Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia zahájila výrobu elektromobilu Soul EV, bude i v Česku

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 12. 6. 2014
11
35
Zobrazit náhledy (11)
Kia Soul Kia Soul Kia Soul Kia Soul Kia Soul Kia Soul
Nový elektromobil korejské automobilky určený zejména pro evropský trh včetně České republiky se již vyrábí, a to v jihokorejském závodě Kia Gwangju.

Již v druhé polovině letošního roku bude zahájen prodej Kie Soul EV v Evropě. Jedná se o vůbec první elektromobil jihokorejské značky prodávaný mimo Koreu. Zpočátku se počítá s výrobou 5000 kusů ročně.

Automobil s motorem o výkonu 81,4 kW a točivým momentem 285 N.m se pyšní nulovými emisemi (alespoň co se týče zplodin vycházejících přímo z automobilu). Diskutovanou věcí u elektromobilů je dojezd, ten v tomto případě činí 212 km díky sadě 192 lithium-polymerových akumulátorových článků s kapacitou 27 kWh. Dynamika vozu není vůbec zlá, z klidu na sto kilometrů elektromobil zrychlí za 11,2 sekund. Nejvyšší rychlost však je pouhých 145 km/h.

Zajímavá je rovněž skutečnost, že Soul EV je vyroben z eko materiálů. Samotná Kia k tomu říká, že vůz obdržel jako první automobil na světě ekologický certifikát UL, který dokládá použití 23 942 gramů bioplastů a 10% podíl uhlíku s organickým původem v materiálech. Mezi recyklovatelné materiály v interiéru Soulu EV patří bioplasty, biopěny, biotkaniny a bioplsti na bázi PET z organických surovin. Používané materiály mají nízký obsah těkavých organických látek. Uplatnění nalézají také nově vyvinuté antibakteriální materiály a laky.

240p360p480p720p

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Ekologie aut z mého pohledu
| 13. 6. 2014
Tak toto sa tu často nevidí. Rozpísal si to pekne, a najmä rozumne, odvrchu až dole to má hlavu a pätu. Klobúk dole, kamoš. ;-) :yes: :yes: :yes:
EV
| 13. 6. 2014
Nesúhlasím. Ani s jednou vetou.
Avatar - Ham.
EV
| 13. 6. 2014
Ne, vyhrál ten systém, který byl v té době uživatelsky lepší. Dnes jsme o sto let dál, baterky se vylepšily (pravda, pokrok to není nijak dramatický), auto na baterky nabízí kde kdo a stejně se žádná revoluce nekoná. A dokud se nestane nějaký skutečný průlom v technologii baterek tak ani konat nebude. Spíš to vypadá jak píši jinde, že třeba palivové články mohou zaznamenat lepší posun a pak smetou jak baterky tak spalovák. :-)
Avatar - Bazalt
Ekologie aut z mého pohledu
| 13. 6. 2014
Pro všechny co chtějí diskutovat a ne jen mlátit prázdnou slámu nabízím můj pohled na téma.

Naftové motory.
Co si budeme povídat, nafta a to co z ní lítá i přes filtry je svinstvo. Každý to ví a nic s tím neudělá. Její úspornost se začíná nahýbat s příchodem turbobenzínů. Ve městech představuje naprostou zdravotní a ekologickou katastrofu. Mimo na povětří to ještě jde. Má spoustu výhod, hlavně lepší využitelnost na množství paliva a tu malou spotřebu. Sám jsem minulý týden najel s vypůjčeným Nissanem NV2000 víc jak 2500 kilometrů s průměrem 4.9.

Ekonaftové motory.
Svinstvo nad svinstvo. Ničí motor, ničí vzduch, ničí krajinu. Řepka ovládla Evropu, ekosystém trpí. Místo toho abychom pěstovali jídlo pěstujem palivo. Ne proto aby bylo ekologické ale proto aby někdo vydělal protože kvůli EU musí vydělat. pardon, musíme lít řepku do nafty.

Benzín.
Benzín pořád ještě jako palivo jde. Žádné extrémní saze jako z nafty. Stará atmosféra se vejde do limitů o kterých mladší nafta sní. Ekonomické turbobenzíny? Super, spotřeba jako nafta, méně papírových emisí, méně sazí. A benzín už je levnější než nafta. Jinak svinstvo stejně jako turbonafta. Krásné drobounké sazečky všude. Jo EU si vytlačila normální atmosféry a teď chystá filtry pro turbobenzíny protože to z nich jen fičí.

Etanol.
Krásné, ekologické, obnovitelné. Kdo ví že v jižní Americe se (jako u nás) už nepěstujou brambory na jídlo ale na palivo? A že v severní americe už kukuřice nefrčí na lupínky ale opět na palivo? Že cena potravin stoupá protože místo toho abychom to sežrali tak to ekologicky projezdíme a někdo na tom bohatne víc než šejkové protože na naftu a benzín se jezdit může na etanol a řepku musí.

LPG
derivát benzínu takže viz benzín i když o trochu lepší.

