Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Focus ST: Turbodiesel má 136 kW, do prodeje jde ještě letos

178 komentářů

Avatar - Dinar
Dinar
Jen ta tvoje mentální mince má furt jen tu jednu stranu, bohužel. :no:
Avatar - Dinar
Dinar
A kde je tu stádečko, které tvrdí, že vw má nejlepší ergonomii na světě?

Prostě buď chlap a zkus se vyrovnat s větou, že GTI má lepší vnitřek než ST, a pokud nesouhlasíš, argumentuj, jinak jsi prostě jen za oslíka (z toho stádečka). 😉
Avatar - Emel
Emel
Když tě na rozjezdech přestanou stíhat sportovní motorky, pak je vše jak má být 😉
webpaja
Je lepší diskuze bez Bereniky nebo bez ní? To je možná lepší otázka a taky jednoznačná odpověď 😄

P.S.: otázka zda diskutovat s Berenikou pak nemusí být napsána vůbec 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Oba jste vedle, tady pomůže jen hruba síla. Slimákovi taky nevysvětlíš, aby ti nelezl po jahodách, ale musíš použít jed.
Avatar - Dinar
Dinar
To se pleteš, Karlíku, moje mince nemá problém chápat smysl jak benzinových tak i naftových automobilů, stejně jako elektromobilů. Každé má své výhody nevýhody, jak z hlediska principu na kterém fungují, tak ve smyslu využití. 😉
Avatar - Magister
Magister
Zajímavé, že víš více než ti novináři.
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, facelift pomohol aj STčku (aj keď podľa mňa nie tak výrazne, ako základnému modelu). Spredu nemám žiadne výhrady, akurát vzadu zostali tie nešťastné svetlá á la morské plody (kombi toto rieši).
Tiež by som mandarínkovú nebral, v reále nevyzerá zďaleka tak dobre, ako na fotkách, naopak veľmi sa mi páči tá nová oceľovošedá: [odkaz] tlmí niektoré výraznejšie prvky a auto vyzerá decentnejšie, pritom stále dostatočne ostro.
Petrko
O té skvělé ergonomii jsi se zmínil ty. Podle mne není skvělá ergonomie tam kde mám display u hlavy řadičky. A to stádo zde mimo jiné ukazovali již místní redaktoři protože po usednutí do jakéhokoli jiného auta než z koncernu VW mají vždy nějaký problém. To že někdo má holt zafixované ovládací prvky z jednoho koncernu neznamená že ti ostatní to dělají hůře. Prostě to dělají jen jinak. Je to stejné jako by řidiči japonců nebo francouzů tvrdili že VW je na pytel a jen jejich značky mají nejlepší ergonomii. To je vše co ti napíšu. Nemám chuť si povídat s někým kdo hned má po ruce argument "když nesouhlasíš jsi oslík. " . Předpokládám že máš auto z koncernu VW.
Avatar - Dinar
Dinar
VW jsem zmínil proto, že GTI je nejpřirozenější soupeř ST, a interier má designově zvládnut výrazně lépe, tj. tvary, prostorové řešení, ergonomie. Pokud jsi ale z toho stádečka, na které písmenka VW fungují jako rudý hadr, tak je asi to stejně jedno, že... :-!
Nagano
Musím říct, že facelift se povedl...zvenku lehce uhlazený, zadní světla lepší, moc povedná ta šedá barva.
Interiér velký skok k lepšímu (ten aktuální taky není vůbec špatný, za týden si na něj zvyknete a pak je všechno pěkně po ruce - jezdím stávající ST, jediná výhrada je, že místy slyším slabé cvakání z přístrojovky...).
Je dobrý, že navi je co možná nejvýš a že má velký display, stávající verze má jen malý asi 2,5".
Problém stále vidím v sedačkách - teda vypadají skvěle a skvěle se v nich sedí...jenže skvěle se v nich sedí jen netlustým lidem...jakmile je někdo silnější postavy, tak do těch sedaček nezapadne a je to pro něj nepohodlné...tady mohla být možnost volby mezi Recary a něčím širším, ale stále dobře vedoucím 😄
Avatar - Dinar
Dinar
No, mě ani tohle nepřijde jako nějaká designová hitparáda, a to se díváme na vyšperkovanou variantu. Ale akceptovatelné to už je. Horší vevnitř, to je pořád bída, tam se mají od vw stále co učit, s jednou výjimkou, a pro ostré auto velmi důležitou, ST má nádherně rozložené pedály, to je naopak největší průser GTI. 😉
-------
Diesel do sportovního auta nepatří a jestli se s námi chcete hádat, činíte tak zbytečně. Samozřejmě, že sportovní vozy by měly mít pod kapotou motor spalující benzín :-!
tesnav
Na rychlý start v křižovatce ti v podstatě stačí 2 věci😒br />
1) že vůbec chceš
2) že to umíš

Výkon není až tak podstatný, ale pokud máš i ten, tak za splnění předchozích podmínek máš při rychlém startu během chvilky na další auto klidně 100 - 150m.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ano mas pravdu... a prave preto co pises ... sportove auto potrebuje benzin 😉

