Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Ford v Evropě prodává lépe než konkurence, roste mu tržní podíl

75 komentářů

Avatar - dal
dal
Kdyby současný Focus byl evolucí předchozího a neudělali takový paskvil, mohl by v evropských prodejích soupeřit s Golfem o post 1.
Avatar - fOE
fOE
Ve svetle svetovych prodeju Focuse (svet nekonci evropou) tento koment vyzniva docela usmevne 😉
Kharl.ANTIDIESEL
protože
1) koupí americký spalovací popelnice [odkaz] vyvážíte €jro a oslabujete evropskou ekonomiku
2) koupí americký spalovací popelnice zvyšujete závyslost evropy na dovozu ropy [odkaz] a dovozu náhradních dílů zas od američanů

jentak dál eurokrocani, nejlepší cesta ke sebezničení 😉
webpaja
...nemá smysl číst tvoje bláboly nijak pečlivě...ale slovo "závyslost" má zřejmě naznačovat, že v něčem tvrdě jedeš 😄
Petrko
Ale také by tím mohli být ve světových prodejích až za Seatem. >😒]
Avatar - Hittman
Hittman
Ze současných interiérů Fordů se Golfu nic nevyrovná, nehledě na to, co můžeme očekávat od nového passatu, které na rozdíl od "nového" mondea neběhá už rok a půl po světě...
webpaja
Co můžeme čekat? Klasickou architekturu, šmrnclou "světskou" grafikou přístrojů. Poslední, co by měl Ford udělat je vzdát se relativně svébytný architektury vnitřků. Všichni víme jak dopadly nejrůznější konkurenční variace na modely VW...tragicky.
Petrko
:yes: Každé kopírování vede ke ztrátě vlastní identity.
Avatar - Dinar
Dinar
A co je tou identitou vnitřků fordu? New edge design vnitřku focusu I, nebo pokusogolf focusu II nebo postbionicle vnitřek focusu III? Já jen abychom si ujasnili, o čem mluvíme.
Petrko
Tak někdo si zakládá identitu na tom že v každé generaci design od základu změní, jiný na tom že dělá desetiletí totéž. 😉
Avatar - Snooob
Snooob
"Tak někdo si zakládá identitu na tom že v každé generaci design od základu změní" 8-s

