Ford v Evropě prodává lépe než konkurence, roste mu tržní podíl

Ford už v Evropě s osobáky rozhodně pamatuje lepší časy, zdá se ale, že se americká automobilka nadechuje k útoku na zisk dřívějších pozic. Za období leden-květen 2014 mu na místních 20 trzích vzrostly prodeje o 7,7 %, což znamená 496.400 vozů, znamenajících nárůst oproti loňsku o 35.500 automobilů.
Pro Ford je to důležité zejména proto, že celý evropský autoprůmysl ve stejném období šel nahoru "jen" o 6,6 %, což způsobilo, že jeho tržní podíl narostl o 0,1 % na 7,9 %, takže je šance, že se ke konci letošního roku dostane za hranici osmi procent.
Ford se chlubí, že za úspěchy mohou nové modely, více než 50 % prodejů mohou buď úplně novinky nebo "výrazně inovované" modely. Největší boom si připisuje Kuga, která se podává o 40 % lépe, než vloni, i tak však zůstává ve firemním žebříčku až čtvrtá, bestsellerem je i nadále Fiesta, následovaná Focusem a C-Maxem. Ještě lépe si vedly užitkáče s modrým oválem ve znaku. Ty šly nahoru o 8,1 %, což Fordu zajistilo tržní podíl 10,2 %, což je nejvíce za posledních 16 let.