ja nikde o samotnom vykone nepisem.... rolu hraju ine veci.... to je jasne :yes: s tym citreonom pisem len ako porovnanie ... aky maju pohlad redaktori
Avatar - Ozzman
Ozzman
To bude určitě tim, že ty benzínové verze si lidi nechávaj a neprodávaj je ještě 😉 >😒]
3xplor3r
ach jaj, to sa chvilami uz ani neda citat, ostava rozum stat...pri C1 sa da hovorit o rakete na kolesach, pretoze napriek blbemu zrychleniu na 100 je v meste (kde to auto primarne mieri) je ovela castejsie zrychlovanie na 50ku, kde aj z maleho motora vdaka kratkej prevodovke dokaze to auto vystrelit z krizovatky. vidim to na grande punto 1.2 (48kw): vdaka kratkej jednicke, lahkemu autu s tym autom vzdy vyrazam z krizovatky ako prvy. a ma to nespornu vyhodu: ak sa dokazes dostat pred ostatne auta o cca 8-10m dalej za rovnaky cas, mas volnost v tom, kde sa zaradis, co ja napr bezne robim: vystrelim ovela rychlejsie ako ostatne omnoho vykonnejsie auta a vyberam si, kam sa chcem zaradit, v tom spociva mrstnost mestskeho auta (k tomu male rozmery pre parking a manevrovanie)-mestske zihadielko, ktore na okreske v pohode drzi predpisove tempo a na dialnici mu sedi tak 120km/h, pricom predbiehanie do stupania je uz problematicke....takze ano, male auta so slabym motorom a katastrofickym zrychlenim na 100km/h dokaze byt v meste skutocne taka mala reketa. staci to zazit na par kruhacoch, viacprudovkach a krizovatkach a pochopis...co sa tyka tvojho polemizovania o 136kw focuse, aj male dieta vie, ze sportove auto nie je o vykone, ale o celkovom zladeni motora, prevodovky, podvozku, brzd a pneumatik. lebo je ine prejst BEZPECNE zakrutu v 80ke a v 120ke
tesnav
Tak určité vodítko a představu dají čísla na autoscout.de.

V inzerci je zde 170 GTI a 353 GTD (r.v. 2014). A podobně Okta - 236 benzín vs. 421 nafta.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No minimálně oba druhy paliva mají své kupce 😄
Avatar - iudex
iudex
Čítaj, prosím Ťa, predtým, než reaguješ. Píšem, že súčasné ST materiálovo za GTI zaostáva a ZREJME toto ani facelift nevyrieši. Som fanúšik Fordu, ale na rozdiel od Teba nie slepý a kvalitatívny dojem z interiéru (spracovanie, lícovanie, haptika, vizuálny dojem atď.) súčasného Focusu je oproti Golfu výrazne horší. Verím, že facelift pomôže, ale ten rozdiel je tak veľký, že na dorovnanie v tejto generácii neverím.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, u GTI je interiér normálnější, taky mi nesedí stopro nový Focus. Tenhle ale vypadá už zase lépe. S Ergonomií ale nemohu souhlasit, některé řešení Fordu mi přijde daleko lepší, než u VW obecně. Třeba ovládání zrcátek, tu minipáčku uplně nesnášim, kolébka u Fordu je daleko lepší řešení. Stejně tak ty přetlačítkované volanty, co maj oba Hothatche.... nyní po 3 letech jsem si trochu zvykl, ale rádio pod volantem je za mne nej, stejne tak i tempomat. GTI i ST to maj na volantu vše ...

Nemůžeš tedy tvrdit, že je ergonomie jednoho lepší, protože je to o zvyku.. pokud si zvykly na VW, bude ti vyhovovat GTI, pokud na Ford, přijde ti lepší ST.

A řikejte si co chcete, radši tohle ,než GTD už jen proto, že tahle ostrá verze vypadá opravdu ostře, což GTD tolik ne ( Já vím, tam je to účel). Proto za mne Focus :yes: 😄
Avatar - iudex
iudex
Predpokladáš veľmi zle. 😉
Avatar - iudex
iudex
Píšem o doterajšom ST.
Avatar - iudex
iudex
Presne, ST má bližšie ku GTI, než k hardcorovejšiemu M RS. Na druhej strane ST je oproti GTI o niečo tvrdšie, také neotesanejšie (v pozitívnom zmysle). Cupru osobne nepoznám, ale takto od stola sa mi ako najbližší súper pre STčko zdá práve ona.
Nonsens
Fejsliftovku normál verzia si pôjdem určite vyskúšať, vraj mali poladiť aj jazdu. Teraz sa mi už fakt páči vrátane zadných svetiel.
webpaja
Zkusil jsi logickou odpověď viď? Ale protikus je na tom špatně 😄
webpaja
Čau výkřikářko, dnes máš mužskej mundůr? Perou ti snad ženský věci? 😄
Byla by jsi tak laskavá a udělala i rozbor daňovýho zatížení těchto komodit v jednotlivých státech? 😉
webpaja
Tohle mi už na obrázku přijde OK, nesnaží se bejt Golfem a zároveň není UFO. Tady mi designový přirovnání k astonu pro "spodinu", přijde jako rozumný 😉
Vnitřek už taky nevypadá nejhůř.

Btw.: včera jsem krátce projel RCZ a problém s pedály má taky. možná ne tak velkej rozdíl, ale pořád to není ono.
Avatar - Magister
Magister
Souhlas s tím, co píšete. Vypadá to lépe, líbí se mi i volant. Na zadek a interiér bych si musel zvykat. Ta nová temná metalíza vypadá zajímavě s černými koly. Konečně je pryč rybí xicht. :yes:
webpaja
Dá se to nazvat minimálně akceptovatelným vzhledem. FF po FL obecně prokoukl a ST se drží agresivnějších linek. Jen ten elektrickej pomeranč je na mě, páprdu, moc funky 😉

Btw.: nechybí automat?
Avatar - Dinar
Dinar
Že interier GTI je designově lepší než interier ST, a že designově znamená tvarově, z hlediska prostoru, ergonomicky... to jsem napsal. Odpovědí je jen nějaké blábolení teď o Francouzích a Japoncích. Nemáš chuť si povídat? No, hlavně na to nemáš... 😉

