Nissan své elektrické dodávce e-NV200 očividně věří. Chce totiž donutit fleetové manažery firem v Evropě, aby se zřekli naftových motorů a dali přednost elektřině.
nedavno jsem jeden zahledl v Praze na Prazskeho povstani, ale rekneme si na rovinu, to auto je drazsi o 7-8 tisic euro, to je asi 5tisic litru nafty nebo benzinu a proste se to auto finacne nevyplati drtive vetsine zakazniku ikdyby meli elektrinu zadarmo
A to jako proč? Tisíc litrů možná vypadá hodně, ale já to spálím za rok a to moje nájezdy zdaleka nedosahují hodnot profesionálních dopravců. Takže vyšší cenu mají za pár let zpět.
flletovej zakaznik nema auto na 5 let, ale spise na 2-4 roky a v pripade teto dodavky navic ne na obri najezdy, bohuzel u teto dodavky je ten dojezd dosti malej a uvadi ho navic v aute jen s ridicem, myslim ze nalozeni tohoto auta proste bude distancovat i co se dojezdu tyce, ostatne i onen Manazer Nissanu hovori jen o 40% usporach oproti naftove verzi, ciste prakticky i benzinova verze s LPG bude mit oproti naftove verzi usporu 40-50% a nebude drazsi o 7-8 tisic euro a ujede pak jeste vic nez zakladni benzin, a presto vetsina fleetaru sahne bohuzel po nafte
proste pokud tohle auto nebude levnejsi o dalsich 5-6 tisic euro, tak neni prilis vyhodne, Nissan mel jit spise cestou jakou nabizi Tesla, pak by e-NV200 slo na dracku, proste do velkych mest superchargery kde to dobije majitel za pul hodky, ona se Tesla neprodava dobre protoze je dobrymn autem (coz samozrejme bez pochyb je), ale protoze Tesla investovala a investuje do infrastruktury superchargeru
Hm ... Možno tieto el. vozidlá budú fleetový zákazníci mať dlhšie. Predsalen, údržba je na elmobile menšia a lacnejšia. Mimochodom, rýchlonabíjačky po mestách sú - dokonca je jedna aj v Bratislave ... na západe ich je samozrejme viac.