Rozumieš výrazu "identita"? Asi nie..
Avatar - Dinar
Dinar
Identita, tj. sebepojetí, totožnost, jedinečnost subjektu/objektu založená na tom, že je ten subjekt pokaždé jiný... >😁 To mi připomíná slavnou pozitivně konstruktivní satiru, taky je tam jaksi z podstaty rozpor. Kdybys např. napsal, že identitou fordu, je, že přesto, že usedneš mezigeneračně pokaždé do naprosto jinak vypadajícího auta, ale pokaždé jede stejně výborně, že identitou fordu jsou tedy skvělé a identifikovatelné jízdní vlastnosti, pak ano, pak se dá slovo identita pro ford použít, co se designu týká, nikoliv. Zkus jiné slovo. 😉
Petrko
Identita automobilové značky je dána tím že má vpředu a v zadu na autě umístěné logo. A tím to zhruba končí. Některé značky nazývají modely stejně aby zachovali kontinuitu, někdo zase klidně i název změní pokud mají pocit že je to potřeba. Nicméně jsi správně napsal že jednotlivé značky se dají identifikovat i podle vlastností,. Ovšem doba tomu moc nenahrává všichni se snaží hledat levnější řešení a za chvíli budou auta v jednotlivých kategoriích jezdit víceméně stejně. I díky řízení po drátě, brzdám po drátě atp. Pak bude asi daleko více záležet na kontinuitě designu nebo jak říkáš na identitě. Modlím se abych tohle nezažil.
_MT_
>😁 Zkus otevřít slovník. Ty se neustálých změn nebojíš? Když je to historicky každý pes jiná ves. Ne že bych byl proti inovaci, ale když se mi něco líbí, tak se mi to líbí. Bývá velmi snadné to zkazit.
Avatar - Dinar
Dinar
Proč ne, jen nevidím, že by s tou svébytnou architekturou (tou rozumím vnitřky fiesty, focuse a jejich derivátů) chtěl sám ford pokračovat, viz. nové mondeo, které jede zcela jinou designovou řeč. 😉
webpaja
Souhlas, ale bez připodobnění k lídru v prodejích v EU 😉
Petrko
až přidejte ten který mění nicky. On vám vysvětlí že Kuga je hnusná a že se vůbec neprodává. A on to ví lépe než vy protože potkává na silnici častěji RollsRoyce než Kugu. 😉
webpaja
Zní to až překvapivě. FF čeká na facelift, S-Max/Galaxy na novou generaci, Mondeo je v p..řípravě (údajně). Přesto Ford dokáže růst. Potenciál tedy je.
Jak tohle přežije třeba Topper nevím... 😉
Avatar - fOE
fOE
Zajimalo by me kde by Ford byl kdyby vypustil nove mondeo v case kdy ho vypustit mel a v case kdy zbytek nepremiove stredni byl ve znameni nudy (nemci, skoda...) a ustupu z pozic (francouzi). Promarneny potencial. ;-\
Petrko
A kdy že to měl Ford vypustit to nové Mondeo?
webpaja
...když ho globálně představili? 😉
Petrko
Obávám se že než ve ztrátové evropské divizi investovat co pět let do změny modelů na lince je lepší ho nechat doběhnout a nový rozjet po tradičních sedmi letech v jiné fabrice. Ale je fakt že strategická rozhodnutí Fordu jsou mi utajená. Insider nejsem.
_MT_
Evropské v tu dobu ještě nebylo na konci života. Cykly v USA a EU nemají synchronizované. Spíš je otázka, jestli se to bude opakovat i v příští generaci, pokud tedy Mondeo = Fusion.
webpaja
O tom žádná. Nastoupit v jeden čas s Passatem není nejšťastnější. Jediná možnost pro Ford je, že přijde od začátkum se širokým portfoliem verzí (4x4, automaty, nafty, přeplňovaný benzíny, kombík).
Avatar - fOE
fOE
A k tvemu vyctu prida navrch i kvalitni interier.
webpaja
Ještě jsem ho neviděl nikde k sednutí...radši rezerva 😉
Avatar - fOE
fOE
Jn, taky jsem mel tu cest jen zvenci. Ale auto je to majestatni, proto doufam ze vse co jsi vypsal ty i ja tam fakt bude. To auto ma potencial.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A jak zaostává tato dosluhující generace nad dosluhujícím passatem? Já tedy obě auta dost pečlivě zkoumal a můžu s klidným svědomím říct, že nijak co se materiálů a zpracování týče.

Navíc plastové výplně dveří Passatu nepůsobí uplně nejlépe, Mondeo je všude vybaveno měkčenými plasty.. i u kolen 😄
Avatar - fOE
fOE
Mondeo pusobi stare, ikdyz objektivne neni, a muze si za to bohuzel samo. Proto jsem psal ze melo nove modeno jit na trh kdyz bylo predstaveno a ne X let pote. Byt na tomto trhu a pokukovat po aute v roce 2012, nebo 2013, nebo 2014.... a pritom vedet (aspon z fotek) jak bude pristi mondeo vypadat snad nic by me nedonutilo koupit to stare (u fleetu je to samozrejme o necem jinem).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Působí staře? Záleží na konfiguraci, výbavě atd... ale já se bavil o materiálech a zpracování interiéru 😄 Tam si s Passatem nemaj co vyčítat, věř, že obě auta dobře znám 😄

Passat se umí tvářit nově, používá hodně cingrlátek, lišty, velká kola atd.. je to takový elegán, kdežto Mondeo je více do sportovna, však "luxusní, teda luxusnější" verze Ghia už se nedělá a top modely titanium jsou spíše sportovněji pojaté... A u Mondea je to způsobeno i tim, že ty víš, že se dlouho vyrábí, proto ho tak vnímáš (já také).

Na druhou stranu, nedávno jsem vezl 2 lidi, kteří se o auta vůbec, ale vůbec nezajímají a častovali mne slovy " ta nová audina jede fakt pěkně" >😁 >😁 >😁 Proto je strasně složité rozlišit jak to vnímáme my, automobiloví nadšenci a poté ti druzí... 😄 Nicméně, také se na nové Mondeo těším, snad nezklame, tohle se mi zezačátku vůbec nelíbilo, nakonec sem si ho koupil >😒]
GeekStar
Mondeo za Passatem nezaostává, naopak si myslím, že je ve většině ohledů lepší - neznám parametry, ale pocitově je prostornější, lépe se v něm dá "rozvalit" a i se lépe řídí. S oběma mám odježděno své a v Passatu se cítím jak v kanceláři, v Mondeu jak doma. Klidně bych si ho i dnes nové koupil, nemám pocit, že by ho novější modely střední třídy nějak válcovaly.
Atila_
Tak ona staci ta saltpaka na podlaze, v provedeni s automatem obrovsky falus tycici z podlahy, palubni displaye s rozlisenim jak z osmdesatek, aby clovek pochopil, ze designove to zrovna dvakrat soucasny model opravdu neni.
Petrko
Topper ti vysvětlí že úspěch Fordu je způsoben tím že kopíruje Hyundai. 😉
webpaja
To zcela jistě! 😉 Přesto Ford udělal obrovskej marketingovo-modelovej přešlap ve formě B-Maxu. Kde je správná cesta ukázal Captur a 2008-ička.
Relativní úspěch Focusu pak vidím ve schopnosti uchopit fleetovej prodej.
Petrko
Byli zpitomělí úspěchem Fusionu a nevšimli si že Evropa jde někam jinam.
webpaja
Úspěch Fusionu byl založenej na tý samý bázi jako Dacie. Levný a robustní auto. Na začátku prodejů nic moc, pak se s padající cenou zvednul jako Fénix.
Petrko
Ano já to vím. A proto mě překvapilo že se nepodrželi koncepce levného auta . A vymýšleli technicky náročnější a drahá řešení s posuvnými dveřmi.
pogo26
Fusion se prodával snad jen u nás. Jinde se skoro neprodával. Pokud jde o letošní růst Fordu, je daný hlavně rekordně rostoucím britským trhem.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
JE SNADNÉ HODNĚ RŮST Z NÍZKÝCH ČÍSEL ....
Petrko
Ty to píšeš jako by Ford v Evropě byl na padesátém místě v prodejích.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
prodával by se ještě lépe.
webpaja
Evidentně minimálně o jeden kus...ten Ádův 😄
Petrko
Ada by si to nekoupil nemá to TDI PD. 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
STARÝ GALAXY MĚL TDI-PD
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Bohužel, ale musím souhlasit.
hikeen
Jsem docela zvědavej, jak se povede Fordu po příchodu nového Mondea. Myslím, že to poletí prodeje v Evropě hodně nahoru... :yes😒br />
A FL Focusu se taky povedl vypadá o něco lépe a to i interiér.
pogo26
A o kolik se podle tebe prodá víc? Bude to alespoň o 10 000?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak prodá se toho víc a s novým Mondeem poroste i image. A image a marketing dělají hodně. Stávající Passat je starší než současné Mondeo. Passat po FL nazvali novým modelem a Ford představil v Paříži 2012 nový model a vnímání těchto aut je naprosto odlišné. Přitom postav vedle Insignie Mondeo a Passat a poznáš hned kdo je starší.
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas. :yes: A dodal bych, že s novým mondeem to ford docela prokoučoval, doba je rychlá, stačí pár let nebýt v segmentu vidět s novinkou nebo "novinkou" a najednou tradiční výrobce stojí opodál a čučí jak se kolem prohánějí třeba korejci.
hikeen
Nemyslím si nové Mondeo bude ná urovni doby. Design se neokoukal, protože prostě po Evropě nejezdí. Dost možná přijde do Evropy i rovnou FL. Navíc bude i luxusní Vignale, které zvyšší vnímanou prestiž....
hikeen
Mondeo se bude prodávat mnohem víc. Už rok nebo dva si ho hodně lidí/firem nekoupí, protože je prostě staré a čeká se na nový model. Samozřejmě je to z velké časti jen psychika...
Avatar - Midlosek
Midlosek
To si vážně myslíš, že někdo bude čekat na tři roky staré Mondeo a zatím bude chodit pěšky >😁
hikeen
Nikdo na nic nečeká. Firmy kupují když je třeba a auto většinou mají na 2-3 roky... 😉
Avatar - Midlosek
Midlosek
Nezdá se ti, že si ve svých příspěvcích, řekněme tak trochu protiřečíš?
Petrko
Takže dle tvé logiky. Nové Mondeo bylo 2007 , to si lidi koupili a měli ho tři roky a od roku 2010 chodí pěšky protože u Forda nedávají nové Mondeo co tři roky. Hmm dobrá logika.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Obávám se, že vůbec nerozumím řeči tvého kmene :😉
Petrko
Zato já tobě ano. Ať je tady jakákoliv diskuse o Fordu tak přiběhneš a pláčeš nad tím že není nové Mondeo. Není tak není prostě každé nové Mondeo Ford vyměnil po sedmi letech a teď to bude stejné. No a ty máš tři možnosti: nechat si dovézt Fusion z USA , změnit značku a koupit si jiné auto a nebo si počkat. Ty však využíváš čtvrtou nejméně praktickou, pláčeš v každé diskusi že Mondeo není. Připomínáš mi malé dítě které sebou švihne o zem a vzteká se " já to chci a chci a chci". A stejně jako tomu děcku je ti to prd platné. Mondeo bude v prodeji až ho tam Ford dá a tvoje plačky v každé diskusi na tom nic nezmění.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Teda ty jsi se vážně povedl. Ford v Paříži 2012 přestavil nové Mondeo model 2012. Bylo to v době, kdy jsem chtěl koupit nové auto. Rozhodl jsem se právě pro nové Mondeo, protože se stávajícím jsem byl opravdu spokojený. Pak to ale přišlo, Ford začal mlžit a nakonec bylo jeho uvedení v Evropě stanoveno na konec roku 2014. To znamená jen to, že první Mondeo model 2012 objednané v Evropě se dostane k zákazníkům nejdříve v roce 2015. Nevím co ti na tom není jasné, Ford udělal pěknou blamáž. To nejsou žádné plačky, ale jen holá fakta, které zaslepenec jako ty přehlíží, nebo ještě lépe, nechce vidět. Já jsem na model 2012 nečekal, ale koupil jsem model 2007. To je čtvrtá možnost, kterou si ve své neskonalé zaslepenosti zcela přehlédl. Dovážet Fusion z USA nebo Číny by mě ani nenapadlo. Takže aby ti bylo jasno, nové Mondeo nechci, nepláču, nevztekám se a nešvihám sebou o zem. Pokud máš ale stále nějaký problém, stačí dát vědět.
mrazik
Tenhle rok prijde i novy Focus, ktery je podle reakci prijiman pozitivneji nez stavajici. Myslim, ze Ford jde spravnym smerem.
Avatar - Midlosek
Midlosek
To jo, o pár roků v Evropě později, ale snad správným směrem 😄
Nonsens
Ford má v eu veľký potenciál, ale nesmú robiť kraviny. Veď fiesta, focus a mondeo je trojka, ktoru im môžu závidieť všetci okrem vw. Predaje focusu sa po fejslifte určite zdvihnú (aj keď to brzdí aj trojvalec, štvorvalec je už dosť drahý). Mondeo škoda hovoriť, keby tu bolo, tak by bol frmol. Bmax alebo ecosport škoda komentovať, buď chyba alebo daň oneworld.
mrazik
Problem trivalce je v lidech, ne v motoru. Ja byl stejne az do doby, nez jsem ho zkusil.
Uvidime jakou cenovou hladinu bude mit 1.5 EB.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A 1,5 TDCI jsi zapomněl napsat ........ Nové generace motorů.
_MT_
Myslíš One Ford. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
One Ford Is Not Enough. 😉
Petrko
Sure!
Avatar - woody-alien
woody-alien
To je jasný, potřebuješ aspoň dva. Jeden tam a druhej zpátky. >😁
Petrko
>😁 >😁 >😁
_MT_
>😒]
Nonsens
myslel som one world one ford, len som to skrátil, vieme o čo ide. Ad iná reakcia: Je milé napísať, že problém je v ľuďoch a nie v motore, ale pre obchodnú bilanciu je jedno, či je motor zlý alebo ho ľudia nepochopili. Ľudia nie sú blbí, ako sa nám niekedy snažia nahovoriť, keď sa niektorý model nepredáva. Takto to vidím ja, trojvalec vo focuse nekúpim😒br /> 1. trápny zvuk zvonka (zvnútra neviem, nejazdil som ho)
2. nemá v praxi relevantne lepšiu spotrebu (ktorá by dala motoru racio)
3. otázna životnosť (logika mi hovorí, že roztrasený krpatý 3valec v putách nič moc)
4. zavádzajúce info (vraj sa vojde na A4, ale čo to prináša zákazníkovi, keď priestor nie.)
5. zavádzajúca reklama (najlepší na svete, ale nedodá sa, že medzi paralympikmi)
6. Pri vzniku toho motora stáli úradníci a plnenie noriem (alarm)
Tak prečo by som nedal prednosť trebárs leonu, mazde3, pokiaľ sa bavíme o základnejších verziách.
Petrko
Jenže pokud napíšeš že jsi ho nejel tak další argumenty jsou k ničemu. Vyzkoušej alespoň silnější verzi 125Hp a možná si poopravíš názor. Samozřejmě si také můžeš koupit třeba 1.6EB a nebo jiné auto. Right to choice.
Nonsens
Videl som dosť testov a ten 3motor vyzerá byť dobrý, ako šoférovi by mi asi plne vyhovoval, (125 by bola pre mňa ako vyšitá, ale nedokážem sa preniesť cez tie ostatné bariéry, niektoré baby môžu byť skvelé, ale nedostaneš sa cez obal, asi patrím medzi tých čo ten motor nepochopia).
mrazik
Tohle placani je nanic. Take jsem mel predsudky, zkusil a ten motor si titul zaslouzi.
Zvuk v pohode a v interieru neni skoro slyset. Ve vyssich otackach je zvuk normalni.
Spotreba je cca stejna jako atmosfera 1.6, ale jede vyrazne lepe.
Montuje se uz par let a problemy s nim nejsou.
Lepe se chladi, mene hmoty pro dosazeni idealni teploty motoru ?
Vibrace jsou jen na volnobeh a do prostoru posadky se prenaseji jen velmi omezene.
Trivalec neni nic noveho, byli tu i dvouvalce, takze nevymyslejme si smyslene duvody.
Za vznikem stalo uspokojeni urednika a zakaznika. Oboje se povedlo na vybornou.

Kazdemu co jeho jest a v cem se citi dobre a proto tu mame vice automobilek.

P.S. Ja byl skepticky vuci 1.6 EB v SMaxu, spousta lidi se divili, ze to chci vubec zkusit a ja to nejen zkusil, ale i koupil.
Nonsens
Asi to je na tému proti gustu žádná. Neviem, prečo by som mal akceptovať vibrácie na voľnobeh u benzínu, keď benzínový štvorvalec ich nemá, prečo by som mal akceptovať zvuk v poho vo vyšších otáčkach, keď štvorvalec má zvuk vpoho aj v nízkych. Trojvalec nie je nič nové, v smarte je na mieste, sú aj dvojvalce aj jednovalce, ale vo focuse to nechcem, aj keby to bolo len v rovine sympatie/antipatie. Viac ročné skúsenosti nestačia na overenie životnosti, na to treba 10 rokov alebo nájazd 200 tisíc, zatiaľ to nikto nemá najazdené myslím. 1,6eb v Smaxe je v poho.
Ale na záver chcem povedať, že v rámci možností je 1,0 eb zvládnutá dobre.
honysek
A já doufám, že s roustoucími prodeji se budou zvyšovat i zisky, protože prodat milion aut v Evropě a nemít z toho nic (tedy krom dobrého pocitu z velkých prodejů), mi přijde poněkud hloupé...