Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: GM připustil možnost ochrany před věřiteli, auditoři zpochybnili životaschopnost koncernu

Americký koncern General Motors ve výroční zprávě uvedl, že možná bude muset požádat o ochranu před věřiteli. Auditoři současně s tím vyjádřili pochybnosti o životaschopnosti koncernu.
Zpět na článek
5. 3. 2009 23:19
neregistrovaný "Wernher Mölders"
6. 3. 2009 01:10
neregistrovaný "Paninaro"
6. 3. 2009 02:06
neregistrovaný "Modrak"
6. 3. 2009 07:26
neregistrovaný "Darth_Vader"
6. 3. 2009 01:45
neregistrovaný "yaroukh"
6. 3. 2009 19:07
neregistrovaný "Paninaro"
7. 3. 2009 00:40
neregistrovaný "yaroukh"
6. 3. 2009 13:26
neregistrovaný "yaroukh"
6. 3. 2009 13:32
neregistrovaný "yaroukh"
6. 3. 2009 18:34
neregistrovaný "yaroukh"
7. 3. 2009 00:32
neregistrovaný "yaroukh"
Avatar - prekladys
5. 3. 2009 17:57
konkrétní čísla k tématu
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
5. 3. 2009 21:32
Re: konkrétní čísla k tématu
No, já k tomu můžu přihodit tabulku s US prodeji za únor 09 podle značek, porovnanou s únorem 2008, opravdu husté čtení: [odkaz] ;-\
5. 3. 2009 20:37
Začarovaný kruh
No je to docela začarovaný kruh. GM je před krachem a zachránit ho můžou jen vysoké prodeje aut, ale kdo si dnes koupí auto od automobilky o které se neví, jestli tu ještě za rok bude? Nechci malovat čerta na zeď, ale toto asi nedopadne pro GM dobře.
Možná, že se v USA zvedne vlna vlastenectví a lidé si od teď budou kupovat jen auta od GM aby jim pomohli,ale to se mě moc nezdá, v USA teď pofrčí malooběmová japonská auta.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Egi
5. 3. 2009 22:16
Na jednu stranu......
....dobře jim tak!!! Vím, je to hrozný, spousty lidí by přišly o práci nehledě k ještě většímu oslabení ekonomiky USA, ale najednou vyplouvá na povrch, že americká auta, obvzvláště od GM kupují v 99% případů jen američani. Nikdo jiný by si takové auto, které je velké, krabicovité, žravé a nespolehlivé, nekoupil. A nyní na většinu američanů dopadla krize a nemají peníze => snaží se šetřit kde se dá, koupí si levnější a menší auto s nízkou spotřebou, přesně takové, které GM v nabídce nemá, ale má ho kdejaký japonec. Poté američan zjistí, že s tímto autem nejsou žádné problémy, u pumpy stojí jen jednou měsíčně a ne třikrát jako předtím a v servisu jakbysmet. GM pomalu začíná chápat, že nebude-li myslet při vývoji aut také na jiné zákazníky z jiných zemí, než jen na svoje americké ovečky, pomalu ztratí zákazníky. Je mi jen líto že s sebou táhne do věčných lovišť také Opel a Saab. Tyto dvě automobilky by jinak měly naději na přežití. Opel určitě, protože se poslední dobou stává výkladní skříní německého průmyslu, stejně jako po válce. No a Saab by se možná také dokázal uživit sám, jen kdyby mu někdo strhnul tu nálepku ,,Drahý Opel", kterou mu přilepila právě GM.
Rozbalit vlákno
25
neregistrovaný "Wernher Mölders"
5. 3. 2009 23:19
Re: Na jednu stranu......
Ty evidentně víš kulový o tématu a házíš tady jen takové plky pro omezenece jako jseš ty. Naopak GM má za sebou léta nejvyšších prodejů ve své téměř stoleté historii. Jen ty *... odbory stále trvají na tom, aby se bývalým gmákům vyplácely vysoké renty. Holt když si vohnouti a * stojí za svou vylízanou palící, tak raději potopí obrovskou automobilku a připraví o práci desetitisíce lidí. A někteří z nich pak blekotají na diskuzi, že ano. :-!
neregistrovaný "Paninaro"
6. 3. 2009 01:10
Re: Na jednu stranu......
Nesvádějte to na odbory. USA rozhodně nepatří k zemím, kde by měly odbory silné postavení (jako např. Francie či Německo). Odbory mají svou nezastupitelnou úlohu a vyrovnávají faktický nerovné postavení mezi zaměstnavatelem a zeměstnancem, který je ve výrazně slabší pozici. Toliko k odborům. Problémem, GM repsektive amerických automobilek je samotné výrobní porfolio, neschopnost reagovat na poptávku, dále relativně nízká kvalita, nehospodárnost a technická průměrnost a to vše je koktail, který činí 90% produkce amerických automobilek neprodejnou. Kdo by si dnes kupoval americká BVPéčka se spotřebou 100 na 100 a podprůměrnou kvalitou. Americké automobilky vždy přijdou s něčím "novým" několik let po té, co německá či japonská konkurence a tato taktika "křížku po funuse" + finanční respektive ekonomická krize činí, to co nyní vidíme.
Avatar - kolmar
6. 3. 2009 01:22
Re: Rick Wagoner...tebe ani cent!
GM ma tak retardovane postavene zmluvy, ze plati odvody ci renty ci ako sa to vlasnte vola viac zamestnancom ako ma - cize aj byvalym, neviem meno toho kto to spiskal ale to je jedno.
S tou strucnou charakteristikou ami-car mas pravdu :yes: taktiez si to myslim...no jedine toho CTS by bola skoda...ako imidzovka ok (ale mne nehrozi ani nahodou)

Najhorise na tom je, ze neni tam nikto, kto by toho *** Ricka Wagonera vyhnal uz konecne aj s celym predstavenstvom prec. Ved uz niekolko rokov dosahuju stratu a nerobia nic, len si zvysuju premie...a se*u na vsetko a ten pri* RW este na autosalone v Detroite zhodnotil rok 2008 za dobry a vidi ruzovu buducnost - vyuzitie krizi... jedine ze je na praskoch, alebo videl svoj stav uctu...
>:D >:D 8-s 8-s
6. 3. 2009 01:31
Re: Rick Wagoner...tebe ani cent!
Člověče, měl by si ty svoje sociálněbolševický manýry ventilovat na nějaký politický diskusi. Nejsilnější odbory jsou právě v USA a ne ve Franci, nebo Německu. Z toho plynou i ony "vybojovaný" dávky na důchod apod, co táhnou mimo jiný GM ke dnu. GM vyráběla jen a pouze produkty, který si žádali jejich zákazníci.

Bolševici u nás naopak vyráběli produkty, kterýma určovali, v čem "my" budeme jezdit. Tak to nepleť. Takže tady jen plácáš svoje přiblblý doměnky z Lihovýho domu v Hybernský ulici a na to tady neni místo.
neregistrovaný "Modrak"
6. 3. 2009 02:06
Re: Rick Wagoner...tebe ani cent!
Navtech je ulhanej nebo blbej pravičák.
Ony "vybojovaný" dávky na důchod, zavedl po druhé světové válce sám management GM a dalších, aby si v době stejných mezd přilákal do pracovně náročného automobilového oboru zaměstnance.
Imbecilně počítali s tím, že jim počet vyrobených aut a zaměstnanců do nekonečna poroste, a středně době neby problém.
Posledních 20-30 let už problémy začali, ale v té době už se ředitelé soustředili hlavně na to jak vysát majetek akcionářů pro sebe přez bonusy, co nakonec dosáhli, že jeden zaměstnanec jako manager Rick Wagoner je dražší než 1000 dělníků celé továrny.
6. 3. 2009 04:25
Re: Rick Wagoner...tebe ani cent!
Pro tyhle žvásty si zakládáš další nick soudruhu?
neregistrovaný "Darth_Vader"
6. 3. 2009 07:26
Re: Rick Wagoner...tebe ani cent!
Ty jsi vul jakemu neni rovno :no:
6. 3. 2009 11:24
Re: Rick Wagoner...tebe ani cent!
:yes: :yes: :yes: přesně tak
neregistrovaný "yaroukh"
6. 3. 2009 01:45
Re: to Neználek (formerly known as Paninaro)
Už se tu zase někdo vyjadřuje k něčemu, o čem ví kulové. Asi tvůj "příspěvek" nahlásím pro přílišnou koncentraci nesmyslů.

1) Odkud čerpáš své informace o odborech v US? Z Chvilky pro Tebe? V Německu platí automobilky zaměstnancům doživotně zdravotní pojištění?
2) Kdy jsi naposledy viděl hodnocení kvality aut prodávaných na US trhu? Víš že třeba v roce 2007 žebříček Initial Quality JDPower opanoval Ford? (Vědel jsi, že to je také US automobilka, ne?)
3) Ad x-let s křížkem po funuse - to asi nemyslíš airbag, ABS, HUD, klimatizaci, viď?

Vrať se zpátky k pletení, tajtrlíku. :no:
6. 3. 2009 11:31
Re: to Neználek (formerly known as Paninaro)
běž smrdět na jiný server leváku hlupáku
neregistrovaný "Paninaro"
6. 3. 2009 19:07
Re: to Neználek (formerly known as Paninaro)
No když čtu vaši primitivní reakci, tak si jsem rád, že jsem levičák. :-!
neregistrovaný "yaroukh"
7. 3. 2009 00:40
Re: to Neználek (formerly known as Paninaro)
Pověz nám ještě něco o těch odborech. To bylo zábavné. O tom, jak nejsou v US silné. >:D
6. 3. 2009 02:30
Re: to Neználek (formerly known as Paninaro)
No nevim nevim, Egi není daleko od pravdy.
Americká vláda už nějakou dobu finančně podoporuje GM a bez další podpory by GM už byl minimálně v ochraně před věřiteli.
Jsou i názory, že by bylo lepší GM nepodporovat a nechat ho padnout. Otázka, ale je jestli by pak nějakou setrvačností nedopadly podobně firmy jako AIG nebo City.
To by pak bylo ještě hodně, hodně tuhé...
Avatar - Egi
6. 3. 2009 08:03
Re: to Neználek (formerly known as Paninaro)
Děkuji. Předeslal bych, že nejsem ani pravičák ani levičák, jak se zde na webu rádo posuzuje. Myslím čistě ekonomicky. To yaroukh: souhlasím s tebou, ale máš ve svém příspěvku drobnou chybičku. žebříček Initial Quality JDPower sestavují angličané a u těch jak známo se prodávají Fordy nikoli z ameriky ale z Německa. Je to sice americká značka, ale toto je její evropská odnož. Postav vedle sebe americký a evropský Ford a nebudeš věřit, že je to jedna značka.
6. 3. 2009 11:32
Re: to Neználek (formerly known as Paninaro)
jenže čistě ekonomicky myslet nejde, už jenom proto, že ekonomické modely předpokládají ve fiskální politice inteligentní a racionální vládu a v monetární geniální až vševědoucí centrální banku 8-s

...problém s GM je, že je současně banka a penzijní fond - a pokud se na něj tak nahlíží, tak může být trvale dotován (úplně stejně jako penzijní systém v ČR) a není na tom nic překvapivého
neregistrovaný "yaroukh"
6. 3. 2009 13:26
Re: Egi, další čtenář Vlasty
Žalostnější než tvé znalosti už je jen fakt, že se snažíš vypadat jako odborník. Nesnaž se proboha mudrovat o něčem, o čem víš evidentně "krystalický prd": [odkaz] Řeč je o americkém Fordu, o amerických autech. Výmysly o evropských modelech si cucáš z prstu.
neregistrovaný "yaroukh"
6. 3. 2009 13:32
Re: Egi, další čtenář Vlasty
[odkaz] Buď chlap, a uznej, že o věci vlastně nevíš nic. :no:
P.S.: A jestli vládzeš EN, doporučuju k pravidelnýmu čtení aspoň Autoblog; ať seš trochu víc v obraze a nezesměšňuješ se tu jako dnes těma pohádkama o JDPower.
Avatar - Egi
6. 3. 2009 17:56
Re: Egi, další čtenář Vlasty
Ano, a to je přesně to, proč na diskuze radši většinou nepřispívám. Někteří lidé prostě nejsou schopni pochopit, že diskuze je od toho aby se diskutovalo a přednášely se různé názory. Vždy se ale najde nějaký agresivní člověk, který není schopen pochopit, že různí lidé mohou mít na dané téma jiný názor než on. V tu chvíli se pro něj tito lidé stávají nedouky, levičáky, pravičáky, vyhulenci a tak dále. Všechny příspěvky před yaroukh-em se mnou nesouhlasily a podaly argumenty proč. O tom je ona diskuze. Yaroukh sice podal také argumenty, což považuji za správné - jestliže něco kritizuji, musím podat protinávrh - ale ty nesmyslné urážky si mohl ušetřit. :-(
neregistrovaný "yaroukh"
6. 3. 2009 18:34
Re: Jaký má asi veverka obecná názor na globální krizi?
Už jsem vás, já-mám-taky-názorů, dosyta přejedenej. Každou chvíli se tu objeví rozumbrada, kterej omílá nesmysly, ze kterejch je patrný, že jeho povědomí o stavu US auto-průmyslu je omezený tím, co se mihlo v časopise o pletení. (Ham, Paninaro, ty, ... Ty se navíc tváříš jako expert a vysvětluješ mi, z čeho pramení můj omyl.)

A vůbec nejde o to, že "sis to dovolil ke mně jemináčku!". Hlava mi prostě nebere, kde se v někom bere ta bohorovnost zapojit se do diskuse a začít kohokoli opravovat ve věci, o kterou se zajímá jen okrajově. (Já vím prd o motorkách, tak nebudu nikoho opravovat, když napíše, že ta a ta motorka je v tomhle a tomhle lepší než tamta.)

Člověk by tak nějak čekal, že když někoho opravuješ, budeš mít víc než "názor", který je "jako díra do )( - má ji uplně každý". Kupodivu existují i lidé, kteří to nebo tamto sledují dlouhodobě, a nesypou v poučkách vlastní DOHADY.

Nevěřím v Absolutní Hodnotu Názoru. Názor, který naprosto ignoruje snadno ověřitelné fakty, nemá žádnou hodnotu. Takový názor je podle mě balast, a když mám někdy potřebu si zakvákat, jdu se pro srandu vyblejt na revue.

A na jednoduchý přiznání chyby jsi asi moc malej, co? To budeš radší mektat něco o "názorech". Jaký je tvůj názor na váhu jednoho kilogramu? Nebo kolik je podle tebe 4? :no: :no: :no:
Avatar - Egi
6. 3. 2009 20:32
Re: Jaký má asi veverka obecná názor na globální krizi?
nerad bych se zde pouštěl do takovýchto diskusí. možná jsem se zmýlil, možná jste se zmýlil vy. Myslím že na globální finanční krizi bych mohl mít názor i jako veverka obecná, jelikož mám před jménem Mgr. získaný za obor ekonomie a management. Myslím, že těch šest let jsem se přeci jen něco o ekonomii naučil. Možná nejsem zběhlý ve statistikách JDPower jako vy. Nejsem každý den nalepený na obrazovce a nesleduji s nadšením, jaké auto je jak spolehlivé. Nicméně nechápu, jaké jasné argumenty pro vaše názory jste ředložil vy.
neregistrovaný "yaroukh"
7. 3. 2009 00:32
Re: Jaký má asi veverka obecná názor na globální krizi?
Možná jsi se zmýlil? Možná jsem se já zmýlil? Děláš si )(? Jistěže "jsi se zmýlil"; aneb bez kudrlinek řečeno: nemáš vůbec páru, o čem tady vyprávíš, pane Magistře. >:D

Výše jsem ti připravil odkazy. Obtěžoval ses? Jsou to odkazy na dva z mnoha článků konstatujících a komentujících fakt, že US Ford v kvalitě rozhodně nijak nezaostává, ve skutečnosti je na špici.

Nejsi nalepený na obrazovce? To jsem si všiml. Škoda, že ti nezájem o tohle téma nebrání se k němu vyjadřovat, cucat si z prstu pohádky a vydávat je za fakta nebo (při ústupu) za "názory". :no:

(To vykání si nech od cesty. Chápu o co se snažíš, ale působí to teď legračně.)

Jdu si znova přečíst to o tom, jak se kladné hodnocení kvality ve skutečnosti netýká evropského ale amerického Fordu, a to o stavění US a EU Fordu vedle sebe. :-)
7. 3. 2009 17:38
Re: Jaký má asi veverka obecná názor na globální krizi?
angličané a u těch jak známo se prodávají Fordy nikoli z ameriky ale z Německa.... Ne

u Anglicanu jako po cele EU se prodavaji Fordy made in Europe. (vyroba v UK, DE, BE, FR, SP, RU, RO, TU.) [odkaz]

Ford in Europe ma i US know how!!!!
7. 3. 2009 18:33
Re: Jaký má asi veverka obecná názor na globální krizi?
btw. před chvílí byl na kabel1 FRS2 - projížděl trasu Rally Monte Carlo - no DOST ZAJÍMAVÝ, zavěšení funguje a zvuk je jak V8 :-) :yes:
6. 3. 2009 10:43
Re: Jaký má asi veverka obecná názor na globální krizi?
s Japonskym maloobjemem prave ten american bude v servisu 3x casteji nez s tim velkoobemem na kterem se toho nema moc co pokazit ;-)
7. 3. 2009 17:40
Re: Jaký má asi veverka obecná názor na globální krizi?
Presne ;-)
Avatar - prekladys
6. 3. 2009 08:31
jak je to z důchody a proč U.S. stát dotuje krachující kolos
všem mudrlantům a rádobyvědátorům...

systém je v USA nastaven tak, že důchody vyplácejí samy automobilky, nikoliv stát, tj. i kdyby automobilky většinu propustily a zavřely, co jen zavřít lze, bývalé zaměstnance musí dál vyplácet. mají na to speciální fondy spravované peněžními ústavy, které náleží přímo automobilkám. je to stejné, jakoby ČSSZ patřila mladoboleslavské škodovce a tekly tam pouze peníze z příjmu této automobilky. víte, kolik by pak felda či oktávka musela stát (anebo jak laciné by muselo být provedení), aby se veškeré důchody a soc. dávky utáhly pouze z toho, co firma vydělá?

celý stav je důsledkem krize 29-33, po jejím odeznění se zformovaly nezávislé automobilové odbory a vymohly si na automobilkách vytvoření důchodového systému. do té doby důchody v USA (a nejen tam) vůbec neexistovaly, fungoval pouze systém odstupného, které se zaměstnancům pochopitelně nevyplácelo, pokud firma padla v mínusu.

v Evropě roli správce důchodového systém převzal po druhé válce stát a všichni výdělečně činní financují své předchůdce na odpočinku, bez ohledu, ve které fismě nebo sektoru NH pracují.
Rozbalit vlákno
4
6. 3. 2009 11:36
Re: jak je to z důchody a proč U.S. stát dotuje krachující k
:yes: jojo, přesně debata o kvalitě a úspornosti aut s tím nemá co dělat. Prostě penzijní fondy jsou problém všude na světě, a američané si teď prostě nekoupí žádné auto, protože jsou předlužení - předlužení jsou občané, US ani tak moc ne.
Avatar - prekladys
6. 3. 2009 12:25
Re: jak je to z důchody a proč U.S. stát dotuje krachující k
toť velký omyl, americký stát je největším dlužníkem na světě, rozdíl je jen v tom, že když půjčuješ státu, očekáváš zprostředkovaně možnost ovlivňovat jeho sféry zájmu. poskytnout firmě provozní úvěr má zkrátka mnohem menší efekt, než půjčit státu na rozpočet...
ale takováto diskuze patří na jiný blog.
6. 3. 2009 15:17
Re: jak je to z důchody a proč U.S. stát dotuje krachující k
no největší dlužník zcela jistě, ale to proto že jsou US největší ekonomika - nemá smysl absolutní výše ale výše vztažená na HDP
US - zadlužení vlády 78% HDP, soukr. sektor 227% HDP!
Francie - 76% vláda ale "jenom" 89% lidi
UK je 64% vláda a 187%

ale jinak v překladu to samozřejmě znamená že na 1 dolar HDP se víc než tři někde po světě dluží
6. 3. 2009 16:55
Re: jak je to z důchody a proč U.S. stát dotuje krachující k
a vo tom to je >:-[] :-!