aA kolik km jste s timto 1.0 EB najeli ? Zkusili jste ho vubec ? Ja byl stejne skepticky, pak se projel a spadla mi brada. Do fiesty/focuse vyborny motor, neni hlucny, zadne vibrace a jede vice nez dobre - jede lepe nez 1.6 astmosfera. Dalnicni rychlosti nedelaji problem ani nalozenemu autu. Opravdu doporucuji zkusit.
Mě se u focusu ecoboost 1.0,92 kW, utavil motor v 78.000km a to jsem s ním jezdil hodně opatrne. Odpověď u Ford auto beni, byla,že byl motor opotřebovany.takze asi tak nějak...
Nerikam ze to nejede, ale rikam ze ty zvuky nejsou nic extra. Kdyz chce nekdo neco co trochu lahodi uchu, tak sem zatim trihrnek extra peknej neslysel. Nedavno 3hrnek v Mini a taky me nenadchnul
Tož jak píši níže, z vlastní zkušenosti, 74kW na 4ku při tachometrových 50km/h točí 1500ot. a vibrace jsou bohužel nepříjemně citelné ... pro klidnou jízdu použitelný bez potíží, na svižnější by to asi chtělo ten silněli laděný. Kladem je dle mého nadprůměrné odhlučnění.
Neskúsil, iba som počul tie štarty a ak sa niekedy rozhodnem kúpiť auto, ktoré ma bude pri každom štarte strápňovať, tak ho pôjdem skúsiť. Jazdil som 1,6 bústa a to je iná pesnička. Mať tak focus podladenú novú 1,5 na 120 k, tak to by bola iná voľba. Sledoval som testy jednolitra a v rámci kategórie je to dobre zvládnutý motor, ale...
Kdyz se ten trivalec dobre udela, tak zni v otackach lip nez ctyrvalec. Nekdy muze i trochu pripominat sestivalec. To samozrejme neni pripad rykotu jednickove fabie (i kdyz jednou jsem sedel v zadu v HTPcku s deravym vyfukem a otacel jsem se kde ze jede ten bavorak).
Jsem ten posledni co by se zastaval trivalcu, ale ciste pokud jde o zvuk a vyrobce se s tim vyhraje ma trivalec zvuk lepsi nez ctyrvalec. Ctyrvalec je nuda a sed, trivalec dokaze byt jadrnejsi.
Myslím, že řešit zvuk u základních motorizací je asi tak smysluplné, jako si stěžovat, že takové motory s autem jaksi moc necloumají …
"Pořádný zvuk" se obvykle očekává od motorů z horní části výkonového spektra, ale základní motorizace jsou zaměřeny trošku jinak - na ekonomiku (pořizovací cena, spotřeba ...)
No to si potom musíš vysvětlit sám sobě:-D. To ještě neznamená když je motor roku 3 po sobě, tak si ho musíš automaticky koupit. Co je to pak za hloupou otázku?
No nevim, ja jsem s tim jel a slysel jsem to nastartovane a zda se mi to vse OK. Myslim si ze oproti Facku je to naprosta pohoda... Slysel si na zivo ten motor nastarovany, jel si s nim?
Tož nevím, nevím - mám s ním fčíl čerstvou, bezmála třítisícovou, zkušenost s FoFo kombík. Je naladěn na 74kW / 100k a přátelé žádná hitparáda to teda není, s něčím menším možná že jo, ale pro FoFo kombi je to málo. Navíc je k tomu ne zcela vhodně poskládaná převodová skříň, resp. její obsah - na 50km/h je tříčka moc a čtyřka málo, na tu 4ku to točí 1500ot. což je cítit vibracema ve volantu a v pozadí. Jak se to vytočí na 1700ot. tož vibráto přestane, ale to už jsme na 60km per hour, holt trojhrnek. No a před předjížděním to chce krapet zapřemýšlet, narychtovat se podřazením - točit se naštěstí dá slušně. Zatím spotřeba 5,8l v kombinovaném režimu dle PP. Tož tak k motoru roku, já osobně bych mu toto ocenění ale nedal.
