Novinky
S tým dizajnom je to pravda. Väčšina testov chváli Koleos, ale vyzerá hrozne. Aj súčasnú Lagunu pochoval dizajn - kontroverzný je zadok aj predok (divné svetlá), to v strednej stačí na neúspech. Dizajn poškodil aj Modus alebo Velsatis. Twingo2 prepustilo dobrý koncept jednotky koncernovej trojke. Capture vyzerá presne ako treba - veľa muziky za málo peňazí. Clio tiež vyzerá dobre a fičí. Renault nerenault.
Resume: ano je to tak, keby nerobili psie kusy s dizajnom, tak by predávali, technika netechnika. Mnohým ľudom stačí dobrý dojem, pod kapotu a pod auto sa nikdy nepozrú.
Resume: ano je to tak, keby nerobili psie kusy s dizajnom, tak by predávali, technika netechnika. Mnohým ľudom stačí dobrý dojem, pod kapotu a pod auto sa nikdy nepozrú.
Mám vždycky pocit, jako by designér a vedení automobilky žili v jiné dimenzi. Všichni ví, že to vypadá špatně, ale oni v tom vidí zalomení světla a jestřába ve skoku a ve skutečnosti ro vypadá jak kdyby to spadlo z kamionu.
Nie je to jednoduché. To, ako bude vyzerať model, neurčuje iba dizajnér. Najprv sa určí marketingová pozícia, napr. v renaulte si povedali, že všetky limuzíny sú nízke, nepohodlne sa nastupuje a vystupuje, tak skúsia urobiť niečo vysoké (vels) a zistili, že nikto vysokú limuzínu nechce, preto sú všetky nízke. Otázkou ešte zostáva, akú úlohu v tom zohral aj samotný dizajn, lebo ten je rozporuplný a určite nepomohol predajom, videl som ho včera naživo a je stále bizarný. Keď sa tvorí dizajn (čohokoľvek), málokto si dovolí prísť s jednoduchým minimalizmom, lebo vnútri firmy aj vonku sa lepšie prezentujú premakané sofistikované tvary a línie, viď reakcie na tému škodanuda alebo kedy konečne dostane golf extravagantný dizajn.
Ma nekdo srovnani Capturu s Jukem?
Jde mi o jizdni projev + interier. Juke po FL me v interieru docela mile prekvapil. Clovek to musi brat jako male auto a jako take mi tam nic nevadilo, ale zajimalo by me srovnani prave s capturem jelikoz je to dalsi, zvysena a relativne levna stylovka.
Jde mi o jizdni projev + interier. Juke po FL me v interieru docela mile prekvapil. Clovek to musi brat jako male auto a jako take mi tam nic nevadilo, ale zajimalo by me srovnani prave s capturem jelikoz je to dalsi, zvysena a relativne levna stylovka.
Captur má vskutku krásny exteriér. No interiér je hotová katastrofa. Materiály a aj prevedenie stojí za starú Belu 8-s
Clio má excelentný exteriér. No interiér je opäť hotová katastrofa. Materiály, prevedenie a aj miesto vo vnútri je des 8-s 8-s
Mám minulú generáciu Clia a tešil som sa, že po rokoch urobím výmenu. Žiaľ, to čo vidím zakaždým, keď sadnem do novej generácie Clia, či do Capturu, ma vystrelí von z auta. Pre mňa - Celé zle ;-\
Clio má excelentný exteriér. No interiér je opäť hotová katastrofa. Materiály, prevedenie a aj miesto vo vnútri je des 8-s 8-s
Mám minulú generáciu Clia a tešil som sa, že po rokoch urobím výmenu. Žiaľ, to čo vidím zakaždým, keď sadnem do novej generácie Clia, či do Capturu, ma vystrelí von z auta. Pre mňa - Celé zle ;-\
Máš pravdu v tom, že design interiéru dvojice Cli👋Captur může být pro některé hůře zkousnutelný. Materiály a provedení však podle mého nepatří mezi slabiny obou. Pozitivní je také možnost určité individualizace vnitřku. Ostatně, že se tao auta náramně povedla a trefila se do vkusu a chuti evrospkých zákazníků naprosto zřetelně ukazují prodejní statistiky. Za mě patří :yes:
Asi v této třídě nemůžeš mít všechno. Můžeš tam dát kvalitní plasty a peníze pak ušetřit na něčem, co není vidět. Nebo můžeš jít cestou Toyoty a šetřit třeba na plastech. Pokud chceš oboje, tak na podzim přijde Clio Initiale Paris a tam už si asi na plasty v interiéru nikdo stěžovat nebude. Pro změnu se bude řešit cena.
Tady máš pravdu. Capture v interiéru např. ve srovnání s P2008 vypadá krapet hůře, jenže jízdní vlastnosti, naladění podvozku a celková vyspělost jízdy včetně řazení a řízení je v Capturu podstatně dále proti P2008.
Mě by tedy zajímalo, co je na interiéru Capturu a především nového Clia špatně. Především, když vemu v potaz to, že srovnáváš s minulou generací Clia. V první řadě se konečně dá usadit v Cliu jinak než na barové židličce, rozsah nastavení sedadla a volantu se nesmírně zvětšil, i dlouháni najdou svou polohu, sedadla a především opěradla jsou vyšší a poskytují lepší oporu, materiály jsou sice tvrdé, ale s pěknou texturou, navigace je dostupná za pár korun a jak jsem mohl vyzkoušet, tak funguje velmi dobře a to včetně rádia, navíc je pěkně po ruce. Za mne proti minulému Cliu jde o velký skok vpřed, navíc je spousta barevných verzí, které u malého auta lze jen vítat. Pokud chceš více prostoru vzadu, Captur zvládne na výbornou a navíc ne na úkor jízdních vlastností.
Tos mi znovu připomněl slavnou srovnávačku malých HH ve SM. Kolektiv autorů (nám se zdá, my si myslíme atd.) tam ohodnotil interiér předchůdce Clia RS 4, tedy CRS 3, jako hodnotnější a nápaditější, zatímco interiér CRS 4 jako až příliš fádní. >😁 >😁 Zřejmě slušnej matroš. >😒]
Čo je zlé? Tak hlavne tvrdé (fakt tvrdé) materiály a dielenské spracovanie. Už v autosalóne to pôsobilo labilne a vôľu bolo cítiť takmer na všetkom, na čo som siahol. A to by som nechcel vidieť po 8 rokoch, ako to bude kade-tade buchotať a klepotať. To je vec, ktorá sa týka oboch. Clio je menšie v kabíne. Áno, v predu, ako vodič som si našiel dostatok miesta. Keď som si ale sadol do zadu, nemal som si kde dať nohy a hlavu som mal nalepenú na strope. Ato mám 183cm, takže žiadny extra dlháň. O to horšie (pre mňa asi lepšie), že v predchádzajúcej generácii je toho miesta viac a cítim sa v ňom oveľa pohodlnejšie, ako v tej najnovšej. Kufor je ďalšia kapitola. Papierovo má síce viac litrov, ale kratší a aj užší, ako predchodca. Jedine kde nabral miery, tak to je hĺbka.
Čo sa Capturu a miesta týka... Povedzme, že OK (keď privriem oči). Ale čo je úplne mimo, tak to je ten šuflík pred spolujazdcom. Plnohodnotne sa dá otvoriť, len keď je predná sedačka úplne vzadu a to je zase potom vzadu pramálo miesta.
Nechcem, aby to vyzeralo, že nemám rád Renault. Tak to určite nie je. Som spokojným majiteľom predchádzajúcej generácie Clia už 8,5 roka a až na nejaké male drobnosti, ktoré sa po rokoch ukážu na každom aute, šlape ako hodinky. Naviac, je to už tretí Renault, čo máme v rodine. Ale tak ako som písal, tešil som sa tak na Clio a aj na Captur, ale moje očakávanie nie len že neboli naplnené, ale niečo také by som ani len nečakal. Fakt som z toho moc sklamaný.
Čo sa Capturu a miesta týka... Povedzme, že OK (keď privriem oči). Ale čo je úplne mimo, tak to je ten šuflík pred spolujazdcom. Plnohodnotne sa dá otvoriť, len keď je predná sedačka úplne vzadu a to je zase potom vzadu pramálo miesta.
Nechcem, aby to vyzeralo, že nemám rád Renault. Tak to určite nie je. Som spokojným majiteľom predchádzajúcej generácie Clia už 8,5 roka a až na nejaké male drobnosti, ktoré sa po rokoch ukážu na každom aute, šlape ako hodinky. Naviac, je to už tretí Renault, čo máme v rodine. Ale tak ako som písal, tešil som sa tak na Clio a aj na Captur, ale moje očakávanie nie len že neboli naplnené, ale niečo také by som ani len nečakal. Fakt som z toho moc sklamaný.
Srovnej to s Lagunou, která má problémy s prodejem i když se cenově podbízí. Kontroverzní design je vždy naškodu.
Z toho auta neni dobry vyhled. Materialy nejsou premiove ani omylem, jsou naprosto prumerne. Pak spousta ergonomickych veci: mlada si nemohla najit idealni posaz za volantem, chybeli tlacitka na volantu, ovladani tempomatu na volantu. Kdyz k tomu prictu techniku jakou to auto disponuje, vsechno atmosfery krom nejvyssi motorizace ktera jedina dostane sestikvalt (!) i kus nakonfigurovany na 25tis Euro jen s petikvaltem a 120k atmosferou, nemluve o automatech.
A presto jich potkavam spoustu. Nicemu jinemu nez se se neuveritelne libi, nebo ze jej dealer rozadava s 50% slevou to pricist nemuzu. No a pravdepodobnejsi je ta prvni varianta 😄
EDIT: jeste dodam ze kdyz nepremiovou stylovku tak opel adam vs. DS3 je jasne Adam vzdy a vsude. Ma sice uplne utopickej kufr, ale jinak pocit z toho auta o level vyse nez z citroenu.
Měl sem přímé srovnání těchto dvou (ač třídně mimo) podobně velikých aut a tam to Laguna vyhrává na plné čáře pro mne. 😉
Octavia Ambition Fresh stojí s 1.6TDI 477.000, Laguna s tím nejslabším dvoulitrem po slevě 554. Laguna má navi, Octavia má vyhřívané sedačky a parkovací senzory, jinak jsem to do detailu nezkoumal.
Já teď auto v této třídě kupoval, ale Renault jsem v top 10 neměl... možná jako liftback v naftě s 4Control, nevím.
Renault by musel postavit komplexní auto bez slabin na úrovni 508, hlavně to neodfláknout nějakým Samsungem... tak uvidíme, držím palce.
Inak Laguna nemala byť čiastočne v spolupráci s Mercedesom?
Zaujímavé tiež bolo, že úplne posledná verzia tvojho Scénicu mala už tuším LEDky vzadu a nová generácia prišla zas bez nich.
Laguna s Mercedesem - o tom nic nevím.
607 je veskrze obyčejný sedan, který proti konkurenci nic zvláštního nenabízí... možná i proto byl celkem úspěšný.
Tam ale tuším išlo o využitie kapacít Matry, ktorá robila Avantime na podvozku Espacu, no samotný Espace sa už vyrábal inde. Matru tento krok stál život, ale aj tak by skôr či neskôr dopadla rovnako.
A jako služební vozy potom jezdí většinou Německé automobily (jelikož spousty firem pochází z Německa a nesmí kupovat jiné, to už je všeobecně známo).
Mě se třeba C5 opravdu líbí, ale nekoupil bych si ji kvůli tomu volantu, to je věc, která to auto pro mne zbytečně zabíjí a nezvykl bych si na to.
[odkaz]
Já vím že celá střední třída mimo prémii klesá, krize a tak... ale to na otázce nic nemění - vyplatí se Renaultu investovat těžké peníze do plnohodnotného auta střední třídy, když se dají očekávat prodeje na úrovni 20.000 aut za rok?
PS: ve střední třídě bych Renault oželel, stejně je tam momentálně jen do počtu. Pro mě je mnohem klíčovější otázka to, jestli dokáže ve velkém stylu přesvědčit s novou generací Megana.
Jak už jsem psal... Megane (a MeganeQai) je to oč tu běží. Laguna nebo krossSpace, to budou zřejmě okrajové záležitosti.
Renault prodal za 2013😒br /> Twingo 78.000
Clio 280.000
Captur 84.000 (po náběhu prodeje se dá čekat dvojnásobek)
Megane 150.000
Scenic 110.000
Fluence 6.700
Laguna 18.000
Latitude 631
Espace 8.267
Koleos 8.404
Renault nemá problém být dlouhodobě na špičce v subkompaktech a vypálil všem rybník s Capturem. Věřím, že nové Twingo také zaboduje. Naopak Latitude, Laguna, Koleos, Espace - tam Renault své pozice ztratil a podle mě už je zpět nezíská... ale z hlediska prodaných kusů to nehraje roli, protože v těhle třídách se toho obecně moc neprodá.
Zbývají kompakty - ty rozhodnou, jestli bude Renault v Top 3 nebo ne.
Opel... hm, Opel nevím, o nové Corse jsem toho zatím moc neviděl.
Na Renault mohou útočit i konkurenti zespoda - Peugeot ztrácí za 1-4/2014 zhruba 5%, dalších 10% chybí Audi, které zase bude jistě těžit z nové A4.
Edit: Nebýt Fordu T, tak by Ti ten tip taky vyšel >😁