CNG
Stlačený zemní plyn. Nezávislý na cenách ropy. Levnější, půlka zplodin. Podle mě se sítí stanic jako třeba v Rakousku, Německu nebo Itálii ideální náhrada za benzín/naftu. Absolvoval jsem s pronajatou Fiat Panda už pár tisíc kilometrů, hlavně po Německu. Stanici nemusíte hledat, je to prostě na čtyřech pump z pěti. Itálie vede v počtu auta i stanic na CNG a to nemá vlastní zdroje. Jo CNG fakt jo. Jen to pořád potřebuje tu kapku benzínu na start.

Hybrid.
půl na půl. Půl spalovák, půl elektromobil. Výhody a neřesti obou ale pořád hodně výhod. Stojí už stejně jako turbonafta a jede za míň. Trvale nejspolehlivější v tabulkách. Otázka co pak bude s tou baterkou... Největší ekovýhoda je v tom že při pomalé rychlosti jede na elektro-posunování ve městě a hlavně že se rozjíždí na elektro. Jen se podívejte na okamžitou spotřebu spalováku při rozjezdu. Diselhybridní autobusy jsou to ucpaných měst úplně super. Nejlíp z hybridních aut vychází ty které mají spalovák jako dynamo a jezdí na elektro. Spalovák běží v ideálních otáčkách s minimální spotřebou. Tak fungují diseleletrické lokomotivy pokud se nepletu.
A hybrid plug in je fajn kde je infrastruktura a podmínky pro dobíjení. Máte 100% elektromobil ale když jedete dál tak normální hybrid.

Vodíkové palivové články.
Aha, sci-fi, Verne, kapitán Nemo a Nautilus? Kdepak. Běžná technologie v provozu. Příklad? Třeba tady [odkaz] a tady prezentace [odkaz]
Island který už teď jede na čistou energii se snaží urvat největší podíl na trhu s výrobou vodíku a použití palivových článků ve svých autobusech ale hlavně lodích. Vodík mají zdarma, elektřinu vyrobenou horkou párou ze země v podstatě také. Naftu musí dovážet.

A nakonec elektromobil.
Kolik už toho bylo napsáno.
Elektromobil patří do města a tečka. Jezdit s ním dál je mimo jeho koncepci. Spousta lidí a třeba i firem jezdí jen po městě a nájezd na jedno nabití jim stačí. Zavádění ekozon a ekozvýhodňování není politika ale nutnost. Ve městech se lidi prostě dusí a dlouhodobě je to neudržitelný stav. Když se povede aspoň MHD a zásobování přetransformovat tak osobní doprava jde ruku v ruce. Žiju v Londýně a když tady můžou rozvážet zboží a jezdit po montážích elektromobily tak proč ne někde jinde. Londýn je sakra větší a složitější než jakékoliv město v ČR. Potkat Kangoo ZE je běžná věc stejně jako Leaf, už i i3, malé G-Wizz nebo renault Twizi. K tomu předělané tranzity nebo elektroauta od UPS velké jak LT. A další elektromobily které ani neznám.
K nevýhodám elektromobilů.
Dojezd. Ano, malý. Do města stačí.
Baterka a její neekologičnost. Jak už jsem dříve napsal. Jak startujete vaše auto? Klikou? Kolik je vyrobeno autobaterií (třeba těch mega do náklaďáků) na jednu do elektroauta. Kolik milionů baterek do mobilu se vyrobí a skončí někde v koši?
Neekologická elektřina. Stejná na jakou jezdí metro, tramvaje, vlaky... Nebo vaše televize. Ovšem spotřeba elektromobilu na nabití baterie je proti tomu nic. Krom toho se počítá že většinou se auto nabíjí přes noc na noční proud. Tedy na elektřinu která se vyrobí zbytečně.
Ekolikvidace auta. Jo jo všechna ostatní auta se likvidují naprosto ekologicky. Prostě je dáte do kompostu že...
Cena elektromobilu. Co si budeme povídat i3 je úlet. Leaf má cenu stejně vybaveného Golfa s tím že je větší a pohodlnější. Osobně vyzkoušeno. A ne každý jezdí do Ostravy a zpět což je oblíbená formule na negativa elektromobilu.
V zimě to stejně zmrzne a nepojede. To asi ne že... zeptejte se ve Skandinávii kde se prodává nejvíce elektromobilů v Evropě. Jediné co v zimě nejede je nafta...

Tolik můj názor. Mějte se krásně a užijte si víkend. Upřímně ;-)
Avatar - Bazalt
Max. rychlost
| 13. 6. 2014
V plenkách? Přijeď někdy třeba do Londýna a rozhlédni se. Jak je ekologická je likvidace jakéhokoliv auta?
Ano pořád dva stejné argumenty.
Baterka je strašně neekologická protože se kvůli ní těží neekologicky. A na co startuje tvoje auto? Klikou? Kolik je tisíců autobaterií na jednu v elektromobilu? Kolik je milionů baterek do mobilu?
Neekologická výroba elektřiny pro elektromobily. Kolik si myslíš že spotřebuje elektromobil na jedno nabití? Kolik si myslíš že spotřebuje jedno metro na projetí trasy? Kolik spotřebuje vlak? Tramvaj? Řeší to někdo?
Nissan Leaf jsem plně nabil na jeden kupon co se dává v kempu pro karavany asi tak na den a ještě zbylo.
Spočítejte si někdy kolik je potřeba na nabití elektromobilu a kolik spotřebuje lednička, pračka, televize mikrovlnka...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku