Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motorem roku 2014 je 1.0 EcoBoost od Fordu

Jan Mička
Diskuze (84)
Šestnáctý ročník ankety o motor roku zná svého vítěze. Triumf si opět připsal Ford s litrovým tříválcem EcoBoost.

Ačkoliv si z dlouhodobého hlediska připisuje největší úspěch v anketě Motor roku (International Engine of the Year) automobilka BMW, Ford jí s litrovým tříválcem EcoBoost šlape na paty. Agregát již totiž zvítězil v předchozích dvou ročnících a letos za sebou nechal taková „esa“, jako čtrnáctistovku TSI koncernu Volkswagen nebo třílitrové TwinPower Turbo od BMW.

O vítězi rozhodlo bodové hodnocení, ve kterém litrový EcoBoost nechal své konkurenty daleko za sebou. S 351 body „zahanbil“ vidlicový osmiválec Ferrari (najdete jej v útrobách Ferrari 458 Italia, 458 Spider a458 Speciale), třetím v pořadí je dvakrát přeplňované 1.4 TSI, se kterým jsme se setkali například ve Škodě Fabia RS nebo Volkswagenu Polo GTI.

Vítězové ankety International Engine of the Year
RočníkMotorModely
2014Ford 1.0 EcoBoostFocus, Fiesta, B-Max, C-Max
2013Ford 1.0 EcoBoostFocus, Fiesta, B-Max, C-Max
2012Ford 1.0 EcoBoostFocus, Fiesta, B-Max, C-Max
2011Fiat 0.9 TwinAirFiat 500
2010VW 1.4 TSI TwinchargerGolf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan
2009VW 1.4 TSI TwinchargerGolf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan
2008BMW N54 (3,0 l turbo)135i, 335i, 535i, X6
2007BMW N54 (3,0 l turbo)135i, 335i, 535i, X6
2006BMW S85 (5,0 l V10)M5, M6
2005BMW S85 (5,0 l V10)M5, M6
2004Toyota HSDPrius
2003Mazda 1.3 RenesisRX-8
2002BMW N62 (4,4 l V8)545i, 645i, 745i, X5
2001BMW S54 (3,2 l)M3
2000Honda IMAInsight
1999Toyota 1,0 lYaris

Vítězové ankety International Engine of the Year v kategoriích
KategorieMotorPočet bodů
Do 1,0 litruFord 1.0 EcoBoost (100-125 koní)505
1,0 - 1,4 litruVolkswagen 1.4 TSI (180-192 koní)360
1,4 až 1,8 litruBMW/PSA 1.6 turbo (165-218 koní)267
1,8 až 2,0 litruMercedes-AMG 2.0 Turbo (360 koní)271
2,0 - 2,5 litruAudi 2.5 R5 Turbo (310 koní)357
2,5 až 3,0 litruBMW 3.0 Turbo (benzin, 320-340 koní)254
3 až 4 litryMcLaren 3.8 V8 (625-650 koní)351
Nad 4 litryFerrari 4.5 V8 (570-605 koní)380
Zelený motorTesla (306-422 koní)248
Nový motorMercedes-AMG 2.0 Turbo (360 koní)225
Performance motorFerrari 4.5 V8 (570-605 koní)289

Jan Mička
Diskuze (84)
22. 7. 2019 08:42
Re: niekde je chyba
No tak to je ovšem strašný. A co konkrétně na něm bylo opotřebovanýho? To začal žrát olej nebo jak se to projevovalo?
20. 7. 2019 14:54
Re: niekde je chyba
Mě se u focusu ecoboost 1.0,92 kW, utavil motor v 78.000km a to jsem s ním jezdil hodně opatrne. Odpověď u Ford auto beni, byla,že byl motor opotřebovany.takze asi tak nějak...
20. 7. 2014 03:25
Moja skúsenosť s 1,0 ecoboostom
Nerozumiem tomu, ako ,,odborníci " vynášajú znalecké posudky o niečom k čomu ani
nepričuchli. Mám najazdené hodne cez 1 000 000 km na benzínových atmosférach, aj
TDCi-čkach. Každému aspoň trocha skúsenému vodičovi je jasné, že každý motor vyžaduje iný štýl jazdy - má to zásadný vplyv na jazdné výkony a životnosť motora, spotrebu...
Na benzínovej 1,8 som mal bez akýchkoľvek problémov 400 000 km.
Naposledy som mal 1,8 TDCi.
Teraz vlastním Grand C Max 1,0 Ecoboost - 92 kw.
Ten motor má taký chod (aspoň v C Maxe), že ho pri voľnobehu ani nepočujete.
Keď ho chcete počuť treba ho vytočiť na 4 000 až 5 000 ot. a vtedy počujete akoby
z diaľky, aj keď to možno príde niekomu smiešne zvuk 6 valca.
Zatiaľ mám na ňom najazdené cca 19 000 km. Je dôležité ho správne zabehnúť,
a nie je dobré ho moc podtáčať aj keď nám to radí počítač.
Čo sa týka zrýchlenia je lepšie ako na Focuse 1,8 TDCi - 85kw.
Motor nemá s autom najmenší problém - ani keď je naložené - točivý moment je na maxime od 1 450 ot/min do 4 500 ot. Spotrebu mám asi 0,4 l vyššiu ako na Focuse TDCi. Životnosť sa ukáže samozrejme časom, ale toho sa pri Forde neobávam.
Pokiaľ nejazdím po dialnici sú otáčky 2 000/min pri 90km/h. pri 130 potom 3 000 ot/min. Samozrejme ak chcem jazdiť pretekárskym štýlom kúpim si iný motor(aj keď tento vie prekvapiť), ale to nebudem samozrejme kupovať Van.
Zatiaľ môžem konštatovať, že tento motor je ešte o dosť lepší ako som sám čakal.
Ale každému vyhovuje niečo iné, takže sa treba podľa toho zariadiť. :yes: :yes:
27. 6. 2014 23:36
Re: Dílčí souhlas
Možná, že pokud se má auto vejít do 250k Kč, tak je každá ušetřená pitomost (vč. jednoho válce) důležitá. Ale jinak souhlas, všechna auta by měla mít min. šestiválce, za ten kultivovaný chod těch pár korun stojí. Ale tak je to se vším, spousta lidí se třeba mačká v panelácích. Kdyby si vyzkoušeli život v nějakém pěkném rodinném domku (pochopitelně novém, nízkoenergetickém a bezúdržbovém) s velkou zahradou, tak by zpět už nikdy nechtěli. Vážně. Fakt.
Avatar - Sysoj Psojič
27. 6. 2014 18:40
Re: Dílčí souhlas
Za prvé jde o 435xi M Performance a za druhé nejde o můj status, protože to bych tu toho asi vyjmenoval víc >:D
Jde o to, že poctivé motory stále jdou koupit a že vůbec poměrově vůči těm mrňousům nekonzumují tolik, kolik by vzhledem ke svým parametrům mohli.
Proto jsem opravdově štastný, že pod kapotou jednoho z mých vozů je benzínový řadový šestiválec BMW navíc s velmi citlivě se projevujícím přeplňováním, ve kterém je skutečně radost jezdit :-)