Duel BMW a Porsche je střetem progresivního přístupu ke sportovnímu kupé a pečlivého uchovávání toho, co známe již padesát let. Jde o souboj dvou zcela protichůdných postupů, nebo lze mezi oběma vozy najít nějaké společné znaky?
BMW jasně na tóny dnešních obyčejných aut, viditelné blatníky, impotentní nárazníky,,prostě sice BMW ale tihle tvary jsou dnes všude. Porsche zas je jeden zastaralý tvar který faceliftem se snaží každým rokem oživit. Vůbec mě nezaujme na cestách.
Vidět naživo i8 je impozantní zážitek. Jeho tvary jsou organické jako u Gigerova Veřelce. Modrá-černá-bílá tomu dávají korunu. Jenže... v něm vypadáte jako pozér a jeho design bude za 10 let překonaný. Každý druhá Kia bude vypadat podobně.
911 to je jiná káva. Její tvary přetrvávají padesát let a dalších padesát let budou. Čistota, forma ukazuje na funkci, prostě nádhera. Plnokrevný motor to vše korunuje. Koupí 911 ukazujete vyzrálý vkus.
Porsche píše. Na elektromobiloch je vidieť, že sa snažia robiť dizajn budúcnosti s dnešnou technikou. Išiel som včera za i3 a wau efekt sa nedostavil (úzke, vysoké, skoro by som povedal komické). Jasné, tu je i8, to je lepšie, ale ten bakelitový efekt tam je tiež.
Ťažko porovnávať nový model od BMW s dlhoročnou legendou 911. Jedno má krásny čistý dizajn s dlhoročnou evolúciou a druhé je ako pozdrav z blízkej budúcnosti. Ešte stále vsádzam na nevšednosť, takže teraz za mňa i8-ka. :yes:
K porovnaniu dizajnu týchto dvoch kúskov trebalo ešte poznamenať, že spoločnými znakmi disponuje aj domáci rapid spacebak (joj ťažko sa to vyslovuje v slovenčine), a tuším aj víťaza duelu. Bola by to domáca schodofka. Zlatá česká ľavá ruka... >:D
Jistě lze srovnávat cokoliv s čímkoliv, takže i 911 s i8. Ale je to tak trochu jako srovnávat Prazdroj 12° s Birell limetkou. V tomto případě sportovní auto a něco jako urban „sports“ car. Prostě každé má zcela jiný účel, jiný obsah a tomu odpovídající jinou formu. Obě formy jsou pěkné, nicméně ta druhá mi přijde samoúčelná, protože mi nesedí její obsah, ale to je můj problém, který nesouvisí s designem.
No jasně 911 je nestárnoucí klasika, každá nová generace ji přibližuje k dokonalosti (snad mimo 996). i8 je vedle ní težká moderna, trochu enterprise. Nicméně jsem ji už viděl naživo na Pražském letišti, vezli ji na podvalníku a vypadala božsky :yes:
Rozhodování by bylo hooodně těžké, ale mám ten pocit, že by 911 vyhrála ;-)
911 ma charizmu, clovek nevidi jen kus plechu ale tu historii, tu evoluci, to zdokonalovani dokonaleho...
i8 je auto budoucnosti, auto ktere kdyby hralo ve filmech jako Ja robot nikdo by neuveril, ze to muze jiz dnes jezdit po cestach a prece. S jistou nadsazkou se da rict ze je to jedine auto tohoto tisicileti. Vedle i8 vypada vse nejmin 10-15 let stare.
Designove srovnani je pak tezke. 911 je cista, stara skola se vsim dobrym co to slovni spojeni znamena. i8 je (chce byt) revoluce se vsim dobrym co to slovo znamena.
Zatleskat musim obema. Ikdyz je memu srdci blize 911, tak designove-novatorsky bych dal hlas i8.