Auto z koncernu vw jsem neměl a nemám, projeto mám ale kde co.
Avatar - iudex
iudex
Ako fanúšik Fordu a osobitne Focusu musím žiaľ skonštatovať, že ergonómia v trojkovom Focuse nie je veľmi dotiahnutá. Ak jazdíš ostro a zaujímajú Ťa len volant, pedále a radička, je všetko OK, ale akonáhle spomalíš a chceš si niečo naladiť, prestaviť, v tej spleti tlačítok sa ťažko vyznať.
Petrko
Proč by to mělo být jako VW? Nebo by snad všechny interiery v autech měly být stejné?
webpaja
Jojo, taky jsem takovej stoneovej 😉 Na můj vkus mělo předchozí ST moc rybí xicht, oblej, takovej nedravej kapr.
Petrko
Ze stádečka co si myslí že VW má nejlepší ergonomii na světě opravdu nejsem . >😁
Avatar - Bully_
Bully_
V dnesni dobe umirnenych HH pro kazdeho jsou priority uplne jinde. Nejaky sportovni feeling se nevyzaduje a ani tam neni, pak je uplne jedno, na ktere PH auto jezdi. Hlavne aby jelo rychle a nizka spotreba je vitanym bonusem. To je proste realita.
Avatar - Emel
Emel
Hele, každému dle jeho gusta... konec konců, je to tvoje auto.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, chápu tě.Ale já nejsem (jízdně) sportovec a RS4 je designově krásný auto. Co dělat? Živit osmiválec?
Avatar - Emel
Emel
Jo, to je přesně ta situace, do které jsem se vždycky dostat... nechtěl 😄 . Raděj budu sedlat něco nenápadného a schopného než naopak.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já myslím, že tentokrát na pravdu Toper. Naftové verze álá RS GTD se prodávají, protože vypadají dobře a řidiči jezdí normálně, ne sportovně. Na opravdu sportovní jízdu nejsou, jen to předstírají. Ale samozřejmě, když je poptávka...Sám bych mohl být ukázkový klient- já bych si 300ps auto určitě nekoupil, když bych využíval třetinu výkonu.Ale sport.verze vypadají dobře. Jednou jsem měl hezky upravenou A4 1,8i (opticky se tvářila trochu jako tovární RS4) a vyzýval mě k "souboji" BMW 640.bylo to vtipné.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Tak tak, na to stačí mít výhodnou pozici a nechrápat jako ostatní... 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
>😁 :yes:
_MT_
>😁
_MT_
Zrovna v minulé generaci měl ten civilní Auris se silnou naftou i jiné zavěšení než ostatní motorizace. 😉 Jinak souhlasím, je to i o naladění.
Avatar - white label
white label
Přesně tak, ani v Německu se s tím běžně nesetkáš, musel bys mít vyloženě štěstí na odstín, který tě zrovna zajímá. Ve žluté (perleti) znám naživo jen G5GTI Pirelli Edition a moc mu ta žlutá nesluší.
_MT_
Viz: "Ale zase tolik lidí nebude ochotno zaplatit 40+ tisíc za lak. Ani tedy nehrozí, že by sis mohl tyhle barvy prohlédnout naživo na autě."
Avatar - Ozzman
Ozzman
>😒] :yes😒br />
No.. na to stačí starý VentoTDi s pořádně dlouho neměněným olejem a aspon půlmíčem na tacho.. v mlze si netroufnou vyrazit do křižovatky
>😁 Pro Bereniku/Kharla odzkoušeno po Praze >😁
Avatar - white label
white label
3 x toľko určitě ne, dokonce ani ne 2 x toľko, ale je to skoro 2 x toľko, konkrétně u vás 543,- vs 1029,- euro.
Velký výběr to sice není, ale zrovna ty dvě šedé (CSG a LSG) se povedly.
Pamatuji taky doby, kdy třeba na trojkové Polo GTI byly v nabídce jen tři barvy (stříbrná, červená, černá).
Avatar - white label
white label
To jsou ale barvy za nesmyslný příplatek (1720 - 2140 euro) a u nás ani nejsou v nabídce (viz český konfigurátor). U nás má velký problém s cenou už bílá perleť, přitom ta stojí zhruba polovinu toho, co tebou jmenované speciální odstíny.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Velmi povedený facelift, vyloženě prokoukl. Doba, kdy sumcoidní ST představovalo paradoxně nejodpornější verzi Focusu, je již pryč. Stačilo upravit nárazník a světlomety tak, aby již "tlama" nebyla tak výrazná (byť na můj vkus je stále příliš velká) a příď působila vyváženěji...no a samozřejmě odstranit mořské plody vzadu... :yes:
ironlionzion
:yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale tohle dokáže jakýkoliv auto, pokud ti ostatní jedou vláčně a klidně :-!

Tohle umí s prominutim i Felda když jí šlápneš na krk 😄
Vím, jak to myslíš, ale podal si to dost nešťastně 😄
3xplor3r
a nenapadlo ta, ze nezavodim, ale ak sa niekam ponahlam, tak rad vyuzijem moznost pohodlne vyrazit rychlejsie ako ten vedla mna a zaradit sa bezpecne pred nim nez sa niekde tlacit do medzery?
Avatar - Emel
Emel
Viděl jsem takové tmavě olivové GTD... a to se mi naopak moc nelíbilo.
_MT_
Teoreticky by se s červenými doplňky mohla snést zelená. Těch mají několik, ale těžko říct, jaký by byl výsledek.
Avatar - Emel
Emel
Červené GTI VII jsem viděl... a za mě dobré, hezky to třeba ladilo se zadními světly, která jsou taková do černa...
_MT_
Ta červená je problematická (brzdy, linka). Neumím si právě představit, jak by vypadalo GTI ve žluté (stojí myslím zhruba 1800 €). Jestli by se to tlouklo, nebo sneslo. A červené mají další dvě, ale nepíší, jestli jsou to metalízy (cena by tomu odpovídala), nebo ne.
Avatar - Emel
Emel
U Octavie je ještě jedna barva kterou jsem zatím neviděl, červená metalíza...
Avatar - iudex
iudex
U GTI je to otras: carbon steel grey je jednooká medzi slepými. Nablýskaná je krásna, ale ako každá veľmi tmavá farba sa rýchlo špiní a stačí trochu prachu a je po paráde. Biela perleť je fajn, ale stojí asi 3x toľko, ako normálna metalíza. Modrá sa vôbec nehodí, bije sa s červenými doplnkami (brzdy, linka v maske). A červená je len pastelová. Skrátka výber ako za komunizmu. V tom Octavia RS ďaleko vedie.
_MT_
Tak základní paleta GTI je také celkem chudá. Kromě červené tam není snad žádná výraznější barva. Vede Carbon Steel Grey a bílá perleť by také nemusela být k zahození.
Avatar - Emel
Emel
Normální Octavia má barev asi 70, to už je celkem zbytečné, těžko rozlišíš jednu od druhé. Ale tak jak je to u Cupry, to je opravdu zoufalství... ani jedna modrá, zelená... nic.
_MT_
U GTI jich je v nabídce 34, jestli si dobře pamatuji. Ale zase tolik lidí nebude ochotno zaplatit 40+ tisíc za lak. Ani tedy nehrozí, že by sis mohl tyhle barvy prohlédnout naživo na autě.
_MT_
Můžeš tvrdit o jednom řešení, že je ergonomičtější. Jen musíš ze hry vytáhnout líné kůže, které se nechtějí přizpůsobit. Viz tvůj příklad s klávesnicí. Platí to samozřejmě jen pro nějaké procento populace. A můžeš dojít k závěru, že jsou různá řešení prakticky ekvivalentní.
webpaja
Škoda, že to co volíš ty není vidět ani na prodejích, ani na driving e😜eriencies 😉
webpaja
Jen se neboj, že jsem se ozval...Formula Racing tedy znamená, že když zatlačíš, ropzsvítí se motor 😄
_MT_
V předchozím Yarisu ses natahoval k čelnímu sklu před spolujezdce (kaplička uprostřed a kolík napravo). Ovládání pro orangutany. >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ta červená na M6 je opravdu moc hezká, a v reálu ještě víc. Podobně se myslím povedla i ta Flamme Red na Cliu (nejen) RS. Výrazné ale nikoliv vulgární barvy.
Avatar - woody-alien
woody-alien
To moje žena by brala tu zelenou, klidně i na úplně jiným autě. >😁 Aspoň vidíš, že to taky nemám jednoduchý. 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
No tak to mi mluvíš z duše. Ta modrá na ORS je moc pěkná, ale jen cestou ze Znojma k nám jsem jich viděl docela dost. Určitě kolem deseti a všechny modré. Takže bych i z toho důvodu vzal spíš tu zelenou, která je taky dobrá.
Avatar - Emel
Emel
No dobře, barvy u Cupry jsou prostě tragické, to bych je zabil... bílošedá, šedobílá, šedočerná... a jedna základní červená bez metly.

Nápadná, ale nikoli křiklavá - to mi neva. Když Mazdu 6, tak jedině v té krásné červené... a to i se základním motorem, v tom není žádný rozpor.

Modré RS jsem taky čekal na každém rohu, ale v Praze se to zatím nekoná. Zelenou jsem měl na seznamu, ale manželce se moc nelíbí.
Avatar - iudex
iudex
Nápadná nemusí byť súčasne krikľavá, rozhodne ale priťahuje pozornosť podstatne viac, ako akákoľvek farba u GTI či Cupry. Zrovna u nás je už tých Octavií RS pomerne dosť a myslím, že nepreháňam, ak poviem, že modrá tvorí 90%. Ako sme sa už bavili, ja by som uvažoval pri RS aj nad tou zelenou a divím sa, že v reále som ju ešte nikde nevidel. Možno už len z dôvodu, aby som nebol ako 90% ostatných RS, by som šiel do nej.
Avatar - iudex
iudex
Tiež myslím, že to bude asi rozdiel ako donedávna 2,0TDI so 103 kW a 125 kW, skrátka o chlp lepšie, ale žiadny dramatický rozdiel, naopak rozdiel medzi ST a najsilnejším benzínom v bežnom Focuse (či obdobne GTI vs. vrchol bežného Golfu) je nebe a dudy.
Avatar - Emel
Emel
Ta modrá ale není nijak křiklavá barva, naopak... taková decentně - elegantní. Nápadná je žlutá, relativně i zelená nebo červená... ale já vídám nejvíc bílé a černé a to je prostě normální služebák, víceméně.
holden_holden
a ze ktere hotelove garaze to nepujde?
tesnav
Jenže to jsou čísla prakticky výhradně nových aut.