Jen se možná blbě zeptám, ale kolik ta 74kw verze tedy točí na trojku při 50kmh?
Jinak je jasné, že vzhledem k faktu základního motoru (po doprodání posledních atmo 1,6) lze čekat také "základní" dynamiku. Ale hodnotit přesně tento výkonový stupeň nemohu, jel jsem pouze 92kw v HB.
PS. Nejspíš se to nedozvím, ale předpokládám, že do dvou tisíc se na trojku v 50 vejdeš, což nevidím jako tragédii, či se pletu?
Tak ono asi lze tezko cekat nejakou hitparadu od motoru, ktery ma v teto tride auta (a kombiku navic) pouze 100k, tudiz se bavime o zakladni motorizaci. A je jedno, jestli jde o benzin, naftu, atmosferu nebo turbo. Vsechny na tom budou dynamicky zhruba stejne (tzn. bidne proti prumernym a vrcholnym motorizacim) a u vsech si budes muset predjizdeni joo rozmyslet ...
Ano, s tím se tak nějak počítá že základ je základ. Jenže max. výkon je toliko jedna z veličin motoru, ať už jakéhokoliv. Kdybych se mohl nakolonovat tož bych si sám vedle sebe postavil na startovní čáru 1,0EB / 74kW a 1.6TDI / 55kW a s tím dehťákem by byl rozjezd svižnější. Jak už se dá ta hmota do pohybu tož je to v pohodě, plynulost jízdy je OK, stačí jemnocitové korekce plynovým pedálem.
Ano, u rozjezdu je to možné. Což je ovšem dáno průběhem křivky točivého momentu, tudíž na I. stupeň rozdíl bude, ale dál se už prostě přizpůsobíš charakteristice motoru a řadíš v pro daný motor vhodných otáčkách.
Chtelo si to priplatit za silnejsi 125 PS verzi, ta uz ma 6ti stupnovou prevodovku, ktera je preci jen lepe poskladana. Muj dojem z 1.0 EB ze jede lepe nez atmosfericka 1.6.
proč je ta trojka moc? To jako vysoké otáčky/hluk? Mám také sekačku (1,2 100kW od VW) a občas mně připadá, že si mohli polovinu kvaltů odpustit (na všechny kvalty to jede a spodní otáčky neklepou a horní neřvou), tak přesně nechápu co je u Fordu jinak?
Nechápem prečo používať benzínový motor pri 1500 ot. Kto chce jazdiť pod 2000 otáčok nech si kúpi diesel. Každý benzíniak sa pod 2000 ot. zanáša nečistôt.
PP radí jazdiť pod 2000 ot. až je 6 zaradená. Dodávateľ stanovuje výmena oleja a ol. filtra pri 100 000 km, odporúča ničiť dvoj hmotu pod 2000 ot. a kupovať si nové auto každých 6 mesiacov. PP v tom nerešpektujem.
Chyba nie je v motore, ale vo vybere motora k autu... 100k verzia pasuje do Fiesty, nie do Focusa a uz vobec nie do kombi. To vyberal blbec alebo uctovnik.
Pokial si chcel zaklad, bolo treba kupit 1.6 105k, ktora ma realne nieco okolo 115k. Nie je to zazrak, ale k MTX skrini pasuje charakter atmosferickej 1.6 lepsie ako 1.0EB.
Ak s tym autom mas plan jazdit dlhsie a mozes, tak si ho daj naladit na 140, 150 ci dokonca na 160k a budes ovela spokojnejsi.
In Europe, Ford will offer for Edge two versions of Ford’s 2.0-liter Duratorq TDCi diesel engine:
•A 180 PS (132 kW) version delivering 400 N·m () of torque and projected 149 g/km CO2, with 6-speed manual transmission; and
•A 210 PS (154 kW) version delivering 450 N·m (332 lb-ft) of torque and projected 159 g/km CO2, with 6-speed PowerShift automatic and paddle-shift controls.
Pozor aby Ti nepraskla žilka !!! >:D >:D >:D Příští rok: In Europe, Ford will offer for Edge two versions of Ford’s 2.0-liter Duratorq TDCi diesel engine:
•A 180 PS (132 kW) version delivering 400 N·m () of torque and projected 149 g/km CO2, with 6-speed manual transmission; and
•A 210 PS (154 kW) version delivering 450 N·m (332 lb-ft) of torque and projected 159 g/km CO2, with 6-speed PowerShift automatic and paddle-shift controls.
Já nejsem schopen pobrat rozdělení do kategorií. Na jedné straně jsou kategorie odstupňované po dvou deci a na druhé straně jsou dohromady nafta a benzín. 8-s
Prostě na každej motor se dostane. Pak za někým jedeš, na zadním skle nálepky - motor roku, auto roku, dealer roku, k tomu 5 hvězdiček ncap....................... , a přitom je to nějaká obyčejná šunka. ;-)
jestli by si "odborníci", co hlasovali pro tento "zázračný" motůrek, ten krám koupili i do svého vlastního auto, za své těžce vydělané peníze? Já bych ten drek nechtěl ani zadarmo.
Trochu to rozveď, nějak nerozumím, co tím chceš říct. Která automobilka dělá motor pro profit zákazníka a ne pro profit svůj? Eko limity nejsou výmyslem automobilek, každopádně ty se snaží nabízet to nejlepší, co dovedou. A zrovna tento motor není vůbec zlý. Zejména ve svém silnějším provedení.
Samozrejme, že všetci robia pre svoj zisk .... ale v "normálnom svete" urobí firma motor za ktorý je ochotný zákazník zaplatiť .... v EÚ sa robia dnes motory tak aby sa splnili "ekologické" limity a potom sa presviedčajú zákazníci, že toto je zrovna to čo je moderné ....
A keďže pod tlakom sú všetky ... tak spoločne takmer všetci výrobcovia papagájujú, že len malé turbá a elektromobily zachránia svet ....
Takže mi chceš říct, že 1,0 EB (a de facto všechny malé turbo motory) je přešlap a zákazníci za něj nejsou ochotni zaplatit? Já tvrdím, že to je nesmysl.
Ano, downsizing určitě vznikl díky evropské zelené vlně, o tom žádná, ale že je turbomotor uživatelsky přívětivější a při běžném stylu jízdy také úspornější, to ber jako neoddiskutovatelný fakt.
Uz len vitaz kategorie 1,4 až 1,8 litru BMW/PSA 1.6 turbo (165-218 koní) hovori o "objektivnosti a fundovanosti" tychto rebrickov, o tom motore som cital same problemy a sami servisaci v Peugeote odhovaraju od jeho kupy. 8-s
Viac negativ som cital vari uz iba o retazovych TSI od koncernu >:D
Ako alfista by som v tej kategorii jednoznacne volil 1,75 TBi :yes:
Myslím, že zkušenosti z celého světa jsou trochu relevantnější než to, co plácají servisáci v hospodě. Jinak 1.75 se umístil také slušně, je mezi šesti nejlepšími motory světa v této kategorii, takže určitě dobrá volba.
[odkaz]
Taky mě to moc zajímá. Něco jsem se snažil zjišťovat na internetu v různých fórech ale nenarazil jsem na nějaký typický a opakující se problém. Při produkci, která začala roku 2012 s objemem kolem 1mil. motorů EB ročně zatím nenení znám problém podobného rozsahu jako u TSI. Každopádně odpověď znají asi jen účetní Fordu, kteří schvalovali náklady (úspory) na materiál a komponenty anebo obecně čas ukáže, kde jsou konstrukční slabiny.
Já tento motor mám a zatím najeto 22tis. km. Vážněji by se dal hodnotit stav při 150000+ km, což nastane při mém nájezdu zhruba za 4 roky. Tak uvidíme, sám jsem zvědavý. Osobně věřím, že motor má předpoklady vydržet "morální" životnost auta, což je z mého pohledu doba, kdy si auto začne vybírat daň za opotřebení i dalších komponentů a člověk auto vymění za novější. Konstrukční životnost asi zatím nikdo nezná.
Motor se při normální jízdě v běžném provozu povaluje okolo 1500 (město) - 2000 (okresky) - 3000 (dálnice) otáčkách, průměrně spíš kolem 2000, což mi nepřijde hodně a to bez nutnosti vytáčet ani při řazení ani při stoupání. Takže si nemyslím, že by se nějak nadřel aby musel po 100 000 km odpadnout mrtvý. Turbo sice musí pracovat celou dobu aby tu hmotnost mělo co táhnout, tak třeba slabina bude v něm, uvidíme.
Sice trochu selský test ale když zadáte do Google Ecoboost 1.0 problems vs TSI 1.2 problems tak poměr počtu výsledků hledání je 98k vs 344k, takže asi tak.
Toto je konečne príspevok normálneho používateľa. Mám skúsenosti s turbami od fordu i od Škodovky ... len v stručnosti - škoda jazdí kultivovanejšie, čo je dané objemom o 20% vyšším a najmä valcom naviac. Sú to maloobjemové motory, takže majú problém jazdiť pod otáčkami v záťaži - vibrujú a pod - ford viac. Stačí sa naučiť s tým jazdiť, uvedomiť si, že litrový motor z 1500 otáčok naloženého kombíka hore kopcom neutiahne...Úplne iné je to pri 2000 ot.. Hladká 1,4 pri 2000 ot pri záťaži ide z posledného, neviem, čo sa tu vôbec riešia takéto veci. Hlupáci sú tí, čo rovnako riadia s dieselom, s atmosferickým benzínom a ešte aj s tubomotorom . Každý jeden motor si vyžaduje inú techniku jazdy a ak je niekto bulo a myslí si, že motor sa bude prispôsobovať jeho jazdnému štýlu, tak je bulo >:D Potom povie to nejde dole, alebo to nejde hore .... Aj motor F1 jazdí inak ako motor WRC, lokomotíva inak ako trolejbus....ironlionzion :yes: napísal normálne skúsenosti a fakty ako to jazdí, ale žiaden teoretik mu k tomu nič nenapíše, lebo sú to iba holé fakty a skutočnosť, ku ktorej niet čo dodať.
Souhlas, je vidět, že máš něco s auty najeto. Každý typ motoru konstrukčně, objemově, výkonově, počtem válců, typem paliva, nemluvě o návaznosti na podvozek, hmotnost auta, odstupňování převodů, atd... vyžaduje od řidiče čas a možná ještě víc cit na naučení se jeho ovládání tak aby se jezdilo optimálně vzhledem ke spotřebě a charakteru motoru.
Mě tato fáze učení baví a takhle si dokážu užít jízdu od skútru až po velkoobjemový šestiválec. Právě ta rozmanitost je skvělá. Každý motor přináší zažitky svým způsobem. Starší pár, který jede na kochačku v Citigo 1.0 MPI se může těšit z nového auta a ze spotřeby stejně jako člověk co si splní sen a projede Nurburgring v 911. Taky nejeden novinář, kterému prošlo rukami spoustu aut se vyjádřil v tom duchu, že aby si člověk užil dynamiku nepotřebuje pouze výkon ...
EB chce chvíli jezdit a zvyknout si aby se projevili jeho kvality, pak se umí odměnit jak nízkou spotřebou tak dynamikou. Myslím, že ten motor je tak mediálně exponovaný, že logicky vyvolává emoce. Hodně lidí takhle na diskuzích od toho očekávají víc než k čemu je motor určený a to je základní motorizace rodinného hatchbacku.
