podmínky pro dobíjení. Máte 100% elektromobil ale když jedete dál tak normální hybrid.
Vodíkové palivové články.
Aha, sci-fi, Verne, kapitán Nemo a Nautilus? Kdepak. Běžná technologie v provozu. Příklad? Třeba tady [odkaz] a tady prezentace [odkaz]
Island který už teď jede na čistou energii se snaží urvat největší podíl na trhu s výrobou vodíku a použití palivových článků ve svých autobusech ale hlavně lodích. Vodík mají zdarma, elektřinu vyrobenou horkou párou ze země v podstatě také. Naftu musí dovážet.
A nakonec elektromobil.
Kolik už toho bylo napsáno.
Elektromobil patří do města a tečka. Jezdit s ním dál je mimo jeho koncepci. Spousta lidí a třeba i firem jezdí jen po městě a nájezd na jedno nabití jim stačí. Zavádění ekozon a ekozvýhodňování není politika ale nutnost. Ve městech se lidi prostě dusí a dlouhodobě je to neudržitelný stav. Když se povede aspoň MHD a zásobování přetransformovat tak osobní doprava jde ruku v ruce. Žiju v Londýně a když tady můžou rozvážet zboží a jezdit po montážích elektromobily tak proč ne někde jinde. Londýn je sakra větší a složitější než jakékoliv město v ČR. Potkat Kangoo ZE je běžná věc stejně jako Leaf, už i i3, malé G-Wizz nebo renault Twizi. K tomu předělané tranzity nebo elektroauta od UPS velké jak LT. A další elektromobily které ani neznám.
K nevýhodám elektromobilů.
Dojezd. Ano, malý. Do města stačí.
Baterka a její neekologičnost. Jak už jsem dříve napsal. Jak startujete vaše auto? Klikou? Kolik je vyrobeno autobaterií (třeba těch mega do náklaďáků) na jednu do elektroauta. Kolik milionů baterek do mobilu se vyrobí a skončí někde v koši?
Neekologická elektřina. Stejná na jakou jezdí metro, tramvaje, vlaky... Nebo vaše televize. Ovšem spotřeba elektromobilu na nabití baterie je proti tomu nic. Krom toho se počítá že většinou se auto nabíjí přes noc na noční proud. Tedy na elektřinu která se vyrobí zbytečně.
Ekolikvidace auta. Jo jo všechna ostatní auta se likvidují naprosto ekologicky. Prostě je dáte do kompostu že...
Cena elektromobilu. Co si budeme povídat i3 je úlet. Leaf má cenu stejně vybaveného Golfa s tím že je větší a pohodlnější. Osobně vyzkoušeno. A ne každý jezdí do Ostravy a zpět což je oblíbená formule na negativa elektromobilu.
V zimě to stejně zmrzne a nepojede. To asi ne že... zeptejte se ve Skandinávii kde se prodává nejvíce elektromobilů v Evropě. Jediné co v zimě nejede je nafta...
Tolik můj názor. Mějte se krásně a užijte si víkend. Upřímně 😉
Naftové motory.
Co si budeme povídat, nafta a to co z ní lítá i přes filtry je svinstvo. Každý to ví a nic s tím neudělá. Její úspornost se začíná nahýbat s příchodem turbobenzínů. Ve městech představuje naprostou zdravotní a ekologickou katastrofu. Mimo na povětří to ještě jde. Má spoustu výhod, hlavně lepší využitelnost na množství paliva a tu malou spotřebu. Sám jsem minulý týden najel s vypůjčeným Nissanem NV2000 víc jak 2500 kilometrů s průměrem 4.9.
Ekonaftové motory.
Svinstvo nad svinstvo. Ničí motor, ničí vzduch, ničí krajinu. Řepka ovládla Evropu, ekosystém trpí. Místo toho abychom pěstovali jídlo pěstujem palivo. Ne proto aby bylo ekologické ale proto aby někdo vydělal protože kvůli EU musí vydělat. pardon, musíme lít řepku do nafty.
Benzín.
Benzín pořád ještě jako palivo jde. Žádné extrémní saze jako z nafty. Stará atmosféra se vejde do limitů o kterých mladší nafta sní. Ekonomické turbobenzíny? Super, spotřeba jako nafta, méně papírových emisí, méně sazí. A benzín už je levnější než nafta. Jinak svinstvo stejně jako turbonafta. Krásné drobounké sazečky všude. Jo EU si vytlačila normální atmosféry a teď chystá filtry pro turbobenzíny protože to z nich jen fičí.
Etanol.
Krásné, ekologické, obnovitelné. Kdo ví že v jižní Americe se (jako u nás) už nepěstujou brambory na jídlo ale na palivo? A že v severní americe už kukuřice nefrčí na lupínky ale opět na palivo? Že cena potravin stoupá protože místo toho abychom to sežrali tak to ekologicky projezdíme a někdo na tom bohatne víc než šejkové protože na naftu a benzín se jezdit může na etanol a řepku musí.
LPG
derivát benzínu takže viz benzín i když o trochu lepší.
CNG
Stlačený zemní plyn. Nezávislý na cenách ropy. Levnější, půlka zplodin. Podle mě se sítí stanic jako třeba v Rakousku, Německu nebo Itálii ideální náhrada za benzín/naftu. Absolvoval jsem s pronajatou Fiat Panda už pár tisíc kilometrů, hlavně po Německu. Stanici nemusíte hledat, je to prostě na čtyřech pump z pěti. Itálie vede v počtu auta i stanic na CNG a to nemá vlastní zdroje. Jo CNG fakt jo. Jen to pořád potřebuje tu kapku benzínu na start.
Hybrid.
půl na půl. Půl spalovák, půl elektromobil. Výhody a neřesti obou ale pořád hodně výhod. Stojí už stejně jako turbonafta a jede za míň. Trvale nejspolehlivější v tabulkách. Otázka co pak bude s tou baterkou... Největší ekovýhoda je v tom že při pomalé rychlosti jede na elektro-posunování ve městě a hlavně že se rozjíždí na elektro. Jen se podívejte na okamžitou spotřebu spalováku při rozjezdu. Diselhybridní autobusy jsou to ucpaných měst úplně super. Nejlíp z hybridních aut vychází ty které mají spalovák jako dynamo a jezdí na elektro. Spalovák běží v ideálních otáčkách s minimální spotřebou. Tak fungují diseleletrické lokomotivy pokud se nepletu.
A hybrid plug in je fajn kde je infrastruktura a podmínky pro dobíjení. Máte 100% elektromobil ale když jedete dál tak normální hybrid.
Vodíkové palivové články.
Aha, sci-fi, Verne, kapitán Nemo a Nautilus? Kdepak. Běžná technologie v provozu. Příklad? Třeba tady [odkaz] a tady prezentace [odkaz]
Island který už teď jede na čistou energii se snaží urvat největší podíl na trhu s výrobou vodíku a použití palivových článků ve svých autobusech ale hlavně lodích. Vodík mají zdarma, elektřinu vyrobenou horkou párou ze země v podstatě také. Naftu musí dovážet.
A nakonec elektromobil.
Kolik už toho bylo napsáno.
Elektromobil patří do města a tečka. Jezdit s ním dál je mimo jeho koncepci. Spousta lidí a třeba i firem jezdí jen po městě a nájezd na jedno nabití jim stačí. Zavádění ekozon a ekozvýhodňování není politika ale nutnost. Ve městech se lidi prostě dusí a dlouhodobě je to neudržitelný stav. Když se povede aspoň MHD a zásobování přetransformovat tak osobní doprava jde ruku v ruce. Žiju v Londýně a když tady můžou rozvážet zboží a jezdit po montážích elektromobily tak proč ne někde jinde. Londýn je sakra větší a složitější než jakékoliv město v ČR. Potkat Kangoo ZE je běžná věc stejně jako Leaf, už i i3, malé G-Wizz nebo renault Twizi. K tomu předělané tranzity nebo elektroauta od UPS velké jak LT. A další elektromobily které ani neznám.
K nevýhodám elektromobilů.
Dojezd. Ano, malý. Do města stačí.
Baterka a její neekologičnost. Jak už jsem dříve napsal. Jak startujete vaše auto? Klikou? Kolik je vyrobeno autobaterií (třeba těch mega do náklaďáků) na jednu do elektroauta. Kolik milionů baterek do mobilu se vyrobí a skončí někde v koši?
Neekologická elektřina. Stejná na jakou jezdí metro, tramvaje, vlaky... Nebo vaše televize. Ovšem spotřeba elektromobilu na nabití baterie je proti tomu nic. Krom toho se počítá že většinou se auto nabíjí přes noc na noční proud. Tedy na elektřinu která se vyrobí zbytečně.
Ekolikvidace auta. Jo jo všechna ostatní auta se likvidují naprosto ekologicky. Prostě je dáte do kompostu že...
Cena elektromobilu. Co si budeme povídat i3 je úlet. Leaf má cenu stejně vybaveného Golfa s tím že je větší a pohodlnější. Osobně vyzkoušeno. A ne každý jezdí do Ostravy a zpět což je oblíbená formule na negativa elektromobilu.
V zimě to stejně zmrzne a nepojede. To asi ne že... zeptejte se ve Skandinávii kde se prodává nejvíce elektromobilů v Evropě. Jediné co v zimě nejede je nafta...
Tolik můj názor. Mějte se krásně a užijte si víkend. Upřímně 😉
Tak toto sa tu často nevidí. Rozpísal si to pekne, a najmä rozumne, odvrchu až dole to má hlavu a pätu. Klobúk dole, kamoš. 😉 :yes: :yes: :yes:
Nechci elektromobily obhajovat, ale strčte si ty svoje maximální rychlosti do ř*ti!
Toto auto je určeno do města i kdyby jelo mimo město, tak si myslím, že běžně člověk nejezdí víc jak 130km/h (neberu dálnici).
Že to neřešíte u HTPéčkové Fóbie.
Stejná blbost, jako řešit objem kufru a neřešit poměr, jak ne hluboký, široký či dlouhý.
to
není našinec, ale šikmookej, ale to nevadí, našemu boji s šupákamaropákama pomůže 😄 takže kámoš.
pravidlo č.1 - NEPŘÍTEL MÝHO NEPŘÍTELE JE MŮJ PŘÍTEL
Korejci to sou makačenkové cena by mohla být nižší než LEAF [odkaz] [odkaz] fouknou pár dobíječek ktomu a je vymalováno 😉 😄
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
K výrobe elektriny: no, podľa mňa je oveľa lepšie, keď smrdí komín tepelnej elektrárne ako tisíce áut priamo v mestách. Pretože komínov je málo, môžu sa vybaviť filtrami aj dodatočne a emisie vypúšťajú do vyšších vrstiev vzduchu - a tým pádom sa roznesú na oveľa väčšiu plochu, kde spadnú v oveľa nižších koncentráciách ako autá v mestách, kde auto z EURO 2 nespravíš EURO 6. Navyše nemáme len uhoľné elektrárne, že ... máme niečo také ako plynové, atómové, vodné ...
Až to vymyslíte, dejte vědět, budete adeptem na Nobelovku. 😉
Tu si pozri test teasli a zmeníš názor, že elktromobil nieje budúcnosť. Je a nejaký Topper na tom nič nezmení...!!!
Ano pořád dva stejné argumenty.
Baterka je strašně neekologická protože se kvůli ní těží neekologicky. A na co startuje tvoje auto? Klikou? Kolik je tisíců autobaterií na jednu v elektromobilu? Kolik je milionů baterek do mobilu?
Neekologická výroba elektřiny pro elektromobily. Kolik si myslíš že spotřebuje elektromobil na jedno nabití? Kolik si myslíš že spotřebuje jedno metro na projetí trasy? Kolik spotřebuje vlak? Tramvaj? Řeší to někdo?
Nissan Leaf jsem plně nabil na jeden kupon co se dává v kempu pro karavany asi tak na den a ještě zbylo.
Spočítejte si někdy kolik je potřeba na nabití elektromobilu a kolik spotřebuje lednička, pračka, televize mikrovlnka...