Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Captur: Růst poptávky si vyžádá ve Valladolidu třetí směnu

Aleš Dragoun
Diskuze (61)
Renault Captur jde na odbyt a poptávka po něm neutuchá. Španělská továrna ve Valladolidu musí zavést třísměnný provoz.

Renault Captur se vyrábí od dubna 2013 ve španělském Valladolidu. Zhruba třetina vozů putuje „domů“ do Francie. Zvýšení produkce již proběhlo na jaře letošního roku, ale evidentně to nestačí. To je dobře, protože zemí na Pyrenejském poloostrově stále zmítá čtvrtinová nezaměstnanost. I v její severní části, kde toto město leží, se tak 450 volných míst, která francouzský výrobce potřebuje zaplnit, prostě hodí.

Renault oznámil nárůst produkce už na konci loňského roku, v prosinci. Od března 2014 pak vzniká 900 vozů denně, ale poptávku se stále nedaří uspokojit a klientela musí na svá objednaná auta čekat. Kapacita továrny však není stále zcela naplněna. K zavedení třísměnného provozu dojde od října, předtím musí být všichni zaměstnanci, kteří budou pracovat na montážní lince, pečlivě vyškoleni. Je plánován na rok, případně menší časový úsek. Pokud ale zájem o Captur do uplynutí této doby neopadne, je v plánu další navýšení výroby.

Captur se neprodává pouze na starém kontinentu, ale například i v Alžírsku a Japonsku, chystá se k protinožcům, tedy do Austrálie a na Nový Zéland a také na pro nás exotické Seychely. A nezapomínejme na jihokorejský Samsung, který jej nabízí pod označením QM3.

Segment malých crossoverů, které jsou dnes v Evropě „in“ vlastně tak trochu nevědomky založilo Suzuki spolu s Fiatem už před osmi lety. Až později přišel Nissan Juke, předloni se přidal General Motors a následně Peugeot 2008 a právě Captur. Ten není ničím jiným než „nafouklým“ Cliem, ale zákazníky oslovují slušné ceny a hlavně možnosti individualizace vzhledu, zejména pak barev. Styl je do města přednější než pohon všech kol, který se ani nedodává a nikdo ho nechce. Captur také oproti Cliu nabídne více místa zadním pasažérům a vyšší posaz. Výsuvný „šuplík“ místo přihrádky před spolujezdcem je prostě geniální myšlenka. A jednoduchá zároveň, proč to ještě nikoho nenapadlo?

Aleš Dragoun
Diskuze (61)
Avatar - ericho33
25. 6. 2014 16:13
Re: Takže...
Čo je zlé? Tak hlavne tvrdé (fakt tvrdé) materiály a dielenské spracovanie. Už v autosalóne to pôsobilo labilne a vôľu bolo cítiť takmer na všetkom, na čo som siahol. A to by som nechcel vidieť po 8 rokoch, ako to bude kade-tade buchotať a klepotať. To je vec, ktorá sa týka oboch. Clio je menšie v kabíne. Áno, v predu, ako vodič som si našiel dostatok miesta. Keď som si ale sadol do zadu, nemal som si kde dať nohy a hlavu som mal nalepenú na strope. Ato mám 183cm, takže žiadny extra dlháň. O to horšie (pre mňa asi lepšie), že v predchádzajúcej generácii je toho miesta viac a cítim sa v ňom oveľa pohodlnejšie, ako v tej najnovšej. Kufor je ďalšia kapitola. Papierovo má síce viac litrov, ale kratší a aj užší, ako predchodca. Jedine kde nabral miery, tak to je hĺbka.
Čo sa Capturu a miesta týka... Povedzme, že OK (keď privriem oči). Ale čo je úplne mimo, tak to je ten šuflík pred spolujazdcom. Plnohodnotne sa dá otvoriť, len keď je predná sedačka úplne vzadu a to je zase potom vzadu pramálo miesta.
Nechcem, aby to vyzeralo, že nemám rád Renault. Tak to určite nie je. Som spokojným majiteľom predchádzajúcej generácie Clia už 8,5 roka a až na nejaké male drobnosti, ktoré sa po rokoch ukážu na každom aute, šlape ako hodinky. Naviac, je to už tretí Renault, čo máme v rodine. Ale tak ako som písal, tešil som sa tak na Clio a aj na Captur, ale moje očakávanie nie len že neboli naplnené, ale niečo také by som ani len nečakal. Fakt som z toho moc sklamaný.
Avatar - pumpkin
23. 6. 2014 23:14
Re: Takže...
A naviac má pred spolujazdcom šuplík a zo zadu sedadiel štýlové gumy, Simply clever môže závidieť. >:D
23. 6. 2014 21:30
Re: Jednoduchý recept
A co? Ikdyby Ford prodal všechny Fiesty jen v Británii, tak to nic nemění na tom, že je v Evropě úspěšnější než Clio :-)
23. 6. 2014 21:23
Re: Jednoduchý recept
Fiesta má větší procento prodejů v UK než Clio ve Francii.
Avatar - woody-alien
23. 6. 2014 21:20
Re: Takže...
Tos mi znovu připomněl slavnou srovnávačku malých HH ve SM. Kolektiv autorů (nám se zdá, my si myslíme atd.) tam ohodnotil interiér předchůdce Clia RS 4, tedy CRS 3, jako hodnotnější a nápaditější, zatímco interiér CRS 4 jako až příliš fádní. >:D >:D Zřejmě slušnej matroš. >:-[]