1.2 TSI v Golfu a v Rapidu jsem si projel v rámci testovacích jízd, když jsem se rozhodoval. Ve srovnání s EB se jedná o srovnatelný pocit z výkonu. Kultivovanost chodu je samozřejmě ve prospěch 4-válce. Dalo by se to změřit a dokázat i přístroji. No mnohem větší usměv na tváři mi udělal EB, když jsem se s ním poprvé projel a ten mi zůstal doteď.
Na druhou stranu, chápu teoretiky, kteří si potřebují plivnout (většinou s absencí vlastní zkušenosti), nějak se ta frustrace musí ventilovat ...
Je to přesně tak jak píšeš. Ecoboost sem nejel, ale TSI ano.. je logické, že tříválec bude víc vibrovat a že motory nejdou honit jako dvoulitrový turbodízl s naloženym autem až po střechu.
Je to o stylu jízdy....
Já zde uvedu třeba všemi teoretiky vysmívaný a proklínaný motor HTP s kterým sem se něco najezdil. Nemohu na to říct ani křivé slovo... když si věděl jak s ním jet, po městě byl živý, stačil i na dálnici. Jen to nebyla motorizace pro stěhovák :-)
:yes::yes:
Jediného, čeho bych se u ecoboostu této velikosti bál je ta spolehlivost po špatné zkušenosti s TSI :-)
Tak pokud se bavíme o HTP, tak tam to bylo převážně o té části "cena", protože HTP v jedničkové Fabii, kde se "zapsalo" do historie a povědomí, byly jediné cenově dostupné motorizace (tuším od nějakých 280tKč, v roce 2002 při průměrném platu 15,5tkč!) po skončení výroby škodováckých 1.4-ek, protože 1.4 16V od VW byly cenově jinde.
O cene to je a bude samozrejme vzdycky, ale je rozdil, jestli to nejdostupnejsi auto ve vybave Social Edition stoji 20 platu jako ta Fabie HTP, nebo treba 6, jako rok nebo dva zpet doprodavana Thalia...
A samozrejme tim, jak auta realne neustale zlevnuji, tak i lide postupne jezdi ve vetsich a vykonnejsich autech.
Tak ono je prostě faktem, že velká část řidičů (troufnu si dokonce říci většina) nemá cit pro motor a kolikrát ani po letech a desítkách tisíc km "neumí" ekonomicky, plynule, efektivně a svižně jezdit ani s vlastním autem, natož pak, když sednou do auta jiného. Je to o schopnosti přizpůsobit styl jízdy danému motoru, jeho průběhu křivek a výkonovým hodnotám, hmotnosti atd. atd.
A pak je tragédie, když si navíc pořídí motor, který absolutně neodpovídá jejich řidičskému stylu. Pak "závodník" vytáčí diesel do omezovače a naopak šetřílek, který má strach se na plynový pedál mále jen podívat, dusí 16V atmosféru v nízkých otáčkách.
páni vážení, nie že by som k vašej téme nemal čo dodať, ale akurát som sa na 1 nemenovanom nemeckom serveri dočítal, aký motor plánuje BMW pre novú generáciu 5-er.:
Nur der BMW M 550xd darf noch den alten Motor behalten, allerdings werden ihm mittels Vierfachaufladung eine Leistung von 408 PS sowie 770 Newtonmeter maximales Drehmoment entlockt...
treba tu preklad? 8-s
ja som za pokrok - ale, že to ide aj ináč ukázali páni z Ingolstadtu - proste aj 3 "fúkače" by zvládli aj horeuvedené čísla... :-!
prosím, nekameňovať ;-)
Jako šťastný majitel N55 340ps musím souhlasit a to včetně dalšího skvělého R5 2,5 TFSI s kategorií >2litry.
Nad těmito motory jsou spíš parádní kusovky a pod tím (s výjimkou AMG) samé trapasy.
Nad ekonomičností povozu N55 zůstává rozum stát a průběh výkonu je skvělý.
