Renault Captur: Růst poptávky si vyžádá ve Valladolidu třetí směnu
Renault Captur se vyrábí od dubna 2013 ve španělském Valladolidu. Zhruba třetina vozů putuje „domů“ do Francie. Zvýšení produkce již proběhlo na jaře letošního roku, ale evidentně to nestačí. To je dobře, protože zemí na Pyrenejském poloostrově stále zmítá čtvrtinová nezaměstnanost. I v její severní části, kde toto město leží, se tak 450 volných míst, která francouzský výrobce potřebuje zaplnit, prostě hodí.
Renault oznámil nárůst produkce už na konci loňského roku, v prosinci. Od března 2014 pak vzniká 900 vozů denně, ale poptávku se stále nedaří uspokojit a klientela musí na svá objednaná auta čekat. Kapacita továrny však není stále zcela naplněna. K zavedení třísměnného provozu dojde od října, předtím musí být všichni zaměstnanci, kteří budou pracovat na montážní lince, pečlivě vyškoleni. Je plánován na rok, případně menší časový úsek. Pokud ale zájem o Captur do uplynutí této doby neopadne, je v plánu další navýšení výroby.
Captur se neprodává pouze na starém kontinentu, ale například i v Alžírsku a Japonsku, chystá se k protinožcům, tedy do Austrálie a na Nový Zéland a také na pro nás exotické Seychely. A nezapomínejme na jihokorejský Samsung, který jej nabízí pod označením QM3.
Segment malých crossoverů, které jsou dnes v Evropě „in“ vlastně tak trochu nevědomky založilo Suzuki spolu s Fiatem už před osmi lety. Až později přišel Nissan Juke, předloni se přidal General Motors a následně Peugeot 2008 a právě Captur. Ten není ničím jiným než „nafouklým“ Cliem, ale zákazníky oslovují slušné ceny a hlavně možnosti individualizace vzhledu, zejména pak barev. Styl je do města přednější než pohon všech kol, který se ani nedodává a nikdo ho nechce. Captur také oproti Cliu nabídne více místa zadním pasažérům a vyšší posaz. Výsuvný „šuplík“ místo přihrádky před spolujezdcem je prostě geniální myšlenka. A jednoduchá zároveň, proč to ještě nikoho nenapadlo?