A třeba když se koukneš na OII RS, tak jak na Tipcars, tak na autoscout je poměr nabízených benzín / nafta taky zhruba 1:2. Takže je faktem, že auta v případě nafty v této řekněme spíše výbavové kategorii se prodávají výrazně lépe, než benzíny. A u ST tomu zřejmě nebude jinak.
Avatar - iudex
iudex
No ja stretávam Octavie RS takmer výhradne v tej výraznej modrej, takže o úplnej nenápadnosti sa nedá ani pri RS hovoriť. Naopak GTI/GTD je najviac šedých, to je pure understatement.
Avatar - Emel
Emel
Těžší o moc není. Nechápej mě špatně, ne že by to nejelo, jen to prostě jelo "jenom" jako běžné naftové auto s výkonem někde nad 100kW, kterých jsou silnice plné.
Avatar - iudex
iudex
Malá nápoveda: Rožnov. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo >😒] V šedé kůži... teda spíš kožence... radši sem to moc nezkoumal >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže ORS je podstatně větší auto 😄 S Golfem slušně cvičí i ten obyč 2.0 Tdi 😄
Avatar - iudex
iudex
Keď to boli Recaro Economy Class, tak to verím. >😁
Avatar - Emel
Emel
Naftovej dvouválec? Hm, tak to fakt nevím...
Avatar - Emel
Emel
Hele, to tak klidně může být... naftu koupí firma na dva-tři roky a pošle dál, benzín si kupuje spíš nadšenec a pak si ho nechá déle.
Avatar - Emel
Emel
Jezdil jsem s Octavií RS TDI 135kW a pocitově to jede asi jako každý jiný dvoulitrový diesel, žádný extra wow efekt se nekoná.
tesnav
Ale tím nijak nevybočuje z řady dalších automobilek. S-line, R-paket, M-paket .... A jako nejděsivější příklad mne napadá Fabia Monte Carlo, která se i s HTP tvářila jako RS ....
Petrko
To ti samozřejmě věřím. Určitá míra kvality by měla být zachována i u spotřebního zboží jakým auto bezesporu je. Pro mne byl šok když jsem v roce 1990 ve Švýcarsku poprvé viděl Chrysler LeBaron convertible který měl na krytu zavazadlového prostoru přiděláno třetí brzdové světlo stylem jako by ho někdo dobastlil na koleně v garáži přesto že bylo přímo z fabriky.
3xplor3r
je to velmi subjektivne vnimanie. mas auto, ktore nema vykon, ale zrazu vidis, ze vsade vyrazas ako prvy, ze nemas problem pridat, nemas problem zatocit a to vsetko v meste v rychlostiach do 60-70km/h. o tom to je. fakt to potom tak vnimas, ze to auto proste ide.
tesnav
Já rozumím, ale kdyby to tady náhodou někdo vzal vážně :😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
To byl vtip 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, ty zrcadlovky i kšiltovku bych měl..... >😁 😲
tesnav
Jenže velkou (drtivou) část inzerce tvoří nové auta s nájezdem nula, nebo předváděčky ...
Avatar - woody-alien
woody-alien
Souhlasím. Parametry ST D nejsou žádný zázrak. Co zázrak, jsou docela obyčejné. Stejné zrychlení například dává aktuální Mondeo kombi 2.2 TDCI s manuálem. Takže úplně vidím, jak strejda (třeba já) jede v pravým pruhu, pohvizduje si Skákal pes přes oves, dává si chleba se salámem a v zrcátku kontroluje nezvedené ratolesti, jak mu zase droběj na sedačky - a v levým se ho marně pokoušej předjet zrcadlovky pod kšiltovkou v oranžový hustokáře s obrovským spojlerem. >😁 Když už rychlou naftu, tak taky raději spíše nenápadně. 😉

Ačkoliv, znám jeden japonskej naftovej dvouválec, co má zvuk, kterej by do Focuse ST parádně seděl. >😁 >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chápu, i přesto mi je Ford bližší tím exteriérem, ale asi né žlutý >😁
figurka
>😁 >😁
Avatar - Emel
Emel
No o tom právě mluvím. Divadlo, které ST D předvádí exteriérem i interiérem, neodpovídá reálným schopnostem toho auta. Nechci přímo říct že bych se za takové auto styděl, ale prostě... pokud už naftu, pak něco méně křiklavého - ORS, GTD.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ved prave ..... preto volim benzin.... a stacil by kludne aj slabsi ako tento st diesel a urcite s nim bude aj vacsia zabava

fabia rs je voci dnesnemu focusu prcek... clovek tam inak vnima rychlost dynamiku a pocity ... ved to sam vidis ... clanok o C1 kde zrychli 1,2 vti za 10,9 a redaktori nam tu pisu o rakete na kolesach 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Já ti to řeknu takhle. Těch 280 koní je v Cupře servírováno hodně delikátně, čili to, z čeho jsi byl nadšený u Focusu ST - tedy jistou neurvalost, živelnost - tam nenajdeš. A pokud cítíš radost z dokonale efektivní jízdy - pak ji už máš, a dokonce podle mého ve výrazně kvalitnějším balení. 😉 Nehledě na to, že si začínám myslet, že těch tvých 50 koní mínus je naopak plus, právě vzhledem k tomu efektivnímu fungování.
Avatar - Emel
Emel
Tohle by chtělo doložit nějakým číslem... v DE se prodává GTI o dost lépe než GTD, u nás vůbec netuším.

Octavia je trošku jiná situace... to auto si přímo říká o to, aby nahradilo jako služebák lépe konfigurované naftové Elegance... a to se taky děje. Takže pokud si to někdo koupí na 50.000km ročně po Evropě, tak proč ne, já to jako pokrytectví nevidím.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A co když máš na výběr GTD a ST D ? 😄

Jistě, že kdyby to šlo, beru benzín u takového auta, nicméně předpokládám, že ST v benzínu nebude vypadat jinak, takže pořád Focus :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
zaujimave budiky ma aj aston martin [odkaz] .. tusim uz viem kde sa inspirovala 308micka s tym otackomerom ... alebo mozno ide o nahodu
Avatar - Emel
Emel
Abys pak nastartoval...
Avatar - Emel
Emel
Dá se to ztlumit se speciálním softwarem přes diagnostický konektor, libovolná hodnota v násobcích 10% (0-100).

Já "to" zatím neslyšel, ale obecně se mi tyhle fake bručítka nezamlouvají, z principu.
Avatar - iudex
iudex
Určite že to je o miere náročnosti, ja som napríklad ale nedokázal rozchodiť šlendriánstvo á la lícovanie prednej kapoty, ktorá vyzerala ako nedovretá.
Avatar - Emel
Emel
Chápal bych preferenci Focusu ST proti benzínovému GTI... když už hot, tak pořádně. Zrovna u naftové verze ale trošku hrozí, že budeš za šaška... v oranžové bestii, upoutaný v Recarech, s řazením hezky při 3000... to není úplně konzistentní.
Avatar - iudex
iudex
No teraz si ma zneistil, musím pozrieť do návodu. >😒]
Avatar - Emel
Emel
Sedačky jsou taky dobrý... v té černé si je umím představit i v tom nafťáku. A vůbec... jak normální Focus interiér nic extra, tak v tom ST je to celé lepší... bez divokých dekorů atd.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
u nas je to podobne.... same diesle RSky .... este aj stare fabie RS samy diesel >😁 ... no dobre .... tak som si trosku zavtipkoval 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
GTD je vidět také více, než GTI 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže ono to neni jen o tom papírovém výkonu 130Kw, ale o charakteristice, zvuku, a vůbec nalazením celého vozu. A když už, tak bych to srovnával s GTD a ne s civilním Aurisem se silnou naftou, kterej už se snad ani nevyrábí 😄

Vem si "blbou" Fabii RS I, které byla v naftě a jak se prodávala a jak se s ni lidé vyblbli...
Avatar - poterienko
poterienko
Pár lidí? 80% octavií RS, co jsme viděl u nás, jsou naftové. Češi jsou v tomto docela pokrytci.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já mam pro tebe špatnou zprávu.... číslice na tachometru nebyly rovně 8-s 😢 😒 :no: >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jo ok... par ludi sa najde...

tu je stary auris so 130kw dieslom [odkaz] pozeram ze zrychlenie ma 8,1s zhodne s focusom ST ale tu maximalku ma realtivne nizku ( 210 ) ..... u focusu ST maximalku nevidime... je zrejme ze v toyote to sprevodovali inak kedze sa nesnazili o sportiacik ako u forda ale .... staci si precitat dojmy z toyoty a je jasne ze podobne vykonny focus s podobnou dynamikou tiez nemoze byt sportovym naradim .... hoci bude aj rychlejsi co do maximalky ako auris

ja volim benzinovy ST.... to bude prave orechove
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja už to psal minule... Oktávia i Golf má ostré verze v naftě, proč ne Ford... a lidi to kupujou.. 😄
Avatar - Hittman
Hittman
Nesponzoruje tě ČEZ? 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
podla mna uz s klasickym 1,6tkovym ecoboostom ktory sa nehra na zavodak... bude vacsia zabava ako s tymto radobysportovym dieslom to bez debaty ... parametre su vcelku podobne a vytacat benazin ako aj jeho zvuk a charakteristika bude na sportovanie iste vhodnejsia
Petrko
Ano Focus ST jsem samozřejmě vyzkoušel, zřejmě mám jiné priority. Z materiálu v autě mne zajímají pouze ty kterých se bezprostředně dotýkám. Volant, řadička, středový panel, loketní opěrka, spínače a páčky. V ST jsem žádný fail nenašel. Ale asi nebudu ten správně náročný evropan. Neměl jsem problémy ani v amerických autech které jsem měl.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Však vim, to si sem plácal před dvěma dny u Focuse ST Tdci 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
klobuk dole >😁 :yes😒br />
je to tak....

130kw v diesli mal inak kedysi aj auris 2,2ka.... a nejako mi neprislo ze sa v toyote hrali s nim na sportiak ( asi vedeli preco ) .... to na co sa hra focus st diesel je usmevne.... samozrejme kto chce sportove naradie zvoli benzin..... a kto chce jazdit zadarmo ten nech porozmysla nad bicyklom 😉

sportove naradie v diesli dava asi taky zmysel ako tazky offroad s vysokootackovym benzinom
Avatar - woody-alien
woody-alien
K tomu kolíčku na PC. Znám ze Swiště. Je to blbost, ale zase si krásně protáhneš ruku při dlouhé jízdě. Jen bych přitom raději nezatáčel. >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
A jseš si jistej, že tam máš kontrolku motoru ? Protože jiným se po těch jízdách rozsvítila.... 😐 >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já sem nedávno v jedněch Recarech seděl a i při své výšce mi nepřišly nepohodlné.... Je pravda, že teda byli v Airbusu A321, ale to je detail >😁 >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
To určitě, ale Focus dle mne nemá žádné takové ergonomické fau😜as. Žádne jsem tedy nenašel. Jsou to jen maličkosti, které jsou trochu jinak. A někdo ti může namítat, že u japonských aut mu to ovládání přijde prostě lepší, protože to tak dělá 10 let, tak proč se to učit jinak 😄
Avatar - iudex
iudex
Kto nechce pochopiť, nepochopí. Je logické, že v aute, ktoré bolo dnes predstavené, som sedieť nemohol a ak vyjadrujem svoje vnímanie kvality interiéru ST, hovorím o doterajšom modeli. Spýtam sa inak: Ty si Focus ST vyskúšal? Ako na Teba ten interiér pôsobí? Čo by si dal ako referenciu v triede?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vid >😁 Možná je to deformace z povolání. Ale když se mi něco nelíbí, tak to řeknu >😁 Mimo TSI jsou všechna auta fajn >😒]
Petrko
Tak nějak.
Avatar - iudex
iudex
Tu by som sa nebál, to sklamanie je skôr pri tých výrazných farbách, ktoré silno závisia od druhu svetla; takáto oceľová šedá nebude zrejme moc variovať.
Avatar - iudex
iudex
Vsjo v parjádku. 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Máš to v SZ.
Avatar - iudex
iudex
Už akoby som tam bol, hlavne po woodyho rozčarovaní som veľmi zvedavý, ako sa tie papierovo fantastické parametre prejavujú v praxi.
ryccardo
Do ST automat??? To myslíš vážně?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já taky jezdím na střídačku s koncernovými vozy a jsou věci, co mi vyhovují více, a některé méně... Každé auto má něco.
webpaja
Však píšu nahoře, že to chce nějakýho důchodce z parkingu od Lidlu >😁
Avatar - iudex
iudex
Ale at tá Tvoja definícia ergonómie (ovládanie, ktoré Ti vyhovuje) sa dá objektivizovať. Všetci sme ľudia, máme dve ruky a dve nohy a v princípe pre všetkých je lepšie, keď sa na nastavenie niečoho v aute nemusíš priveľmi naťahovať, keď nemusíš pre to robiť viac úkonov, keď nemusíš príliš odpútavať zrak od cesty atď. Jeden príklad za všetky: nastavenie palubného počítača v japonských autách (donedávna, resp. v niektorých ešte aj teraz) kolíkom na prístrojovke, kde si musel vsúvať ruku cez volant. Toto nie je o zvyku, to je jednoducho blbosť a ergonomické fau😜as.
webpaja
Vzhledem k tomu, že bude další nákup v srpnu, tak na víkend...či by si vedel prísť so svojim mazlom? 😄
V takom prípadě by to chcelo ďalšieho koncernového špecialistu na HH a nezávislého poradca z lidu (Lidlu 😄 )
Avatar - jazva
jazva
Iudex nič neutrpel. Akurát sme mu to dobre zabehli... 😉
(Teda aspoň v to dúfam...)
Avatar - Dinar
Dinar
Já už to tady nikde nepíšu, protože pořád čtu o zázračných předokolkách schopných přenášet třista koní na asfalt, tak abych nebyl za blbce >😁 , ale moje zkušenost říká, že 250 koní a dost, pak už je to spíš otravné. Tedy aspoň mně v tomto směru zklamal i focus RS, o opc nemluvě. Pokud pominu to "honění" automobilek na ringu, které mě moc nezajímá, tak si vsadím, že nic lepšího než je tvá varianta gti, tj. s perf. paketem není, je to prostě nejlepší předokolka zabalená v hatchbacku a jako HH to auto v celé šíři potřeb funguje nejlíp. Ale každopádně bych si tu cupru prubnul. 😉
Petrko
Jj jeden GTI který má patent na to aby posoudil který design je nejlepší pro každého už tady působí. Tak s tím koncernovým autem se omlouvám. Já jedno mám a ta ergonomie mi přijde normální střídám aut více a nemám problém se vyznat v ovládacích prvcích kteréhokoliv z nich.
Avatar - iudex
iudex
😄
webpaja
Nebo počkat až praskne žilka 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ergonomie, jak jsme se tu už někdy nedávno s někým bavili znamená, že ovládání je takové, jaké ti vyhovuje.

Dám ti příklad z praxe uplně jiné. Kdysi, kdyz jsem chodil ještě na základní školu jsem dostal k novému PC tzv ergonomickou klávesnici ( zahnutou, pokud si to jeste nekdo pamatuje). Zvykl jsem si na ní, ale 90% kamarádů, kteří měli klasické na to nadávali, neuměli na tom psát, hrát hry atd.... protože to bylo jiné. Tu klávesnici mám doteď i přes všechny redukce ( jo tam je jeste starej keyboard konektor😁) doma a nedám na ní dopustit... jsem zvykly, proto je pro mne ergonomická a vyhovující i když mi 90% lidí tvrdilo, že neni.. 😄
webpaja
Ztlumit Emela? Koncernistu? Mazdozběhlíka? To nejde >😒]
Avatar - Dinar
Dinar
😄 😉
Avatar - Dinar
Dinar
To snad bude jen nějaká pojistka nebo stačí střihnout drátek. >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Topper by snad měl začít písničku o přemotorovaných předokolkách, ne ? 😉 Nebo se to týká jen Golfu ?
Avatar - Dinar
Dinar
Jak nedal na blog?!! Zatr! Kde jsou ty poznámky? 😄 😉
Avatar - iudex
iudex
Asi ju budeš mať len na štandardnú párkilometrovú predvádzačku, či? Lebo v opačnom prípade vieš, ktorým smerom sa máš vydať na testovačku. 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Vyděšených už je víc. Takovej Emel už pracuje na tom, aby se to v jeho nový káře dalo aspoň radikálně ztlumit. 😉
webpaja
RCZ jede jako...němec. Pevnej podvozek, ale nevyklepe, takový krémový řízení bez tahání, ale přesný. Slušný řazení. Moc jsem se nesoustředil na interiér. Ale je to stará P308, takže...
Ujel jsem jen 15km, známej to má úplně nový, takže jsem mu nechtěl udělat nějaký trauma, který nutně musel utrpět iudex. Dodnes je mi ho líto. Tedy pár zatáček, žádnej tlak na limit, auto ještě není zdaleko zajetý.
Další km přibudou brzo a něco k tomu napíšu. Kočka je naštěstí pořád pro spoustu lidí lákadlo, takže dáme na chvíli change 😄
Avatar - iudex
iudex
Woody ju už skúsil a z jeho popisu vyplynuli také zmiešané pocity.
webpaja
Neděs mě dopředu 😄
webpaja
Ne snad, srpen 😉
_MT_
Předpokládám, že ta "nešťastná světla" zvolili proto, aby vzadu rozbili masu plechu.

Šedá sekne řadě ostřejších aut.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Můžu nabídnout skladový zásoby, synátor už to zvládá na nočník. >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
No, já jsem ji jel. S manuálem. Nedával jsem to na blog, ale nějaký poznámky jsem tady zveřejnil. Za sebe můžu říct, že bych dal přednost GTI, které mi přijde celkově jako vyladěnější auto. A to co se ozývalo z repráků Cupry v těch ostřejších režimech mě děsí ještě teď. A vypnout to nejde...
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jj, na fotkách vypadá ta nová barva moc dobře, ale počkal bych s hodnocením na reál. Pamatuju zděšení z té jejich "rozinkové deli", co na fotkách taky vypadala dobře.Teď jsem jen zvědav, jestli se zkusej vrátit k původním českým cenám. To byl tehdy úlet jako prase.
Avatar - Dinar
Dinar
Pro tebe zcela jistě hlavně kvalitní plenky. 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Budiž, ale něco udělat s těmi mořskými plody mohli. Mě to teda neskutečně dráždí...a na "příště" bych v případě Fordu moc nesázel. Na představování jejich nových generací se ani tak netěším, jako spíš trnu. >😁 A přitom jinak mám tu značku docela rád.
Petrko
Ty už si v tom faceliftu seděl?
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, Recará sú úžasné, ale nesmieš mať nadváhu, ja pri 193 cm mám 88 kíl a boli mi len tak-tak, dve-tri kilečká navyše a už ma tlačia. Ale kto do nich zapadne, tak si bude len pochvaľovať, konkurenčné autá majú v sérii slabšie sedadlá a za lepšie si treba priplatiť (tuším Recará v M RS), zatiaľ čo v ST sú sériovo. Celkovo v interiéri doterajšieho ST sa mi najviac páčili práve sedačky a volant, plus parádny zvuk motora. Vadila mi rozháranosť palubovky. To čiastočne facelift rieši, zrejme ale materiálovú kvalitu nevyrieši a tá za napr. GTI citeľne zaostáva.
Petrko
:yes:
Nagano
Čekám až sem přilítne Topper a začne tu vykřikovat, že Ford tu šedou okopíroval od Škodovky, jako včera hulákal, že Edge okopírovali od Santa Fe 😊))))
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele a nenapadlo tě, že ti ostatní se prostě nechtějí rozjíždět prudce z křižovatky? Že s tebou nezávodí? 😄 Někdo to tak neřeší 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je logické, ale hele. Golf s 1.6Mpi 77kw je už celkem svižně jezdící autíčko, Golf s 2.0Tdi 103kw je už taky malá raketa ( obě auta znám a jel sem) co je mrštná, má dost síly a ani na dálnici se neztratí. Bavím se o golfu V-VI. generace.

No a teď si představ co s takhle velkym autem udělá 136Kw a o 100Nm větší kroutící moment. Nebude to pravověrné ST, ale bude to velmi svižné a hbité autíčko... jak ST D tak GTD.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ádovi by se zaručeně líbil Myšpulínův stroj, kterej měl samozřejmě stavitelnej podvozek, ale kromě toho dovedl i skákat...a to už ani nemluvím o technické vychytávce, která řidiči dovolila chňapnout mechanickou rukou auto před sebou za nárazník. >😁 :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
"píš by se výrobce měl zamyslet nad tím, proč je nutné, aby to auto tahalo břicho po zemi... Vždyť s tím ani nepůjde vyjet ven z hotelové garáže..."

Možná proto, že je to sportovně lazená verze? Jen hádám 😉
Petrko
Já četl toto: " To čiastočne facelift rieši, zrejme ale materiálovú kvalitu nevyrieši a tá za napr. GTI citeľne zaostáva." A asi sem tupý, ale to v té větě jasně čtu že současný facelift materiálovou kvalitu nevyřeší. Takže buď neumím číst nebo nevíš co píšeš. Takže pokud si v novém autě neseděl nevím proč předjímáš že ji zřejmě nevyřeší. Proto jsem se ptal jestli už facelift znáš že by jsi o těch materiálech napsal víc.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, Topper říkal, že tohle není žádné vítezství, že v ostrém autě jen 136kw je málo a že Kia má ve Sportáži taky 130Kw... tak jako proč se nad tim tak podivujem 😄 Jo a taky, že je to ošklivý a že do takovýho auta patří jen benzin...

Teda do tý doby, než bude "ostrej Ceed diesel" samozřejmě😁
Petrko
Já jen že už víš jaká bude materiálová kvalita. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Může být, tu cupru jsme nejeli zatím asi nikdo, ale webpaja by ji snad v létě měl mít na pár dní, tak třeba bude příležitost. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, je to už v hranicích prostoru, kdy design neznamená nepřekonatelnou překážku, víc se z toho asi nedalo dostat a musí to v této generaci stačit, příští se snad povede líp. 😉

Jak jelo RCZ?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Zvenku to hezké není, ale zevnitř to je naprostá katastrofa :no: :no: :no: :no: :no😒br />
Na použití turbodieselu není nic zvláštního, co lepšího by dnes pod kapotou osobního vozu mohlo být... :-!

Spíš by se výrobce měl zamyslet nad tím, proč je nutné, aby to auto tahalo břicho po zemi... :no: Vždyť s tím ani nepůjde vyjet ven z hotelové garáže... :no:
Avatar - Dinar
Dinar
Už jsem to říkal posledně, ty jsi rozený mistr relativizace a kompromisu. >😁 :yes: 😉
Kharl.ANTIDIESEL
PS: Kontrolní otázka soudrudi😒br />
JE LEPŠÍ AMERICKÝ ELEKTROMOBIL nebo PUTINOVY TANKY ??

>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
Kharl.ANTIDIESEL
[odkaz] [odkaz]

jen tak dál dízláci, nejlepší cesta ke sebezničení 😉

PS: Kontrolní otázka soudrudi😒br />
JE LEPŠÍ AMERICKÝ ELEKTROMOBIL nebo PUTINOVY TANKY ??
Kharl.ANTIDIESEL
hele vy inteligenti, dělníc systému
mrkli ste nekdy na cenu ropy za celou historii? [odkaz]
Položte si otázku proč byla levná za 30$ (2004 natural litr za 25kč) a proč startuje ke 110$ (2014 natural litr za 35kč) a proč už se nevrátí 😉 (2015 natural litr 45kč)

Je to jednoduchý, uměle držená cena dole není udržitelná navěky 😉

>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
Kharl.ANTIDIESEL
jistě stejně tak jako ta tvoje :no:
Kharl.ANTIDIESEL
HELE VÍTE NOVINKU😒br />
ŽE KVŮLI TĚM VAŠIM DÍZLOVÝM POPELNICÍM SE ZAČNE PŘÍŠTÍ ROK TĚŽIT ROPA NA JADRANU U CHORVATSKÝHO POBŘEŽÍ [odkaz] A KOLEM KANARÁRSKÝCH OSTROVŮ [odkaz] 😉

TAK SI ZAJEĎTE VYKOUPAT SE DO ČISTÝHO NAPOSLED 😄
Kharl.ANTIDIESEL
hotová
ostuda
že nejstarší dinomobilka furt vyrábí spalovací dízlový [odkaz] popelnice ;-\

Každá smince má 2 strany, i v americe je druhá strana ... [odkaz] [odkaz] 😉