Myšlenka je taková: pokud jedu delší trasy s průměrem podle PP cca 130km/h (=dalnice do 180km/h) a mám tu kulturu chodu, zvuk a potenciál při předjíždění a to vše za 9litrů/100km, stíhal by mi ten litr jak tempem tak spotřebou?
V čem je teda lepší? Ve městě ho stejně převálcuje elektrika :-!
Tříval byl super v Triumphu daytona ;-)
Nestíhal Sysoji, taková Fiesta 1.0EB, která stála třetinu co M135i s N55 340ps a jezdí s poloviční spotřebou ani nemůže, je to úplně jiný svět. Myslím, že ta Fiesta bude ve všem, kromě spotřeby a pořizovací ceny horší. Užij si svůj ekonomický status, mít na N55 340ps a jeho provoz je určitě supr :yes:
Za prvé jde o 435xi M Performance a za druhé nejde o můj status, protože to bych tu toho asi vyjmenoval víc >:D
Jde o to, že poctivé motory stále jdou koupit a že vůbec poměrově vůči těm mrňousům nekonzumují tolik, kolik by vzhledem ke svým parametrům mohli.
Proto jsem opravdově štastný, že pod kapotou jednoho z mých vozů je benzínový řadový šestiválec BMW navíc s velmi citlivě se projevujícím přeplňováním, ve kterém je skutečně radost jezdit :-)
Možná, že pokud se má auto vejít do 250k Kč, tak je každá ušetřená pitomost (vč. jednoho válce) důležitá. Ale jinak souhlas, všechna auta by měla mít min. šestiválce, za ten kultivovaný chod těch pár korun stojí. Ale tak je to se vším, spousta lidí se třeba mačká v panelácích. Kdyby si vyzkoušeli život v nějakém pěkném rodinném domku (pochopitelně novém, nízkoenergetickém a bezúdržbovém) s velkou zahradou, tak by zpět už nikdy nechtěli. Vážně. Fakt.
Nerozumiem tomu, ako ,,odborníci " vynášajú znalecké posudky o niečom k čomu ani
nepričuchli. Mám najazdené hodne cez 1 000 000 km na benzínových atmosférach, aj
TDCi-čkach. Každému aspoň trocha skúsenému vodičovi je jasné, že každý motor vyžaduje iný štýl jazdy - má to zásadný vplyv na jazdné výkony a životnosť motora, spotrebu...
Na benzínovej 1,8 som mal bez akýchkoľvek problémov 400 000 km.
Naposledy som mal 1,8 TDCi.
Teraz vlastním Grand C Max 1,0 Ecoboost - 92 kw.
Ten motor má taký chod (aspoň v C Maxe), že ho pri voľnobehu ani nepočujete.
Keď ho chcete počuť treba ho vytočiť na 4 000 až 5 000 ot. a vtedy počujete akoby
z diaľky, aj keď to možno príde niekomu smiešne zvuk 6 valca.
Zatiaľ mám na ňom najazdené cca 19 000 km. Je dôležité ho správne zabehnúť,
a nie je dobré ho moc podtáčať aj keď nám to radí počítač.
Čo sa týka zrýchlenia je lepšie ako na Focuse 1,8 TDCi - 85kw.
Motor nemá s autom najmenší problém - ani keď je naložené - točivý moment je na maxime od 1 450 ot/min do 4 500 ot. Spotrebu mám asi 0,4 l vyššiu ako na Focuse TDCi. Životnosť sa ukáže samozrejme časom, ale toho sa pri Forde neobávam.
Pokiaľ nejazdím po dialnici sú otáčky 2 000/min pri 90km/h. pri 130 potom 3 000 ot/min. Samozrejme ak chcem jazdiť pretekárskym štýlom kúpim si iný motor(aj keď tento vie prekvapiť), ale to nebudem samozrejme kupovať Van.
Zatiaľ môžem konštatovať, že tento motor je ešte o dosť lepší ako som sám čakal.
Ale každému vyhovuje niečo iné, takže sa treba podľa toho zariadiť. :yes::yes: